@Itsellinen Mulla aiempia lapsia yrittäessä ei oo ollu oura käytössä ja ihan tavallisella kuumemittarilla oon mittaillu. Se ei oo sit ollu kauheen tarkka ja käyrät oli paljon tuollaista siksakkia. Mut kyl niistä kuitenkin aina sen kokonaisuuden näki, et alkukierrosta siksak matalammalla kuin loppukierrossa, niin kuin sullakin. Mut tietty yksittäisistä arvoista vaikea päätellä mitään, kun syy voi olla epätarkassa mittaustavassa. Ei siis varmaan kannata yksittäisiä arvoja kauhesti tuijotella, jos ne aiheuttaa vielä stressiä. Ja vois olla ehkä hyvä kokeilla toista mittaustapaa, et tulisiko koherentimpaa käyrää. Mut kahden sekoittamista keskenään ei tietty kannata kokeilla, kun ne ei oo vertailukelpoiset. Tsemppiä uuteen kiertoon!
@kaihotar Siellä näkyykin kivan selkeästi ovulaation paikka
Mä oon vasta lähiaikoina ruvennu kiinnittämään huomiota mun sykkeisiin. Oura ollu käytössä 2v, mut ei niitä oo tullu ennen hirveesti tuijoteltua ennen kuin ne tuli näkyviin FF:iin. Mulla alkukierrossa sahaillee yleensä 48-52 välillä ja sit ihan loppukierrosta nousee 52-55 paikkeille. Ovulaatiolla en oo huomannu vaikutusta niihin vielä.
@Misa Onko sulla kuvaa niistä onnistuneen raskauden testeistä? Omaan silmään toi näyttää kyl ihan hyvältä vahvistumiselta, mutta testi ei kylläkään ole itelle tuttu. Ja ymmärrän kyl hyvin, et haluaa suhtautua ennemmin pessimistisesti, niin ei sit tipu niin korkealta, ja aiemmat kokemukset kummittelee. Ihan huippua kyl, että sait sen hcg-seurannan!
Saitko jo eilisen tuloksen? Siitä yhestäkin vois saada jo vähän jtn irti, jos olis tosi paljon/vähän. Vai meneekö sen saaminen nyt sit maanantaihin kun on vkl, vai tutkitaanko niitä viikonloppuisin?
@minttutuuli Jutteleeko teille lääkäri missään välissä noista, että voisi tarkemmin kysyä, mitä noi tarkoittaa? Ainakin varmaan silloin tammikuussa viimestään voi sit kysyä? Mut omaankin silmään noi vaikuttaa ok:lta, jos tuloskin oli, että hedelmöittämiskyky normaali. Jos niitä siittiöitä on määrällisesti paljon, niin 3% on määrällisesti enemmän, kuin esim. jonkun toisen 4%. Mut ehkä sit voi auttaa tammikuussa sen lähetteen läpimenemisessä, jos on joku diagnoosi siihen heittää. Mikä fiilis sulla ja sun miehellä on nyt noista tuloksista, kun ootte vähän ehtinyt sulatella? Ja hei, siel täällä jaetussa tutkimuksessahan oli paljon lueteltu lisäravinteita, joilla voi parantaa myös siittiöiden morfologiaa.
Esim. q10, NAC, sinkki, E-vitamiini ja lykopeeni. Jos haluatte miehelle niitä tilata.
@Ness Kiva, että oli kivoja ammattilaisia teillä vastassa. Ja että saitte nyt paljon tietoa. Noissa diagnooseissa on aina se vähän kaksipiippuinen juttu, et kiva tietty olisi, jos ei löytyisi mitään. Mutta toisaalta tavallaam parempi, että on saanut jonkun selityksen, koska sitten siihen asiaan voidaan vaikuttaa. Itsellä ei lapsettomuusjutuista kokemusta, mutta muista vastaavista kyl. Vaatii kuitenkin varmasti sulattelua. Mikäs teillä fiilis nyt? Hyvä juttu kyl se, että hoidot kyl varmasti tepsii teillä, koska noihin juttuihin pystytään vaikuttamaan. Toivottavasti ette joudu hirveän pitkään odottelemaan seuraavia vaiheita. Kiva kyl, et se spermanäyte oli otettu jo sillon pari kk sitten, ettei nyt tartte oottaa 3kk.
@Mustikkamarja Heh, siellä kunnon mielialaheittelyt
Onneksi mies ollut ymmärtäväinen. Kiva, että tänään on parempi fiilis, kivempihan se niin on odotella kierron tuloksia.
@SilenceSing Tsemppiä oviksen metsästykseen!
@Ansq Samassa tosiaan taas mennään, täälläkin tuli kunnon pomppu dpo6, sama mikä viime kierrossa.
Täällä nyt käyrä tekee kaikkea jännää. Lämmöissä hirmupomppu. Yleensä luteelikäyrät ollu kohtuu tasasia tai tasaiseen noussu ylöspäin. Mut viime kierrossa oli kans tämmönen, et luteaalilämmöt oli alkuun tosi matalalla, ennen kuin dpo6 pomppas sinne normitasolle. Saa nähdä käykö taas sama, vai oliko tää yksittäinen korkea arvo ja huomenna tullaan taas alas.
Mut vielä enemmän mua ihmetyttää noi sykkeet. Tää tauti on selkeesti niitä kohottanut lähiviikkoina, mut olivat tulossa jo alaspäin kohti normaalia. Mut tänä aamuna yli 60, mitä ei tapahdu ikinä, paitsi jos oon juonut (runsaammin) alkoholia. Ja eilen en juonut yhtään. Muutenkin herätessä oli vähän jotenkin köhäisempi olo taas, mut nyt kyl taas ihan ok. Tää on siis tämmöinen ikuisuustauti. Ei melkeinpä mitään muita oireita kuin yskä. Mut selkeesti ollu ainakin kaks tautia putkeen, kun olin jo ihan viittä vaille parantunut, kunnes yskä paheni uudestaan ja kaverina oli myös kurkkukipu pari päivää alkuviikosta. Kävin äsken työterveydessä tarkistaa, että kaikki ok ja hakee saikkutodistuksen (tarviin ääntä työssä). Eipä se mitään erityistä löytänyt. Äänen pitäisi vaan antaa levätä ja malttaa odottaa, että menee ohi.
Toisaalta mulla ihan loppukierrossa aina sykkeet vähän nousee ja jos ne taudin takia oli valmiiksi vähän koholla, niin ehkä se voi selittää sit korkeita sykkeitä. Eilen ja toissapäivänä ollu vähän nipistelyä ja jomotusta, et voiko olla, et keltarauhanen käynnistyy mul vähän hitaasti ja sit yhtäkkiä syöksee nyt progesteronia ja se nostaa lämmöt ja sykkeen?
Mul on lähikierroissa ollut tollasta jomottelua tässä vaiheessa, josta oon miettiny, et tärppäskö. Ja niinhän mä olen lähikierroissa ollutkin, mut se saattaa kyl olla myös sattumaan, et jos vaan on progeoireita, joita en oo sattunut aiemmin huomaamaan. Mut mielenkiintoista. Testin tein ihan varmuuden vuoksi tänään, kun olisi viiniä illalla luvassa. Ja negaa odotetusti näytti kyl viel tässä vaiheessa. Pitää kyl tota viiniä vähän miettiä, kun ei sekään välttis hyvää tälle köhälle tee. Mut ei sitä aina haluais olla kauheen järkevä.
Edit. Käppyrä unohtui.