BBT - basal body temperature

Kiitos kaikille tsempeistä ja vinkeistä! Kuumetauteja ei oo ollut 3kk sisään ja suvussa on hänen puolelta lapsettomuutta. Luulen, ettei elokuun näyte tuu olemaan sen parempi ainakaan ratkasevasti, mutta toivotaan toki parasta 🤞🏼❤️

Laitan tuota ubikinonia tilaukseen🙏🏼
 
Muokattu viimeksi:
Kuinka paljon myöhemmin? Oon ymmärtänyt itse, kuten viestissäni kirjoitin, että tosiaan 3kk takainen tauti näkyisi tänään laadussa. Eli jos olisin mies ja tänään sairastan kuumetautia niin 3kk myöhemmin siittiöiden laatu on heikompi.
Jep just noin, tai ois istuisit jalat yhdessä tuntikaupalla esim pitkän lentomatkan ilman että kivekset pääsevät välillä 'roikkumaan" eli jäähtymään ke ja on perusläpöä viileämmiksu niin sekin voisi näkyä silloin elokuun lopussa.
Turvallista matkaa: suunta selvä eli kohti raskautta!
 
@Ansq toivotaan parasta kumminkin ❤️ Sinunapteekilla oli hyvällä hinnalla 200mg ubikinonia, tosin päiväystuote (05/2024) mutta jostain aiemmin luin, että ubikinoni on kunnossa pitkäänkin vaikka päiväys olisi mennyt. Sillä itse uskalsin pari pakettia ostaa.

@Aaltokukka no hyvä ettei pidempään kuin tuo 3kk, luulin siis että kommentoit alunperin sillä 😄 Mutta joo, meidän suunta on myös tästä kohti hoitoja. Viimeksi 2021 oli miehen simppanäyte hyvä, ja viime joulukuun kohdunulkoisen takia uskoisin että simpat on yhä ihan ok, vika ennemmin mun puolella. Mutta jos HUS:lle asti tästä mennään niin toivottavasti tutkitaan sitten miehen näyte uudelleen koska tilanne voi olla muuttunut.
 
@Unitupuna voi ei, harmillista kuulla ja harmi että oot ’joutunut’ palaamaan tänne. 😞 Toivotaan että nyt onnistaisi pian pysyvästi 🤞 Kiva jos kierto tasaantuisi noin pian.

@hanna.emilia toivotaan että tuo on riittävä 🤞 kyllä pitäisi kaiken oppikirjan mukaan riittää 😅

@Misa No onneksi ei tullut nyt tiputtelua enempää. Tuohan kuulostais hyvältä suunnitelmalta jos vaan budjetti antaa sen verran periksi. Varmaan pääset enemmän juttelemaan asiasta sit lääkärin kanssa 🤞 toisaalta ne oi-hoidot vois myös sitten jouduttaa HUS:n päässä esim IVF-pääsyä, jos sinne asti joutuu, että ei varmasti hukkaan mene vaikka tärppiä ei tulisi. Toki ihan varmasti hyvä mahdollisuus onnistua 🤗

@Ansq Voi ei, onpa kurjia uutisia sieltä. 😞 Toivottavasti tuon tuloksen kautta nyt pääsette vauhdilla etenemään sitten sopiviin hoitoihin jos elokuussa on sama tilanne. 😫 uskon että varmasti tosi stressaavaa!

Letrot popsittu tän kierron osalta, huominen on taukopäivä lääkkeistä ja sit taas gonal käyttöön 😊 tiistaina ultra! Kivaa nähdä mikä on tilanne ja onko kysta poistunut. Ja muutenkin tilanne punktion jäljiltä helpottanut. Lämmöt on nyt vetänyt kunnon siksakkia, veikkaan että johtuu ikkuna auki nukkumisesta. Mutta ainakin on matalalla 😅

IMG_9190.jpeg
 
@Kawa Hauskaa siksakia kyllä😂 Tuu huomenna sit kertoo ultrakuulumiset 🤞🏼

Täällä pitäisi tänään alkaa vuoto ja pääsen polille ilmoittamaan että kp1, niin pääsee minunkin tutkimukset alkamaan😊 eli tälläviikolla kp3-5 labrat jossa katotaan FSH, LH, AMH, D-vitamiini, ferritiini, PVKT, TSH, T4V, TPOAb ja PRL eli paljon kaikkea ja sitten ens viikolla kp10-12 on se uä ja aukkari sekä sielä saadaan jatkosuunnitelmaa, joka kylläkin varmasti tulee olemaan se että odotellaan elokuuhun sitä uutta simppanäytettä ja katotaan sen mukaan 😄 Koitan silti hypoteettisesti jo kysellä että mitäs jos näyte on vastaava kun nyt toukokuussa oli, niin sais jotain osviittaa mihin suuntaan ollaan menossa. Kesä varmaan otetaan ilman stressiä yrittämisestä koska on niin kehno mahis luomuplussaan🙈 Mulla on sellanen tunne, että mulla varmaan on kaikki ihan ookoo noissa tutkimuksissa mutta eipä sitäkään koskaan etukäteen osaa varmaksi sanoa🫣
IMG_2449.jpeg
 
@Kawa täällä kanssa huomenna tuun kyttäämään ultrakuulumisia 😄

@Ansq hyvähän noi on tutkia, vaikka todennäkösesti ne onkin kunnossa 😊 Ja hyvä jos pystyisitte kesän ottamaan rennosti! Tekee ihan hyvää takuulla etenkin jos syksyllä sitten olisi hoidot tiedossa.

Kp5 täällä eikä mitään kummempaa siis. Ostin purkin geleetä jota nyt taas otan 2 päivässä, ja nostin itellä ubikinonin 100mg -> 300mg/pvä, ja miehelle nyt myös se 200mg/pvä + sinkkiä.

Ensi maanantaina se lääkäriaika. Olisi kp12 joten voisi tehdä aukkarin jo silloin myös noin kierronpäivien puolesta, jos vaan siinä vastaanottoajalla ehditään. 🤔

IMG_0245.jpeg
 
No eipä tullut hyviä uutisia. Ei päästä siirtoon. Hoitaja oli unohtanut ohjeistaa, että olisi pitänyt tehdä ovistestejä su alkaen, ja en tätä tiennyt koska viimeksi painotettiin että päästään aina siirtoon koska voidaan käyttää irroitusta. Nyt sitten folli oli jo 23mm, eikä enää ehditä ajoittaa irrotusta, ja ovisplussasta ei tietoa. Elokuussa sitten uusi yritys. Toki ihan perinteisesti voi yrittää, mutta se on kyllä meillä ihan yhtä tyhjän kanssa.

Mitään ovisoireita ei kyllä oo ollut, sen puoleen ihmettelen miten voi olla jo noin suuri. Nää punktion jälkeiset kierrot on ollut kyllä ihan sekavia. Mut ei auta. Ihan järkyttävä pettymys. 😭😭

IMG_9206.jpeg


@Ansq Joko alkoi uusi kierto? Kiva että pian pääsee tutkimukset pääsee alkuun. Tuo elokuu tuntuu kaukaiselta, mutta onneksi se sieltä pian tulee! 🤗 Ja kesä on kiva ottaa rennommin. Harmi kyllä, jos on tosiaan huono mahis luomuplussaan 😞

@Misa Kivaa, että sielläkin ihan pian tulossa tuo aika! Jospa sieltä tulisi jotain uusia apuja. Jos ehtisi tuon aukkarin tekemään niin sekin varmaan jo selventäisi paljon. Jännää 🤗
 
@Kawa eikä!! 😭 Miksei voi ultrata vaikka huomenna ja ylihuomenna uudelleen? Niin näkisi milloin ovis… Kun vielä heidän oma moka tuo etteivät ohjeistaneet. Onpa kyllä hirmu turhauttavaa! 😪💔
 
@Misa Folli oli jo niin suuri, että mitä suurimmalla todennäköisyydellä tänään tai huomenna ovis, eli ei päästäisi kumminkaan siirtoon kun osuu viikonlopulle tai maanantaille. 😭 Heiltä joo virhe, ja annoin kyllä napakan palautteen, että näin isoissa asioissa virheet on oikeasti aika isoja. Ja kun itse pyrkii tekemään kaikkensa, niin on ihan perseestä että tuollainen jää ohjeistamatta.😭 mutta tiedänpä nyt että teen joka saakelin testin joka kierrossa ja tarpeeksi aikaisin aloitettuna.

Äsken tein vielä ovistestin, ja plussahan se.

IMG_9207.jpeg
 
@Misa Jospa se aukkari nyt onnistuis siinä samalla kun osuu just hyvin kiertopäivät 🤞🏼

@Kawa Ei oo totta!😭 uskon että on oikeesti ihan super kova pettymys kun heidän virheen takia jää siirto tekemättä🥺💔

Yöllä alko vuoto eli joo täällä kp1, perjantaina labrat ja ensviikon torstaina sit käynti polilla aamusta 😊🌈
 
@Kawa teidän puolesta harmittaa kyllä tosi paljon, niin paljon ootte joutuneet jo käymään läpi ja odotteluakin on riittänyt, niin sitten vielä tää 😔

@Ansq tsempit uuteen kiertoon, ja tuu sitten kertomaan polikäynnin kuulumiset! 😊

Täällä tasainen tylsä alkukierto.

IMG_0306.jpeg


Onneksi huomenna se lääkäri. Pää on täynnä mietteitä että miksei tää onnistu. Viime kesäkuusta lähtien 6 ovulatorista yrityskiertoa negaa, yksi anovulatorinen, sekä yksi ovulatorinen josta kohdunulkoinen. Ja ku:n jälkeen yksi ovulatorinen jossa ei yritetty koska oli vielä yrityskielto voimassa metotreksaatin takia. Onkohan siellä reitit ihan tukossa vai jotain muuta vikaa nyt 😔 Vai onkohan vaan niin että mun kroppa vaatii vaan lääkkeet jotta normaali raskautuminen voi onnistua. Onneksi pääsen huomenna purkamaan maailman parhaalle lääkärille kaiken. Puhelimen muistiinpanoissa on jo pitkä lista kysymyksiä 😄
 
IMG_0311.jpeg


Lääkärikäynti takana!

Ultrattiin ja tehtiin aukiolotutkimus. Limakalvo oli 5,7mm ja oikealla oli 9,4mm folli, joka siis voi kasvaa tai jäädä kasvamattakin. Mutta koitetaan kasvattaa se, aloitan tänään taas Gonal-pistokset 😊 Perjantaina uusi ultra niin katsotaan mikä tilanne silloin.

JA! Molemmat munanjohtimet oli auki, ei minkäänlaista ahtauttakaan edes! 😍

HUS:lle myös lähtee lähete. Mutta kunpa nyt onnistuisikin ennen HUSia. 🤞

Aloitan nyt myös Januvia-lääkityksen, jolla pitäisi olla sama tai tehokkaampikin vaikutus kuin metformiinilla, mutta ei sivuvaikutuksia. Metformiini aiheutti mulle niin kauheaa kuvotusta että siihen en enää ikinä koske.

Miniasaa ei myöskään oteta nyt luteaaliin.

Nyt siis:
- Gonal F 75IU/pvä ja perjantaina uusi ultra
- Ovitrelle kun folli n. 20mm
- Lugesteron 200mg 2 x pvä luteaaliin
- Tod.näk. katsotaan myös progearvo dpo 6

Epäili mun alavatsan alueen kipujen perusteella piilevää endometrioosia myös. Mutta toistaiseksi on vain arvelua. Hyvä kuitenkin tarkistaa progesteroniarvo sen takia dpo 6.

Nyt on kyllä hyvä ja toiveikas fiilis, etenkin kun oikealla oli johtofolli, vaikka olikin vielä pieni. Mun keskenmenot ja kohdun ulkoinen oli vasemmalta ja ainoa onnistunut raskaus oikealta. Luotto oikean munasarjan tuotoksiin on siis paljon isompi, kuin vasemman. 😄
 
Muokattu viimeksi:
1000033414.jpg

Täällä alkoi menkat yllättäen jo DPO10 ja tänään on ollu niin runsaat et meni kuukautispikkareista läpi! Vähän arvasin, että negakierroks menee monestakin syystä. Plussakierroissa (2kpl) lämpö on noussut tasaseks 36,8 asteeksi heti alkuun, negakiertojen (3kpl) basal line on ollu 36,7 astetta niinku nytkin. Toisekseen mun plussakierrot on kaikki ollut joka toinen kuukausi, eli miinus, plussa, miinus, plussa, miinus. Mulla on kohdunulkoinen taustalla, eli olisko negakierrot aina sieltä puolen? Lisäksi DPO6 alkaa aina reilu vv, jota ei nyt tullu. Menkat alko silti yllätyksenä, vaikka pitäis mun tähän mennessä olla oppinut et jos lämmöt droppaa 2 pv putkeen, niin sillon ne aina alkaa. Poikkeuksellisesti kellon sovelluksesta otettu lämpökäyrä, kun ff jakaa nyt kahdelle eri kierrolle tietty käyrän, niin tän kuun käyrä kp2 ei oo kauheen informatiivinen.

Aloin tätä kirjoittaessa pohtimaan, et oliskohan hyötyä käydä niissä aukiolotutkimuksissa itsekin? Ku eikö se tähystys (?) vois jo itsessään vähän avartaa tota ku-munatorvea? Toisaalta se vois olla niin tukossa, ettei sinne edes sillä tähystimellä pääsis... Jos on totaalitukko, niin se kai sit vaan on niin? Ei pysty millään pienehköllä toimenpiteellä sitä avartamaan?

Myös oon alkanu miettiä, et pitäiskö ostaa jotain noita macajauheita tms vippaskonsteja taas... esikoisesta käytin macaa ja tärppäs sillon 3. kierrosta. Mutta en sillon, enkä nytkään oikeen uskonu sen vaikutukseen, siks en oo jaksanu sitä käyttää 🫣 esikoisesta kielsin miestä kans olemasta poreammeessa jne. et simpat kunnossa. Jotenkin olin optimisti, et nytkin menis se muutama kierto vaan, vaikka ikääkin on tullu molemmille lisää. Tietenkään me ei olla yritetty vielä pitkään moneen muuhun verrattuna, mutta silti se vähän järsii. Varsinkin, kun kaksi mun kaveria aloitti yrityksen tasan samaan aikaan, toisen kanssa poistettiin kapselit samana päivänä ja molemmat on jo tukevasti raskaana. Mutta 1000x mieluummin otan negakierron ku sen kkm.

Nyt kova toive plussakierrosta, niinku kaikilla muillaki 😁
 
@Misa JES mahtavia uutisia! Ja kuulostaa muutenkin nyt hyvältä ja selkeältä suunnitelmat, jospa tosiaan tärppää ennen sitä HUSin aikaa 🤞🏼 Tuu sit taas kertomaan ultrakuulumiset kun käyt🤩

@Unitupuna Äh pahoittelut uudesta kierrosta😕 Aukkarin kai voi tehdä myös tähystämällä mutta yleisestihän se tehdään keittosuolaliuoksen ja ilman avulla, joita suihkutetaan vuorotellen kohtuonteloon sellasen katetrin avulla, ja sit ultran avulla nähdään meneekö se johtimista läpi 😊

Mie tosiaan käväsin niissä labroissa, perusjutut oli kaikki normaalit ja viiterajoissa mutta ensinnäkin ferrit vaan 23 ja toisekseen AMH oli 2,93 ug/l joka tähän ikään (pian 27v) taitaa olla keskivertoa alempi vaikkakaan ei vielä mitenkään huonohuono (uskon siis että jos ivf/icsi koittaa niin vielä punktiossa tulee ihan ok määrä kerättävää). Onneks siis lapsihaaveet on nyt eikä 10 vuoden päästä, silloin tilanne vois olla ihan eri. Alotin nyt jokatoinen päivä ottamaan 100mg rautaa ja toivon että ferrit nousee ihan sillä, katotaan sanovatko mitään polilla tuosta vai onko se heidän mielestä ”ihan ok kun on viitearvoissa” 😒😅 Onneks se käynti on jo muutaman pv päästä, niin on suunnitelmat selkeemmät. Kaikenlisäks PAPA kokeessa paljastui bakteerivaginoosi joka on täysin oireeton, joten saa nähdä hoidetaanko se pois kun on kuitenkin raskaustoive? Normaalisti ei kai oireettomia hoideta.
IMG_2524.jpeg
 
@Misa Vau! Onpa siis ihan mahdottoman hienoa että saitte heti noin paljon apuja ja lääkkeet jatkoon. 🤩🤩 ja hienoa että kuitenkin siellä tuubat auki, nyt vaan peukut pystyyn että onnistaa ennen HUSiin menoa. Mihin tuo januvia siis käytännössä vaikuttaa? Ja onpa jännä että yksityisellä annetaan noin paljon helpommin progetukea. Mulla ollut maksimissaan terolut 10mg 3x päivässä ja mietin onkohan riittävä. Ehkä ensi kerralla pyydän enemmän. Proge ois myös kiinnostava mittauttaa.

@Unitupuna Ymmärtäähän tuon, että toive meillä kaikilla on suuri olipa taustalla pitkä tai lyhyt yritys. Ja olette tekin jo yrittäneet jonkin aikaa! 🙁 ymmärrän siis huolen. Olisko mahdollista käydä jossain yksityisellä juttelemassa että mitä teidän tilanteessa kannattaa tehdä? Sieltä varmaan sais hyviä vinkkejä onko esim aukkari tarpeen.
Mulla ollut maca käytössä jonkun vajaa vuoden, mutta nyt jätin pois kun ei siitä ollut apua. Mutta kyllähän noita kannattaa testata mikä itselle sopii 😊

@Ansq tsemppiä polikäyntiin, toivottavasti nyt vähän selkeyttäisi mitä seuraavaksi. 🤞

Mulla ei ole kyllä pätkääkään testihaluja, koska nega sieltä tulee 😅 odotan enemmän että milloin menkat alkaa ja sitten taas vähän lähempänä seuraavaa siirtoa. Dpo6 dippi nyt nähtävästi tullut tässä ja edellisessä kierrossa. 🤔 ja muutenkin huomaa, että kesällä lämmöt ollut paljon alempana.
Tekisi mieli käydä mittauttamassa progesteroni, mutta en tiiä missä tapauksissa se olis järkevää tai siitä jotain hyötyä?

IMG_9230.jpeg
 
@Unitupuna varmasti jos on epäilys, että voisi olla tukosta, kannattaa aukkari tehdä 🙂 Sittenpähän sen tietää. Tietääkseni jos on tukossa, sille ei oikein mitään voi tehdä… Macat ja muut mielestäni kannattaa kokeilla, eihän niistä haittaakaan ole 😊

@Ansq vaadi bakteerivaginoosiin hoito jos jostain syystä ei tarjoa sitä, sehän hoituu antibiooteilla. Mulla hoidettiin vaikkei vielä edes yritetty kakkosta silloin kun se todettiin. Rautaa voi myös ottaa 200mg joka toinen päivä, jos vaan maha kestää 🙂

@Kawa PCOS voi aiheuttaa insuliiniresistenttiyttä ja Januvia auttaa siihen, siis sama käyttötarkoitus kuin metformiinilla, jota monet tahot aina PCOS-ihmisille määrää. Siis tasaa verensokereita ja monilla sitä kautta tasaa kiertoakin. 😊
Lääkäri jolla käyn on perehtynyt paljon progesteronin vaikutuksiin raskauden alkamisen ja jatkumisen kannalta, ja on mullekin luennoinut aiheesta ja aiheeseen liittyvistä tutkimuksista paljon. Progesteronituki auttaa kiinnittymisessä ja sen jatko myös raskauden aikana on tärkeä niille, joilla keltarauhanen ei tuota progesteronia riittävästi, tähän vaikuttaa mm. endometrioosi. Voi olla myös huonot progetasot ilman endometrioosiakin. (Toivottavasti nyt selitin tätä oikein, CherryRed ainakin täällä muissa ketjuissa on tosi hyvin ja pitkästi näistä kirjoitellut)
Mutta siis joo, häneltä saa kyllä aina progereseptin joka kestää riittävän pitkälle 😄
Jos käytät Terolutia, niin se ei näy progesteroni-verikokeessa, eli jos käyt sen mittauttamassa niin se kannattaa huomioida. Alakautta laitettavat kuten Lugesteron ja Cyclogest näkyvät verikokeissa arvoa nostavasti. Ja siis sen mittauksesta on se hyöty, että tietää, onko progesteronitaso riittävän korkea. Toisaalta eri lääkäreillä on eri määritelmät sille mikä on hyvä taso, ja jos käytät luteaalissa Terolutia kumminkin, melko todennäköisesti se on riittävä 🙂
 
Muokattu viimeksi:
Hups mulla lähti tää viesti melkeen tyhjänä alkuun 🤣 muokkailen tähän samaan nyt kommenttini.

Mutta @Kawa voi ei, ikävä kuulla, että teillä meni siirto ohi ja ei ollut ohjeistettu oikein 😭 voin vaan kuvitella, mikä pettymys on ollut! ❤️

@Misa hyvä, että kävit siellä yksityisellä ja sait lääkkeet ja selkeät suunnitelmat sieltä! 🤩 Mahtavaa! Toivottavasti plussa pian näillä avuilla tulisi 🤞 voiskohan mun tilanteessa auttaa metformiini/januvia, milloin sitä niinku määrätään tai millä perustein 🤔 ja hyvä et lääkäri osas bongata, että voi olla tuo endometrioosi vatsan kipuiluja aiheuttamassa, minkälaista sulla se kipuilu on? Mulla on myös siis outoja vatsan alueen kipuiluja/tuntemuksia välillä, myös ovuloimattomissa kierroissa molemmin puolin alavatsaa aina tuntuu juilintoja ja aina luulen et johtuis follin kasvusta. Mutta sit siel ei oo mitää kasvanut.
Ja kiitos tuosta progesteroni asian avaamisesta!

@Ansq tsemppiä sinne käyntiin! Mulla todettiin viime elokuussa oireeton bakteerivaginoosi ja se kyllä hoidettiin. Tai oli mulla tiputteluvuotoa, mut se enemmänkin varmaan johtui kiertohäiriöistä ja hormonaalisen ehkäsyn lopettamisesta. Mut hoidettiin jokatapauksessa paikallisella ab-kuurilla ja vaatisin kyllä hoitoa siihen itse 🤔

@Unitupuna pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta! Ja ymmärrän, että turhauttaa ja huolettaa, kun ei tärppää. Ja kun kaikki muut tuntuu ympärillä raskautuvan jatkuvalla syötöllä 😔 mun oli pakko poistaa instagram, kun en vaan kestä nähdä niitä raskaus uutisia ja postauksia nyt jatkuvalla syötöllä, vaikka eihän se minulta ole pois muiden onni. Mut huomaa, et täl hetkel osuu kipeästi.

Mulla on esikoisen yrityksessä ollut maca käytössä ja silloin koin siitä apua, tuntu et tasasi kiertoa. Mut nyt ei kyllä tässä yrityksessä oo macat/vehnänalkioöljyt/geleet /greippimehut/sinkit/rauta valmisteet auttanu tippaakaan.

Täällä elellään tällä hetkellä kp11 ja huomenna on letrojen vaste ultra. Oon siis syönyt nyt tupla annoksella. Ei mitään ovislimoja näkyvissä tai muutenkaan oikeen mitään lähestyvään ovikseen viittaavaa 😣 mut alavatsalla varsinkin vasemmalla pistävää kipua/juilintaa. Mutta oon tosi pessimistisillä fiiliksillä, et tuskinpa se tarkoittaa mitään taaskaan.
 
Muokattu viimeksi:
@Minnnis riittää reseptiin ihan vaan se että on PCOS 😄 Mulla ei siis ole verensokerit mitenkään koholla tai diabeteksen uhkaa, mutta aiemmin määrättiin tosiaan Aavasta metformiini jota HUS:lla jatkettiin, ja nyt kokeillaan tätä Januviaa Dextran lääkärin ehdotuksesta, kun metformiini ei mulle sovi. (Se kuvotus oli kauheaa ja jatkui vielä pari kuukauttakin koko lääkkeen lopettamisen jälkeen)
Mulla kipu on sellasta ärsyttävää tympeää särkyä kohdun alueella, ja virtsarakossa ja -putkessa sellaista vihlontaa… Ei ole tulehduksia missään ja virtsaelimet on ultrattukin, ei löytynyt syytä. Endo voi lymyillä myös niillä limakalvoilla 🤷‍♀️ Mutta ne kohdun alueen kivut on viime aikoina kyllä selvästi vähentyneet ja niitä on lähinnä ovulaation aikaan. En siis ole yhtään varma tai vakuuttunut että mulle olisi kehittynyt endo, mutta mahdollista on toki.
Voi kunpa kunpa siellä nyt olisi folli kasvussa vihdoin! 🥺 On niin turhauttavaa kun joutuu odottamaan ylipäätään sitä että ovuloisi. Tsemppiä, tuu sitten kertomaan ultrakuulumiset! ❤️
 
Muokattu viimeksi:
@Minnnis riittää reseptiin ihan vaan se että on PCOS 😄 Mulla ei siis ole verensokerit mitenkään koholla tai diabeteksen uhkaa, mutta aiemmin määrättiin tosiaan Aavasta metformiini jota HUS:lla jatkettiin, ja nyt kokeillaan tätä Januviaa Dextran lääkärin ehdotuksesta, kun metformiini ei mulle sovi. (Se kuvotus oli kauheaa ja jatkui vielä pari kuukauttakin koko lääkkeen lopettamisen jälkeen)
Mulla kipu on sellasta ärsyttävää tympeää särkyä kohdun alueella, ja virtsarakossa ja -putkessa sellaista vihlontaa… Ei ole tulehduksia missään ja virtsaelimet on ultrattukin, ei löytynyt syytä. Endo voi lymyillä myös niillä limakalvoilla 🤷‍♀️ Mutta ne kohdun alueen kivut on viime aikoina kyllä selvästi vähentyneet ja niitä on lähinnä ovulaation aikaan. En siis ole yhtään varma tai vakuuttunut että mulle olisi kehittynyt endo, mutta mahdollista on toki.
Voi kunpa kunpa siellä nyt olisi folli kasvussa vihdoin! 🥺 On niin turhauttavaa kun joutuu odottamaan ylipäätään sitä että ovuloisi. Tsemppiä, tuu sitten kertomaan ultrakuulumiset! ❤️
Hei hyvä tietää, kiitos asian avaamisesta! Mulla kans verensokeriarvot ihan viitteissä, mutta täytyy ottaa puheeksi lääkärin kanssa jossain vaiheessa tuo metformiini /januvia, jos ei ala tärppäämään, että voisko olla mun tilanteessa järkevää kokeilla. Ja ikävän kuulosia nuo kivut 😓 hyvä, jos ovat olleet helpottamaan päin!
Ja nyt on vasteultra tehty ja vihdoin näyttää positiivisemmalta 🤩 vasemmalla oli 14mm johtofolli ja limakalvo näytti hyvältä. Eli nyt sit ovistestailua ja toivottavasti loppuviikosta ovuloisin. Jos en saa ovisplussaa meen maanantaina uuteen ultraan paikan päälle tai sit jos saan ovisplussan niin lääkäri soittaa mulle sit sillä mun maanantain ajalla.
 
Tulen taas päivittämään tämän kierron käppyrää. Edellisestä kierrosta siis varhainen keskenmeno. Odottelen uutta kiertoa alkavaksi viimeistään huomenna. Näyttäisi jääneen ovuloimattomaksi tämä kierto. Vai mitä te kokeneemmat olette mieltä? Outoa etten koskaan ennen ole saanut tikutettua positiivista ovistestiä kuin nyt. En edes niistä kierroista kun olen raskautunut. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Koitin saada terveyskeskuksesta aikaa lyhentyneen kierron takia, mutta eivät antaneet. Viimeisen 7kk aikana siis kierto pikkuhiljaa valunut 32 päivästä 23-24 päivään. Harmittaa ettei pääse selvittämään mistä johtuu :sad-face:
 

Liitteet

  • IMG_3243.jpg
    IMG_3243.jpg
    243.5 KB · Katsottu: 30
Takaisin
Top