BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kawa hienosti vahvistuu! Ihanaa, mikä mahtava yllätystärppi 🥰❤️ Onnea niin paljon!! ❤️

@Ansq jep ovuloimattomaksi varmaan jää, kunpa vaan pian alkaisi vuoto niin pääsisi uuteen kiertoon… 😕

Saatiin uusi aika 19.9. Ärsyttää nyt odottaa taas yli 2 viikkoa, mutta toisaalta ihan sama, koska kumminkin varmaan se hoidon suunnittelukäynti on vasta joskus talvella niin pelkkää odotteluahan tää muutenkin on vaan. 🤷‍♀️
 
@Misa Kaikki sympatiat käynnin peruuntumisesta😭 toi on kyllä ihan *askaa ja sitähän se julkisella olo on , yhtä jonottamista. Mä näin viikonloppuna unta jossa soitin meidän lapsettomuuspolille että päästäiskö kuitenkin julkiselle (koska onhan se hitokseen halvempaa) mut sit miehen kanssa todettiin että ei me lähdetä jonottelemaan ja odottamaan sinne. Ollaan odotettu jo niin kauan.

@Kawa ❤️❤️😭😭 koko sydämestäni toivon että nyt olisi teidän vuoro ❤️❤️
 
@Kuuttituutti Tänään dpo11, eli toki tosi aikaista vielä 🫣

@Unitupuna Kiitos tuosta kuvasta, aina toki pakko käydä muiden testejä läpi kun stressaa lähteekö vahvistumaan. 🫣🤞😍 Ja juu dpo10 illalla tein tuon eilen, eli tänään dpo11.

@Misa eikä, voi ei miten perseestä! 😫😭 pidän sormet ristissä että saatte korvaavan ajan pian! Olette tekin jo niin kauan joutuneet odottamaan. 🥺

Tän päivän testi. Kyllä se nyt vaan on uskottava että toistaiseksi ainakin plussa siellä kummittelee. 🥺🩷 Dpo11 siis. Kaksi kemiallista kun on takana niin vielä toki super vaikea luottaa tähän. Joten toistaiseksi ainakin vielä roikun täällä.

View attachment 136564
View attachment 136565
View attachment 136566
Voi vitsit oon iloinen, luen jättimäiseen lopputenttiin ja tää oli mulle "palkinto" tarkistaa et onko sun plussa vahvistunu ku olin saanu luettua 5 h 🤣🤣!!! @Kawa ihan parasta! Mä en tiedä miten muilla, mutta mulla kemiallisesta on tullu kyllä heikko plussa vasta tosi myöhään, ei noin aikaisin. Mähän luen edelleen tätä bbt joka pv, en kyllä kommentoi enää kauheasti, mutta elän hengessä mukana!
 
@Kawa ❤️❤️❤️❤️ sattumalta tulin kurkkaamaan tänne kuulumisia ja niitähän löytyi mitä parhaimpia! Toivon todella että NYT tämä on teidän kerta 💕 hurjasti onnea! 🔥🥰
Ps. Täällä elellään tytön huomenna 7vko kanssa ihanaa arkea 🥰
 
@Kawa oi että, ihanasti vahvistunut jo viiva! 😍🌈 Onko ollut mitään oireita plussaa edeltävästi tai nyt plussattua?

@summerlemon tsemppiä piinailuihin!

@Misa voi itku miten kurjaa tommonen. Tsemppiä ❤️ onneksi ei kuitenkaan ton pidemmälle mennyt uusi aika, vaikka tuokin tuntuu varmaan ikuisuudelta odottaa. Onko sulla usein ovuloimattomia kiertoja? 🙁

@Ansq tuliko ovis?

Täällä elellään erittäin outoa alkukiertoa. Mun edelliset kierrot olleet siis kesäkuussa 31pv, heinäkuussa 28pv ja elokuussa 25pv. Kaikissa noissa kierroissa oon ovuloinut aikaisin, kp10.

Nyt aloin tikuttamaan ovista kp6 eli eilen. Ja siis digiin pamahti suorilta huippuhedelmällisyys! 🙁 Liuskat ei olleet minun mittapuulla vielä positiivisia, vaikka aika tummia olivatkin. Tein tänään kaapista löytämällä toisella digilaitteella ja tänäänkin tuli huippuhedelmällisyys, liuska ei ollut vieläkään kunnon pos. En nyt oikein tiedä mitä tässä kehossa taas tapahtuu. Onkohan mitään mahiksia raskautua jos ovis on näin aikaisin? :( lämmöt oli kyllä tänää vielä alhaalla, saa nähdä mitä ne nyt sanoo jatkossa.

Kävin tänään verikokeissa ja otin myös amh. Tuloksia odotellessa. Ens viikolla ke gyne.

Tekis mieli heittää kaikki testit ja kuumemittari jorpakkoon ja antaa olla, kun en löydä tästä kropasta nyt mitään tolkkua. 😭

Screenshot_2024-09-02-18-09-47-48_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
 
Paljon onnea @Kawa ! Mahtava juttu 🌈✨

Äh, @Misa tosi harmi kun joudutte nyt taas odottamaan. "Onneksi" enää vain kaksi viikkoa odottelua ja toivottavasti ei enää siirry ensikäynti 🤞🥺

@minttutuuli, tosi hankala nyt kyllä sanoa tuosta sun tilanteesta mitään. Outoa että liuskat ei oo positiivisia, mut toisaalta jos lämmöt ei lähde nousuun niin en luottaisi digin tulokseen 🤔
 
@Misa Hyvä ettei mennyt tuon pidemmälle, oon kuullut että osalla menee kuukausia eteenpäin. Mutta kaikkiaan harmi kyllä tuo että ei edisty asiat 😥 ja kiitos, tää tuntuu tosi hurjalta 🩷

@Kuuttituutti 😭🩷 kiitos! Pelko perseessä mutta sormet ristissä!

@Unitupuna Eikä, miten ihana sinä! 😂😆 Onneksi oli vahvistunut, muuten olis ollu kurja palkinto. Mä oon saanut aiemmissa kemiallisissa plussan aikaisin ja sitten haalistunut viikossa. Mutta ei auta kun katsoa miten käy! 🤞🫣

@Hunajapähkinä Onnea sinne myös pienokaisesta! 😍😍 Toivotaan tosiaan että tämä olisi se. 🌈

@minttutuuli No tuo on kyllä jo tosi aikainen plussa.. onneksi sulla on se Gyne tulossa, josko saisit sieltä apuja. 😓🤞 Mä en kyllä osaa sanoa raskausmahiksiin, en tiedä voiko folli ja limakalvo kasvaa noin nopeasti riittävästi, mutta ehkä siihen saat vastauksen pian.
Ja ei ole ollut mitään muuta oiretta juurikaan vielä, kun rinnat todella kipeät! Sen takia testinkin tein kun niitä särkee niin julmetusti. 🥲
 
Muokattu viimeksi:
Olisikohan tässä nyt voinut käydä joku pieni LH surge ja yrittänyt ovista mut ei oo tullu? Eilisen illan ja tän aamun liuskat oli ihan selvät negat. Ja kun vertaa tosta edellisen kierron peak-liuskoihin niin olihan noi tän kierron ekat aika kaukana noista vielä. Lämmötkään ei oo nousseet. Jännityksellä seuraan mitä kroppa seuraavaksi keksii. 🤪

Screenshot_2024-09-03-09-48-05-48_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
 

Liitteet

  • Screenshot_2024-09-03-06-19-58-70_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2024-09-03-06-19-58-70_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    543.7 KB · Katsottu: 25
Olisikohan tässä nyt voinut käydä joku pieni LH surge ja yrittänyt ovista mut ei oo tullu? Eilisen illan ja tän aamun liuskat oli ihan selvät negat. Ja kun vertaa tosta edellisen kierron peak-liuskoihin niin olihan noi tän kierron ekat aika kaukana noista vielä. Lämmötkään ei oo nousseet. Jännityksellä seuraan mitä kroppa seuraavaksi keksii. 🤪

View attachment 136600
Toi pc:n testi on mulle ainakin niin herkkä, et näyttää just tommosta liki plussaa ympäri kierron, alkaen siis joku kp7 ja viimeisen kerran samaa joskus kp30, mutta kun ovis tulee, toi testi on mulla reilusti yli 1,0 eli testiviiva on reilusti kirkkaampi ku kontrolliviiva.
 
Toi pc:n testi on mulle ainakin niin herkkä, et näyttää just tommosta liki plussaa ympäri kierron, alkaen siis joku kp7 ja viimeisen kerran samaa joskus kp30, mutta kun ovis tulee, toi testi on mulla reilusti yli 1,0 eli testiviiva on reilusti kirkkaampi ku kontrolliviiva.
Joo, tässä ehkä noita liuskoja enemmän hämmensikin digit, jotka näytti pysyvää hymynaamaa kp 6 ja toisella laitteella myös kp 7 🙃 Noh, katsotaan mitä lämmöille tässä käy ja testaan varmaan noi kotona olevat ovistestit loppuun, mut saa nähä jaksanko niillä ovista metsästää ens kierrossa enää jos tää on tämmöstä sekoilua 🥴
 
@Misa Äh vasta kahden viikon päähän 😩 Toki se aika menee nopeasti, mutta silti turhauttaa odottaa odottamisen perään.

@minttutuuli Mitä muita kokeita sulta otettiin amh lisäksi?😊

@Kawa Ootko testannu lisää? Testailetko päivittäin vai oletko millanen testaaja?😂🙈

Täällä vielä ootellaan ovista, alkaa olee sen verran tumma että pitänee vielä illalla testata, voi toki olla että huippu tulee vasta huomenna 😊 Miehen näytevastaus tuli mutta se lähetettiin suoraan sinne polille, joten ei mitään muuta tietoa kun se että määrä oli noussu 6milj > 18milj joka on tosi hyvä juttu, mutta normaalin näytteen alaraja on viitearvossa 39milj joten kaukana ollaan siitä kuitenkin. Torstaina vasta on lääkäri paikalla joten silloin kattovat näytteen läpi ja ilmottelevat jatkosta.
IMG_4662.jpeg
IMG_4650.jpeg
 
Muokattu viimeksi:
@Ansq Oi, hyvä että näyte oli hiukan parempi, vaikka kaukana onkin. Toivottavasti saatte seuraavaksi nopeasti suunnitelman ja pääsette etenemään. 🤞🌈

Olen kyllä päivittäin testaaja, vaikka ei kannattaisi. Can’t help myself. 🥲 Hyvin kyllä tummunut verrattuna kemiallisiin. 🥺 Tänään oli lämmöt tipahtaneet vähän mutta ehkä ei toistaiseksi merkkaa mitään.

IMG_0374.jpeg

IMG_0375.jpeg
 
@Kawa oi että ihanaa kun testit vahvistuu! 😍

@Ansq hienoja uutisia nuo tulosten paranemiset, vaikka ei vielä hyvissä arvoissa ollakaan. Toivottavasti saatte torstaina jo tietoa jatkosta!

Kävin siis ennakoivasti ennen ens vkon gyneä Puhdin kautta mittauttaa ton raskautta suunnittelevan verikoepaketin (tässä vähän kaikkee perusverenkuvasta kilppareihin, vitamiineihin ja rauta-arvoihin jne) ja amh. Tulokset tuli tänään. Kaikki oli muuten ok, mutta ferritiini vain 16 ja amh 0,96 ug/l. Toi amh-arvo veti kyllä mielen aika matalaksi. 😔 Onneksi ensi viikolla se gyne, toivottavasti saisi sieltä vähän jotain neuvoja ja mielenrauhaa.
 
@Kawa Oi niin hienosti kyllä tummuu! Ihan mahtavaa että teillä tärppäsi nyt ihan yllärinä🥹

@minttutuuli Äh toi on niin kurjaa että tulee sellasia vastauksia joita ei odota kuulevansa 🥺 Onneksi ensiviikolla pääset sinne gynelle 🙏🏼

Täällä tuli ovis plussa tänään, veikkaan että kp14 on ovis 🤞🏼
IMG_4667.jpeg
 
Hienosti vahvistuu testi @Kawa 🤩

@minttutuuli , voihan harmi tuosta amh ja ferritiinin tuloksesta 🥺 Toivottavasti nyt sitten gyne auttaa eteenpäin 🌈 Hyvä että olit oma-aloitteinen noiden testien suhteen ja tuli nekin vastaukset nopeasti niin asiat lähtee sitten tästä etenemään 😊

Täällä putosi lämmöt tänään ja on ollut sellainen olo että tulikohan ovis tänään vasta 🥺 Ei olla päästy tallettelemaan, kun nyt sitten ensin mies sairastui koronaan ja mulla alkaa myös oiretta pukkaamaan 😭🤬
1000002829.jpg
 
@Ansq niinpä 😔 jee onnea ovisplussasta! 🌈

@summerlemon toivotaan näin! Yritän ajatella, ettei tuo amh kerro kuitenkaan laadusta ja yksikin hyvä munasolu riittää. Voi itku, pitkin teille taudin iskeä! Toivottavasti pääsette lievällä versiolla. Vaikuttaakohan alkava tauti sitten tuohon lämmön heittelyyn sulla?

Täällä lämmöt edelleen alhaalla. En siis usko, et ovis ois vielä mennyt vaikka ne eri digit näyttikin kp 6&7 pysyvää hymynaamaa. Olisko ollut joku yritys ovuloida. Toivottavasti se on vielä tulossa, eikä jää ovuloimattomaksi. Oon kyllä toistaiseksi ovuloinut joka kierrossa ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Olisin kyllä ihan tyytyväinen jos ovulaatio siirtyis tosta kp10 edes pari päivää myöhemmäksi.

Screenshot_2024-09-04-08-15-10-14_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
 
@minttutuuli Voi harmi, että tulokset oli ferrin ja amh osalta noin matalat. Onneksi ferri nyt on korjattavissa helposti raudalla, ja ehkä tuon amh:n osalta vielä gyne osaa sanoa paremmin. 😊 Ja hyvä jos ovis on tulossa vähän myöhemmin 🤞

@summerlemon Voi harmi jos ovis tulee nyt väärään aikaan 😓

@Ansq Jee ovis+! Onko teillä nyt kuitenkin yritystä vaikka odottelettekin hoitoja? 😊

@Unitupuna tottakai 😬🤗 laitan tähän alle

Nyt siis dpo13, ja testit edelleen vaan vahvistuu hyvää vauhtia. Ihan uskomatonta.. Olin niin rikki ja sydän särkyneenä kun alkionsiirto peruuntui viikonlopun takia vain kaksi viikkoa sitten, ja en voinu mitenkään uskoa että tämä on nyt kuitenkin se kierto. Olin ihan varma, että ilman siirtoa meille ei plussaa enää tule. En toki tähän vielä pysty luottaa täysin mutta pikkuhiljaa, jos vaan tyyppi pysyy mukana.
En viitsi tänne ehkä tämän enempää spämmätä testikuvia koska usealle voi olla kipeä aihe. Josko pikkuhiljaa siirrän kimpsuni plussanneisiin ja jatkan tän seuraamista sivulta. Täällä niin monta joiden puolesta pidän käsiä ristissä ja toivon🤞🩷 Ja toki tänne palaan jos huonosti käy.

IMG_0377.jpeg


Tässä vielä eteneminen kuivuneena 🥺

IMG_0379.jpeg
 
@minttutuuli Voi harmi, että tulokset oli ferrin ja amh osalta noin matalat. Onneksi ferri nyt on korjattavissa helposti raudalla, ja ehkä tuon amh:n osalta vielä gyne osaa sanoa paremmin. 😊 Ja hyvä jos ovis on tulossa vähän myöhemmin 🤞

@summerlemon Voi harmi jos ovis tulee nyt väärään aikaan 😓

@Ansq Jee ovis+! Onko teillä nyt kuitenkin yritystä vaikka odottelettekin hoitoja? 😊

@Unitupuna tottakai 😬🤗 laitan tähän alle

Nyt siis dpo13, ja testit edelleen vaan vahvistuu hyvää vauhtia. Ihan uskomatonta.. Olin niin rikki ja sydän särkyneenä kun alkionsiirto peruuntui viikonlopun takia vain kaksi viikkoa sitten, ja en voinu mitenkään uskoa että tämä on nyt kuitenkin se kierto. Olin ihan varma, että ilman siirtoa meille ei plussaa enää tule. En toki tähän vielä pysty luottaa täysin mutta pikkuhiljaa, jos vaan tyyppi pysyy mukana.
En viitsi tänne ehkä tämän enempää spämmätä testikuvia koska usealle voi olla kipeä aihe. Josko pikkuhiljaa siirrän kimpsuni plussanneisiin ja jatkan tän seuraamista sivulta. Täällä niin monta joiden puolesta pidän käsiä ristissä ja toivon🤞🩷 Ja toki tänne palaan jos huonosti käy.

View attachment 136641

Tässä vielä eteneminen kuivuneena 🥺

View attachment 136642
Mutta sä oot hyvä esimerkki et ei tosiaan mistään ekasta kierrosta napannut, vaan vastoin kaikkia olettamuksia ku jo hoidossa käyneet! Tuo muillekin toivoa, et pitkänkin ajan jälkeen voi semiluomustikin tärpätä, ettei kannata heittää pyyhettä kehään ja varmasti kiva nähdä ettei jääny vaan kemialliseksi 😇 Mutta joo, omassa ryhmässä sit lisää!
 
@Kawa Onnea vielä kerran ❤️ itseäni ei ainakaan haittaa tippaakaan testispämmi täällä. Päinvastoin, olen myös odottanut sinun päivittäisiä testituloksia 😂 toivotaan että kaikki menee teillä hyvin ✨

Sitten taas päivitystä omaan tilanteeseen. Lämmöt matalalla ja digiin pamahti tänään taas huippuhedelmällisyys 🥹 joskohan se ovis ois nyt tällä kertaa oikeesti tulossa. Jos ei, niin en kyllä luota noihin digeihin enää ollenkaan 😅 Liuskakin oli vähän tummunut mutta ei vielä pos, pitää tehdä vielä uusi myöhemmin päivällä.

Screenshot_2024-09-05-06-58-01-98_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
 
Takaisin
Top