BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Mustikkamarja oon tosi pahoillani ❤️ Voimia seuraaviin päiviin.

@SilenceSing käyrä näyttää hyvältä. Jännätään täällä sun kanssa miten käy. Tän aamun käppyrä tuossa alla. Nukuin taas pari tuntia normaalia pidempään, joten ei luotettavin tulos. Uskon, ettei ovis oo vielä ollu. Mulla on ekoja oireita oviksen jälkeen nännien arkuus, ja semmosesta ei ole vielä merkkiäkään. Tänään on kans tosi energinen olo. Ollaan onneksi saatu hyvät tallettelut tähän alle.

@Misa hyvä, että niskasärky väistyi! Tsemppiä piinailuun 😊

@summerlemon ollaan taas melkein samassa vaiheessa. Harmi, ku on ollu stressaava viikko. Toivottavasti helpottaa ens viikolla ja halutkin siitä nousis🤞 mulla on kans ollu tämä kierto paljo tasaisempi lämpötilojen suhteen. Mistäköhän tämmöset muutokset johtuu.. 😄

@Ness mun mies sanoi tänä aamuna, kun puhuttiin aiheesta, että pitäisköhän mun alkaa tekemään ovistestejä niin sais vähän varmistusta. Eli ehkäpä ens kierrossa jo otan ne käyttöön (jos ei nyt tärppää). Ja tuosta ehkäisystä - onkohan sitä jotenki liikaa peloteltu koulussa, että ilman hormonaalista ehkäisyä voi tulla millon vaan ja heti raskaaksi 😄 Onhan se riski tietenki, mutta samalla eli ite semmosessa harhaluulossa, että tuun raskaaksi heti ensi yrittämästä. En tullutkaan..

s_rYjBsF.png

@Misa on kyllä hitaita kaikki prosessit, tosi paljon pitää vain odotella ja jonotella. Kumpa teillä tärppäis jo noista kevyemmistä hoidoista tai vaikka luomuna ennemmin 🩷
@summerlemon tsemppiä stressin kanssa, toivottavasti helpotti viikonlopun aikana ja uusi viikko olisi mielelle kevyempi🩷 jospa tosiaan halutkin nousisi stressitasojen laskettua, ainakin meillä stressi pistää kyllä halut ja kaiken ihan nolliin🙈

Lämmöt maailman tasaisimmin koholla, mutta enpä viitsinyt edes herkkää tikkua tänä aamuna uittaa. Sellaiset menkkojen lähtölaskentaa enteilevät vuodot oli tänä aamuna, että onneksi en ehtinyt tikkua paketista avata. Nyt siis odotellaan että menkat ihan oikeasti alkaa, huomenna on gynekologikäynti illalla joten toivottavasti alkas vasta sen jälkeen🙈 ennuste olis menkkojen alulle vasta torstai🤞🏼
Jotenkin vaikutti kyl tosi lupaavalta tämä kierto, mutta turha toivo oli🤷🏼‍♀️
IMG_20241118_061844.jpg

@Misa toivon ja uskon että teillä tärppää näillä kevyemmillä hoidoilla ❤️ kiva kuulla, et niska on parempana!

@Mustikkamarja voi ei, olen todella pahoillani 😔 ❤️ voimia!

@summerlemon siellähän kohta lähestytään ovista! Jospa ne halut tosiaan nostelisi päätään, kun stressitasot laskee.

@SilenceSing voi että, tosi harmi 😔 toivotaan nyt edes, et vuoto odottelisi siihen et pääset hoitamaan tuon gynekäynnin pois alta. Veikkaan, että voisit jopa saada sieltä ehkä jotain progetukea, kun on tuota tiputtelua?

@Bella95 miltä näytti lämmöt tänään?

Täällä ei niin mitään ihmeellistä. Rinnat on kipeet ja maha ei ole toiminut pariin päivään ja vv ollut yllättävän runsasta ja vetistä. Mut näitä samoja on ollut aiemminkin. Nyt vaa mietin, et testaanko ollenkaan vai odotanko menkkoja tai niiden myöhässä oloa. Luulen, että niiden pitäisi alkaa perjantaina.

Screenshot_2024-11-18-07-38-29-12_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

Muokattu viimeksi:
😞Lyhyesti omanapailen vaan, kun oli niin rankka viikonloppu isän kroonisten terveyshuolien konkretisoiduttua. Pitää ensi viikonloppuna kertoa sille että meillä on yritys käynnissä, jos vaikka potentiaalinen isoisäksi pääseminen kannustaisi sitä pitämään parempaa huolta itsestään ja ottamaan apua vastaan vaikka hirveän toiveikas en olekaan.

Lämmöt hintsusti luteaaliviivan yli, mutta jos ovis on oikealla paikallaan ero alkukiertoon on tavallista pienempi on-off-kipeilyjen vuoksi. Laitoin manual overriden päälle kun dpo3 iltapäivän lämpöilyn merkkaaminen kuumeeksi muuten hävittää signaalin.

Liitteet

• IMG_20241118_073241.jpg
    IMG_20241118_073241.jpg
    286.4 KB · Katsottu: 44
@SilenceSing harmi, ettei tärpännyt. Käyrä näytti tosiaan lupaavalta. Toivottavasti vuoto ei alkaisi ennen gynekäyntiä.

@Yrttiteetä tekisi mieli onpa ikävää, että läheisellä on terveyshuolia. Varmasti vaikuttaa paljon omaankin mielialaan ja aiheuttaa huolta. Jaksamisia tilanteeseen ❤️

@minttutuuli pidän sormet ja varpaat ristissä, että tästä kierrosta tärppäis 🤞 mulla lämmöt ja syke laski aika matalalle. Ovis on varmaan näillä näppäimillä. Ennustan, että huomenna lähtee lämmöt nousuunn, niin koitetaan saada vielä yhdet tallettelut tälle illalle. Poistin käyrästä viikonlopun lämmöt, ku ne oli otettu niin myöhään aamulla.

s_R81let.png

Olisinpa tämän ketjun löytänyt aiemmin! Ouran kanssa seurailin hanakasti lämpöjä. En löytänyt tällaista ”rocky mountain” käppyrää mistään, saatika kunnon keskusteluja ylipäätään aiheesta ja lähipiirissä ei kokemusta bbt. Englanninkielisiltä sivuilta löytyi hyvin vähän vastaavaa kun käänsin googlea yötä päivää ympäri ja hanskat heitin viikko ovulaation jälkeen tiskiin. Kuitenkin 14dpo tuli olo, että on testi tehtävä.

Ajattelin tämän nyt tänne jakaa, jos jollain samanlaista dataa ja miettii onko liian sekavaa toimintaa - tästä ainakin vahva plussa ja menossa 5+2. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja varhaisultrassa näkyy, että joku siellä on.
Tulin hieman flunssaiseksi tuossa missä alkaa valkoiset pampulat. Nuo kolmiot merkattu samaan aikaan kuin muutkin, en tiedä miksi merkkaa eriäväksi mittausajaksi.

Jatkoin Ouran lämpötilojen seurantaa ja tulin hulluksi tuosta jatkuvasta poukkoilusta - Oura on nyt hyllyllä jäähyllä ainakin vu saakka :tears:

IMG_7979.jpeg

Muokattu viimeksi:
@SilenceSing, onpa harmi kun ei näyttänyt tälläkään kertaa tärppäävän 😔 Sulla on kyl tosi hyvän ja lupaavan näköinen käyrä. Toivottavasti gynekäynti menee hyvin 🤞

@minttutuuli, sielläkin on lupaavan näköinen käyrä ja oireet. Kunpa teillä tärppäisi 🍀

@Yrttiteetä tekisi mieli, pahoittelut perhehuolista, varsinkin terveyden kannalta 🥺 Toivottavasti asiat järjestyy ja tsemppiä.

@Bella95, päästäänköhän taas jännäilemään samaan aikaan 🤔

Mulla on nyt tikkutestit käyttäytyneet hassusti, niin luulin että eilen vain en ehtinyt testaamaan huippua, mutta se näyttääkin olevan tänään 😱 Onneksi nyt ollaan sitten jaksettu harrastaa seksiä, mutta en tiedä mitä mieltä mies on kun sanon että vielä tänään ja huomenna. Oli eilen jo väsynyt nimittäin 😂
1000004652.jpg

Tsemppiä viettelypuuhiin @summerlemonja @Bella95! Mies kysyi tässä kierrossa haluanko oikeasti vai stressaanko vaan siitä ettei jäisi päivä väliin. Vaikeahan sitä on omia motivaatioitaan perata kun asiat on toisiinsa kietoutuneita, mutta onneksi siinä tilanteessa pystyin rehellisesti sanomaan että tekisi kyllä mieli. Meidän eufemismi petipuuhille on että mennään päiväunille mikä usein johtaa seksiin mutta aina ei, etenkään jos ollaan tosi väsyneitä - joskus kyllä tarttee enemmän ihan vain mahdollisuutta torkahtaa.

Voi harmi @SilenceSing että vuotelu on taas alkanut, todella hyvän näköisestä käyrästä huolimatta. Toivottavasti gyne toisi selvyyttä asiaan ❤️

@minttutuuli hyvän kuuloisia oireita! Mulla ff ennustaa menkkoja perjantaille mutta dpo10 ei kyllä näy testeissä varmaan vielä mitään joten katsotaan malttaisinko viikonloppuun yli. Suunnitelmissa mennä vanhemmille, jos tää tauti hellittää niin että pääsen matkustamaan. Vaikea sanoa luteaalivaiheessa onko pikkuisen yli 37 iltapäivällä vaan normaalia, mutta eilen oli kyllä niin kurja olo ja reilusti kuumeen puolella että ilmoitin esihenkilölle saattavani joutua jättämään tämän päivän väliin.

Liitteet

• Screenshot_20241119-082447_FF App.png
    Screenshot_20241119-082447_FF App.png
    264.8 KB · Katsottu: 34
@Yrttiteetä tekisi mieli Vois näkyäkkin dpo10 jo 😊 mutta toki varmemmin näkyy vasta viikonlopun jälkeen. Nyt on kyllä joku kunnon tautiaalto liikkeellä, paranemisia sinne 🤧

@summerlemon Jee! Vaikka mies ei jaksaiskaan niin teillä on kuitenkin jo hyvät ajotukset alla, ja varmasti vielä siittöitä sielä elossa oottamassa munasolua!🤭

@Bella95 Miten kävi, lähtikö lämmöt nousuun?

@minttutuuli Oireet ainakin kuulostaa lupaavilta, jos testaat niin täällä ainakin tykätään tihrustaa näkyykö mitään!🙈 voi kumpa olisi tässä kierrossa onni teillä 💕

@SilenceSing Alkoiko sielä jo vuoto kunnolla? Niin inhottavaa, kun vaikuttaa lupaavalta mutta ei sit kuitenkaan ole tärppi🥺 käyrä on sielä tosi hyvän näköinen kyllä.

@Mustikkamarja Voi ei!!😭💔 oon tosi pahoillani❤️‍🩹

@Misa Minä ainakin ihan tosi kovasti toivon, että teillä riittäisi pelkät OI hoidot tai OI + inssi. Ymmärrän niin tuon, että turhauttaisi jonottaa sitten taas lisää 😕 ootteko miettineet, että jos ei kevyistä hoidoista tärppäis julkisella niin kokeilisitte niitä vielä yksityisellä? Onneksi on kuitenkin useampi hoito nyt julkisella puolen, joten täältä vahva luotto niihin🤞🏼

Anteeksi jos en muistanut vastata jollekkin! Meillä iski joku hirvee flunssatauti ja oon sitä potenut, edelleen yskää mutta helpompaan päin. Veikkaisin, että ovis saattaa vähän siirtyä tuon taudin takia, yleensä näillä kiertopäivillä tulee jo venyvää vv mutta vielä ei, vaikka runsastunu onkin. Aloitin kuitenkin ovistestit jo, vielä ei nousua havaittavissa. Käyräkin on aika köyhä😅
Aloin pohtimaan, että kunhan mies pääsee hoidattaa ne kohjut ja odotellaan sitä uutta simppa analyysia, niin pitäisiköhän laittaa vähän rahaa ja ostaa 3kk kuuri sitä Sermatrop Alfaa. Hirveen hintanen se paketti on ja kuitenkin vitamiineja ”vaan”, mutta oon kyllä kuullut siitä pelkkää hyvää🤔
IMG_6220.jpeg

IMG_6219.jpeg

Muokattu viimeksi:
@Bella95 lähtikö lämmöt nousuun? Tsemppiä piinailuun 🌈

@summerlemon jaksaa, jaksaa! 😂 Kohta pääsee sit piinailemaan. Tsemppiä ❤️

@Yrttiteetä tekisi mieli mulla oli viime kierrossa muutamana päivänä luteaalissa aamulämmötkin 37 ja vähän yli. Toivottavasti ei kuitenkaan mitään tautia tee siellä!

@Ansq piti googlata toi tuote kun ei ollut tuttu! Huh mikä hinta! Mistähän tuo hinta oikein muodostuu, kun ei ainesosat olleet kuitenkaan niin "erikoiset". Mun mies on syönyt nyt useamman kk wild nutritionin fertility supportii (tämäkään ei oo kyllä ilmainen tuote 🥴), ja sit erikseen ubiquinolia, e-vitamiinia ja omega 3. Mut pitää googlailla tota sun mainitsemaa tuotettakin vielä tarkemmin! Hyvä että tauti on helpottamaan päin 😊

@SilenceSing alkoiko vuoto kunnolla? Tuu päivittää sit gynen kuulumiset! Tsemppiä sinne!

Tänään taas ihan täysin normiolo. Mietin et testaisko huomenna, jos lämmöt ei vielä tipu kunnolla. Ehkä helpompi asennoitua uuden kierron alkuun, jos tietää jo ennakkoon. Toki lämmötki kyllä kertoo sit. Pitää kattoo... Mun testausinto on hiipunut kuukausi kuukaudelta 😂

Screenshot_2024-11-19-11-43-27-98_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

@minttutuuli joo luulen kans, että jotain tukea voisi helpommin irrota nyt kun sanoo että on raskaustoivetta. Tää käyntihän on ensisijaisesti niiden kipujen takia, mutta samalla vauhdilla aion kyllä myös noista vuodoista valittaa ja kysyä, saanko jonkun tukilääkityksen tms siihen testiin.
Jos päätät testata niin tikkua sitten tänne niin tihrustellaan! Pidetään peukut pystyssä! 😍
@Yrttiteetä tekisi mieli tsemppiä stressaavaan elämäntilanteeseen🩷 toivotaan plussatuulia myös sinne, ja sama juttu, täällä luvataan olla viivakiikarit silmillä jos laitat tikkua näkyviin 🧐😍
@Bella95 miltäs lämmöt näyttää tänään, joko lähti nousuun? 🌡️
@summerlemon meillä meinasi tässä kierrossa kyllä jo ottaa miestä pannuun kun ennustelin ovulaation ihan väärin ja sitten kun ei kuulunutkaan, niin alkoi molemmilla jo "kunto loppua" jokapäiväiseen puuhaan😆 ens kierron olen viisaampi ja yritän seurata tarkkaan vv mukaan, milloin alkas potentiaaliset päivät lähestyä, ja ajottaa sinne sitten suurimmat energiat. Mutta teillähän on jo tosi hyvät tallettelut kyllä alla, jos nyt löytyi lh huippu!🤩
@Ansq hirveästi kaikkia tauteja taas liikkeellä! Voi hyvin olla että viivästyy sit ovulaatiokin, se mokoma on niin herkkä kaikille kehon muutoksille 😆 Sermatrop Alfa on itselle ihan uusi juttu?🤔

Ja sit omaa napaa: vielä ei onneksi ole menkat alkaneet, vuotokin hillitympää kuin eilen. Lämmöissä ihan pienenpieni notkahdus, veikkaan että huomenna droppaa kunnolla ja yk1 on sit huomenna tai torstaina. Varmuuden varalta tein normiherkän pc:n tänään että tiedän varmasti ennen gyneä, missä mennään (negatiivinen oli arvatenkin). Tuun päivittää sit gynekuulumiset myös! Käyntihän on nyt ensisijaisesti niiden kuukautiskipujen vuoksi (ehkä hyväkin siksi että käynti sattui just tähän menkkojen alun paikkeille), mutta samalla aion kysyä taas tuosta tiputteluvuodosta, ja että voisko siihen kokeilla jotain.

IMG_20241119_070114.jpg

@Ansq äh, sullekkin iski tauti. Onpa sitä nyt liikkeellä. Toivottavasti paranet pian!

@SilenceSing hyvä, että pääset gynelle. Ehkä saat kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Se keltarauhashormonituki tiputteluvuotoon on ymmärtääkseni aika helppo ja yleinen hoito, ja vois parantaa raskautumisen mahdollisuuksia?

@minttutuuli hyvältä näyttää käyrä siellä edelleen! 🌈

@Yrttiteetä tekisi mieli paranemisia sinne! Toivottavasti pääset viikonloppuna reissuun 😊

@summerlemon meidän viime päivien käyrät on aika saman näköiset 😄

Mulla ihan pienen pieni nousu lämmöissä mutta urkkakellon mittaama lämpötila oli taasen pakkasen puolella, eli huomattavasti normaalia alemmat lämmöt sen mukaan. Sykkeet on vielä matalalla. Eilen ei tehty makkarin puolella muuta ku nukuttiin, mutta sain viekoteltua miehen vielä aamulla. Onneksi ei ollu kiire töihin 😅 Odotellaan huomiseen...

s_ZTuj6P.png

@summerlemon jaksamista stressin kanssa ❤️ Hyvät tallettelut on, että ei onneksi varmastikaan ole ratkaiseva tekijä, jos nyt yhtenä päivänä ei jaksakaan 😊 Mutta ymmärrän että haluatte maksimoida onnistumismahdollisuudet!

@SilenceSing jep odotteluthan näissä hoidoissa on raskaimpia. Tuntuu että aika menee ihan hukkaan, eikä ne munasolutkaan enää nuorene, huonontuvat vain vanhetessaan. Tsemppiä gynelle! Täällä odotetaan kuulumisia sieltä, toivottavasti on/oli osaava gyne ja saisit sieltä apuja 🤞❤️

@minttutuuli oi kunpa nyt olisi teidän kierto ❤️ Täällä pidetään peukkuja sen puolesta! Käyrä näyttää kyllä taas hyvältä. Ymmärrän niin tuon testausinnon hiipumisen 😅

@Yrttiteetä tekisi mieli oon pahoillani, on aina niin rankkaa kun on huoli läheisestä 😔 Tsemppiä ja jaksamista sinne ❤️

@Ansq en vielä tiedä, ehkä tehdään kuten esikoista yrittäessä, eli tehdään OI-hoito tai kaksi yksityisellä IVF-jonotuksen aikana. Sillä lailla saa sen jonotusajan tuntumaan hyödyllisemmältä. Mutta riippuu vähän silloisesta tilanteesta sitten, tehdäänkö niin. Tsemppiä flunssan kanssa, toivottavasti toivut pian ❤️ Kallis kyllä tuo Sermatrop Alfa! Mutta jos se ei liikaa tunnu lompakossa, niin miksipä ei kokeilisi 🤔

@Bella95 toivotaan että lämmöt lähtisi pian nousuun, niin olisi hyvät ajoitukset kyllä! 🤞

Käyrä ihmeen tasainen. Nyt on taas niin rankkaa ollut jotenkin pari päivää, odotan vaan parempia aikoja… En vaan jaksa enää stressata ja murehtia ja itkeä 😭

Lapsikin on taas kipeänä ja eilen jonotettiin tuntitolkulla päivystyksessä. Se vei kyllä kaikki voimat molemmilta, eikä iltakaan ollut helppo. Välillä oon nyt miettinyt pitäisikö pitää taukoa yrityksestä, mutta sitten todennut, että meillä ei ole ylimääräistä aikaa hukattavaksi, eikä asiat odottamalla juurikaan helpotu. Aina on kuitenkin jotain huolta ja stressiä jostain, joten ei voi mitään.

IMG_2408.jpeg

@Bella95 ihana että saitte vielä yhteisen hetken aamulle 🤭 ainakin kaikkenne olette antaneet!
@Misa tsemppiä sairastuvalle🩷 voi kun pystyisikin vaan olemaan rennolla mielellä yrittämisen suhteen. Ymmärrän hyvin miksi ei tekisi mieli jättää kiertoja väliin yrityksen suhteen, mutta myös omasta jaksamisesta pitää muistaa pitää huolta, jos on muuta stressiä arjessa 🩷

Itse kävin siellä gynellä, ja olipa oikein mukava käynti! Lääkäri oli tosi empaattinen ja keskusteltiin tosi paljon oireisiin ja raskautumistoiveisiin liittyen asioita mielen päältä. Kuukautiskipuihin ei löytynyt ultraäänessä mitään selittävää tekijää, minkä pitäisi tietysti olla ihan positiivinen juttu, kun sanoi, ettei ainakaan mitään endometrioosiin liittyvää ole, toki syvää vatsakalvon endoa ei tuossa tutkimuksessa pystynyt poissulkemaan. Sen suhteen en siis tullut viisaammaksi, muuten kuin sen suhteen, että uskallan syödä edelleen kipulääkkeitä kuukautisten ekat päivät ilman että sen pitäisi vaikuttaa raskautumiseen. Ultraäänessä paikat siis ihan kunnossa, ja kuulemma ovuloinutkin olin molemmista munasarjoista tässä kierrossa 😅 Jos lääkärin tekstiä oikein tulkitsin, niin limakalvon paksuus 9mm ja munarakkuloita molemmin puolin 12kpl - vissiin ihan hyvä tilanne siis enempää asiasta ymmärtämättä🙈

Tiputteluvuodosta puhuttiin, ja se tuntui olevan lääkärin mielestä nyt ihan ykkösjuttu hoitaa, kun kuuli raskaustoiveesta. Oli samaa mieltä, että tiputtelu voisi tosiaan johtua matalasta keltarauhashormonitasosta, joten reseptille Terolut, joka toivottavasti nyt auttaisi tiputteluihin ja samalla parantamaan kiinnittymisolosuhteita 🥰 Terolutin aloitan siis ovisplussasta laskettuna neljäntenä päivänä annostuksella 10mg aamulla ja 20mg illalla, sitä sitten kaksi viikkoa, ja jos plussakierto tulee, niin saa jatkaa terotukea varhaisultraan saakka.

Oon tosi tyytyväinen tuohon käyntiin! Oli hyvä saada tuo keltarauhashormonihoito jo heti tähän alkuvaiheeseen mukaan, ja oli rauhoittavaa myös kuulla, että paikat on kyllä muilta osin kunnossa raskautumista ajatellen🥰 kuukautiskivut toki edelleen vaan kestettävä, mutta oli tosi hyvä kuulla, ettei edelleenkään endoa epäillä.

@Yrttiteetä tekisi mieli tsempit täältä haastavaan elämäntilanteeseen🩷✨

@Ansq mäkään en ollut kuullut tuollaisesta sermatrop alfasta. Ihan mielenkiintoinen kyllä. Ja jos on miehellä jo jotain lisäravinteita käytössä, niin toki tuolta ainesosaluettelosta voi katsoa mitä voisi lisätä palettiin niiden lisäksi. Toki tuollainen, missä kaikki on yhdessä kappelissa helpottaa huomattavasti, ettei tarvitse ottaa sataa pilleriä 😅

@SilenceSing tsemppiä gynekäyntiin! Toivottavasti saat sieltä apuja 😊

@minttutuuli hyvän näköinen käyrä! Onko mitään oireita, edes pms? Ja ymmärrän hyvin tuon, ettei ole testausintoa.

@Misa tsemppihalit täältä 💕 Tää jatkuva pohtiminen ja stressaaminen kyllä käy mielen ja jaksamisen päälle. Tunteits tulee laidasta laitaan ja välillä ihan yllättäen alkaa itkettämään oma tilanne. Onneksi täällä palstalla voi purkaa omia ajatuksia ja saa vertaistukea vaikeisiin hetkiin💕 Musta ainakin tuntuu, et ystäväpiiri jotka ei itse oo tässä tilanteessa olleet, ei jotenkin ihan ymmärrä miltä tää jatkuva epävarmuus, testailu ja negat tuntuu. Siks on kiva et täällä voi purkaa ✨ Toivottavasti taas pian helpottaa 🩷

Täällä ei oikein mitään ihmeellistä. Alkukierron neppailua ja odottelua. Alan varmaan ovistikkuja uittamaan viikonloppuna. Aikaisin ovis+ on tullut kp 14 , mut yleensä ollut siinä kp16-19 välillä. Ens viikolla onkin sit se ensikäynti🥳
IMG_5725.jpeg

@Ness niin se aika rientää, kohta pääsette ensikäynnille! 🤩 Ihanaa että asiat pääsee etenemään 🥰

Täällä lähti lämmöt laskuun, arvio kp1:stä on ollut koko ajan torstai, joten tänään tai huomenna pitäisi päästä uuteen kiertoon. Ekan särkylääkkeen nappasin äsken, kun töihin pitää kammeta toimistolle, ja ekat krampit alkoivat ilmoitella olemassaolostaan. Jotenkin eri lailla hyvä fiilis tuon eilisen käynnin jälkeen lähteä uuteen kiertoon, ei läheskään niin paljon harmita. Uusi kierto aloittaa meillä siis yk5:sen.

IMG_20241120_055418.jpg

Muokattu viimeksi:
@Ness tsemppiä alkukiertoon! Ja vähänkö hienoa että ensikäynti on jo ihan kulman takana 😊
@SilenceSing onneksi olkoon hedelmällisestä gynekäynnistä vaikka kipuongelma ei ns. ratkennutkaan! Muistutatko vielä oliko tää julkisella vai yksityisellä? Saanko udella paljonko käynti / terot maksaa?
@Misa voi itku että siellä kasaa huolta huolen päälle 😢 Toivon teille parempia aikoja, ja että pystyt pitämään hyvää huolta itsestäsi ja jaksamisestasi siellä pyörityksen keskellä ❤️
@minttutuuli jännät paikat siellä kyllä! Mutta ymmärrän hyvin jos haluat odottaa vielä päivän pari ennen testiä.
@Bella95 onnea onnistuneesta viekoittelusta, välillä ihan kiva rikkoa rutiineja 😄 Näyttää kyllä että lämmöt vois nousta minä päivänä hyvänsä.
@Ansq kiitos samoin, paranemisia sinne!
@summerlemon toivottavasti työstressi helpottaa, se on kyllä myrkkyä haluille! Miltä lämmöt näyttää, joko pääsette piinailemaan?
@Mustikkamarja jäi aiemmin sanomatta, mutta oon niin pahoillani kemiallisesta ❤️‍🩹
@Mustikkatäplä toivottavasti hiivan oireet on jo helpottaneet! Haitko ihan tablettilääkkeen vai ootko hoitanut voiteilla/puikoilla?

Kumppanin pitääkin lähteä ensi viikon alussa hautaamaan isoisänsä mikä laittoi omatkin matkasuunnitelmat uusiksi niin, että pääsen vanhemmille vasta puolentoista viikon päästä. Toivottavasti lykkäys ei ole jotain mitä tulen katumaan myöhemmin, mutta stabiililta se isän tila nyt kuitenkin kuulosti (jurnutti sunnuntaina puhelimessa että ihan turha reissu, kun oli varmaan harmissaan lääkäriltä saamistaan madonluvuista elintapojensa terveysvaikutusten suhteen 😑), eikä tunnu oikealta laittaa kumppania itsekseen rankalle reissulle.

Kuume laski jo iltapäivällä mutta jokin epämääräinen vatsaflunssa selvästi vielä jatkuu. Pitää yrittää juoda, nyt on selkeästi joko nestehukasta tai sohvajumista kertovaa päänsärkyä, ja kaupassakäynnin jälkeen oli yllättävän hutero olo vaikka raitis ilma ja lyhyt kävely hyvää tekivätkin.

Eli kaikenkaikkiaan sellainen kakkaa kakan päälle -tilanne, jota itsekkäästä näkökulmasta valaisee se, että kaiken myllerryksen vuoksi seuraava erillään vietetty jakso jää melkein viikkoa lyhyemmäksi. Kirsikkana kakun päällä, kumppanin soittaessa siskolleen hautajaisreissun aikatauluista puhelu jouduttiin keskeyttämään kälyn kuopukselle sattuneen haaverin takia. Onneksi mitään pysyvämpää vahinkoa ei tainnut jäädä vaikka tilanne aika dramaattiselta kuulostikin. Siinä vaiheessa ei (alkujärkytyksen laannuttua ja vahinkojen varmistuttua) kyllä pystynyt enää muuta kuin nauramaan vaikka tilanne asianomaisille aika kamala varmasti olikin.

Liitteet

• Screenshot_20241120-043625_FF App.png
    Screenshot_20241120-043625_FF App.png
    277.3 KB · Katsottu: 17
@Yrttiteetä tekisi mieli Tämä käynti oli yksityisellä Mehiläisellä, ja sain käynnin työterveyden piikkiin, koska kuukautiskivut ovat olleet työkykyyn vaikuttava asia sairaspoissaoloineen (työterveyspakettiin kuuluu meillä yksi erikoissairaanhoidon käynti vuodessa). Hintaa en siis käynnille tiedä. Teroja en vielä käynyt ostamassa, mutta voin niiden hinnan sit ilmoittaa täällä kun käyn! Ei siis mitään hajua niiden hintaluokasta.

Onpas teillä ollut nyt hektistä, ja kuulostaa aika raskaalta ja stressaavalta elämäntilanne ylipäätään. Inhottavan kuuloinen tautikin päällä joka ei varmasti tilannetta helpota. 💩:aa💩:n päälle kuten sanoit, mutta jospa se aurinko pian paistaisi siihenkin 💩-kasaankin ja alkaisi arki taas tasaantua 🩷 voimia hautajaisjärjestelyiden ja perhe-elämän huolien kanssa🩷

Onko jollakin käytössä Apple Watch ja onko vertaillut sen antamia rannelämpötiloja mittarilla mitattuun aamulämpöön? Itse en ole ikinä varsinaisesti lämpöjä mittaillut, mutta kun tuon kellon kanssa joka tapauksessa nukun, niin välillä sen antamia lukuja katsellut. En vain oikein tiedä voiko siihen yhtään luottaa?
Maanantaina oli ovulaatio ja kellon mukaan tiistaina lämpö puoli astetta koholla, mutta tänään taas näyttää isoa tiputusta ja sepäs heti taas masensi, tapahtuikohan ovulaatio ylipäätään tai inseminaatio ei ehkä onnistunut.
En ole ihan perillä tässä BBT hommassa mutta eikös hedelmöittymisen jälkeen lämpöken pitäisi heti pysyä koholla eikä enää dippailla alas?

Takaisin