BBT - basal body temperature

Keskiviikkona oli dpo 7 ja lämpö laski 35,7. Ajattelin että voisikohan olla kiinnittymisdippi mistä joku mainitsi. Samana päivänä tuli kerran pyyhkiessä vähän vaaleanpunaista vuotoa. Eilen tuli enemmän sellaista oranssihtavaa/vaaleanruskeaa vuotoa niin että piti pitää pikkuhousunsuojaa, tänää myös tullut pientä tuhrua. Eilen ja tänään lämpö ollut kuitenkin yli 36. Onkohan toivo nyt kuitenkin menetetty tuon vuodon takia. Yleensäkkin tuhruvuodot alkaa mulla jo dpo 9 aikoihin, nyt vaan sitten aikaisemmin. 😕
 
Muokattu viimeksi:
Tänään on dpo 9 ja lämmöt edelleen ylhäällä (36.80), mitään fiiliksiä/oireita suuntaan tai toiseen ei oikein ole. Edelliskierrossa olen näemmä kirjannut kaikki pienetkin kolotukset, jomotukset ja nipistykset ylös. Nyt niitä ei kai sitten ole ollut? :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Oikealla puolella alhaalla oli jotain pistelevää tunnetta aiemmin päivällä, mutta sekin meni ohi niin en kirjaa sitä mihinkään sen ihmeemmin ylös.

Kuinkahan kauan sitä malttaa olla testaamatta? :Smirking Face:
 
@Misa voi harmi, pahoittelut negasta! 😞Tuo on kyllä hyvä jos elämässä meneillään paljon muuta, niin saa ajatukset muualle. 🤞

Täälläpä on monella jännät paikat! Sormet ristissä plussista @Ansq @Unitupuna @Kaktus85 😌🤞🌈

Dpo18 tänään, testit negaa ja edelleen vaan vuoto odotuttaa. Rinnat on ihan järkyttävän kipeät, että ehkä ne sieltä pian saapuu. Terolut loppui 6 päivää sitten ja nyt aloitin uuden kuurin kun mitään tiputteluakaan ei näy. 😫 todella turhauttavaa. Ilmeisesti mitään ei kuitenkaan irronnut.

Pohdinnassa on että siirränkö menkkoja terolutilla suoraan vaan kaksi viikkoa niin, että pääsisi heti suunnittelukäynniltä aloittamaan ivf-hoidon vai syönkö vaan viikon kuurin ja toivon että vuoto alkaa heti ja yritetään vielä yksi oi-hoito. Silloin voi tulla sitten kiire jo PAS:n kanssa ennen kesätaukoa 😩 kamalan stressaavaa.
 
Tämän päivän käyrä. Tallettelut oli kp 12-15, saa nähdä riittääkö mihinkään. 🤔 Lämmöt on vielä hyvin koholla, edelliskierrossa ne laskivat 3 päivää ennen kierron päättymistä (ja tässä vaiheessa edelliskiertoa lämmöt oli matalammat, 36.55-36.6)
 

Liitteet

  • Screenshot 2024-03-09 10.06.41.png
    Screenshot 2024-03-09 10.06.41.png
    208.5 KB · Katsottu: 51
Muokattu viimeksi:
@Emri Mites siellä, jatkuiko vuoto?

@Kaktus85 Edelleen ihan todella hyvännäköinen käyrä ja tallettelut imo oikein hyvät😊 milloin meinasit testailla?

@Kawa Ääh tuo kuulostaa kyllä vaikeelta päätökseltä😩 tsemppiä siihen ❤️ olis kiva kuulla mihin päädyit sitten kun oot saanu mietittyä🙏🏼

FF vahvisti nyt oviksen 😊 vielä pitäis vajaa viikko odotella😂 mittään tuntemuksia ei ole
IMG_0910.jpeg
 
1000029151.jpg

Täällä ollu tosi kiireinen viikko, hyvä vaan, menny piinailut nopeasti. Oon kyllä lueskellut täällä päivittäin miten muilla menee! Eipä mulla oo ollu kauheasti infottavaa, lämmöt on täysin tasaiset 😅

@Ansq Käytännössä samat DPOt! Ollaan jo voiton puolella 😁

@Kaktus85 luulis ettei talletteluista jäisi kiinni!

@Kawa mä varmaan siirtäisin suoraan kahdella ja ivf sit suoraan! Pääsis vähemmillä stresseillä.
 
@Ansq Mietin jos huomenna testaisin, sillä edellytyksellä ettei lämmöt lähde tulemaan alas. Yleensä ne kyllä on tässä vaiheessa jo laskusuunnalla, tänään kuitenkin oli noussut taas vähän eilisestä 😁
 
@Ansq tuhruttelu jatkui, paitsi tänään ei ole tullut mitään 🤔

Edit. Nyt ihan illasta alkoi taas ihan vähäinen tuhruttelu. Eiköhän ne menkat pian ala kunnolla.
 
Muokattu viimeksi:
@Kawa voi ei, toi on niin rasittavaa kun odottaa menkkoja mutta ei vaan näy missään 😔 Toivottavasti oot jo päässyt uuteen kiertoon. Vaikean valinnan edessä oot kyllä, en tiedä miten itse tekisin…

@Ansq pidän peukut pystyssä plussan puolesta! 😊

Mulla tänään kp2, eli tässä voi nyt sen melkein 2 viikkoa odotella ennen kuin on järkeä aloittaa ovistestailut. Tiputtelu alkoi jo dpo11 illalla, merkkasin vasta dpo12. Mutta hyvän mittainen kierto oli näin PCOS-henkilölle 😄 Vaikka luteaali ei ollutkaan yhtä pitkä kuin yleensä. Mutta ei haittaa yhtään että pääsin nyt jo uuteen kiertoon, päinvastoin.

IMG_9334.jpeg


Myös pipelle-näytteen tulokset tuli, eli mulla ei ole (edes piilevää) kohtutulehdusta. Alavatsakivuista yritän nyt päästä eroon treenaamalla ja vahvistamalla lihaksistoa. 😊
 
Screenshot 2024-03-12 07.19.18.png


Tämmöstä tänään. Ylihuomenna pitäisi alkaa uusi kierto, testiä en oo uskaltanut vieläkään tehdä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: En oo kirjannut mitään oloja/jomotuksia, kun sellaisia ei ole.

Edit.
Mietin tässä tuota hurjaa dippiä dpo3 ja silloin minulla on ollut jäätävä migreeni, johon jouduin (muistaakseni) ottamaan lääkkeenkin. Ruksasin sen nyt FF:ssä jotta sitä ei huomioitaisi ja ovis siirtyi päivällä eteenpäin - teoriassa kai mahdollinen sekin?
Se nosti myös coverlinen hieman ylemmäs, 36.10 -> 36.34

Ajatuksia, mietteitä? Joku viisaampi :tears:

12.3. Tänään lämmöt oli taas noussut (36.85), mutta eilen (dpo 11?) on tehty nega. Tuo kaavio on siis tiistain ja uusi kierto pitäisi alkaa huomenna/ylihuomenna. :Face Without Mouth:
 
Muokattu viimeksi:
@Unitupuna Ompa hauska tasasuus!!😂😂

@Emri Miten kävi, alkoiko vuoto?😕

@Misa Mahtavia uutisia ettei ole mitään tulehduksia!! 🤩 varmasti helpottaa mieltä.

@Kaktus85 En osaa kyllä sanoa tuohon mitään🤔 Pahoittelut negasta ❤️ teitkö minkä testin, onko sulla normaalisti jo dpo11 näkynyt testeissä?

Nappasin taas flunssan jonka esikoinen toi päiväkodista joten eilisen lämmön poistin😁 FF spottas tuon dpo5 dipin, olin siinä luulossa että se pitäis tulla dpo7 jälkeen että se sen huomiois mutta olin väärässä 😂 Tää on jo ties kuinka mones kerta ku dippi löytyy mutta ei tarkoita mitään🙈

IMG_0970.jpeg

IMG_0971.jpeg
 
@Ansq Pc:n testi. En yleensä ole tehnyt testejä ennen kuin vikana päivänä tai kun menkat jo myöhässä.
Saisi vain nuo lämmöt nyt lähteä sitten laskuun, eikä nousta, jos kerran negaa antaa.
 
@Ansq Mulla ihan sama juttu, että noita dippejä on negakierroissakin, mutta kyllähän ne aina pientä toivoa herättää 🫣 Toivotaan plussaa sinne 🌈

@Kaktus85 pahoittelut negasta 😞 Minusta kyllä nyt näyttää ainakin ihan selkeältä tuo käyrä, että olisko just noin että ovis tuossa kp17.

@Misa Harmi ettei sinnekään tullut plussaa, mutta kiva että nyt jo pääsit uuteen kiertoon! Olikos teillä yrityksessä myös joulukuinen, vai skippaatteko seuraavan kierron? Jos on yritystä niin päästiin hauskasti taas kiertokamuiksi. Ja tosi hienoa että sait hyviä uutisia tuosta pipellestä! 🤩

@Unitupuna no on kyllä tasaista 🫣😂

Vihdoin kp1 😁 dpo22 asti mentiin, eli juuri viikon myöhässä alkoi sitten vuoto. Vähän on vielä pohdinnassa mitä tehdään, mutta luultavasti mennään vielä yksityiselle viimeiseen oi-hoitoon ja huhtikuun kierrosta sitten ivf. Eipä se aloitus nyt veny kun pari viikkoa, eikä se tässä 2 vuoden yrityksen jälkeen tunnu enää missään. Täytyy vaan toivoa että kaikella on tarkoitus ja kaikki menee parhain päin. 🌈
 
@Kawa me yritetään joulukuista kyllä 😊 Oon ite joulukuussa syntynyt, aivan hyvä synttärikuukausi on! 😄 Ja hahah totta, kiva taas olla kiertokamut! 🥰 Vaikka oviksen kaa tuunkin takuulla taas jälkijunassa… 😆
Toivon niiiin kovasti että saisitte tästä vikasta oi-hoidosta sen plussan (pysyvän sellaisen) ❤️
 
@Misa ja @Kawa yksi kiertokamu lisää ilmoittautuu, samoissa mennään, täällä kp4 menossa! 😅 Eli onko meillä Misa sit ihan samat kp:t? Täällä kanssa yritetään kyllä joulukuista 🥰

Täällä alkoi siis sunnuntaina yk8. Tuli vähän pidettyä taukoa täältä ja oon yrittäny olla ajattelematta koko yritystä. Viime kierrossa lämmöt lähti jyrkkään laskuun dpo14 ja seuraavana päivänä oli sit kp1. Tiputtelua oli dpo9 lähtien, vaikka oli terolutit menossa. Olipa mielenkiintoista seurata lämpöjen kautta omaa kiertoa ja aion kyllä jatkaa mittailua 🤩

Yhdellä enkun kielisellä fertility coach-tilillä oli, että pre ovulaatio lämmöt tulis olla 36,3 paikkeilla ja luteaalivaiheessa ainakin yksi lämpö 37. Mihinköhän se perustuu? 🤔
 

Liitteet

  • Screenshot_20240313_124543_FF App.jpg
    Screenshot_20240313_124543_FF App.jpg
    286.2 KB · Katsottu: 26
@Minnnis joo kp4 mulla myös! 😄 Nyt toivotaan että päästäis kaikki joulukuisiin. 🥰 Ja ihan höpöhöpöä nuo tuollaiset että pitäisi olla tasan jotain tiettyä lämpöjä jokaisella. Ne on niin yksilöllisiä, toisilla on luonnostaan matalammat lämmöt ja toisilla korkeammat, jolloin ne dipit ja piikitkin on eri tasoilla. 🙂
 
@Misa @Minnnis Oi, toivon niin että te saatte molemmat joulukuiset 🫶
Jään nyt kuitenkin tsemppaamaan sivuun ja ollaan yrittämättä tämä kierto. Mieli heittelee kamalasti, mutta eilen todettiin miehen kanssa, että eiköhän nämä meidän oi-hoidot ole nähty (vuosi melkein täynnä) ja ei ehkä haluta enää käyttää energiaa ja rahaa siihen erityisesti, kun nyt pitäisi mennä muutaman kerran yksityiselle, niin tulee noin 600€ jo siitä plus lääkkeet päälle. Kerätään energiaa ja säästetään rahat IVF-lääkkeisiin. Varmaan tekee kropallekin hyvää olla kuukausi ilman lääkkeitä kokonaan. Pari viikkoa enää suunnitteluun ja sitten odotetaan uusia menkkoja, toivottavasti niitä ei tarvitse näin kauaa odottaa. Palailen tänne kertomaan sitten viimeistään silloin suunnitelmista 👏 ja toki seuraan sivusta!
 
@Misa huh hyvä juttu, et on ihan höpöhöpöä 🤣 mä vähä mietinki et miten voi olla, kun se perus lämpö saattaa olla eri ihmisillä erilainen. En siis ota stressiä siitä, että luteaalissa ei ollut yksikään lämpö yli 37 😅

@Kawa tsemppiä sinne ❤️ kuulostaa hyvältä päätökseltä tähän hetkeen hieman vetää happea välissä ja laittaa paukut ja rahat sitten sinne ivf-hoitoon, jos tuntuu että nykyisellä kaavalla ei toivottua tulosta tule. Tuu sit päivittelemään miten suunnittelussa meni! ❣️
 
Takaisin
Top