Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lämmöt oli aamulla samat ku viimeisenä kolmena päivänä Tosiaan DPO8 tänään mutta en ajatellut testata vielä moneen päivään. Aikaisintaan sunnuntaiaamuna, jos jotain lupaavaa oiretta tai muutosta lämmöissä tapahtuu siihen mennessä Tänään on taas palellu ihan hirveästi ja väsymys jatkuu. Tissit on tosi kipeät. Eli kaikki samat oireet ku edellisissäkin kierroissa näihin aikoihin@SilenceSing Haha, voi ei! Toivottavasti hormonien vaikutus tasoittuisi jossain kohtaa, ettei koko ajan tarvitse kärsiä jäätävästä vitutuksesta.
@minttutuuli Tsemppiä piinapäiviin. Kannattasikohan sun tehdä jo joulua edeltävänä viikonloppuna testi? Luulis näkyvän jo, jos on näkyäkseen. Sitten vois pettymyksen käsitellä jo etukäteen, eikä sit jouluna. Mut toivotaan, ettei mitään pettymystä tule!
@Mustikkamarja Miten siellä menee? Eilisen päivätesti näyttää kyl tosi hyvältä! Olikohan se kesäkuisten ryhmässä, mis oli kans pari sellasta, joilla aamulla oli jostain syystä aina haaleammat testit kuin myöhemmin päivällä. Sekin vissiin yksilöllistä, milloin sitä hormonia erittyy eniten. Itellä just toisinpäin, en nykyään ikinä testaile muulloin kuin aamuisin, kun oon todennut, että vaikka olis pidempi pidätys ku yöllä, niin silti en päivällä saa yhtä vahvaa viivaa kuin aamuisin.
@Bella95 Miltä käyrä näyttää tänään? Siellä ollaan ihan h-hetkellä
@Ness Joo se ovistesti ei silleen hirveesti kerro, kun se aiheuttaa oviksen, eikä toisinpäin. Et ovis voi LH-piikistä huolimatta jäädä tapahtumatta. Sinänsä toi sun kierto täyttää kyl aika monta ovuloimattoman kierron merkkiä: poikkeava bbt, lyhyempi kierto, niukat menkat. Mut toisaalta mikähän sen olis aiheuttanut, jos kuitenkin oikeaoppinen LH-nousu tullut, ja ultrassakin näkynyt hyvä munasolu. Ja jos ne lämmöt kuitenkin oli korkeammalla, vaikka ei niin paljon kuin yleensä. Et ehkä kuitenkin todennäköisempää, että on tapahtunut? No oli miten oli, niin onneks sulla ei kuitenkaan yleensä tällasta ole. Et jos olis joka kierto tämmönen, niin sit pitäis ehkä jotain miettiä.
@Pottis ja @bandoo Joo täs ketjussa kyl kiva vastailukulttuuri. Vaatii itseltä vähän enemmän, mut sitä kautta myös antaa itselle paljon enemmän. Kiva kun pysyy paremmin kartalla muiden tilanteista ja kiva yhdessä näitä juttuja miettiä. Ja ei siitä kaikille vastaamisesta tarvitse myöskään stressiä ottaa. En mäkään välttämättä aina vastaa ihan kaikille, jos jonkun tilanteessa ei ole mitään uutta kommentoitavaa. Tai jos ei siinä hetkessä ehdi kirjotella muuta kuin oman jutun.
@bandoo Mikäs kiertopäivä sulla oli menossa? Lupaava merkki, jos lämmöt lähtenyt uudestaan nousuun
@Pottis Tsemppiä uuteen kiertoon
@salamana Paranemisia sinne!
Ei näkynyt toissapäiväinen rokote ourassa kyl mitenkään. Viime yöltä nyt tosi matalat lämpötilat, kun oura oli alkuyön unohtunut laturiin. Puuttuu siis alkuyön lämmöt, niin ei nyt ihan luotettava. Onneks näil alkupään lämmöillä ei oo oikeestaan mitään väliä. Tylsää odottelua nyt sit jonkin aikaa, et jtn kiinnostavaa tapahtuisi. Hetki kesti kyl saada aivot mukaan tähän uuteen kiertoon. Oli niin jäänyt päälle oireiden kuulostelu venähtäneestä viime kierrosta. Mulla eka raskausoire on yleensä aina jomotus ja nyt sit menkkojen aikaan aina ku vähän jomotti, niin eka reaktio oli semmonen uu, lupaavaa , kunnes muistin, et menkat alko jo, voi lopettaa oireiden kuulostelun
Kävin overrideemassa oletetun ovispäivän ja laitoin coverlinen ouran 0.0 tasolle. Jotenkin selkeempi musta seurata alkukiertoa näin. Vaihdan sit kun oikee oviksen paikka tulee.
View attachment 139687
Voi ei oon niin pahoillani, että joudutte kokemaan kaiken tuon uudelleen ja vaatimalla vaatia ja liiotella oireita että otetaan tosissaan. Niin epäreilua!! Toivotaan, että tuo kohdunulkoinen hoituisi pois yhdellä piikillä on tosi vaikea ees yrittää käsittää, miltä kaikki tuo tuntuu, mutta hyvä, että olet päässyt purkamaan sitä ihan ammattilaisen kanssa tuosta ei onneksi suunta ole kun ylöspäin, todella paljon jaksamista tuon kaiken p*skan keskelleÄkkiä tulin vilkasemaan pari vikaa sivua! @Mustikkamarja aivan ihanaa, onnea niin paljon!
@Ansq ihanaa jos pystyt nyt rentoutua ja pitämään ajatukset toisaalla näistä asioista! Toivon sinne ihanaa joulua, ja muutenkin tsemppejä
Kaikille muillekin omiin tilanteisiin hirmusti tsemppiä ja toivon että täältä olisi kaikki päässeet siirtymään plussanneisiin siinä kohtaa, kun joskus palailen!
Täällä lopulta kuitenkin paljastui tämäkin kohdunulkoiseksi. Kivut koveni, ja hcg alkoi taas nousta. Taas joutui myös ihan anella, liioitella oireita ja vaatia apua, jotta lopulta otettiin todesta. Eilen 6h päivystyksessä istuskelun päätteeksi, kun kohdunulkoinen pystyttiin todeta myös ultralla, sain metotreksaatin. Siellä se alkio oli samassa paikassa kuin vuosi sitten, munanjohtimen alkupäässä ihan munasarjan vieressä. Tiesin tän koko ajan, mutta eihän tietenkään mua kukaan uskonut ennen kuin todella se pystyttiin nähdä ultralla. Oon ollut koko viikon ihan työkyvytön ja käynyt psykologillakin, pää on ollut ihan räjähdyspisteessä kaikesta tästä stressistä ja ahdistuksesta.
Nyt sitten odotellaan ja seurataan että laskeehan hcg tällä, toivottavasti ei tarvitse toista piikkiä ottaa. Hoidot lykkääntyy, ja munanjohtimen poisto ei-kiireellisesti on todennäköisesti suositeltavaa sitten jossain kohtaa, ja varmaan/toivottavasti sitten IVF-jonoon sen jälkeen.
Jatkan tästä nyt omaa poissaoloa täältä ja en mittaile lämpöjäkään, kun metotreksaatin (=sytostaatti) takia tässä on nyt yrityskielto ja muutenkaan en enää mitään luomuyritystä uskalla niin kauan, kun tuo viallinen munanjohdin on tuolla
Jännää! Toivotaan kahta viivaa huomiseen testiin hassua, ku noi oireet vaihtelee niin paljo eri ihmisten välillä. Mulla kipeytyy rinnat (ja nännit) melkein heti oviksen jälkeen ja joskus ne on niin arat, että suihkussa käyminenkin sattuu. Täältä oon lukenu, että joillakin aristaa myös oviksen aikoihin.@Misa paljon tsemppiä ja rauhallista joulua sinne toivotaan että pääsette pian ivf:ään ja sieltä sitten vauva syliin asti.
@salamana teillä on muuten aika super hyvin osunut tallettelut, että siitä ei pitäisi ainakaan kiinni jäädä!
@Ness ja @Mustikkatäplä oireiden perusteella arvioituna tänään mulla on dpo13. Huomenna pitäisi alkaa menkat, mutta ei mitään niihin viittaavia oireita niin huomenna taitaa päästä testihommiin.
@minttutuuli olen ollut reissussa, niin en päässyt tänään lämpöjä mittaamaan, mutta huomenna mittaan ja jos eivät ole uudestaan laskeneet, niin sitten testailen. Yksi pc kaapissa odottamassa.
Tuo rintojen kipeytyminen on mulla btw aina ollut raskausoire. Siksi oon nytkin koettanut niitä moukaroida, mutta valitettavan tunnottomat ovat.. mutta toki monella ne vissiin voi liittyä myös PMS:ään.
@Bella95 milloin ajattelit testailla?
Tulen huomenna päivittelemään miltä lämmöt ja mahdollinen testi näyttää.
Onnea huomiseen testiin eikä se lämmön alamäki aina tarkoita huonoa, mullakin veti kunnon dropin ennen uutta nousua.Jännää! Toivotaan kahta viivaa huomiseen testiin hassua, ku noi oireet vaihtelee niin paljo eri ihmisten välillä. Mulla kipeytyy rinnat (ja nännit) melkein heti oviksen jälkeen ja joskus ne on niin arat, että suihkussa käyminenkin sattuu. Täältä oon lukenu, että joillakin aristaa myös oviksen aikoihin.
Huomenna testaan, jos lämmöt on pysyny ylhäällä tai nousee. Jos lämmöt lähtee laskuun eikä muita oireita ilmene, niin sitte alan odottelemaan menkkoja keskiviikolle.