BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Misa joo ff näyttikin valittavat siellä, et 'missing data' ja et lämpöjen puuttuminen mahdollisen oviksen ympärillä voi estää sen tarkan määrityksen. Täytyy ens kierrossa muistaa mittailla tarkemmin ennen ovistakin 😅 täälläkin alkoi kesäloma! Ja onneks toi juhannus viikonloppu tuossa sai ajan kulumaan nopeammin ja oli paljon muuta ajateltavaa 🙈 onks sulla Misa nyt dpo7? Milloin aattelit mahdollisesti ekan kerran testata?

Mulla nyt dpo9 ja olihan se tikku aamupissassa uitettava 🤦🏼‍♀️ ja en nyt tiiä onko sit viivanpaikkaa vai jonkin alkua, kun silmälle näkyi hailura vaaleanpunertava viiva, jota ei oikee saanu kylläkään kuviin. Lämmöt juhannukselta mittailematta, koska nukuttiin teltassa. En tiiä oisko toi dpo4 dippi sitä secondary estrogen surgea, mut en tiiä kyllä miks eilen oli alempana 🤔
 

Liitteet

  • Screenshot_20240624_084542_FF App.jpg
    Screenshot_20240624_084542_FF App.jpg
    328.1 KB · Katsottu: 64
  • 20240624_082548.jpg
    20240624_082548.jpg
    381.1 KB · Katsottu: 59
@Minnnis Ovitrelle voi näkyä 10 päivää testissä, joten testaan aikaisintaan ylihuomenna kun pistämisestä on 11 päivää 😊 Tänään joo dpo7!
Tuossa ylemmässä kyllä näkyy jotain! Olispa 🤞🥹

Kuvittelen kaikkia oireita itelleni, vaikka on vielä näin aikaistakin 🤦‍♀️ Vaikka tässä on ollut kaikenlaista, niin kyllä tää odotteluaika nyt kuluu ihan älyttömän hitaasti.

IMG_0503.jpeg
 
@Minnnis Ovitrelle voi näkyä 10 päivää testissä, joten testaan aikaisintaan ylihuomenna kun pistämisestä on 11 päivää 😊 Tänään joo dpo7!
Tuossa ylemmässä kyllä näkyy jotain! Olispa 🤞🥹

Kuvittelen kaikkia oireita itelleni, vaikka on vielä näin aikaistakin 🤦‍♀️ Vaikka tässä on ollut kaikenlaista, niin kyllä tää odotteluaika nyt kuluu ihan älyttömän hitaasti.

View attachment 134635
Voi niin toivon, että olispa nyt oikeasti 🥹 jänskättää ihan sikana ja en malta oottaa, et on huomis aamu et voi testaa uusiksi 🙈 kävin hakemassa cb digi testin kans. Koitan koko ajan myös muistutella itteäni, että voi olla että en ole raskaana, mut jotenki nyt haaveet lähti laukalle ihan täysin...
Mulla kans mukamas kaikenlaista oiretta tuntunut, mutta niin niitä sit on tuntunu nega kierroissaki 😑 mut jänskää, kohta pääset säkin testaamaan! 🤩
 
1000033954.jpg

Missäköhän ovis viipyy? Jouduin syömään Buranaa ja Panadolia tosi monta päivää päänsärkyyn, viimeksi varmaan perjantaina eli kp13. Yleensä ovis on ollu noin kp17 ja PC-ovistesti näyttänyt plussaa jo pari pv ennen. Voikohan toi Burana nyt viivästyttää tai estää ton oviksen kokonaan? Tänään oli kyllä niin kauheet eggigset ettei mitään rajaa, roikku kirjaimellisesti polvissa asti semmonen vana ku kävin töissä pissalla 😆 eli toivottavasti ovis olis vasta tulossa.
 
@Unitupuna burana voi vaikuttaa ovikseen! Voi estääkin sen kokonaan. Mutta luulis, kun sulla vielä selkeitä oireita et ois vaan viivästyttänyt ja ovis ois tuloillaan 🤞 toivottavasti pian tulee plussa ovistestiin!

Täällä lämmöt nousi entisestään ja aamu aloitettu testeillä, cb digi sanoi raskaana 😭❤️ ihan käsittämätöntä, niin epäuskoinen olo. Nyt vaan toivon, että kaikki menisi hyvin 🥺❤️
 

Liitteet

  • Screenshot_20240625_082518_FF App.jpg
    Screenshot_20240625_082518_FF App.jpg
    349 KB · Katsottu: 72
  • 20240625_083119.jpg
    20240625_083119.jpg
    944.3 KB · Katsottu: 68
@Misa kiitos!! 🥹❤️ Ihanaa kyllä, että nyt tärppäsi ja nuo letrot selkeästi auttoivat.
Ja lupaavalta kuulostaa sun oireet ja näyttää lämmöt 🤩 Toivottavasti tuut perässä heti huomenna! 🤞 Mulla ollut alavatsan menkkamaista juilintaa ja eilen illalla alaselkää särki. Lisäksi nännit arat, hajuaisti herkempi. Dpo6 tuli ihan ministi tiputtelua aamusta (josta ajattelin, et noni tää kierto oli tässä), en tiedä onko voinut olla kiinnittymiseen liittyvää.
 
Hei! Itsekin mietin, että alan mittailee lämpöjä kun toisen lapsen yritys alkaa 5 päivän päästä. Millä mittaatte lämmöt? Käykö ihan digitaalinen kuumemittari että mittaa kainalosta? Käyköhän infrapunamittari otsasta mitattuna? Onko jotain vinkkejä lämpöjen mittailuun ja merkkailuun?
 
Hei! Itsekin mietin, että alan mittailee lämpöjä kun toisen lapsen yritys alkaa 5 päivän päästä. Millä mittaatte lämmöt? Käykö ihan digitaalinen kuumemittari että mittaa kainalosta? Käyköhän infrapunamittari otsasta mitattuna? Onko jotain vinkkejä lämpöjen mittailuun ja merkkailuun?
Ihan normi kuumemittari riittää, monet käyttää useammalla desimaalilla, mut itse käytin perusmittaria ja riitti mulle. Suosittelen lataamaan Fertility friend sovelluksen, johon saa lämmöt laitettua ylös näppärästi sekä muutkin oireet/testitulokset.
Osa käyttää Premom sovellusta, koska siihen saa lämmöt+kuvattua ovulaatiotestit, jos niiden tulkitsemisessa vaikeutta.

Lämpöjen mittailussa tärkeintä on mitata aina samaan aikaan, eli esim. klo7 joka aamu ja ennen kuin nouset sängystä edes vessaan, ensimmäisenä kun avaat silmät niin mittari suuhun. Paras mitata suusta, yleensä kielen alta ja joka aamu samalta puolelta suusta.
Jos heräät yhtenä aamuna esim klo8 niin lisäät tulokseen 0.1, tai jos klo6 niin miinustat 0.1. Netissä on myös joku tarkempi muuntaja kellonajoille/lämmöille, itse en sitä käyttänyt, kun olin aika täsmällinen heräämisen kanssa.
 
Ihan normi kuumemittari riittää, monet käyttää useammalla desimaalilla, mut itse käytin perusmittaria ja riitti mulle. Suosittelen lataamaan Fertility friend sovelluksen, johon saa lämmöt laitettua ylös näppärästi sekä muutkin oireet/testitulokset.
Osa käyttää Premom sovellusta, koska siihen saa lämmöt+kuvattua ovulaatiotestit, jos niiden tulkitsemisessa vaikeutta.

Lämpöjen mittailussa tärkeintä on mitata aina samaan aikaan, eli esim. klo7 joka aamu ja ennen kuin nouset sängystä edes vessaan, ensimmäisenä kun avaat silmät niin mittari suuhun. Paras mitata suusta, yleensä kielen alta ja joka aamu samalta puolelta suusta.
Jos heräät yhtenä aamuna esim klo8 niin lisäät tulokseen 0.1, tai jos klo6 niin miinustat 0.1. Netissä on myös joku tarkempi muuntaja kellonajoille/lämmöille, itse en sitä käyttänyt, kun olin aika täsmällinen heräämisen kanssa.
Kiitos vinkeistä! Pitääpä kokeilla että saisinkohan mittailtua lämpöjä vai jääkö se nopeaa pois. Mulla vähän se ongelma että nukun viikonloppuisin ja vapaapäivinä yleensä useamman tunnin pidempään. Mutta voihan sitä toki laittaa kellon soimaan että mittailisi joka päivä lämmön kuitenkin klo 7.
 
@Kaaho tervetuloa! 😊 Oon ite tykännyt kovasti mittailusta, kun käyristä saa niin hyvin todennettua onko ovis tapahtunut. Mulla on kahden desimaalin mittari, ja mittaan suusta aina kielijänteen samalta puolelta. Kannattaa lukea myös mittarin ohjeet, onko mittaus valmis piippauksen kohdalla vai tuleeko mittausta jatkaa vielä esim. 2 tai 5 min. Itse annan olla suussa niin kauan ettei luku enää nouse, piippaus tapahtuu joskus jopa 0,3 astetta ennen sitä.

Täällä testi enintään viivanpaikka. Kuvassa näyttää ehkä ihan jopa haamulta, mutta kuivuneessa testissä en nyt kyllä näe mitään 😔 Luulen että negaksi jää.

IMG_0529.jpeg

IMG_0526.jpeg


En tajua miksei tää nyt onnistu, kun kaikki oli tässäkin kierrossa niin optimaalisesti. Ja mitä nää oireet on, joita ei ole ollut muissa negakierroissa. On kyllä niin pettymys. Toki vielä ehtii muuttua, mutta onnistuneessa raskaudessa sain niin selkeän viivan dpo10 että varmasti se olisi näkynyt jo dpo9 myös.
 
@Kaaho tervetuloa! 😊 Oon ite tykännyt kovasti mittailusta, kun käyristä saa niin hyvin todennettua onko ovis tapahtunut. Mulla on kahden desimaalin mittari, ja mittaan suusta aina kielijänteen samalta puolelta. Kannattaa lukea myös mittarin ohjeet, onko mittaus valmis piippauksen kohdalla vai tuleeko mittausta jatkaa vielä esim. 2 tai 5 min. Itse annan olla suussa niin kauan ettei luku enää nouse, piippaus tapahtuu joskus jopa 0,3 astetta ennen sitä.

Täällä testi enintään viivanpaikka. Kuvassa näyttää ehkä ihan jopa haamulta, mutta kuivuneessa testissä en nyt kyllä näe mitään 😔 Luulen että negaksi jää.

View attachment 134719
View attachment 134720

En tajua miksei tää nyt onnistu, kun kaikki oli tässäkin kierrossa niin optimaalisesti. Ja mitä nää oireet on, joita ei ole ollut muissa negakierroissa. On kyllä niin pettymys. Toki vielä ehtii muuttua, mutta onnistuneessa raskaudessa sain niin selkeän viivan dpo10 että varmasti se olisi näkynyt jo dpo9 myös.
Kiitos 🥰 Saa nähdä jääkö tää lämpöjen mittailu nopeaa pois vai jaksanko jaksaa pitkääkin. Mielenkiintoista.

Harmi että teille tässä kierrossa vain viivan paikka 😔 Pitkään olette yrittäneet. Jospa kuitenkin toisen lapsen vielä saisitte ❤️
 
@Misa voi harmi, ymmärrän pettymyksen 😔❤️ hyvin vielä voi kyllä muuttua tulos kun näin aikaisilla päivillä ollaan ja toivon niin kovasti että sinnekin toinen viiva ilmaantuisi tässä kierrossa ❤️🤞🤞

@Kaaho komppaan Misaa, mäkin oon tykännyt noita lämpöjä mittailla, kun saa todennettua oviksen niillä. Sen eron käyrässä kyllä selkeästi huomaa, kun ovis on tapahtunut. Mä oon vähä heräillyt miten sattuu, varsinkin tässä kierrossa, kun alkoi loma kesken kierron ja on nukuttukin vähän pidempään. Mut silti sen yleisen trendin kyllä käyrästä näkee. Mä oon käyttäny tätä Misan linkkaamaa muunninta sit vaan: https://www.omnicalculator.com/health/bbt.

Täällä lämpö vähän eilista alempana, toivottavasti ei tarkoita mitään. Täytyy varmaan tutustua vähän raskaus lämpökäyriin 😅 josko niitä löytyisi tuolta @Däumeline vinkkaamasta ketjusta? Viivat kyllä testeissä vahvistunut koko ajan 🙏
 

Liitteet

  • Screenshot_20240626_092052_FF App.jpg
    Screenshot_20240626_092052_FF App.jpg
    348.9 KB · Katsottu: 30
Onnea @Minnnis 😍 tosi hienoa!

Pahoittelut @Misa, se on kyllä niin iso pettymys kun kaikki on natsannut just hyvin ja sitten testissä ei olekaan mitään 😔

@Kaaho mä tein kans niin että muunsin tolla sivustolla jos heräsin eri aikaan, meilläkin nukutaan välillä pitempään viikonloppuisin ainakin. Oli kätevä. Tykkäsin tosi paljon lämpöjen mittailusta ja äkkiä siihen oppi, en tainnu unohtaa kuin kerran jossain alkuvaiheessa!
 
@Misa voi harmi, ymmärrän pettymyksen 😔❤️ hyvin vielä voi kyllä muuttua tulos kun näin aikaisilla päivillä ollaan ja toivon niin kovasti että sinnekin toinen viiva ilmaantuisi tässä kierrossa ❤️🤞🤞

@Kaaho komppaan Misaa, mäkin oon tykännyt noita lämpöjä mittailla, kun saa todennettua oviksen niillä. Sen eron käyrässä kyllä selkeästi huomaa, kun ovis on tapahtunut. Mä oon vähä heräillyt miten sattuu, varsinkin tässä kierrossa, kun alkoi loma kesken kierron ja on nukuttukin vähän pidempään. Mut silti sen yleisen trendin kyllä käyrästä näkee. Mä oon käyttäny tätä Misan linkkaamaa muunninta sit vaan: https://www.omnicalculator.com/health/bbt.

Täällä lämpö vähän eilista alempana, toivottavasti ei tarkoita mitään. Täytyy varmaan tutustua vähän raskaus lämpökäyriin 😅 josko niitä löytyisi tuolta @Däumeline vinkkaamasta ketjusta? Viivat kyllä testeissä vahvistunut koko ajan 🙏
Lämmöistä/sykkeistä ei kannata pelästyä plussatestin jälkeen, ne heittelee vähän miten sattuu :Hugging Face: Laitan tähän mun nykyisen raskauden käppyrän.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240626_090838_com.tamtris.fertilityfriend_edit_8145674497204.jpg
    Screenshot_20240626_090838_com.tamtris.fertilityfriend_edit_8145674497204.jpg
    481.3 KB · Katsottu: 50
@Minnnis onnittelut 🩷 toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti! 😍

@Misa isot pahoittelut negasta 💔😪 Niin tiedän ton fiiliksen! Kaikki pitäis olla kunnossa ja ei vaan onnistu. Tuo on niin surkeaa ja surullista. Mutta uutta kohti, kyllä se pian tärppää ❣️
 
Takaisin
Top