BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nostan kyllä hattua, jos maltat olla seuraamatta/testaamatta 😃 se ihan riippuu sun luonteesta, mikä toimii parhaiten.

Tän ouran kanssa se on erityisen vaikeaa kun sit pitäis koko sormus ottaa pois siksi aikaa, siellä sovelluksessa lävähtää kuitenkin joka aamu myös ne lämpötilatiedot silmille 😄 en haluaisi tässä odotellessa vaan hermoilla ja yliajatella niitä käyriä, mut toisaalta haluaisin tän datan kuitenkin talteen koko ajalta. vaikeaa on!

@Mustikkamarja ootko vielä testannut tänään? Lupaavaa, et lämmöt taas nousussa 🌈 🤞

@Kaktus85 mites siellä, joko teit tänään testin? 🤩
No äsken just päiväpisuttelin, mutta eri testi, eli ehkä vähän vaikea verrata (kuvassa ylempi se eilisen illan testi kuivuneena ja alempi äskeinen rfsu perus liuska). Mutta ihan lupaavalta näyttää ja ei ole ollut mitään kuukautisvuotoa tai menkkajomotuksia 😊

20241211_134459.jpg

Hyvältä näyttää @Mustikkamarja ! Mulla noi rfsu testit oli aina paljon haaleampia kuin pc ja tossa näyttää vahvistuneen.

Mulla pysyneet lämmöt tasaisina, kp 25/dpo~12 ja testi edelleen nega aamulla (normiherkkyyden sofi). Kuukautisten pitäisi alkaa ihan näillä näppäimillä. Oireina en oo huomannut muuta kuin alakuloisuutta/itkuisuutta eilisestä lähtien. Ah nämä hormonit on niin mahtavia.. 😅

Vaikuttaa lupaavalta @Mustikkamarja ❤️

Mulla lähti toiveet hieman nousuun. Monta päivää oon palellu mutta äsken tuli yhtäkkiä hiki ja helahti posket ja korvat punaisiksi ja kuumiksi. Sama kävi toissa kierrossa, minkä epäilen olleen kemiallinen. Aamupäivästä kramppas ja pisteli alavatsaa aika kipeästi parin tunnin ajan mutta onneksi se meni ohi. Sykkeet on tosi koholla ja muutenki väsyny olo, mikä voi kyllä mennä normaalista luteaalioireilusta. Mulla on kaapissa monta raskaustestiä odottamassa mutta lupailin vähän itselle, että en testaili ennen dpo12 (normi luteaalin pituus mulle), ku mulle testit aiheuttaa vaan turhaa stressiä.. Katsotaan 🤭

s_Zc8fBM.png

@Ness ja @kaihotar Tsemppiä uuteen kiertoon. Mun ovis olis aikatulun puolesta tulossa nyt 23.12. Eli siinä joulua edeltävänä viikonloppuna pitää hoitaa hommat. Mut jos ovis sit jostain syystä päättäis tulla myöhässä, niin menee sit vähän nihkeesti sinne joulupäiville. Mut eiköhän siitäkin jotenkin selvitä, yhden kerranhan se vain vaatii. 😅

@Pottis Tervetuloa mukaan! Lämpöjen nousu on se luotettavin mittari sille, että ovis on tapahtunut (poislukien ultra). Eli sen suhteen näyttäs musta hyvältä. Kyl ton 30.11. jälkeen on lämmöt selkeesti ollu korkeemmalla ja mukava nouseva käyrä ollut siellä.

@Itsellinen Toivotaan, että ovis sattuisi niin, että onnistuu inseminaatio vielä tässä kierrossa. Mihin väliin se olisi nyt osumassa? Ja kiva, että löysit niksin, jolla kellon lämmöt rekisteröityy tarkemmin.

@SilenceSing Kiva kuulla sinusta ja että pahin koirakriisi on nyt ohi. Oletko huomannut teroista jotain vaikutuksia? Kiva sentään niitä testata, vaikka muuten meneekin kierto ohi. Kiinnostava nähdä onko apua sun kuukautiskipuihin. 👀

@salamana Kyllähän sitä kannattaa se oura pitää kädessä, mut et vaan mene katsomaan niitä arvoja nyt pariin viikkoon.

@Bella95 Uu, kuulostaa lupaavalta! 🌈

@Mustikkamarja Kiva, että lämmöt lähti lopulta nousuun ja sykkeet vaikuttais kans olevan nousussa. Toivottavasti testitkin pian vahvistuu 🌈

Tääl ei mtn erikoista. Tänään sain influenssarokotteen, kiinnostavaa nähdä näkyykö jotenkin käyrässä. 🤓 Vasta sen ottamisen jälkeen tuli mieleen, et olipa hyvä, et osu tähän vaiheesseen kiertoa, eikä just ennen ovista. Toivottavasti ei sitä nyt sit enää häiritse parin viikon päästä. Ja päätin muuten @kaihotar jättää geleen nyt pois. Yhdestä kierrosta nyt paha vetää johtopäätöksiä, varsinkin kun muitakin lisäravinteita otettu samaan aikaan käyttöön, mut en halua, et kierrot venyy. Katotaan miten käy nyt ilman sitä. Jos sama toistuu ilman, niin ehkä sit voi taas harkita uudestaan. Mies kuitenkin syö sitä vielä.

@Mustikkamarja hyvin sieltä viiva erottuu, toivotaan että vahvistuminen jatkuu!👏🏼
@salamana se vaatii kyllä mielenlujuutta olla testailematta! 😂 Mutta kannatan minäkin sitä että dataa kannattaa kuitenkin seurata, auttaa kuitenkin niihin tulevien kiertojen ennisteisiin ja vertailuun.
@Bella95 oi miten lupaavia oireita!🤩 Pidetään peukut pystyssä ja sormet ristissä!
@Mustikkatäplä Jännä tosiaan nähdä vaikuttaako tuo influenssarokote jotenkin! Tuntuu että tuommoinen voisi olla tosi otollinen kierronsekoittaja 😂
Terolutin aloitin tosiaan tässä kierrossa myös joka tapauksessa, annostuksella 10mg aamulla ja 20mg illalla. Nyt viides päivä, ja en tiedä johtuuko yleisesti stressaavasta koti- ja työtilanteesta vai mistä, mutta viimeiset kolme päivää on vituttanut niin maan perkeleesti😅 tekis mieli vaan paiskoa kaikki tavarat seinille, ottaa loparit ja hautautua sohvannurkkaan🥰 muita oireita ei tuon lisäksi sitten olekaan, tai sit en ole kiinnittänyt vaan huomiota. Tiputtelua ei vielä ole ollut myöskään👏🏼 saa nähdä tosiaan, miten vaikuttaa kuukautiskipuihin, luin jostain kokemuksia että saattavat jopa pahentua 😅 jos sellainen nyt edes mahdollista vielä on.

Screenshot_2024-12-11-17-20-39-07_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

@Mustikkatäplä joo mäkin päätin jättää geleet nyt pois (kuten varmaan tuolta geleeketjusta luit 😄) koska en halua riskeerata että tiputtelut alkais toisen kerran noin ajoissa. Vaikee tietysti yhden kierron perusteella sanoo.

Mulla ei oo nyt voimia vastailla kunnolla muille kun menkat ja PMS vetää mielen niin matalaks, mutta toivon kovasti @Mustikkamarja lle vahvistuvia viivoja ❤️ palailen kun tää kierron lohduttomin viikko on takanapäin.

@Mustikkamarja vahvistuuko viivat?😍 Millaisia oireita sulla on?

@Kaktus85 joko sä olet testannut?

@kaihotar voimia PMS masennuksen kanssa ❤️

Mulla tänään ehkä dpo11 ja lämmöt laski, eli joko enteilee menkkoja? Pitäs alkaa vasta sunnuntaina, mutta km:n jälkeen oli viime kiertokin epäsäännöllinen, niin mitä vain voi tapahtua. Tässä mun käppyrä, vaikka siis mulla oli mittariongelmia joten kp9-15 arvot ei ole luotettavia. Mutta oviksen oireista arvioin KP15 ja kyllä tää käyräkin sitä tukee.

Liitteet

• Screenshot_20241212-071627__01.jpg
    Screenshot_20241212-071627__01.jpg
    114.1 KB · Katsottu: 36
@Pottis Voi ei, tsemppiä ja jaksamista hormonien kanssa! Se on kyllä välillä niin rasittavaa, että ne vaihtelee 0-100.

@Bella95 Noniin, siellä näyttää hyvältä ja "oireetkin" oikein mielenkiintoisilta. Toivottavasti enteilisi hyvää 😊

@Mustikkatäplä hyvä että sait sen rokotteen nyt, olen kuullut, että joillakin on vaikuttanut kiertoon.

@SilenceSing kääk, tsemppiä vitutuksen kanssa selviämiseen 😅 tiedän tunteen!

@kaihotar kiitos 🥰 toivottavasti sun olo normalisoituu pian

@bandoo kiitos kysymästä, tässä just tiirailin, että kai tuo on vahvistunut, toki eilinen oli päiväpissasta mutta silti 🥳 eikä kuukautisia! Lämpö myös noussut.

20241212_071453.jpg

Screenshot_20241212_072712_FF App.jpg

Muokattu viimeksi:
@SilenceSing kiva kuulla, et siellä voidaan hyvin! Toivottavasti terot auttaa nyt pitämään sen tiputtelun poissa. Toi vitutus on kyllä niin tuttuu täälläkin, mut voi olla et ne terot vie sitä vielä eri sfääreihin 😅 tsemppiä!

@Mustikkamarja ihanasti siellä viivat vahvistuu 😍 varovaiset onnittelut ❤️

@Bella95 oireet kuulostaa kyllä lupaavalta. Toivotaan parasta 🤩 ootko pystynyt olee rauhallisemmin mielin tuntemusten seuraamisen kanssa?

@Mustikkatäplä varmasti just hyvä kierron ajoitus ton rokotteen saamiseen! Toivottavasti ei vaikuta mitenkään kiertoon. Oon ite syönyt geleetä jo monen monta kuukautta ilman mitään vaikutusta, positiivista tai negatiivista. Luulen, et saatan jättää sen pois ku tää nykyinen purkki loppuu.

@kaihotar voimia sinne uuden kierron alkuun ❤️

@salamana tsemppiä piinailuun!

Täällä lämmöt ollu tosi noususuhdanteiset mut ihan samoissa mennään ku muissakin kierroissa. Oon ollut jäätävän väsynyt ja palelen koko ajan. Oikeaa munista jomottaa edelleen? Mut kaikki siis ihan perus luteaalihuttua, eikä nyt tässä vaiheessa mitään "oikeita oireita" vois ollakaan. Fiilis on epätoivoinen onnistumisen suhteen, kuten ollut jo monta kiertoa 😅 ahdistaa, et menkkojen oletettu alku siirtyi päivällä aatonaatolle. Pelkään jo etukäteen sitä masista, mikä tulee just joululle jos menkat alkaa 😔 mut jospa sieltä tulisikin positiivinen yllätys ❤️

Screenshot_2024-12-12-09-04-11-87_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

@Mustikkamarja hyvin näyttää vahvistuvan 😍

@minttutuuli en oo pystyny, varsinkaan etätyöpäivinä 😅 Kuulostelen joka kropan rasahrusta ja mietin, että voisko se olla joku oire. Mulla on syksyn, eli koko yritysajan, ollut mukamas voimakkaammat luteaalivaiheen oireet mutta eiköhän se mene sen piikkiin, että niitä tarkastelee herkemmällä korvalla. Sulla on lämmöt hyvässä nousussa. Pidän sormet ristissä 🤞

Tsemppiä piinailuun @salamana 😎

@SilenceSing hyvä kuulla, että koira voi paremmin. Tsemppiä pms-oireiden kanssa. Menispä ne pian ohi 😊 Ja mahtavaa, ettei tiputtelu oo vielä alkanu! Lääkkeet näyttäisi tepsivän.

Jännä nähdä, miten rokotus vaikuttaa siellä kiertoon @Mustikkatäplä. Mullakin oli syksyllä influenssarokote noin viikko ennen ovulaatio. Se oli just se kierto, minkä luulen olleen kemiallinen. Ovispäivä ja kierron pituus oli mulla ihan normaalin puitteissa. Mutta koronarokotteesta kuulin tosi monelta, että niillä meni kierrot aivan sekaisin.

Tsemppiä loppukiertoon @bandoo ja pms-oireisiin @kaihotar.

Kiva saada @Pottis mukaan tähän ketjuun! Joko menkat ilmoitteli itsestään? Toivottavasti sullakin helpottais oireet pian. Joko otit jonkun sovelluksen käyttöön lämpötilojen seurantaanee, esim. Sen FF:n?

Tässä vielä oma käyrä. Tänään on ollut kaikenlaisia tuntemuksia, mutta menkööt vielä tavallisten oireiden piikkiin 😊 Välillä tulee vertailtua aiempien kiertojen käyriin mutta on ne niin erilaisia keskenään, että ei siitä ole oikein hyötyä.

s_KbjoNi.png

@Mustikkamarja aivan ihanaa!! Sieltä se lähtee hienosti vahvistumaan 💕

@SilenceSing onneksi karvatassu voi jo paremmin🩷 Toviottavasti stressinkin jo hieman hellittää 😊

@minttutuuli ahh, siellä lämpö nousee upeasti ylöspäin!! Toivottavasti lämpöjen nousu ja nuo ihanat oireet enteilisivät joulun ylläriä😍

@Mustikkatäplä mä taisin pari kiertoa sitten ottaa sen influenssapiikin tyyliin just pari-kolme pv ennen ovista (en edes ymmärrä miksi tein niin..) mutta mulla se ei vaikuttanut mitenkään 😁kai se vähän riippuu..

@Bella95 hyvältä näyttää käyrä! Toivotaan että lämmöt pysyy nätisti ylhäällä😊🫶

@salamana tsemppiä piinapäiviin! Nää on ne päivät, kun käyrää tulee tiirattua tosi tarkasti 😆

@kaihotar tsemppiä PMSn kanssa ✨

Täällä kp3 ja alkukierron jumitus. Ei oikeen ole mitään raportoitavaa ja ennustettuun ovikseenkin on vielä 2 viikkoa matkaa 😆 menkat oli niukat ja lyhyet, alkoivat ihan yllättäen täydellä voimalla tiistaina, eilen vähäistä vuotoa ja tänään ei oikeastaan muuta kuin vähän ruskeaa tuhrua. Nyt näyttäisi olevan ohi. Pohdin näistä niukoista menkoista + luteaalin jäädessä vain 10pv mittaiseksi, että voisiko olla, että se ultrassa näkynyt folli ei vaan jostain syystä irronnut ja ovista ei tapahtunut?? Lääkäri ei siis osannut sanoa, oliko vielä irronnut, kun oli vielä paikallaan. Onkohan sellainen mahdollista? Ne lämmötkin luteaalissa oli niin sekavat, kun yleensä ampaisee selkeästi korkeammalle. Toki ovistesti oli plussa. Noh… oli mitä oli, nyt uudessa kierrossa seilataan… ei muuta kuin jouluherkkuja kohti 🧀🐟🍷

Muokattu viimeksi:
Teillä on täällä ihana tyyli kommentoida kaikille aina 🥰Mä yritän päästä kans siihen mukaan mitta vielä vähän vaatii orientoitumista ketjuun 😄 kaikkien viestit on kyllä luettu ja lämpökäyrät syynättu läpi!

Tägäämättä komentoin aiheeseen että gelee royal itseäkin nyt vähän houkuttanut mutten vielä ainakaan purkkia hakenut. Ristiriitasia fiiliksiä tuntuu täälläkin siitä olevan.

@Bella95 mulla on FF ollut nyt ekaa kertaa viime kierrossa käytössä mutten erikseen jaksanut viedä lämpöjä sinne vaan oon katsonut niitä ainakin toistaiseksi vaan kellon sovelluksesta. Menkat ilmoitti eilen itsestään tiputtelulla juuri ennen nukkumaanmenoa niin laskin nyt tämän päivän vasta kp1:ksi. Lämmötkin oli nyt tippunut tänä aamuna reippaasti.

Paljon onnea @Mustikkamarja 😍 😍

,@Bella95 minä kirjaan oireita ylös päivittäin oviksen jälkeen ja sit vertailen niitä oireita. Käyriä en oo vielä päässyt vertailee kun ekaa kertaa sitä nyt teen. Mutta ei tuo oireidenkaan vertailu kauhean informatiivista ole. 😅 Toki jotkut perus jutut sieltä voi kattoo, että näihin aikoihin kuuluukin menkkajomot alkaa jne.

@Ness ajattelisin, että jos ovistesti oli plussa, niin ovis tapahtui. 🤔 Tai ei kyllä mitään hajua, kumpi on luotettavampi mittari, ovistesti vai lämpökäyrä. Mielenkiintoista olisi tietää. Sä kuitenkin olet niin paljon lämpöjä mitannut, että käyttäjäerrorista ei tässä tapauksessa ole kyse. 😂

Tsemppiä piinailuun @salamana ja @minttutuulia . Olisi ihana joululahja plussata siinä joulun alla. ❤️

@Pottis mäkään en vielä ole kaikkien tilanteista niin perillä, mutta koetan kanssa harjoitella tätä vastailutapaa. Harmi jos menkat ovat saapumassa. Miten pitkä sun luteraali oli? 13 päivää?

Mulla tänään eilisen dropin jälkeen lämmöt nousi taas vähän, eli ei menkat vissiin ihan vielä alkamassa. Ei kyllä mitään merkkejä niistä muutenkaan. 🤷

@Pottis mäkin kokeilin niitä gelee royaleita alkutaipaleesta 3 kiertoa, mut en huomannut itsessäni mitään muutosta (ei pidentänyt tai lyhentänyt menkkoja, ei ollut verisempää menoa jne.) Myös greippimehut jne on kokeiltu 😆 Siitä ehkä enemmän liukkaat paikat, kuin noista geeleistä.. Tuohon FF:n seuraamiseen liittyen, en tiedä mitä kaikkia integraatiota FFssä on, mutta ainakin Apple watch ja Oura toimii jos jompaa kumpaa käytät, niin saa datan suoraan FF:n äppiin. Ehkä muidenkin laitteiden dataa saa vietyä?

@bandoo joo näinhän sitä ajattelisi, että jos testi plussa niin LH hormonia tarpeeksi, että irtoaminen tapahtuu 😆 Ehkä aloin vain ylianalysoimaan tuota käyrää. Toivotaan, että siellä ei menkat ala ollenkaan!! 🤞 Oliko sulla mikä dpo menossa, vai selvisikö sitä ollenkaan kun oli se lämpömittari-sekoilu? 😁

Vastaan nopeasti vaan välissä tähän @bandoo, että lämpöjen nousu on ainoa luotettava merkki, joka varmistaa ovulaation tapahtuneen.😊 ovulaatiotestit toki antaa siitä varmuuden, että lh nousee, eli ennustaa ovulaation. Mutta joskus niin voi tapahtua ja ovulaatio ei silti tapahdu. Eli vain se lämpöjen nousu on varma merkki! Toki jotkut oireilee selkeästi ja niistäkin sitä voi tunnistaa 😊

Muokattu viimeksi:
@bandoo mulla on nyt kierukan poiston jälkeen ollut aika lyhyt kierto n.24-25 päivää ja luteaali jäi nyt 12 päivään.

@Ness Mä en löytänyt ainakaan muita kuin ouran integraation FF:ään asetuksista. Täytyy vielä penkoa toistamiseen. Greippimehu vois olla helpompi kokeiltava kyllä kuin se gelee kerta ihan ruokakaupastakin saa. Ei se extra liukkaus yhtään haittais 😄

Takaisin