BBT - basal body temperature

Dpo9 ja nega taas testattu.

IMG_0157.jpeg


Luulen vähän että hoitoihin joudutaan, kun ei tää nyt vaan lähde luomuna. 😒 Voi olla että ehkä pyydetään kuitenkin lähetettä taas julkiselle, vaikka siellä onkin ihan liukuhihnameininki... Mutta jospa siellä vähän kuunneltaisiin, kun voin kertoa että esikoisenkin kohdalla toimi tämä ja tämä juttu, kun siellä HUS:n ohjeilla tuli vain negaa ja keskenmenoja. Jos saan pistää Ovitrellen vasta kun folli on 20mm ja käyttää miniasaa luteaalissa, uskon, että sielläkin voitaisiin onnistua. Nämä oli ne oleellisimmat erot HUS:n ja Dextran ohjeissa aikoinaan. Dextralla myös ohjeistettiin aloittamaan luget heti Ovitrellea seuraavasta päivästä, mutta en usko että se välttämättä oli ratkaiseva tekijä.

Pitää miettiä mistä hakee sen lähetteen. Varmaankin yksi käynti yksityisellä. Säästelen aukkaria sinne julkiselle, luulisi että suostuu sen siellä tekemään kun mulla ollut kohdunulkoinenkin.
 
Voi ei @Misa 😔 toki, vielä on aikaista mutta ymmärrän että ei luottoa itsellä ole siihen. Luulis että jos itsellä on selkeä kuva siitä miten kannattaisi edetä niin kuuntelisivat, toivotaan että osuu kohdalle asiantunteva ja joustava lääkäri joka ei puske vaan omalla kaavallaan asiaa!
 
Voi ei @Misa 😔 toki, vielä on aikaista mutta ymmärrän että ei luottoa itsellä ole siihen. Luulis että jos itsellä on selkeä kuva siitä miten kannattaisi edetä niin kuuntelisivat, toivotaan että osuu kohdalle asiantunteva ja joustava lääkäri joka ei puske vaan omalla kaavallaan asiaa!
Joo, uskon ettei tästä lasta tule kun ei mitään testissä näy, vaikka toki voi tilanne vielä muuttua. Mutta mitä myöhäisempi plussa niin sitä todennäköisemmin se on kemiallinen / kohdunulkoinen / km / kkm. Joten jos ei huomenna näy mitään niin toivon ettei mitään ilmestykään, ja pääsen uuteen kiertoon.

Toivottavasti niin! Omat kokemukset HUS:lta 2021-2022 on 5 OI-hoitokiertoa ja yksi IUI. Olivat hyvin jyrkästi aina sitä mieltä että heidän protokollallaan mennään eikä mun toiveita tai pyyntöjä huomioitu. 😫 Mutta toivotaan että tulevaisuudessa suostuvat tekemään näitä mun toivomia hyvin pieniä muutoksia, eli vähän myöhäisempi Ovitrelle, ja noh miniasan käyttöähän he ei voi millään estääkään. Heidän toimintamallillaan Ovitrelle pistetään kun folli on laskennallisesti n.17mm ja uskon että itselläni ei munasolu ole silloin vielä ehtinyt riittävästi kypsyä. Mutta onneksi mulla aina on hyvin säännönmukaisesti kasvanut pistoshoidoissa se 2mm päivässä, joten se on sitten hyvin helppo tietää milloin se on 20mm.
 
Muokattu viimeksi:
@Daiya Hienosti vahvistunut viiva! 😊Onnea ❤️

@Misa Harmi, että sielläkin negaa 🥺 Jo niin toivoisin teillekkin pysyvää plussaa. 😫 Toivottavasti nyt ottaisivat huomioon noi teidän kokemukset yksityiseltä ja menisivät sen mukaan. Jospa meininki siellä olisi vähän parantunut muutamassa vuodessa. Ainakin meillä irroitus on laitettu taysilla niin, että folli 18-20mm ja siitä mennyt 1-2 päivää ennen kuin lämmöt noussut. Eli n. 21-23mm mulla se jolloin kypsä irtoamaan.

@Ansq Toivotaan, että tässä kierrossa siellä olisi taikaa mukana! 🌞 Hyvin ainakin lämmöt singahti, eli selkeä ovis kyllä.

@Minnnis Voi harmi, että meni tää kierto harakoille 🥺 Kumpa nyt terolutilla sit alkaisi uusi kierto nopeaan ja uusi yritys seuraavaan. Jospa teillä se isompi annos auttaisi.

@Vokke Äh, voi harmi että sielläkin uusi kierto 🥺

Uusi kierto alkoi ja uutta siirtoa odottelemaan. 🤩 Ultra on vasta 4.6. jolloin sitten selviää saadaanko irroitusta tähän siirtoon. Toivottavasti siirto onnistuisi sitten tuohon viikolle 24! Kivasti kyllä lämmöistä näki aamulla että tänään alkaa uusi kierto 😂 Onneksi ei tarvinnut kauaa odottaa, yleensä terolutin jälkeen kestänyt.

IMG_9177.jpeg
 
@Misa Ääh eikä, pahoittelut negasta 😔❤️ Me haettiin just silloin yksityiseltä se lähete hoitoihin, kun täällä olis saanu ensin odottaa 2kk kiireetöntä lääkäriaikaa josta vasta sais sen lähetteen ja siihen vielä se varsinainen jonotusaika päälle 🙄 Toivottavasti tosiaan sielä HUSilla kuunneltais sitä mikä on teille aiemmin auttanut vauvan syliin asti.. Jos siis sinne julkiselle päädytte. Uskon myös että julkisella saisit sen aukkarinkin🙏🏼 Toivon silti että teillä tärppäisi ennen tutkimuksia ❤️

@Kawa Onneks uusi kierto ei antanu odotuttaa niin pääsee jo taas odottamaan uutta siirtoa, toivottavasti saatte tähän kiertoon sen tehtyä🤞🏼

Mulla eilen aamuyöstä siihen about puoleen päivään tuntui sellasia kunnon vihlasuja ja tuikkasuja jotka kesti kerrallaa vaa aina sekunnin ja tuollasta en muista aikaisemmin olleen, ja silloin on lämmöissä dippikin mutta onkohan tuo dpo5 silti liian aikainen haaveilla kiinnittymisestä 🫣että vihlonnat johtuis jostain muusta, ja dippi on se estrogeenin noususta johtuva mikä tässä alkuluteaalissa voi käyrässä näkyä🤔 en tiiä, oon tosi odottavin mielin edelleen tämän kierron suhteen kyllä😊 eilisen jälkeen ei oo ollu mitään tuntemuksia, enkä halua ihan liikoja toivoakkaan.
IMG_2380.jpeg
 
@Kawa kiva että TAYS:lla antavat irrottaa vähän myöhemmin! Toivotaan nyt että HUS:llakin suostuvat.
Nyt kunpa tämä tuleva PAS teillä onnistuisi ❤️

@Ansq toivottavasti nuo tuntemukset meinaisi jotain! Pidän kovasti peukkuja täällä 🤩🤞

Varasin nyt Dextraan ajan 10.6., jotta saisin taas lähetteen HUS:lle ja samalla jos saisi odotusajalle myös uuden lugereseptin. Sain ajan samalle lääkärille jolla käytiin 2022, siitä yhdestä hoidosta alkoi raskaus, josta syntyi esikoinen ❤️ Voi kun olisi varaa käydä vaan Dextrassa ja nimenomaan tällä maailman parhaalla ja ihanimmalla lääkärillä, mutta nyt osittaisen hoitovapaan takia ei vaan taloudellinen tilanne kestäisi sitä. 😔

IMG_0189.jpeg

En nyt ole jaksanut kirjata muuta kuin lämmöt tonne, kun testit negaa niin ei ole syytä kirjata oireitakaan.
 
@Misa Noniin sinne ei enää pitkä aika🙏🏼 Itsekkin kyllä paljon mielummin kävisin yksityisen kautta tutkimukset ja mahdolliset hoidot, mutta on kyllä niin tyyristä että ei pysty 🥺 Sormet ristissä kuitenkin ettei sinne asti teidän tarvitsis mennä vaan tärppäis ennen sitä 🤞🏼

Lämmöt ylhäällä vielä, mitään oloja tai tuntemuksia ei ole sen dpo5 aamupäivän jälkeen ollut 🙈 Toisaalta joku mun päässä sanoo että en oo raskaana taaskaan, toinen puoli sit kuitenkin ajattelee mitä jos🤞🏼 ei onneks tarvi enää kauaa odotella, viikon päästä pitäisi vuoto alkaa😊 en tiedä testaanko sitä ennen vai odottelenko
IMG_2389.jpeg
 
Mää täällä odottelen ovista. FF ennustaa sitä torstaille, mutta perhana ku miehellä on työreissuun lähtö huomenna ja tulee vasta pe/la yönä takas 🫠 saapa nähä meneekö harakoille tämä kierto
 

Liitteet

  • IMG_6745.jpeg
    IMG_6745.jpeg
    566.1 KB · Katsottu: 20
@Misa Kiva että sielläkin nyt on jotain mitä odottaa, ja asiat lähtee etenemään. Ja ihana että on tuttu lääkäri! Jospa ainakin saisit jotain apuja siihen odotteluajalle, ja sitten mahdollisesti tärppäisi jo sillä 🤗 🤞

@Ansq Hyvin voisi olla tuo dpo5 kipuilu kiinnittymistä! En usko että on liian aikaista, eikä vielä tarvikkaan olla oireita jos kiinnittyi vasta 😊 Minusta kuulostaa lupaavalta 🤞 jännityksellä odotetaan!

@hanna.emilia Voi ei, harmi jos osuu juuri väärälle päivälle ovis. Toki yritys kannattaa silti, ne siittiöt siellä mahdollisesti odottelee usean päivänkin. 🤞 dpo-2 taitaa olla jopa ihan hyvä mahdollisuus!

Tylsä tylsä alkukierron käyrä 💁‍♀️ vielä yli viikko ultraan. Tästä kierrosta jätin macan pois kokonaan ja vähensin myo-inositol annosta puolella. Eli tosi vähällä mennään lisäravinteiden kanssa. Ei vaan enää lompakko kestä ihan kaikkea 😅 eikä näytä tulostakaan tuottaneen.

IMG_9188.jpeg
 
@hanna.emilia Toivotaan että ovis tulis vasta kun mies palaa kotiin🤞🏼

@Kawa No joo tottahan se on, minä vaan ootan heti oireita 🤣 Ja alkukierto on kyllä super tylsä. Onneks on kesä niin odotteluaika ainakin itellä menee paljon nopeampaa 🌸 Miekin oon tässä syöny ja juonu vaikka mitä, eikä oo tuntunu olevan apua mihinkään joten tämä kierto menty ilman mitään sen kummempaa, foolihappo, D- ja E-vitamiinit käytössä, mut esim macaa en oo enää syöny vaikka sitäkin kokeilin pari kiertoa 🙈

Täällä edelleen lämmöt hyvännäköiset 🤞🏼
IMG_2393.jpeg
 
Valitettavasti täällä taas! En oo seurannut ketjua, enkä tässä kohtaa vielä ehdi lueskella kaikkea mitä on välissä tullut, nopeasti selasin läpi.

Edellisestä kierrosta siis plussa, mut se oli kkm ja lääkkeellinen keskeytys. Tuntui samalta ku synnytyssupistukset, ei ollu kivaa. Vuotoa oli 17 päivää, joista ainakin 13 päivää lähinnä tuhrua.

Maanantaina loppu se vähäinenkin vuoto ja tilalle heti eggigset 😆 hyödynnettiin sit heti maanantai ja tiistai pupuilemalla. Eilen aamulla ovistestiin plussa (raskaustesti nega), ainakin viime kierrossa ovulaatio tapahtui noin 2 vrk ovisplussasta, eli jos menee samaan rataan, niin ovis olis ehkä tänään. Huomenna sen näkee, nousko lämmöt.

Joku täällä murehti, että miehellä työreissu sellain et ovista pääsis hyödyntämään pari pv ennen. Mä oon ollut siinä käsityksessä, et just isoimmat mahdollisuudet olis pari päivää ennen ja nimenomaan tähdännyt sinne dpo-2 paikkeille 😁

1000032978.jpg
 

Liitteet

  • 3_31928193-0a6e-4d63-901c-eb53e3106ef0_1024x1024.png
    3_31928193-0a6e-4d63-901c-eb53e3106ef0_1024x1024.png
    109.4 KB · Katsottu: 24
Valitettavasti täällä taas! En oo seurannut ketjua, enkä tässä kohtaa vielä ehdi lueskella kaikkea mitä on välissä tullut, nopeasti selasin läpi.

Edellisestä kierrosta siis plussa, mut se oli kkm ja lääkkeellinen keskeytys. Tuntui samalta ku synnytyssupistukset, ei ollu kivaa. Vuotoa oli 17 päivää, joista ainakin 13 päivää lähinnä tuhrua.

Maanantaina loppu se vähäinenkin vuoto ja tilalle heti eggigset 😆 hyödynnettiin sit heti maanantai ja tiistai pupuilemalla. Eilen aamulla ovistestiin plussa (raskaustesti nega), ainakin viime kierrossa ovulaatio tapahtui noin 2 vrk ovisplussasta, eli jos menee samaan rataan, niin ovis olis ehkä tänään. Huomenna sen näkee, nousko lämmöt.

Joku täällä murehti, että miehellä työreissu sellain et ovista pääsis hyödyntämään pari pv ennen. Mä oon ollut siinä käsityksessä, et just isoimmat mahdollisuudet olis pari päivää ennen ja nimenomaan tähdännyt sinne dpo-2 paikkeille 😁

View attachment 133877

Minähän se murehdin sitä miehen työreissua 😁 jos FF ennustaa oikein oviksen, niin dpo-3 päästiin hommasteleen. Aamulämmöt vetää kunnon siksakkia, joten ei mitään käryä ennusteen oikeellisuudesta 😅 ovistestejä en oo tehny, joten sieltäkään suunnilta ei lisätietoa ole.

IMG_6768.jpeg
 
@Ansq ootko vielä malttanut olla testaamatta?

@Kawa ajattelin myös jättää ylimääräiset pois sitten kun päästään taas hoitoihin, en tiedä onko myo-inositolilla esim. ollut mitään hyötyä, nytkin tuli näin pitkä kierto vaikka oon sitä syönyt säännöllisesti jo kuukausia.

@Unitupuna tyhjennys kuulostaa tosi kurjalta 😔 Toivottavasti nyt tästä kierrosta tärppäisi!

Eilen alkoi tuhru ja alkuillasta kunnon vuoto. Tällä kertaa siis jäi se pitkällinen tiputtelu välistä, mikä on kyllä kiva! Muuta iloa ei tästä löydykään. 😒

IMG_0213.jpeg


Mietin tuossa ja houkuttelisi kyllä hirveästi tehdä yksi tai kaksi OI-hoitoa (Gonal F ja Ovitrelle) Dextralla kuitenkin kesällä/alkusyksystä... Mulla kuitenkin on 6 aiempaa OI-hoitoa takana ja hoitokartoista näkee, milloin on alkanut tapahtua, ja milloin ei vielä ole näkynyt mitään. Joten uskaltaisin kyllä varata ekan ultran vähän myöhemmälle ajankohdalle ja täten voitaisiin selvitä ihan 1-2 ultrauksella, jolloin hoitokierron hintakin olisi matalampi. On mulla säästöjä niin että nää pari hoitoa olisi varaa tehdä, ja kesällä tulee lomarahatkin. Olisi kyllä niin kiva jos voisi välttää HUS:lle joutumisen ja jos ei onnistu, niin ainakin voisi taas todeta että parhaamme yritettiin.

Voi olla että kuitenkin myös käännyn siihen että tehdään aukkari heti vaikka maksaakin, ettei sitten mitään hoitoja tehtäisi turhaan, jos reitit onkin ummessa. Kumma miten mieli muuttuu tässäkin eikä se rahanmeno enää taas hirvitä ihan niin paljon, kun niin kovasti haluaisi tässä onnistua. 🥲
 
@Unitupuna Tervetuloa takaisin, vaikka onkin sun kannalta harmi että tänne palasit 😔 Jospa nyt kolmas kerta todensanoo 🙏🏼

@Misa Tuo kuulostaa hyvältä että pidempää tiputtelua ei nyt tullu! Aina positiivista, ja nyt pääsee uuteen kiertoon 😊 Mutta toki uusi kierto on aina uusi 😔 Miekin varmasti aukkarin ainakin tekisin ensin, toki on tyyristä mutta saapahan ainakin rauhan! Ja kuulostaa tuo suunnitelma muutenkin oikein hyvältä! 🤌🏻😊

Eilen tuli miehen simppa-analyysin tulos.. Määrä ja tiheys on merkittävästi alentuneet ja tulos on oikeasti huono. Ja lisäksi nopeita suoraan eteenpäin meneviä on 0%.. Liikkuvuus muuten normaali 48% hitaita kaartelevia eteenpäin meneviä, mutta nopeat simpat puuttuu. Ei tässä varmaan oo toivoakaan luomusti raskautua, että voipi olla että jopa on icsi edessä. Elokuussa on vielä toinen näytteenanto ja varmaan sen jälkeen tutkimuksia siihen liittyen ja sit vasta katsotaan niitä hoitoja. Eipä käyny kyllä mielessäkään tämmönen mutta näillä on mentävä😢 Testihalut loppu kun seinään ja fiilis spontaanisti raskautumiseen 0%. Tuosta tiedosta tullu pienimuotoinen stressi ja ahdistus varmaan nosti viimeyön lämpöjä.

IMG_2418.jpeg
 
Olipa kurjia uutisia @Ansq :sad001 varmasti ahdistaa ja stressaa tieto. Onneksi näissäkin tietysti vaihtoehtoja sitten hoitopuolella on miten homma voidaan saa toimimaan, mutta onhan se masentavaa kun tulee tuollaisia prosentteja :sad-face:
 
@Ansq voi ei, tosi ikävää että tulos oli tuo 😭 Ei ihme jos veti mielen matalaksi... Toivotaan että tulokset olisi elokuun näytteessä paremmat, kyllähän nuo voi tietääkseni vaihdellakin. Esim. parin kuukauden (oliko 3kk) takainen kuumetauti voi vaikuttaa tuloksia alentavasti, mutta tällöin kyse on vain tilapäisestä asiasta. Mutta jos tulokset ei muutu niin toivotaan että hoidot tepsivät, oli se sitten icsi tai joku muu. ❤️
 
@Ansq voi ei, tosi ikävää että tulos oli tuo 😭 Ei ihme jos veti mielen matalaksi... Toivotaan että tulokset olisi elokuun näytteessä paremmat, kyllähän nuo voi tietääkseni vaihdellakin. Esim. parin kuukauden (oliko 3kk) takainen kuumetauti voi vaikuttaa tuloksia alentavasti, mutta tällöin kyse on vain tilapäisestä asiasta. Mutta jos tulokset ei muutu niin toivotaan että hoidot tepsivät, oli se sitten icsi tai joku muu. ❤️
Spermassa ulostulevien siittiöiden todellinen kasvu on alkanut sen 3kk aiemmin. Eli kuumetaudit näkyvät siittiöiden laadussa pitkän ajan päästä.
 
@Ansq Joo siis todellakin jos on ollu esim. kipeä/kuumeessa niin spermalla kestää 3kk uusiutua.

Suosittelen myös koittamaan tätä:
"Studies have found that supplements of CoQ10 can help improve sperm movement in infertile men. According to some research, the amount of CoQ10 in the seminal fluid of men has a correlation to their sperm count and sperm motility."

Mä söin itse Inositolia ja Ubiquinonia (CoQ10), koska meidän edellinen raskaus päättyi trisomia-13 keskeytykseen niin halusin koittaa parantaa munasolujen laatua varmuuden vuoksi ja pistin miehen syömään myös Ubiquinonia sperman parantamiseksi. Syötiin molemmat n. 2kk putkeen ennen yrityskiertoa.

Koita myös tsempata miestä terveisiin elintapoihin, välttämään alkoholia jne.

Tsemppiä 🌈🤞
 
Spermassa ulostulevien siittiöiden todellinen kasvu on alkanut sen 3kk aiemmin. Eli kuumetaudit näkyvät siittiöiden laadussa pitkän ajan päästä.
Kuinka paljon myöhemmin? Oon ymmärtänyt itse, kuten viestissäni kirjoitin, että tosiaan 3kk takainen tauti näkyisi tänään laadussa. Eli jos olisin mies ja tänään sairastan kuumetautia niin 3kk myöhemmin siittiöiden laatu on heikompi.
 
@Däumeline vinkki ubikinonista/ubikinolista oli myös hyvä! Oon itse myös syönyt sitä nyt 100mg päiväannoksella, mutta tilasin just tänään reilusti lisää samalla kun tilasin purkin geleetä. Otan jatkossa 300mg päivässä (saman verran otin esikoista yrittäessä) ja miehellekin varmaan 200mg päivässä nyt tästä eteenpäin.
 
Takaisin
Top