BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Bella95 jännää, eiköhän se ovis kohta sieltä vahvistu!

@Misa kovasti voimia tilanteeseesi ❤️ muista pitää huolta itsestäsi kaiken stressin ja muun keskellä.

@SilenceSing mahtavaa, että gynekäynti oli noin hyvä! Ties vaikka terot toisi jo ensi kierrossa toivotun lopputuloksen 🥰

@Ness oii, tsemppiä ensikäynnin odotteluun! Onneksi se on teillä jo pian edessä 😊

@Yrttiteetä tekisi mieli voimia sinullekin vaikeisiin hetkiin ❤️

Täällä testattu niin räikeän negatiivinen herkkä testi, ettei ole kyllä mitään esiteltävää siinä tänne. 💔😔 Toivottavasti uusi kierto alkaa pian.

Screenshot_2024-11-20-07-36-23-19_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

@Itsellinen Mä tuun tänne väliin huutelemaan vaikka olenkin tässä ketjussa vain sivustaseuraajana. Mulla oli yritysaikana Apple watch käytössä n. vuoden ja hyvin toimi aamulämpöjen mittaamiseen. Kunhan vaan on tarpeeksi tiukalla yön, ettei pääse heilumaan. En olisi huolissaan tuosta yksittäisestä dropista ovulaation jälkeen, niitä tuli mullekkin lähes joka kierrossa dpo2-4 välissä. Jos nousee takaisin ylös niin ovulaatio on kyllä luultavasti mennyt 😊 kannattaa kirjata lämmöt iphonen lisäksi esim Fertilityfriend -appiin joka sitten vielä viivojen avulla toteaa oviksen ja se helpottaa seuraamista.

Ja samalla pikaisesti @Misa lle hirmuisesti tsemppiä huonoihin fiiliksiin 🩷 Voimahalit! Tunnistan niin nuo ajatukset ja vitsit miten toivoisin teille täällä pidempään puurtaneille pysyviä plussia 😭🩷

Täältä välistä vastailen tähän yksittäiseen kysymykseen;

@Yrttiteetä tekisi mieli Kävin 2kk sitten myös yksityisellä (mehiläinen) gynellä ja sain terot matkaan, pienemmällä annostuksella kuin @SilenceSing joten nyt aloin pohtimaan että josko olisi mullakin annostuksen nosto edessä kun menkat alko tiputtamaan terojenkin läpi (mulla oli siis vaan 10mg/päivä annostus).

Gynen vastaanotto 30min 156€, kohdun ultra 146€. Kelakorvausta sai sen poliklinikkamaksun verran. Lisäksi kävin progen mittaamassa labrassa ja se kustansi 85€. Terot mulla maksoi apteekissa 15€ paketti (30 kpl 10mg teroja), eli mun annostuksella kestää 3 kiertoa.

Täältä välistä vastailen tähän yksittäiseen kysymykseen;

@Yrttiteetä tekisi mieli Kävin 2kk sitten myös yksityisellä (mehiläinen) gynellä ja sain terot matkaan, pienemmällä annostuksella kuin @SilenceSing joten nyt aloin pohtimaan että josko olisi mullakin annostuksen nosto edessä kun menkat alko tiputtamaan terojenkin läpi (mulla oli siis vaan 10mg/päivä annostus).

Gynen vastaanotto 30min 156€, kohdun ultra 146€. Kelakorvausta sai sen poliklinikkamaksun verran. Lisäksi kävin progen mittaamassa labrassa ja se kustansi 85€. Terot mulla maksoi apteekissa 15€ paketti (30 kpl 10mg teroja), eli mun annostuksella kestää 3 kiertoa.
Kiitos Lottanen, sain samalla vähän osviittaa Terojen hinnastakin (tuota luokkaa vähän veikkasinkin), samaa hintaa oli Primolut jota pari vuotta sitten söin. Miulla on siis tiputteluvuotoa 7-10 päivää ennen kuukautisia aika runsaastikin joten ihan kiva jos kerralla sai tuhdin annostuksen tuohon, josko vaikka auttaisi😅 siinä tulvassa kun on varmasti pienen tyypin hankala tarrata kii😆

@minttutuuli Joo en kanssa tiedä miksi se on noin hirveän hintanen, toisaalta on siinä sit aika iso kasa erilaisia vitamiineja että voisko niistä osa olla sit arvokkaampia yksistäänkin ostettuna🤔
Pahoittelut negasta🥺❤️‍🩹

@Misa Voi Misa😭💔 isot tsempit täältä sinne, ei oikein osaa muuta sanoa🥺 yrittämisen kanssa teette niin kuin parhaaksi näette, itselleen pitää osata olla armollinen ❤️🙏🏼

@Ness Jes pian se ensikäynti jo on!👏🏼 vaikka aluks odotteluaika tuntuukin pitkältä, niin yhtäkkiä sitä huomaa että pian se käynti jo häämöttää🙈 aika kyllä vilisee silmissä.
Joo, mies syö joitain vitamiineja joita tossa Sermatrop Alfassakin on, mutta niitäkin on jo muutamaa eri laatua ja jos siihen pitäisi vielä lisätä jotain niin huh😅 helpompi, kun on kaikki samassa😁

@Yrttiteetä tekisi mieli Voi ei, tsempit myös sinne😩❤️ toi on ihan kamalaa, että kun tulee yksi ikävä asia niin sitten niitä tulee lisää ja lisää ja lisää, ja siinä vaiheessa tuntuu siltä että kaikki kaatuu samaan aikaan niskaan.

@SilenceSing Sermatrop Alfa on siis miehille suunnattu vitamiinipaketti, jonka pitäisi parantaa hedelmällisyyttä ja vaikuttaa siittiöihin, oon lukenut tuosta jonkin verran kokemuksia kun selvisi tuo miehen tilanne ja pelkkää positiivista oon siitä kuullut kyllä😊
Ihan mahtavaa, että siellä meni tuo käynti noin hyvin ja sait terolutit avuksi! Ihan pelkästään tuollasella pienellä avulla voi kuitenkin olla iso vaikutus raskautumiseen😊 harmi kuitenkin, ettei kivuille löytynyt syytä, koska ne ei kuitenkaan normaaleilta kuulosta😩 hauska myös, että oot ovuloinu kahdelta puolelta, tärppikierrossa saakin sit jännittää monta on kyydissä🙈

@Itsellinen Mulla on Apple Watch käytössä, tosin en ole sen lisäksi mitannut ihan mittarilla. Ihan luotettavana oon itse sitä pitänyt. Ja ei tuon kellon lukemia voi suoranaisesti edes aamulämpöihin verrata, sillä aamulämpö on sen aamun hetkinen lämpö ja tuon AW arvioima lämpödata tulee koko yöltä.😁 Jos innostut enemmän kattelemaan käyrää, kannattaa ottaa toi Fertility Friend app käyttöön joka täällä taitaakin kaikilla olla, se synkkaa Appe Watchin tiedot sinne ihan automaattisesti ja käyrä on todella paljon selkeämpi muutenkin. Dipit on myös ihan normaaleja, niin raskaus kun negakäyrissä😁

Täällä on alkanut tutut vihlonnat vasemmalla puolen, luulen että folli kasvamassa. Ovistestissä ei kuitenkaan vielä mitään muutosta eiliseen, mutta odotellaan. Yskä vaivaa edelleen😩
IMG_6231.jpeg

@summerlemon ja @Bella95 Tsemppiä piinaviikkoihin!

@Misa ja @Yrttiteetä tekisi mieli Tsemppiä stressaaviin elämäntilanteisiin. Toivottavasti pian alkaisi helpottaa ja voisi keskittyä vaan tähän vauvaprojektiin. Olisi kyllä ihana Misa, että teillä tärppäisi nyt näissä hoidoissa, olisi kyl tosi kurjaa sit taas ruveta jonottamaan ja kun se IVF kuulosti viel aika hurjalle sun tapauksessa. 🌈

@minttutuuli Pahoittelut negasta, toivottavasti ensi kierto olisi the kierto. 🌈

@Itsellinen Ei oo kokemusta apple watchista, mutta varmasti monesta syystä voi yksittäinen arvo heittää sinne sun tänne. Mullakin välillä oviksen jälkeen saattaa yksittäinen arvo olla matalalla, mutta kunhan pääasaissa arvot on korkeemmalla, niin oviksen pitäis olla tapahtunut. :smiling-eyes:

@Ansq Tsemppiä sairastupaan (samaa kaikille muillekin tauteja poteville, nyt niitä onkin liikkeellä, täällä myös). Kiinnostava toi sermatrop alfa ja onpa hauska huomata, et siinä onkin aikalailla just niitä aineita mitä siin täällä olleessa tutkimuksessakin sanottiin ja jonka perusteella meille pillerit tilasin. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mutta siis on kyl hintaa, vaikka annosmäärätkin noin pieniä. Mäkin suosittelen ehkä kattomaan tota ainesosalistaa, et kertyiskö ne jo muista vitamiineista. Suurin osa noista on esim. monivitamiinissa mitä me miehen kanssa syödään. Ja noi muutamat puuttuvat saa kyl sit huomattavasti halvemmalla ostamalla erikseen ja paljon isommalla annostuksella. Mut toisaalta tietty ton hyvä puoli on ehkä se, et siinä on sit mietitty joku kokonaisuus. Voi tuntua "turvallisemmalta" kun popsia se itsekoottu kourallinen pillereitä. Toisaalta annosmäärissä on näköjään oltu aika varovaisia. Ja toinen hyvä puoli sit se, et on kaikki siinä samassa tabletissa, eikä tartte syödä montaa kerralla. Mut ei tostakaan nyt hirveen monta ylimäärästä tuu, kun tosiaan monivitamiinissa on suurin osa. Mutta muuten kyl rohkaisen ottamaan kaiken mahdollisen avun käyttöön, täällä siis liputan lisäravinteille! (Se on ehkä tullutkin jo selväksi :tears:)

@SilenceSing Olipa mahtava gynekäynti! Hienoa, et sait terot, toivottavasti olis niistä nyt nopea apu! Ja kiva, että ei sitä endoa löytynyt. Ehkä sekin auttaa vähän niihin kipuihin, kun ei tartte samalla miettiä, et onko joku vika. Ja itellä on ainakin iän myötä (tai raskauksien?) kuukautiskivut helpottanu, et toivottavasti sullekin käy niin, ettei aina tartte niistä ainakaan niin paljon enää kärsiä tulevaisuudessa. Ja hei vähänkö mahtavaa, et sait sen käynnin viel työterveyteen!

@Ness Täällä mennään samassa. Tylsää oviksen odottelua.

Hiiva on alkanut vähän asettumaan. Hain canesten combin, eli sen emätinpuikon ja voiteen avuksi. Toivottavasti näillä nyt talttuisi, eikä tulisi mitään kierrettä. Ovista oon testannut siitä kp7:sta asti. Sillon testasin ihan vaan, et toimiiko ne ovistestit vaik oli tarkoitus odottaa, et ovisoireet alkaa ennen kuin testaan. Mut jotenkin se siinä löydöstä innostumisesta unohtu, niin tuli nyt sit alotettua tikuttelu tosi aikaisin. Mietin, et pitäiskö vaan lopettaa ja jatkaa sit kun ne oireet tulee, mut päätin nyt vaan jatkaa. Ensinnäkin ton hiivan takia on nyt tosi vaikee tulkita oireita, kun ei valkovuodosta oikeen nyt ota selvää. Niin ei nyt sit tarvii pelätä, et menee ohi. Ja sit jos pitäis tauon, niin kuitenkin alkais vaan ärsyttää, jos tuliksin joku outo oire, et entä jos se olikin JUST sillon. 😅 Ja ehkä ihan kiintoisaa nähdä, et miltä ne tikut näyttää tälleen pidemmällä aikavälillä. Nyt kaikki ollu samaa haaleaa viivaa. Premom antaa 0,2-0,3.

Mut toivotaan, et oviksella menee viel, et sais hiivan kunnolla pois, ennen ku pitää ryhtyä hommiin. Käyrässä on tos kp9 ollu dippi, mul on monessa kierrossa ollu dpo -6 tai -5 dippi, eli sen myötä vois ovis olla sit kp15, joka on se mun normiovispäivä. En kyl tiiä, et onks toi mikään, vaan ihan vaan sattumaa. En oo netistäkään löytäny mitään selitystä noin aikaiselle dipille ennen ovista. Mut hauska nähdä miten käy. Taudin takia kyl lämmöt muutenkin voi olla ehkä mitä sattuu, vaikka ei ne nyt tälleen silmämääräsesti näytä erikoisilta. Kova yskä täällä siis pääasiassa vaivaa, ei oo ollu kuumetta tai kuumeista oloa. Sykkeet kyl näyttäs tautiin reagoivan, ovat nyt olleet koholla muutaman päivän. :Eyes:

Kävin verikokeissa, kilpparin arvot olikin nyt oikein normaalit ja se tyreotropiini 2,1. Gynehän sano, et alle 2,5 pitäis olla. Vähän yllätti, kun edellisissä mittaukissa on ollu yli sen, mut nyt yhtäkkiä ei. Mut kivahan se on. :Thumbs Up Sign: Vaikka toki taas vietiin yksi oljenkorsi. 😅 Sain myös kuulla viikonloppuna, et kaverilla kans yritys päällä (ja kokenut myös kemiallisen viime kierrossa 😭). Sain siitä tiedosta jotenkin uutta tsemppiä tähän, et on muitakin samassa suossa rämpimässä. Sen kanssa edellisiä lapsia yritettiin kans samaan aikaan, niin hauskaa nyt kans. Toivottavasti osuis taas lasketut lähekkäin. Mun toisella kaverilla on laskettu maaliskuussa ja olin niin innoissani sillon ku ekan plussan tein, et niin lähekkäin osuu lasketut. Ja se on yks lisäkipuilun aihe ollu tässä, et joka kerta se ero kaveriin kasvaa ja ei sittenkään päästä jakamaan raskautta ja vauva-aikaa yhessä jne. Mut ehkä nyt voin antaa sen junan mennä ja jäädä nyt sit rauhassa oottaa tän toisen kaverin kanssa seuraavaa junaa. Ei oo nyt jotenkin niin kiireen tuntua tässä. (Mä aika usein käsittelen tunteita ja vaikeita asioita tälleen mielikuvien kautta.) Tää voi olla kyl tietty taas tätä alkukierron seesteisyyttä ja sit loppukierrossa taas kiroilen, et jos nyt ei tärppää, niin ihan kaikki on pilalla 😅

Screenshot_20241120_141529_FF App.jpg

Toivottavasti tauti siellä helpottaa @Yrttiteetä tekisi mieli. Kyllä nyt teitä koetellaan, mutta jospa pian saisitte välillä hyviäkin uutisia 🙏

@Ansq, jos vain siltä tuntuu että sellaiset vitamiinit voisi olla hyvät niin antaa palaa! Ei niistä haittaakaan varmasti ole.

@SilenceSing, kuulostaapa hyvältä että gyne antoi keltarauhastukeen reseptin! Toivottavasti siitä tulisi nyt se tarvittava apu 😊 Kunpa kivut pysyisi aisoissa tällä kertaa, hyvä että otit särkylääkkeen nyt ajoissa.

Pahoittelut negasta @minttutuuli

Eipä teilläkään helppoa ole @Misa. Toivottavasti lapsi tervehtyy. Stressiltähän tässä hommassa ei voi välttyä, varsinkin kun yritys venyy 🥺

Hyvä juttu että kilpirauhasarvot oli nyt normilukemissa @Ansq! Kokemuksesta tiedän että kilppariarvot voi heitellä ties mistä johtuen. Tsemppiä sinne odotteluun, toivottavasti teidän lasketut ajat tulisi olemaan lähellä toisia tämän toisen kaverin kanssa 😊

Mä en oo vieläkään saanut kunnolla positiivista testiä, mutta veikkaisin että tänään on ovis. Jospa lämmöt lähtisi huomenna nousuun 🤞 Eilen taisi huippu vaan mennä nopeasti ohi. Laitoin kuitenkin FF:iin eiliselle posin ovistestin.
1000004683.jpg

1000004657.jpg

Muokattu viimeksi:
@minttutuuli pahoittelut negasta 😔🩷
@Ansq paranemisia yskän kanssa! Jospa ovistestitkin alkaisi pikkuhiljaa antaa lupaavia tuloksia 🤞🏼
@Mustikkatäplä joo näin on miullekin sanottu, että raskaus voisi helpottaa sit kuukautiskipuja. Nythän ne on vuosien mittaan vaan pahentuneet, ja viimeisen 1,5vuoden aikana karannut ihan käsistä. Joutas tulla raskaaksi niin ei tarviis niitä pohtia 😆 toivottavasti saat hiivan rauhoittumaan ennen potentiaalisia puuhailupäiviä! Ja onpa ihana että lähipiiristä löytyi kaveri, kenen kanssa jakaa ajatuksia ja toivottavasti pääsisi myös odottamaan yhdessä🩷
@summerlemon tuo 0,68 plussa näyttää kyl miusta tosi hyvältä jo! Toivottavasti ois pian käyrä noususuuntainen! 🤩 Ja tallettelut ois kyl tosi hyvin ajotettu!

Tällä alkoi uusi kierto, ja sitä myötä yk5😊 Hyvällä mielin uuteen yritykseen, vaikka vähän nyt jännittää, kun meillä on nyt molemmilla ollut tosi stressaavaa töissä ja tehty pitkiä päiviä, että mitenkä löydetään aika ja jaksaminen puuhastella. Pitää yrittää ainakin järkevämmin nyt seurailla ovisoireita ja ajoittaa puuhat sen perusteella😊 tosi kiva päästä myös kokeilemaan auttaako Terot siihen tiputteluvuotoon ja muuhun!

IMG_20241120_195524.jpg

@Misa Tsemppiä. Toivottavasti oot saanu levättyä päivystysreissun jälkeen.

@SilenceSing olipa mukava, kun oli hyvä gynekäynti ja sait lääkityksen tiputteluun! Tärppionnea alkavaan kiertoon 😍

@Yrttiteetä tekisi mieli voi että mitä kaikkea sielläkin on ollut menneillään. Joko tauti kuitenkin helpottaa?

@minttutuuli pahoittelut negasta 😔❤️

@Ansq toivottavasti yskä helpottaa pian ja ovistestit alkais vahvistumaan 🤞

@Mustikkatäplä hyvä, että kilppariarvot oli kunnossa! 😊 Jospa se hiivakin kohta helpottais ja pääsisitte hommiin. Joko ovistestit alkaa tummeta? Tosi kiva, että sulla on ystäviä samassa vaiheessa lastenhankinnassa. Mulla on kans yksi kaveri samassa tilanteessa ja toivon, että meillä tärppäisi suunnilleen samoihin aikoihin 😊

@summerlemon joko lämmöt lähti nousuun? Tsemppiä piinailuun 😍

Mulla nousi eilen vähän lämmöt mutta tänään ne ja sykkeet tippui takas alas. Luteaalioireet ei oo vieläkään alkanu mutta eilen ja tänään on ollu aika voimakkaita nippaisuja molemmin puolin alavatsaa. Yleensä ovuloin kp17 paikkeilla. Jos lämmöt lähtis huomenna nousuun, niin ovis olisi kp20, mikä on myöhäisin aika viimeiseen kahteen vuoteen. Tosi jännä, enkä keksi mitään syytä viivästykselle. En oo ottanu särkylääkkeitä ja viime viikon stressipiikin jälkeen on ollu tosi seesteistä. Noh, pitihän sitä alkaa vielä aamulla hommiin, ennen ku mies lähti työmatkalle 😅 nyt ei tarvi varmaan uurastaa muutamaan päivään. Kaikkemme kyllä annettiin 😂

s_2BWjSi.png

Onko jollakin käytössä Apple Watch ja onko vertaillut sen antamia rannelämpötiloja mittarilla mitattuun aamulämpöön? Itse en ole ikinä varsinaisesti lämpöjä mittaillut, mutta kun tuon kellon kanssa joka tapauksessa nukun, niin välillä sen antamia lukuja katsellut. En vain oikein tiedä voiko siihen yhtään luottaa?
Maanantaina oli ovulaatio ja kellon mukaan tiistaina lämpö puoli astetta koholla, mutta tänään taas näyttää isoa tiputusta ja sepäs heti taas masensi, tapahtuikohan ovulaatio ylipäätään tai inseminaatio ei ehkä onnistunut.
En ole ihan perillä tässä BBT hommassa mutta eikös hedelmöittymisen jälkeen lämpöken pitäisi heti pysyä koholla eikä enää dippailla alas?
Mulla ainakin kävi noin kun raskauduin. Yhtenä päivänä lämmöt tuli alas (kiinnittymisdippi) ja sitten kohosi ja pysyi koholla (siihen saakka kunnes tuli km..). Eli älä vielä hätäänny lainkaan :)

@Bella95, kyllä nyt veikkaisin että on lämmöt nousussa. FF ei antanut punaista timanttia, mutta eiliseen verrattuna on nousussa lämmöt. Korjasin eilisen lämmöt vielä alemmaksi, olin merkannut ne unisena väärin 😅
Kunpa sulla ois nyt vihdoin ovis meneillään 🤞Hyvät tallettelut ainakin on nyt teillä alla. Voihan viime viikon stressit vähän vaikuttaa edelleen, tuskin kuitenkaan ovis jää kokonaan tulematta 🤔 Lämpökäyrä on meillä kummallakin edelleen tosi tasainen 😃

1000004705.jpg

@minttutuuli pahoittleut negasta😞🩷

@Ansq jännää, siellä siis ovis pian ovella? Toivottavasti flunssalla helpottaa pian 💕 Ymmärrän kyllä tuon yhden pillerin helppouden. Mun pitäisi varmaan käydä miehen lisäravinteet läpi jossain vaiheessa ja verrata niitä siihen Nurpun taulukkoon 😃 jos jotain hyvää, niin mies syö jo ihan oma-aloitteisesti jotain! 😃

@Mustikkatäplä toivottavasti alkaa hiiva jo helpottamaan. Mulla oli kans tossa joku aika sitten bakteerivaginoosi - veikkaan et tuli ihan vaan tästä usein toistuvasta touhuilusta ja siitä et miehen tuotokset päätyy aina muhun, eikä esim kortsuun tai jonnekin muualle 😆 mutta kuka tietää. Kiva kuulla et kilpparitkin ok. Mulla on TSH koholla ja toivon et saan niihin nyt ensikäynnillä lääkkeet. Ei kai niitä hoitojakaan oikein voi tehdä jos on yli 2.5, näin ainakin jostain olen lukenut. Työterveys ei tehnyt asialle mitään, sillä oli edelleen ”viitearvoissa” vaikka mainitsin raskaushaaveesta. Alleviivaa vaan sitä, et parempi mennä asiaan erikoistuneelle ekspertille, kuin peruslääkärille.

@Bella95 tuo on kyllä mystistä, miten joskus vaan ovis heittää. Etenkin kun sulla selvästi viimeiset 2 vuotta ollut tosi tasainen kierto. Onneksi ei kuitenkaan heitä kovin monella päivällä. Mistä näistä tietää että vaikuttaako flunssat, stressi vai tähtien asento 😅

@summerlemon kyllä mä ton sun kp15 plussaksi laskisin, etenkin jos sen jälkeen negaa. Lämpökäyräkin näyttää just oikealta, eli kp16 ovis ja nyt lähtee nousuun. Huomenna sit varmaan jo selkeesti lämmöt koholla 📈

@SilenceSing tosi ihana toi teidän gynekäynti🙏 varmasti se myös vaikuttaa sun fiiliksiin uudesta kierrosta, nyt kun sait lääkkeet siihen tueksi🩷✨

Täällä edelleen odottelu jatkuu. Huomasin kans et Oura ei jostain syystä halua vaan synkata noita uni ja syketietoja joka kerta (tuo kyllä lämpötilan joka pvä). Ja joudun sit tekemään sen manuaalisen importin erikseen 🤣 noh, eipä noilla uni ja syketiedoilla sen väliä. Kunhan lämmöt tulee.

Ovista ennustelee tosiaan ensiviikolle. Jännää nähdä miten se sattuu ton ensikäynnin kanssa, et onko jo tapahtunu vai just tapahtumassa 😆
IMG_5736.jpeg

@Mustikkatäplä Mitä monivitamiinia te syötte?😊
Toivotaan, et ehdit hoitaa hiivan ennen ovista pois🙏🏼 ja tosi hyvä, että noi kilppariarvot on nyt hyvin viitearvoissa! Miekin oon todella todella monen kaverin kohdalla toivonut, että raskautuispa itsekin niin olis lasketut ajat lähellä ja pääsis jakamaan sitä raskaus- ja vauva-arkea, mutta pyh ja pah😅🥲

@summerlemon Luulen myös että sielä ovis on ollut eilen! Ja nyt ne piinapäivät alkakoon😆☝🏼

@Bella95 Mulla on kanssa ovisplussa yleensä aina kp12-13, tässä 1,5v sisään ihan kaksi vai kolme kertaa tullut kaksi päivää myöhemmin ja ihan ilman syytä. Mut ihan normaaliahan se on, silti tuntuu hassulta kun yleensä aina samalla kiertopäivällä ja sit poikkeaakin😁

@SilenceSing Tsemppiä uuteen kiertoon!💕 jännä nähdä miten nyt nuo terot vaikuttaa siihen tiputteluun😊

@Ness Tuohan se paras kierronvaihe on ensikäynnille, jos ovis olis ihan pian siinä main! JOS siis sielä ensikäynnillä jo ultrattaisi, näkisi mukavasti johtofollia ja limakalvon paksuutta. Meillä tosin ei ensikäynnillä mitään muuta kun juteltu.

Normaalin kierron mukaan tänään olisi pitänyt olla ovis+ päivä mutta kuten ajattelinkin, flunssa siirtää vähän ovista. Tosin testit tummenee, sekä vihlontoja on että eiköhän se pian, testaan varuiksi vielä illalla uudestaan. Luulen että viimeistään ylihuomenna😁
Ja meidän huono-onnisuus vaan jatkaa jatkamistaan. Mies sai kun saikin aika nopeasti tietoon ajan sinne urologin poliklinikalle, jossa vielä kerran tarkastetaan ne kiveskohjut ja laitetaan se lähete radiologiaan jossa se toimenpide tehdään.. mutta.. se aika on hemmetti vie 27.2.2025😭😭 eli sinne on polikäynnistä jonoa se 3,5kk ja vasta sieltä saadaan lähete toimenpiteeseen, jota tod.näk odotetaan saman verran. Eli aikaisintaan toukokuussa pääsisi ne kohjut hoidattamaan, voi olla että menee myös jonnekin heinäkuulle. Siitä odotetaan vielä se 3kk spermakontrollia, jonka JÄLKEEN vasta lähete HUS IVF/ICSI ja siihen toki se sen hetkinen jonotus, eli hoitoihin tullaan pääsemään vasta hyvällä tuurilla 2026 alkuvuodesta, huonolla 2026 keväästä.. Otin kyllä asian selvitykseen ja tiedustelin Mehiläisestä voisiko mies käydä heillä urologin vastaanotolla joka korvaisi tuon helmikuisen urologin käynnin, ja voisivatko he laittaa lähetettä julkiselle puolelle siihen kohjuoperaatioon. Soittivat sieltä tänään mutta se soittaja ei ollut varma miten tuo menee, joten lupasi soittaa uudelleen tiistaina kun sielä on kaksi urologia paikalla jotka osaavat kertoa, onnistuuko toi toimenpiteen jouduttaminen noin. Meidän tuurilla ei onnistu🤷🏼‍♀️ oon siis niin kypsä tähän julkisen puolen odotteluun, että tekis mieli vaan heittää hanskat tiskiin😭 ja pakko ne kohjut on hoitaa ennen hoitoja, tympii n i i n paljon.

IMG_6240.jpeg
IMG_6242.jpeg

@Ansq olisikohan miten kallis homma hoitaa se koko kohjutoimenpide yksityisellä? Ihan kohtuuttomalta kuulostaa tuo odottelu joka kohdassa. Toivottavasti saisitte nyt edes sen lähetteen sitä kautta. Tsemppiä ❤️

Pelottaa ihan, et jos itse joutuu tutkimuksiin/hoitoihin asti myös menemään niin julkisen tahdilla olen varmaan 40v ennenkun mitään tapahtuu ja sitten ne ei enää hoidakaan sen jälkeen 😅

Muokattu viimeksi:
@minttutuuli Suoraan tohon operaatioon ei oo hinnastoa missään, mutta yleisesti kohjuoperaatiot on yksityisellä 1000€ luokkaa vähintää kaikkinensa, eli tosi kallista kyllä.

Ja ei onneksi yleensä näin kauaa ”normaali”tapauksissa kestä, meillä vaan just varikoseele pitkästyttää nyt ihan tosi paljon hoidon aloituista😫 toki onhan niitä varmasti muitakin syitä miksi kestäisi, mutta onneksi yleensä on edes vähän nopeampaa toimintaa. Ja toivottavasti ette nyt muutenkaan hoitoihin asti joutuisi🙏🏼

@Ansq joo, no on kyllä tosi kallis 😔 vitsi ku ois rahaa kun roskaa, niin kyllä se aika paljon helpottaisi ja nopeuttaisi tätäkin asiaa.

Ja joo, en nyt haluakaan liikaa piruja maalailla seinille, kaikkihan voi mennä ihan hyvin. Ja toivottavasti teilläkin tulee kaiken epäonnen jälkeen myös pian joku onnenpotku!

Enkä tietenkään sano, et 40v ois vanha lapsen hankkimiseen. Meillä vaan ois toive useammastakin lapsesta, niin siks ehkä tän yrityksen kestäminen (ja kun on niin paljon kuullut noista julkisen jonoista) oman iän näkökulmasta stressaa erityisesti. Toki oltas ihan super kiitollisia, jos nyt tulisi edes se yksi lapsi ❤️

@minttutuuli Joo sepä, ”raha ei tuo onnea” no ei sinänsä mutta kyllä olisin ihan todella paljon onnellisempi jos olisin voinut hoitaa tän koko rumban yksityisellä..🤣

Ja ymmärrän kyllä, faktahan se on että naisella se ikä alkaa tulla vastaan kyllä ja varsinkin, kun olisi toiveissa useampi lapsi🥺 voi kumpa onnistuisitte ihan luomusti, ja saisitte vielä tulevaisuudessa haluamanne lapsiluvun täyteen.❤️

@SilenceSing ihanaa että gynekäynnistä jäi positiivinen fiilis ja että sait terot luteaalitueksi! Toivotaan että niillä pysyy tiputtelu poissa 😊

@Ness kiitos 🥺❤️ Mulla ehkä tää pitkään kestänyt yritys on tällä hetkellä murheista (lähes) pienin, mutta toki tuo oman osansa huolien ja murheiden pinoon. Oooh niin teidän ensikäynti olikin jo niin pian! 🤩 Aika menee niin nopeasti. Toivon että pääsisitte heti tositoimiin! 🤞

@Yrttiteetä tekisi mieli jopas sielläkin kaikenlaista nyt 😭 Ei nyt helpolla päästetä teitäkään, huh.

@minttutuuli voi höh, ettei tärpännyt tästäkään 😔 Ymmärrän tuon huolen ajan kulumisesta… Jos oot nyt 35v niin jonotustenkaan kanssa ei teillä 40v:ksi asti voi millään mennä, jos hakeudutte hoitoon heti kun voitte. (0,5v tai 1v yrityksen aloituksesta, taitaa riippua sairaanhoitopiiristä kumpi sääntö on kun ikä +35) Ja vielähän on aivan hyvät mahdollisuudet onnistua ihan luomunakin, pidän kaikki peukut pystyssä sen puolesta! ❤️

@Kawa kiitos 🥺❤️ Lämmittää kyllä niin mieltä aina kun näen sun reaktion tai kommentin täällä! 🥰 Toivon että raskaus on sujunut tähän mennessä leppoisasti 💕

@Ansq eikä miten kauas tuo aika meni 😭 Hirmu pitkä odotus tuo on kyllä! Toivottavasti voisitte saada sen lähetteen Mehiläiseltä tosiaan, niin säästäisi siinä kuitenkin muutaman kuukauden verran aikaa. On kyllä rankka tilanne siellä. 😔💔

@Mustikkatäplä hyvä että tsh oli rajoissa! Muakin noi kilppariasiat stressasi kesällä, kun tsh oli 2,46 eli just siinä rajoilla. Tokassa mittauksessa oli hiukan matalampi, mutta yli 2 yhä. Joka tapauksessa mulle sanottiin että on ok arvo joten oon nyt poistanut tuon huolenaiheen omasta päästä ja koitan vaan luottaa 😄

@Bella95 toivottavasti nyt lähtisi pian ne lämmöt nousuun, kun yritys on ollut kova! ❤️ Joskus kierto voi pitkittyä ihan tuntemattomastakin syystä. Ensi kierrossa (JOS sinne joutuu) tilanne on todennäköisesti taas normaali 😊

Anteeksi, en ehdi enempää enää kommentoida! Täällä on nykyään niin vilkasta etten pysy perässäkään 🙈🥰

Omaa käyrää. Ihmeen rauhallinen olo tän kierron suhteen, siis todella pessimistinen, niin ei testitkään kuumottele kun usko onnistumiseen on täysi nolla. Testaan ehkä dpo 13 ja jos/kun nega, niin lopetan sitten luget.

Stressitasot on taas hallinnassa, ja henkinen vointi ihan ok. Lapsi ei ole ihan ennallaan vielä, mutta pääsee onneksi ensi tiistaina lääkärille. ❤️

IMG_2457.jpeg

Vielä @summerlemon mun mielestä myös tuo kp15 testi näyttää plussalta, ihan sama mitä Premon sanoo t/c ratiosta 😄 Toivotaan että nyt jatkaisi kunnolla nousua lämmöt! 🌈

@Ansq voihan hemmetti, toi on kyllä julkisella raskasta, kun joutuu venaamaan pitkään käyntien välissä ja jonoissa ja milloin missäkin. Toivottavasti saisitte hyviä uutisia sen suhteen, että polikäynnin voisi hoitaa myös yksityisellä ja sieltä saisi sen leikkauslähetteen 🙏

@minttutuuli ymmärrän hyvin pelkosi, joskus noita ajatuksia myös itse pallottelen, etenkin kun toiveena kaksi lasta. Toki tässä tilanteessa se yksikin riittäisi aivan hyvin, kun ei tiedä kuinka pitkä tästä projektista tulee. Välillä pohdituttaa, että miksi ei vaan alettu aikaisemmin yrittämään. Mutta turha näitä on jossitella ja itseään piiskata, vaan pitää katse tulevassa 😊 Onneksi teillä vielä hyvät mahdollisuudet raskautua luomuna eikä yritystä vielä liian kauan takana päin🩷 Oletteko ajatelleet käydä ottamassa jo jotakin testejä etukäteen esim yksityisellä?

@Misa kiva kuulla, että siellä stressitasot alkaa laskea ja nättiä lämpökäyrää piirtyy🤞🌈

Takaisin