BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on yksi pc kaapissa. En uskaltanut tehdä sitä tänäänkään :Grinning Face With Smiling Eyes: Pitää katsoa, jos rohkeus riittäisi huomenna - ellei lämmöt tule alas kuin lehmän häntä. Oon juonut kahvia ehkä 20 vuotta, tänään se maistui kitkerälle. Aamuyöllä heräsin pissalle ja otin silloin lämmön, koska loppupään uni ei olisi enää ollut pituudeltaan riittävä ja 2.mittaus saattaisi olla epätarkempi, kun keho on jo herännyt kerran? :Face Without Mouth:
Screenshot 2024-12-08 09.29.34.png

Muokattu viimeksi:
@Mustikkamarja no, dpo9 myös vielä aikainen, kuitenkin sun käyrät näyttää erittäin lupaavalta 😍 huomenna luulis näkyvän jo paremmin jos siellä matkustaja on.

@Ness hämmentävä käyrä kyllä edelleen, erikoista ettei oo noussu lämmöt kuten normikierrossa - toisaalta ne kuitenkin näyttäis olevan follikkelivaihetta korkeammalla eli ovis ehkä tapahtunu silti?

@Kaktus85 mun mielestä sun oireet ja lämmöt näyttäis selvältä, mutta ymmärrän täysin että testin tekeminen jännittää 😄

Mä elin tänään jo pienen todella toiveikkaan hetken. Lämmöt vaan ihan hitusen matalammat kun eilen ja todella paljon korkeemmat kun yleensä dpo11, myös leposyke oli noussu. Päätin että nyt kyllä testaan mutta negahan se oli - ei haamun haamua. Käytin apteekin ultraa millä sain viimeks haamun jo dpo10 joten eiköhän toi oo nyt aika selvä tapaus. Ihmetyttää kyllä että miten jotain pientä vuotelua voi jo tulla ja samaan aikaan lämmöt yhä korkeella, eikö vuotelun pitäis kertoo progetasojen laskusta ja lämmöt puolestaan että ne on korkeella? 😅

1000024515.jpg

@kaihotar joo kyllä mä uskon et se ovis on tapahtunut, sain selkeän plussan ja plussaa seuraavana päivänä oli ultra, jossa folli jo komean kokoinen ja joko just puhjennut tai puhkeamassa. Näkyi jo vähän jotain verestävää siinä ultrassa joka viittasi siis siihen että lähtee kohta matkaan 😁 tää nyt on vaan todellinen sekoilukierto näin muuten. Mulla on kyllä kans ollut tolleen, et tiputtelu saattanut alkaa jo, mutta lämmöt vielä pysyneet ylhäällä ja sit tulleet alas rytinällä päivä ennen menkkoja tai viimeistään vuotopäivänä. Toivotaan kuitenkin, että sulla ne pysyy ylhäällä eikä vuoto ala lainkaan 🤞🤞

@Kaktus85 tosi hyvät lämmöt ja käyrä✨ Toivotaan parasta! Ihanaa, jos sieltä tulisi teille joulukuun yllätys ❤️

@Ansq ihanaa joulunaikaa sinne 🎄❤️

@kaihotar pahoittelut negasta 😔 pidetään toivo kuitenkin yllä kunnes vuoto alkaa! Lämmöt edelleen tosi korkeat.

@Kaktus85 melkein uskaltas jo onnitella lämpöjen ja oireiden perusteella 😁 mutta ymmärrän kyllä hyvin myös ton testaamatta jättämisen.

@Ness on kyllä erikoiset lämmöt! Mut jospa se ois positiivinen merkki, et käyrä näyttää erilaiselta kuin ennen? Jospa lopputuloskin ois eri 🤞

@Mustikkamarja jännät paikat siellä! Tuosta tän päivän testistä en kyllä oikein näe mitään, mut lämmöt ja muut merkit kuulostaa lupaavalta 🤩

@Mustikkatäplä no nyt on kyllä outoa! 🧐

Lämmöt lähti tänään varovaiseen nousuun. En tiedä miksi mun alkukierron lämmöt on olleet noin matalat, yleensä ne on 36,3 paikkeilla. Vaikuttaisko makuuhuoneen viileys vaii mikähän nyt on eri lailla 🤔 mut selkeä nousu eiliseen verrattuna. Ja nännit oli eilen jo niin kipeät, mikä mulla on kyllä ihan eka merkki oviksen tapahtumisesta.

Sit odotellaan. Huomaan, että itseä suojatakseni oon alkanut suhtautua aika pessimistisesti piinaviikkoihin, sen luteaalioireisiin ja lämpöihin. Voi olla, et yritän omalta osalta keskittyä nyt pari viikkoa niin paljon muuhun kun pystyn ja toivon niin kovasti tästä kierrosta erilaista lopputulosta. ✨

Screenshot_2024-12-08-10-30-21-43_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

@Mustikkamarja toi tän aamun testi on aika epäselvä mutta käyrä näyttää tosi lupaavalta! Pidän sormet ristissä 😊

@Kaktus85 siellä huidellaan kyllä niin korkeissa lämmöissä! Kahvin maun muuttuminen kuulostaa aika lupaavalta oireelta 🌈

@kaihotar onpa harmi, että testi oli nega.

@Ness hassua, miten sekava sun lämpökäyrä on ja aika matalat luteaalilämmöt 😄 mutta kerta ultrassakin on näkyny ovulaatio, niin sittenhän se on tapahtunut 😊

@Mustikkatäplä onpa sullakin erikoinen käyrä, ku lämmöt noussu tuolla tavalla. 🧐

@minttutuuli hyviä piinailuja! Ihan hyvä ajatus yrittää keskittyä muuhun. Mun oma mieli tekee aina tepposet ja alan ylianalysoimaan joka oiretta, niin parempi olis ku sais muuta ajateltavaa näille päiville.

Hyvää joulunaikaa @Ansq 🎄💝

Mulla taas menee oma käppyrä just, niinku pitäis. Aina tulee pieni dippi dpo3 paikkeilla.

s_ulmC5B.png

@minttutuuli Voiskohan sulle sopia ne rfsu:n ovistestit, kun ne ilmeisesti on niitä vähemmän herkkiä? Mut kyl tostakin tietty näkee sen, et millon on se ihan korkein huippu, kun on niin supertumma viiva kp14 illalla. Ja nyt aika hyvännäköinen ovisnousu. Toivottavasti joulunalusaika pitäisi kiireisenä, niin ei ehdi näihin juttuihin keskittyä.

@Ansq Ihanaa joulunodotusta ja nauti täysin rinnoin joulusta ja joulupöydästä! :red-heart:

@Mustikkamarja Harmi, ettei tänä aamuna enää näkynyt mitään, vai onko livenä nähtävissä viiva? Mut toivotaan, että menee vaan alun pienten hcg-pitoisuuksien piikkiin. Oireet kuitenkin selkeesti jatkaa vahvistumista, joten se kuitenkin hyvä merkki. 🌈

@Ness On kyl vähän erikoinen käyrä, mut kaipa sekin on ihan normaalia, et joskus on tämmöinen. Ja varsinkin noi lämmöt, et mille korkeudelle nousee tuntuu vaihtelevan kyl eri kierroissa.

@Bella95 Hyvännäköinen käyrä!

Pakko oli lähettää viel mies kauppaan ostaa tuttu rfsu:n testi ja silläkin vielä testata, kun alkoi noi uudet testitkin epäilyttää. Mutta se kans ihan puhdas nega. Et jostain syystä vaan nyt mun lämmöt tekee jotain outoa. Ehkäpä tää edelleen päällä oleva köhä niitä nostaa? Perheessä taas joku uusi tauti kiertää, et se ehkä tullut taas tähän vanhan päälle. Ja rupesin miettiin, et voisko lisäravinteilla olla vaikutusta, että kierto nyt venyy? Se ei kyl ole toivottava sivuvaikutus omalla kohdalla. :Grimacing Face: Alkais nyt äkkiä ne menkat. Vaik ei parilla päivällä pitäis olla mitään väliä, mut mua ärsyttää jotenkin tosi paljon, et kaikki siirtyy aina päivä kerrallaan eteenpäin. Kohta ovis osuu jouluun ja sit riippuen missä sitä vietetään, voi olla tosi vaikea hyödyntää hedelmälliset päivät.

@Ness aa aivan, kyllä siinä tapauksessa voi siihen ovikseen luottaa 😊 mulla yleensä tosiaan lämmöt tippuu ensin pikkuhiljaa ja sitten romahtaa ja sinä päivänä alkaa tiputtelu/menkat. Tää on nyt vähän poikkeuksellista sen takia.

@Mustikkatäplä tosi hämmentävät lämmöt kyllä sulla jos testit näyttää negaa 🤔 mut oisko sit vaan sairaus? Ja etkö säkin alottanu tässä kierrossa gelee royalen, voisko olla ettei se vaan sovi kummallekaan meistä jos sekottaa kierrot tälleen? 😅

@minttutuuli mittaatko lämmöt kuitenkin suusta vai miten? Ei kai sisälämpötilan pitäis kauheesti vaikuttaa. Tsemppiä siihen että saat pidettyä ajatukset muussa piinaviikkojen ajan!

@Bella95 hyvännäköinen käyrä 😊 hauska et sama pudotus aina dpo3.

Multa puuttuu vielä normaali dpo11 suru ja vitutus. Voisko olla että PMS-oireet iskee vasta kun lämmötkin laskee? 😅 Ehkä elättelen alitajuntaisesti vielä jotain pientä toivoa tai sitten alan vaan oleen tarpeeks tottunu näihin pettymyksiin ettei tunnu enää yhtä pahalta kun aiemmissa kierroissa.

@kaihotar Lämmöt on sulla kyl vielä hyvännäköiset ja jos ton dpo9 vois ajatella kiinnittymisdipiksi ja siitä kun lähteny lämmöt uudestaan nousuun, niin voi sit olla ettei tänään viel ehdi testissä näkyä. Itellä näkyny yleensä 3. päivänä dipistä. Onko sulla jtn raskausoireita? Ja ite kans osoitan syyttävän sormen ekana tohon gelee royaleen, miks kierto venyy. Mietin, et voiskohan sitä syödä esim. alkukierron ja sit luteaalivaiheessa lopettaa, jos sit ei vaikuttais kierron pituuteen. Saisko siitä sit vähän niitä muita hyötyjä 😅 Ja kun oon lukenu sen sivuoireista, niin oon törmänny, et joillakin ollut ylimääräistä tiputtelua kierrossa. Et se sun vois olla sitäkin. Tai kiinnittymisvuotoa tai sit alkavat menkat. On tää kyl välillä aikamoista arvaamista.

@Mustikkatäplä hmm no joo, tuntuis vaan oudolta ettei näkyis testissä vielä ees dpo11 🤔 mutta ehkä oon liian fiksaantunu siihen kun viimeks näky dpo10. Oliks sulla joka kerta tullu posi sama dpo vai onko vaihdellu? Mulla on kovaa menkka(maista) kipua ollu eilisestä asti, yleensä se tosiaan alkaa vasta kun kunnon vuoto on alkanu mutta en ihmettelis jos tääkin liittyis vaan geleeseen. Mäkin oon nyt miettiny että mitä ton geleen kanssa tekis ens kierrossa että uskaltaako ottaa 😅 mutta voishan toi alkukierrossa ottaminen just toimia. Kiinnostavaa että sivuvaikutuksena vois olla tiputtelu. Jos huomenna nyt selviäis mistä on kyse.

Hei, tulin nyt myös tänne jännittämään. FF tuntuu olevan tosi hyvä työkalu tähän lämmöistä obsessoimiseen, Natural Cycles on myös ollut käytössä aiemmin mutta se veikkailee ihan mitä sattuu vaikka dataa onkin pidemmältä aikaa (esim oviksen ennusti kp20 😵) tykkään tästä graafi-näkymästä myös paljon enemmän (tarkkasilmäinen saattaa huomata että koska oli työpaikan pikkujoulut 😅)
Screenshot_2024-12-08-18-14-24-18_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

edellinen kierto päättyi kemialliseen, katsotaan tärppääkö tällä kertaa 🤞

@kaihotar Mulla kolme ekaa raskautta näky dpo9 ja ajattelin ihan samalla tavalla, et jos ei dpo9 näy tai korkeintaan dpo10, niin sit on toivo aika lailla menetetty. 😅 Mut neljäs raskaus näkykin sit dpo10-11 ja viides vasta dpo13. Et on nyt sit pitäny vähän muuttaa sitä näkemystä, et se plussa tulis aina dpo9. Mutta toisaalta noi kaks viimesintä meni kyl kesken heti alkuunsa, et en tiiä oliko se myöhäinen plussa (lähinnä tossa viimesimmässä) oire jo siitä kemiallisesta, et hitaasti nous hcg ja siks myöhään näky testissä. Et jos nyt huomenna tulis plussa, niin olettaisin sen kyl menevän taas kesken, ku niin myöhään tullu.

Mut se normaalisti kehittyväkin alkio voi siellä matkata vähän pidempään ja kiinnittymisessä kestää vähän kauemmin ku jollain toisella alkiolla, et kyl siinä ihan normaalistikin voi olla variaatiota millon plussan saa. Ja dpo12 ei viel oo erityisen myöhäinen plussa.

@salamana Tervetuloa porukkaan mukaan! Siellä onkin ovishetket käsillä. Ja heh hyvin erottaa ne pikkujoulut sieltä 😆

Tää ei ainakaan jätä enää arvailun varaa, lämmöt ja sykkeet suoraan sanottuna romahti 😅 ei oo kertaakaan ollu tällästä pudotusta. Mutta en mä ollu tästä nyt tippaakaan yllättyny enkä oikeastaan pettynytkään, kyllähän sen nyt tiedosti että olis saanu aika ihme olla että olis vielä muuttunu posiks tiputteluineen. Yritän nyt myös joka kierto ajatella että mieluummin ei onnistu kun oon vaikka uudestaan pari kuukautta raskaana ja sitten menee kesken. Toivottavasti nyt vaan menkat alkais tänään niin sais uuden kierron käyntiin.

1000024520.jpg

Tsemppiä dippien kanssa kaikille <3 ei muuta kun graavikalat ja viinilasilliset joulupöytään.

Nyt jos huomenna lämmöt pomppaisi niin enteilisi hyvää oviksen kannalta. Talletukset saa olla nyt tältä kierrolta siinä, miehellä ei kuulemma ole enää mitään annettavaa 🤭
0912.webp

@Mustikkamarja huh, jänniä hetkiä yhä siellä! Toivottavasti näkyis testissä jotain selkeetä huomenna.

@Ness tervetuloa dippikerhoon, oltaispa päästy mieluummin elokuisiin 😔

@salamana toivottavasti nousee lämmöt huomenna 🤞🏻

Täällä alko nyt menkat. Olin vaan ilonen siitä, olis ollu turhauttavaa odotella pidempään. Seuraavaa ovista Premom ennustaakin sitten jouluaatolle. Toivottavasti ei oo ainakaan sitä myöhemmin niin ei tarvi sukuloidessa miettiä talletteluja 😅

Takaisin