BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@MustikkatÀplÀ hienoa, ettÀ sait kilpparikokeet! Uskon kyllÀ, ettÀ lisÀravinteet auttaa munasolujen laadussa ja myös miehen kohdalla, mutta aikaa se toki vÀhÀn vie. EiköhÀn teille pian tule pysyvÀ plussa!

@Misa tsemppiĂ€ piinailuun! Ihanan kuuloinen ilta teillĂ€ 😍 ja varmasti stressi voi aiheuttaa noita fyysisiĂ€ oireita. MielellĂ€ on yllĂ€ttĂ€vĂ€n iso vaikutus fyysiseen kehoon.

@Mustikkamarja oon vĂ€lillĂ€ ite miettiny, et jos ikinĂ€ saan plussan testiin niin pitĂ€skö jĂ€ttÀÀ lĂ€mpöjen seuraaminen saman tien ettei ala stressata jos ne notkahtaa 😅 tuskin tarkoittaa mitÀÀn huonoa! Laita huomenna taas kuvaa testistĂ€. Toivon teille kovasti viivan vahvistumista đŸ€©

@SilenceSing eikĂ€! Olin ihan varma ettĂ€ sulla on plussakierto noiden oireiden perusteella. VielĂ€ on kuitenkin mahdollisuus ❀ ymmĂ€rrĂ€n harmituksen oikein hyvin.

MÀ alan toipua ihan ok. Antibiootit loppui torstaille ja buranaakin tarvitsin lopulta ottaa muutaman kerran kahden pÀivÀn aikana, muuten pÀrjÀsin Panadolilla. Toki vielÀ jÀnnittÀÀ, jos tulee jotain tulehduksia tms, mut jospa oltas jo voiton puolella.

Kroppaa en ole kuulostellut tĂ€ssĂ€ kierrossa juuri ollenkaan. Oon huomannut, et voi olla miten lupaavia oireita vaan, ja aina ne menkat kuitenkin alkaa. 😅 Mut uskon, et jos tÀÀ kierto ei tĂ€rppÀÀ, se tulee tuntumaan erityisen pahalta taas pitkĂ€stĂ€ aikaa. Puol vuotta yritystĂ€ tĂ€ynnĂ€ ja muistan kun luin silloin aluksi, ettĂ€ ~70% on raskaana ekan puolen vuoden jĂ€lkeen. Ajattelin, et miten ei muka noin isoon prosenttiin mahduttas sisĂ€lle. Ja lisĂ€ksi nyt ois vika kierto, ettĂ€ vauva ehtisi syntyĂ€ vielĂ€ kun oon 35. Ei kai sillĂ€kÀÀn mitÀÀn vĂ€liĂ€ oo mut jotenkin seki vaan kolahtaa. 😅

Huh, pieni avautuminen tuli nĂ€köjÀÀn. No, kyllĂ€ mĂ€ oikeasti tietysti oon ihan toiveikas siihen asti, ettĂ€ ne menkat alkaa ✹🌈

IMG_20241116_091704.jpg

@Mustikkamarja oh no, jĂ€nnittĂ€vĂ€t paikat on nyt! Mutta eikös alkuraskaudessa pienet tiputtelut voi olla ihan normaalejakin...?đŸ€”
@minttutuuli kiva ettĂ€ alat jo olla parantumaan pĂ€in😊 itsekin olen tĂ€ssĂ€ kierrossa yllĂ€ttĂ€vĂ€n hyvin onnistunut tuossa, etten "ylianalysoi" oireita, varsinkin kun ne kaikki tuntuu aina olevan yhtĂ€ todennĂ€köisesti pms oireita kuin raskausoireitakin😅 mutta tosi "ylimielisesti" itse kyllĂ€ ajattelin ettĂ€ kyllĂ€hĂ€n me tullaan raskaaksi heti kun vaan ajotetaan oikeaan aikaan, mutta saanut kyllĂ€ nöyrtyĂ€ tĂ€ssĂ€ kuukausien mittaan.

Harmitus oli aamulla suuri mutta toiveikkaana pysyn menkkojen alkuun saakka. Vaikka koitin olla tosiaan yliajattelematta mahdollisia oireita, niin kyllÀ itsellÀ kieltÀmÀttÀ oli vÀhÀn semmoinen olo ettÀ no joko nyt tÀrppÀsi. Jotenkin tuntuu ettÀ kaikki muut saa jo joskus dpo9-dpo11 edes jotain hailuroita nÀkyviin, vaikka ne tosi aikaisia pÀiviÀ onkin. Siksi ehkÀ tÀmÀn pÀivÀn ilmiselvÀ nega pistÀÀ kyllÀ toiveet tosi matalalle.

@Mustikkamarja toivotaan ettĂ€ on vain raskauden alkuun liittyvÀÀ tuhrua! PidĂ€n teille hurjasti peukkuja đŸ€ž

@SilenceSing pahoittelut negasta, toivotaan ettĂ€ olisi ollut myöhĂ€inen kiinnittyminen, ja nĂ€kyisi vasta vĂ€hĂ€n myöhemmin testissĂ€ 🌈

@MustikkatÀplÀ onko sulla ollut aikaisemmin kilppariarvoissa hÀikkÀÀ tai jotain epÀilystÀ vajaatoiminnasta? Mulla on kans ne arvot olleet koholla, niin toivon et saisin jonku pienen lÀÀkityksen nyt ensikÀynnillÀ siihen. Kaipa ne arvot olisi muutenkin hyvÀ olla matalammat hoitoja ajatellen, vaikkei vajaatoimintaa olisikaan.

TÀÀllĂ€ ei mitÀÀn ihmeellistĂ€, kp6 meneillÀÀn ja parin viikon pÀÀhĂ€n FF ennusteli vasta ovista, joten nyt vaan odotellaan. Viikon pÀÀstĂ€ voisi ruveta ovista testailemaan 😅

@SilenceSing ymmÀrrÀn tÀysin! Ei tuo minunkaan testi mikÀÀn selvÀ tapaus ole, niin haalea oli se toinen viiva tÀnÀÀn, ettÀ negaksi sen sanoisin. EttÀ joo, on tÀÀ taas tÀmmöstÀ...

@Ness joo, katsoinkin Terveyskirjastosta, ettĂ€ nk. valekuukautiset tulee 25%:lla, mutta valitettavasti mun iĂ€ssĂ€ km riski on sen 50% ettĂ€ tilastollisesti mulla meni nyt kesken/kemiallinen. Mutta! En vielĂ€ menetĂ€ toivoa, koska jos toivoa on, siihen kannattaa luottaa 😊

Onneksi mies oli kans ymmĂ€rtĂ€vĂ€inen ja tsemppasi đŸ„° ei tÀÀ maailmaa kaada, vaikka nyt ei jatkuisikaan ja mieluummin kesken nyt kuin myöhemmin!

@Mustikkamarja Toivotaan parasta, ettei vuoto alkais! 🌈

@SilenceSing No höh, mĂ€kin olin niin odottavainen, et teille tulis plussa. Toki vielĂ€ voi tullakin. TÀÀ on musta aika hauska sivusto. NĂ€yttÀÀ kuinka monta prosenttia on saanu plussan/negan mikĂ€kin kierto. Esim. dpo11 20% on viel saanu negan vaikka on ollut raskaana. 🌈

https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/results-by-day-past-ovulation.php

@minttutuuli Kiva, ettÀ oot toipunut hammasjutuista. Ja ymmÀrrÀn kyl, et nuo virstanpylvÀÀt iskee kovempaa. Eikös sulla ollu nyt ajatuksena kÀydÀ jtn tsekkaamassa? Se on ihan hyvÀ idea kun se 6kk nyt tÀynnÀ.

Mulla tais tulla hiiva 😒 Ja tietty vĂ€hĂ€n jĂ€nnittÀÀ, ettei olis BV. Mut kyl oireet taitaa osua ennemmin hiivaan. KĂ€vin nyt hakee lÀÀkkeen, et toivottavasti hoituis nopsaa pois. Nyt kp7, et ovis on tĂ€ssĂ€ viikon sisÀÀn. Löysin lÀÀkekaapista vanhoja ovistestejĂ€ kakkosen yritysajalta. PĂ€ivĂ€ys menny 9/24, mut kokeilin tehdĂ€ nyt yhden. Kyl se ainakin viivat nĂ€ytti, et ehkĂ€ kokeilen noi tehdĂ€ nyt ekana pois. Kuitenkin lĂ€mmöt kertoo sit oviksen paikan, et ei oo niin paha, jos ei ookaan luotettavia. Mut tuskin ne nyt heti menee pilalle parasta ennen pĂ€ivĂ€n jĂ€lkeen.

KĂ€ppyrĂ€ssĂ€ ei viel mtn ihmeellistĂ€, mut ke ja pe oli pikkujoulut ja join molemmissa pari lasi viiniĂ€. Huomaa kyl heti vaikutuksen sykkeisiin. 👀 Viinimessujen jĂ€lkeen viime kierrossa oli 66 (4 annosta). Kiinnostas tietÀÀ paljon olis kunnon kĂ€nnien jĂ€lkeen, jos jo parista lasista nousee noin đŸ˜±

Screenshot_20241116_132441_FF App.jpg

@MustikkatÀplÀ oon ite kÀynyt jo aika kattavat verikokeet (puhdin raskautta toivovan paketti & amh) sekÀ gynellÀ ultrassa. Ferritiinikontrolli on joulukuun alussa. MiehellÀ on se siemennesteanalyysi parin viikon pÀÀstÀ, jos ei nyt tÀÀ kierto tÀrppÀÀ. Ens vuoden alusta yksityinen gyne lupaili lÀhetettÀ julkiselle puolelle tutkimuksiin, jos ei siihen mennessÀ oo onnistunut. Mut oon kysellyt vÀhÀn jo julkiselta, niin ei ne ota varmaan ennen vuoden yritystÀ sinne lÀhetteellÀkÀÀn, ellei ole jotain selkeÀÀ syytÀ jo tiedossa (endo, pcos, epÀsÀÀnnöllinen kierto tai miehen siemennesteessÀ jotain hÀikkÀÀ). Toki se lÀhete silti haetaan, jos ei ole tÀrpÀnnyt.

Yksi, mitÀ olen pohtinut, koska Oura veikkaa kuukautisten alkua vasta viikon pÀÀhÀn (tosi outoa!), voisiko olla, ettÀ mun ovulaatio olisi ollutkin vasta 2 pv myöhemmin? Koska lÀmmöt lÀhti vasta siitÀ nousuun ja jos poistan ovisplussan ff:stÀ, se siirtÀÀ ovulaation 2 pv myöhemmÀlle (alla kuva)... jolloin (optimisti tÀÀllÀ taas hei) tÀmÀ vuoto tÀnÀÀn voisi olla kiinnittymisvuotoa? Noh, spekulaatiotahan tÀmÀ vain on.
Screenshot_20241116_141227_FF App.jpg

@Ness @MustikkatÀplÀ joo ainahan voi odottaa josko vielÀ positiiviseksi muuttuisi. Olen tuota samaa sivustoa katsonut mitÀ MustikkatÀplÀ, ettÀ onhan tuossa se 20% mahdollisuus vielÀ. Toisaalta olen myös lukenut, ettÀ myöhÀisillÀ kiinnittyjillÀ on suurempi keskenmenon riski, joten mitÀhÀn mieltÀ tuostakin nyt sitten olisi.... Huomisen ajattelin kuitenkin jÀttÀÀ testistÀ vÀliin jos maltan, ja testata seuraavan kerran maanantaina. Siihen mennessÀ nyt ainakin luulisi saavan "varmoja vastauksia".
@Mustikkamarja hmmđŸ€” mielenkiintoinen teoria tietysti tuokin, eli jos ovulaatio oiskin tapahtunut pari pĂ€ivÀÀ plussan jĂ€lkeen... SittenhĂ€n lĂ€mpöjen pitĂ€s lĂ€hteĂ€ uudelleen nousuun jos nyt on lĂ€mmöissĂ€ se kiinnittymisdippi?

@Mustikkamarja voi ettĂ€ toivon, ettĂ€ tuhruttelu loppuu ja lĂ€mmöt lĂ€htee vielĂ€ nousuun! 🌈

@SilenceSing toivottavasti siellĂ€ olis myöhĂ€inen kiinnittyminen ja vielĂ€ olis toivoa đŸ€ž

@MustikkatÀplÀ toivottavasti saat hiivan hÀÀdettyÀ nopsaa pois. Tuolla alkoholilla on kyllÀ iso vaikutus! Mulla nostaa kans pariki lasillista sykkeitÀ selvÀsti ja huonontaa unta. Siksi ei tee mieli edes yhtÀ saunajuomaa juoda viikonloppuisin.

@minttutuuli jospa teillĂ€ tĂ€rppĂ€isi tĂ€stĂ€ kierrosta 🌈 Varmasti harmittaa, jos ei noihin virstanpylvĂ€isiin mennessĂ€ oo tĂ€rpĂ€nny. SitĂ€ on ite aina niin toiveikas, ettĂ€ omalle kohdalle osuis ne hyvĂ€t todennĂ€köisyydet.

@Misa rentouttavaa viikonloppua 😍 eiliset setit kuulosti aika ihanalta!

@Ansq harmittaa tosi paljon teidĂ€n puolesta, ku hoitojen aloittaminen venyy noin paljon. Jaksamisia tilanteeseen ❀

Mulla oli tosi stressaava työviikko ja pitkiÀ pÀiviÀ. Onneksi ovis ajoittuu nyt viikonlopulle tai alkuviikkoon, niin jaksaa miehen kanssa touhuilla. TÀn aamun lÀmmöt meni roskakoriin, ku sain nukuttua univelkoja pois ja mittasin lÀmmöt kolme tuntia tavallista myöhemmin. Luulen oireiden perusteella, ettÀ ovis on vielÀ tuloillaan mutta en ajatellut tikuttaa ennen ens vuotta, jos ei siihen mennessÀ tÀrppÀÀ.

s_kODoWq.png

Takaisin