BBT - basal body temperature

@Kuuttituutti ❤️ Mitäs sinne kuuluu? Eikös teilläkin pian käynnisty taas yritys? millä fiiliksillä sitä kohti? 😌

@Daiya Meillä puoliso tietää ja ymmärtää mittailun kun olen näyttänyt käyriä ja kertonut mitä milloinkin tapahtuu. 😊

@Unitupuna Kiva että siellä ovis näyttäisi tulevan aiemmin. Pääkopalle tosiaan tekee ihan hyvää välillä pitää kunnon tauko, sitten taas jaksaa 100-lasissa eteenpäin! 🤩
 
@Kawa oi jännää, siellä asiat kuulostaa hyvin etenevän! 😍

@Daiya täällä tietää mittailuista. Selitän aina kaikkea näihin liittyvää ja taustaa miksi mitäkin teen/mittailen/testailen 😁

Mä oon vähä nyt pitäny taukoa palstoilta, kun yleensä käynyt melkein päivittäin lueskelemassa. Hyvää on tehnyt päälle vähän ottaa taukoa näiden asioiden miettimisestä. Ja on kyllä ollut niin kiirekin viime aikoina.
Täällä siis taas ovuloimaton kierto menossa 😔 en ymmärrä miten kroppa nyt on näin pitkää vielä sekaisin. Mulla oli ovisoireita kp8-12. En saanu lh-huippua ja ovisoireet loppu, lämmöt ei noussu koskaan. Nyt aloitin sit terolutin kp18, et pääsis seuraavaan kiertoon 😖
Oviksen ff ilmeisesti olevinaan tunnisti lämmöistä kp16, mut ei silloin kyl ollu mitää siihen viittaavaa. Eikä lämmöt oo noussu nii korkeeks ku viime kierrossa oviksen jälkeen.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240329_084824_FF App.jpg
    Screenshot_20240329_084824_FF App.jpg
    258.1 KB · Katsottu: 30
@Kawa oi, onnea ivf-kiertoon! 🥰 Toivon että saatte hyvän saaliin ❤️

@Minnnis vähän sama juttu täällä, ei oikein tunnu mitään tapahtuvan 😔 Oon kans ottanut vähän foorumitaukoa.

Ei tosiaan ole ovista näkynyt täällä. Nyt tänään ollut munasarjatuntemuksia, joten saa nähdä joko vihdoin jotain alkaisi tapahtua vai jääkö ovuloimattomaksi kierroksi 🤷‍♀️

IMG_9487.jpeg


IMG_9488.jpeg


Lapsi on onneksi aivan ihanassa iässä (1v 1kk) ja vaatii paljon huomiota ja energiaa. Ei ehdi kauheammin murehtia näitä kierto-ongelmia. 😊
 
@Kawa kiitos kysymästä! Mä kävin viime viikolla kontrollitutkimuksessa ja tulos on jo valmistunut, mutta lääkäri ei ehtinyt kommentoida tulosta ennen pääsiäistä, joten tässä vielä odotellaan. Fiilis on mennyt vuoristorataa (joka ei oo ehkä yllättävää). Ensi viikolla ois meidän kolmannen laskettuaika, oon aina ollut uudestaan raskaana ennen kuin laskettuaika tulee vastaan, paitsi nyt. Toki tää yrityskielto heijastui tähän. Edellinen plussa tuli heinäkuussa ja tuntuu että siitä on ikuisuus. Virallisesti meillä alkoi nyt kolmas yritysvuosi ja ehkä se olisi meille nyt suotuisampi. Lääkäri oli tosi toiveikas ja sai hyvin maadotettua mua. Välillä sitä siis uskoo itse et nyt on aivan varmasti meidän vuoro ja toisessa hetkessä pelkää että mitä nyt vielä tulee eteen. Mun mies totesi eilen että hän uskoo että seuraava raskaus onnistuu koska ”se on eka kerta kun meillä on oikeasti edes mahdollisuus onnistua”. Se oli musta kauniisti muotoiltu.

Ihan hurjasti tsemppiä ja plussatuulia tänne jokaiselle 🧡
 
@Misa onko siellä tuntemukset yltyneet tai testit alkaneet tummenemaan? Toivottavasti siellä ovis tulisi pian 🤞
Täällä kans touhukas 4 vuotias, joka kyllä hyvin onneksi pitää läsnä hetkessä ja ajatuksia poissa näistä kierto probleemista ja tästä yrityksestä ❣️ välillä iskee kyllä kova suru siitä, että jos ei saataisikaan hänelle sisarusta 🥺

@Kuuttituutti tsemppiä myös sinne! ❤️ Oliko sulla joku tulehdus, joka aiheuttanut noita keskenmenoja (muistelisin näin lukeneeni joskus, mutta muistankohan oikein)? Toivottavasti kontrollitutkimuksessa on kaikki ok! ❤️
 
Mä täällä seurailen taustalla tätä keskustelua ja elän mukana vaikken nyt enää otakkaan aktiivisesti osaa ❤️

@Kuuttituutti harmi että kontrollikäynnin tulokset veny pääsiäisen yli! Mut ihania rohkasevia kommentteja lääkäriltä ja mieheltä! On kyllä kaiken teidän kokeman jälkeen niin ihanaa että selkeä ongelma löytyi ja on toivottavasti nyt myös hoidettu ❤️ kovasti voimia ensi viikkoon. Toivon koko sydämestä että yritysluvan tultua ei tarvi montaa kiertoa odotella että tärppi tulee ❤️

@Misa toivotaan että ovistuntemukset lupailis että jotain tapahtuu nyt! 🌈 Perus optimisti-ff siellä toiveikkaana värjäilee palluroita punasiks 😌

@Kawa ihanaa että ihan kohta ootte jo tositoimissa! Toivotaan että pcos meinaa hurjaa saalista ilman kuitenkaan hyperiä, ja saatte yhdestä IVF:stä mahdollisimman monta yritystä! ❤️

Täällä menossa nyt 26+2 :) lämmöistä raportoin sen verran, että vaikka olin kaikkialta lukenu et lämmöt pysyy koholla läpi raskauden, niin mulla putos Ourassa lämmöt merkittävästi miinukselle vuodenvaihteen tienoilla eli joskus raskausviikolla 13-14 ja on pysyny siellä, vaikka kaikki on edenny hienosti. Eli eipä noi mitattavat jutut vaan kertakaikkiaan aina mee kaikilla samalla tavalla 🤔
 
@Kuuttituutti ihana tuo puolison kommentti, noin se varmasti just on, että pääsette vihdoin oikeasti yrittämään. Toivon niin teille koko sydämeni pohjasta pysyvää plussaa! ❤️ Tuo mielen heittely on raskasta mutta varmasti ihan normaalia kun on niin isosta asiasta kyse.

@Misa hyvä että jotain oireita! Toivottavasti pian tapahtuu sitten nopeasti eikä jää ovuloimattomaksi. Teillekkin kyllä jo niin toivoisin plussaa 🌈🌈

@Nurppu Mielenkiintoista tietää noista lämmöistä. Pitää pitää se mielessä jos joskus raskautuu, ettei niihin pidä sen jälkeen luottaa. Ollaanpa siellä jo pitkällä! Ihanaa 🤩🌈

Lämmöt on nyt ilman ovulaatiota pysynyt kyllä tosi alhaalla, keskimäärin alle 36.4, eikä edes progesteroni oo nostanut sitä enempää. FF on optimistinen että ovis ois mennyt, mutta ultrassa keskiviikkona ei näkynyt yhtään mitään ja limiskin oli 3.3mm joten ei tosiaan ole mitään tapahtunut 😂

IMG_8990.jpeg
 
@Kuuttituutti mä oon kanssa tosi toiveikas teidän puolesta ❤ Toivon myös kovasti, että nyt kun pian pääsette taas yrittämään, että saisitte sen pysyvän plussan mahdollisimman nopeasti!

@Minnnis vähän joo tummenemista, muttei plussaa vielä. Oi, sielläkin siis riittää meininkiä! 🥰 Uskon ja toivon että kyllä vielä sisaruksen hänelle saatte ❤️

@Nurppu haha joo, turhaan mulle noita palluroita näyttää 😆 Oi että, sielläkin ollaan jo reilusti yli puolenvälin, aika menee niin nopeasti! 😍

@Kawa perus FF, harmi ettei sinne voi syöttää ultrien tuloksia kuten limiksen paksuutta ja follien kokoja, ja että ottaisi ne huomioon ennusteissa 😏 No ehkä se olisi liikaa pyydetty.

Kp 22. Testit vähän siis tummumassa ja ovislimojakin ollut, saapa nähdä jatkaako tummumista vai lähteekö haalenemaan. Ja jos tummuu niin irtoaako mitään, ja jos on nyt vasemmalta, niin kaikki voi olla ihan turhaa muutenkin, jos munanjohtimessa on vielä hyytymää. Mutta koska ei voi tietää, niin yritetään nyt vaan 😊

IMG_9519.jpeg


IMG_9520.jpeg
 
Minäkin täällä yhä seuraan teidän kaikkien lämpöilyjä ❤️ Todella kovasti toivon teille pidempää täällä yrittäneille @Kuuttituutti @Misa @Kawa plussia lähiaikoina, sekä muillekin uusille tuttavuuksille 🌈 Ihanaa kuulla kaikkien kuulumisia!
Ja muistutan et kuhan plussia tulee, nii meillä on se BBT-raskausklubiketju, johon kaikkia täältä odotellaan 🤩
 
Minäkään en enää aktiivisesti tätä ketjua seuraa mutta välillä käyn katsomassa kuulumisia.

@Kuuttituutti ihanan kannustava puoliso sinulla. Muistan kun meillä mieheni jaksoi kannustaa kuinka vielä tulee meidän aika. Ja kolmannen keskenmenon jälkeen se sieltä tulikin ja kuinka mies jaksoi luoda uskoa ja toivoa että kaikki menee hyvin kun itse ryvin masennuksen keskellä että emme koskaan saisi lasta syliin asti.
Todella toivon teille onnea ja menestystä tulevaan yritykseen ja pian teilläkin pienokainen olisi. ❤️
 
@Minnnis joo multa löytyi krooninen endometriitti, joka oli mun kohdalla täysin oireeton. Se on siis kohdun limakalvon pitkäaikainen tulehdus. Meidän lääkärin näkemys oli että mulla on ollut kohdussa liian vähän hyvää bakteerikantaa ja sen takia tulehdus on päässyt valloilleen. Asia joka ei olisi tullut todellakaan mieleen kun yritystä aloitettiin että onkohan oikeanlaisia bakteereja kohdussa 😅 mut oon ja ollaan tosi kiitollisia siitä että löytyi joku hoidettava syy 🙏🏻

@Nurppu kiitos kovasti tsempeistä ❤️ ihan käsittämätöntä kuinka pitkällä säkin jo oot! Toi on hyvä muistutus siitä kuinka jokaisen keho on niin yksilöllinen ja kuinka muutamalta ahdistuksesta välttyisi jos ei vertaisi itseään muihin 😅 vähän sama kun mä oon lukenut tutkimuksia ja mitkä on esim ollut onnistumisprosentit kroonisen endometriitin jälkeen ja sit musta ne luvut oli matalat (60%) ja sanoin siitä lääkärille joka totes että siitä ei voi tehdä mitään päätelmiä juuri meidän todennäköisyyksistä koska yleensä tämän kentän tutkimuksissa on vaikea saada aineistoa kasaan niin taustatekijöitä ei pysty kontrolloimaan ja meillä on lähtökohtaisesti kuitenkin paremmat asetelmat kuin joillain toisilla. Sama kun kolmen keskenmenon jälkeen todennäköisyys onnistua on 60% mutta se ei ota huomioon sitä että jos on löytynyt hoidettava syy. Nämä lohtusanoina muillekin 😊

@Misa kiitos paljon tsempeistä 🧡 toivottavasti siellä lähtisi testit tummenemaan! Vitsi kun pääsisikin aina ultralla katsomaan irtosiko sieltä. Mulla siis viime kierrossa Ekan kerran ikinä ei tullut oviskipuja ja olin varma etten ovuloinut, no olin ovuloinut molemmilta puolilta😅 toivon teille myös pikaista pysyvää plussaa 🧡

@Kawa kiitos hurjan paljon kannustuksesta🧡 teidän tilanne kolahtaa muhun jotenkin erityisesti kun ollaan niin monesti oltu kiertokamuja ja yrityksen pituuskin on ollut sama. Toivotaan että se kierron pituus optimoitu hyvin IVF suunnittelun kanssa.

@anita1 ihana että sielläkin jaksoi mies olla se joka tsemppaa ja kannustaa ja uskoo kun omat voimat on ollut vähissä. Aivan mielettömän ihanaa että teidänkin taival on palkittu pienellä ihmeellä🧡
 
1000030086.jpg
Heh, täällä ff tulkitsi et ovulaatio oli vasta kp17. Epäherkällä testillä plussa kp15 (yleensä herkällä eli PC testillä plussa tullu jo edellispäivänä). Tosiaan noi AM/PM on ollu keskeytettyjä yhdyntöjä ja kp17 annettiin vaan mennä, ku kuvittelin et ovulaatio ollu jo kp15 😅 Olis kyllä huvittavaa jos tästä kierrosta nyt sit raskautuis ku ei olis tarkoitus sitä joulukuista hankkia.
 
Pitkästä aikaa taas! Oon kyllä melkein päivittäin käyny lukemassa teidän juttuja mutta ei oo ollu aikaa / jaksamista osallistua, vaikka teidän kaikkien kuulumiset kyllä kiinnostaa paljonkin!


@Unitupuna Hupsis vaan🙈 Ilmeisesti se joulukuinen ei kuitenkaan olisi ihan maailmanloppu kun vähän riskillä menty?😁

@Misa Toivotaan nyt että lämmöt jatkaisi nousuaan ja pääsee piinailemaan🤩🤞🏼

Mulla huomenna ne labrat, eniten kiinnostaa se progesteroni arvo. Varasin labra ajan jo muutama viikko sitten olettaen että ovis olis kp15 niin kun se normaalistikin on, mutta lömpöjen perusteella olis ollu jo aiemmin joten toivon, ettei ole liian myöhänen kiertovaihe sitä prog. testiä aatellen😩 luteaali on ollu sen 11-13 päivää, ja huomenna tosiaan ehkä dpo8. Ovista en tikuttanu eli en nyt toki oo varma ajankohdasta.
IMG_1344.jpeg
 
@Unitupuna Jännä jos tästä nyt sitten tärppäisi! Lämpöjen perusteella tosiaan näyttää siltä että ovis ois ollut vasta kp17.

@Misa Jee, hyvä että ovis tuli eikä jäänyt ovuloimattomaksi ainakaan. Toivotaan tosiaan että lämmöt nyt nousee ja pysyy ylhäällä! 🤞

@Ansq kiva kuulla sieltäkin kuulumisia! luulisi että ei parin päivän heitolla ole isoa merkitystä, mutta ei toki ole omaa kokemustakin noista progemittauksista. Toivotaan että sieltä tulee hyvä tulos.

Todella isona yllärinä tänään alkoi kp1, eli ei tarvinnut odottaa edes ensi viikkoon hoidon alkua. Jee 👏 mietin mahtoiko akupunktio vaikuttaa kierron nopeaan alkamiseen, kun muuten terolutista huolimatta ei ole koskaan alkanut kierto näin ajoissa.. 😳
Huomenna alkaa pistelyt, ensin 5pv gonalia ja sitten mukaan ganirelix jarruksi. Ultra on 12.4. ja sitten selviää punktion aika, luultavasti maanantaina 15.
tosi jännittävää! 🤩
 
@Unitupuna mä kans aikoinani aina ajattelin, että kaikkea muuta kunhan ei jouluvauvaa. Esikoisen kohdalla aikoinaan alettiin tulee jos on tullakseen linjalle just maalis-huhtikuussa, seksiä oli silloin kerran viikossa, eikä mitään hajua ovulaatiosta. Eli ei mitään yritystä. Ajattelin vaan että no tuskin tässä raskaaksi heti tullaan, et jouluvauvaa tulis. No toisin kävi 😂 ja meni vielä yliajalle että käynnistettynä oikein 23pv 😂
 
@Ansq uskoisin että dpo8 tuo progemittaus on vielä ok! Jos en väärin muista niin itse kävin dpo7 onnistuneessa raskaudessa. 🙂 Ei varmaan ole ihan päivän päälle siis.

@Kawa mahtavaa että pääsit jo uuteen kiertoon ja tositoimiin! 😍

Ylöspäin on suunta täällä. 😄 Helpotus!

IMG_9533.jpeg
 
@Kawa Jes!! Mahtavaa🤩🤩 Toivotaan nyt että ivf toisi vauvan syliin 🫶🏻

@Misa Jes sinnekin!! 😂 Hyvin kapuaa ylös💪🏼😍 hyviä piinailuja🤞🏼

Ei tullu vielä progetestin tulos, pvk+kilppariarvot tuli ja kaikki viitearvoissa👍🏼 ne tosin on jo kaikki otettu muista syistä syksyllä joten niiden kanssa olin luottavaisin mielin muutenkin😄

EDIT se olikin tullu, 45,2 on tulos joka ilmeisesti on ihan ok?😁
IMG_1352.jpeg
 
Muokattu viimeksi:
@Ansq en enää muista noista oikein mitään, mutta googlen perusteella ihan hyvä arvo! 😊 Katoin että mulla oli onnistuneessa raskaudessa dpo7 Lugesteron-tukilääkityksen kera ollut 125, eli ilman sitä olisi ollut varmasti vähemmän. Sittemmin tuo myös vielä vähän laski vaikka jatkoin tukilääkitystä samalla annoksella.

Aika korkealla lämmöt yhä. Katsoin että jos tärppäisi, olisi la 24.12. 😅

IMG_9542.jpeg
 
Takaisin
Top