BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sivusta huutelen, mutta mä jo tässä aiemmin ihmettelin, että onko mulla ollut vuosia niin paha lukihäiriö, että eikös se sun nimimerkki ollut n:llä eikä m:llä. Kiitos kun kerroit, niin mun ei tarvii enää ihmetellä, että onko mun aivot aivan sulaneet 😂.

Ja pahoittelut negasta, taitaa vielä olla aikaiset päivät kuitenkin. 🤞

Mul kävi sama yhden toisen tyypin nimimerkin kanssa mut löysin sit jonkun vanhan jutun missä sen nimi oli kirjoitettu 😁 Joo ei hajuakaan onko nyt dpo8 vai enemmän.. Mut ei ole mitään oireita ja leposykkeet matalat..

Ff muutti taas oviksen paikkaa mutta se ei pidä paikkaansa, joten laitoin mahdollisen plussatestini takaisin.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240120_074525_FF App.jpg
    Screenshot_20240120_074525_FF App.jpg
    193.4 KB · Katsottu: 54
  • Screenshot_20240120_070709_FF App.jpg
    Screenshot_20240120_070709_FF App.jpg
    195.2 KB · Katsottu: 56
@Misa Mahtavaa!!! Sormet ristissä että ovis menis yks yhteen yrityskiellon loppumisen kanssa ja pääsis heti yrittämää uusiksi🤞🏼🤞🏼

@Kawa en kanssa tiedä, tai joillain reagoinu jo tooosi ajoissa ja joillain sit vasta myöhään. Eli ei se yksisteen toki kerro mitään, muttaa…😂 ihanaa, että on rauhallinen fiilis!! se on parasta

@jamm Ompa hassu ku tuollai vaihtaa mielipidettään😂

Täällä lämmöt eilisestä laskussa, mutta silti vielä korkeella. Jännät päivät, huomenna pitäis viimeistään laskea 😁 hämmennyin myös että toi FF spottaa tuollasesta 0,1c° laskusta tuon luteaalidipin, luulin että pitäis olla isompi dippi😂

IMG_0187.jpeg
IMG_0188.jpeg
 
@Misa Mahtavaa!!! Sormet ristissä että ovis menis yks yhteen yrityskiellon loppumisen kanssa ja pääsis heti yrittämää uusiksi🤞🏼🤞🏼

@Kawa en kanssa tiedä, tai joillain reagoinu jo tooosi ajoissa ja joillain sit vasta myöhään. Eli ei se yksisteen toki kerro mitään, muttaa…😂 ihanaa, että on rauhallinen fiilis!! se on parasta

@jamm Ompa hassu ku tuollai vaihtaa mielipidettään😂

Täällä lämmöt eilisestä laskussa, mutta silti vielä korkeella. Jännät päivät, huomenna pitäis viimeistään laskea 😁 hämmennyin myös että toi FF spottaa tuollasesta 0,1c° laskusta tuon luteaalidipin, luulin että pitäis olla isompi dippi😂

View attachment 130134View attachment 130135

Mitä toi luteaalidippi siis meinaa? Mahdollista kiinnittymistä? Mulla siis varmaan sekoilee ku alotin niin myöhään mittaa
 
Mitä toi luteaalidippi siis meinaa? Mahdollista kiinnittymistä? Mulla siis varmaan sekoilee ku alotin niin myöhään mittaa
Joo mahdollisen kiinnittymisen ”merkki”, mutta tää taitaa olla kolmas kierto jo missä FF sen havaitsee, mulla on siis noita dippejä tullu aiemminkin ilman että se on meinannu yhtään mitään 🙈
 
@Ansq oho, mäkin olin siinä luulossa, että pitää olla isompi lasku! Toisaalta tossa on kyllä ollut niin tasaista ennen sitä, että onhan toikin selkeesti erottuva 🤔

Ff (ja Flo) vahvisti oviksen, näyttäisi olevan tulossa normaalimpi kierto luteaalin lämpöjen suhteen kun viime kierrossa ei meinannut nousta edes 36,6 asti.
 

Liitteet

  • IMG_20240120_085922.jpg
    IMG_20240120_085922.jpg
    323.2 KB · Katsottu: 71
Lämmöt vaan nousee.. mutta en ole varma tunnenko jo menkkakipuja 🤔 jos ovulaatio oli 8.1. Niin huomenna voiski alkaa menkat. Harmi ettei talleteltu ennen sitä :/
 

Liitteet

  • Screenshot_20240122_083104_FF App.jpg
    Screenshot_20240122_083104_FF App.jpg
    194.5 KB · Katsottu: 65
Lämmöt vaan nousee.. mutta en ole varma tunnenko jo menkkakipuja 🤔 jos ovulaatio oli 8.1. Niin huomenna voiski alkaa menkat. Harmi ettei talleteltu ennen sitä :/
Hienosti kyllä nousee! Lähteekö sulla yleensä lämmöt asteittain laskemaan vai tuleeko kerralla alas?
 
@jamm Voi harmi, että negaa ☹️ ootko tänään vielä testannut? Mietin jos ovis oliskin ollut vasta 12.1? 🤔 sen jälkeen noussut kunnolla. Vaikee kyllä sanoa.

@turotus jee, kiva että ovis siellä bongattu ja että tulossa normaalimpi kierto. Olitko aikaisin testailija vai maltatko odottaa? 😁

@Ansq miltäs siellä näyttää lämmöt? 🙂

Aikamoinen siksakki tämä mun käyrä, mutta nyt näyttäisi siltä että tänään dpo1. Sunnuntaina aamuyöllä oli niin kovia kipuja oikealla puolella, että veikkaan oviksen tapahtuneen niihin aikoihin.

IMG_8837.jpeg
 
@jamm tosi korkealla kyllä lämmöt. Erikoista jos noista lämmöistä nyt alkaisi esim tänään uusi kierto.

@Kawa hieno siksakkia on! Mahtavaa että siellä on ovulaatiotapahtunut. Hyvin ainakin tunnisti myös ovulaation tuo käyrä.

Täällä lämmöt suht tasaista. Tänään on mun näytteet lähteneet ulkomaille analysoitavaksi. Mulle tehdään siis kaksi eri analyysia. Näytteenotto teki todella kipeää, kun sitä näytettä rapsuteltiin. Säteili kaikkialle, mutta lääkäri oli ihana ja huomaavainen ja mä vaan koko ajan mietin mielessäni että mitä en lapseni eteen tekisi. Ultratessa kaikki oli just niinkuin pitää ja muut tulokset tulee aikaisintaan ensi viikolla. IVF:stä puhuttiin sen verran että alkiodiagnostiikka on ihan must, että se meitä hyödyttäisi.
 

Liitteet

  • IMG_2142.jpeg
    IMG_2142.jpeg
    316.2 KB · Katsottu: 52
@jamm Uu käyrä näyttää kyllä hyvältä!! 🤞🏼🤞🏼

@Kawa Ei ainakaan turhan tasanen alkukäyrä😂 Mutta jospa nyt olis se dpo1 🤞🏼

Täällä tänään kp1. Luteaali oli 13päivää joka oli päivän pidempi kun normaalisti, hyvä vaan, niin ei ainakaan jää siitä kiinni. Uutta kiertoa kohti siis😊 Eilen tuli ihan järkyttävä romahdus siitä miksi ei vaan onnistu, mutta nyt jo paremmin mielin yrittämään taas 🫣
 
@Kawa testaan (liian) aikaisin, jos vaan testejä on kotona 🙈 Mun on sinänsä muutenkin turha testata ennen kuin menkat myöhässä, koska aikaisin plussa jonka oon saanut on ollut dpo 13. Eli yritän odotella kiltisti ne menkat kun ne sieltä kuitenkin todennäköisesti on alkamassa.

@Ansq Pahoittelut 😔
 
En tänään testannut.. ehkäpä huomenna jos ei menkat ala 🤔 en muista miten ne lämmöt on mennyt, ehkäpä tiputus vasta sinä päivänä kun menkat alkaa, mutta en muista tippuuko alemmas ennen sitä
 
Hieman laskussa lämmöt. Tein testin mutta nega tai korkeintaan viivanpaikka. Ovistesti tosi haalee 😅 pissa oli joku 9h pidätyksellä 🙈 oli kyl kova pissahätä yöllä mutta en uskaltanut lähteä lapsen vierestä ja sit se helpotti. En usko että raskaana pystyis pidättää 🤔 ja leposykkeet pyörii 59-60. Eli ei nousua. Tai yleensä mulla 58 useemmin. Mut raskaana olis varmaan joku 63.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240123_080459_FF App.jpg
    Screenshot_20240123_080459_FF App.jpg
    184.2 KB · Katsottu: 76
  • 20240123_080638.jpg
    20240123_080638.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 78
@Kuuttituutti Kiva kuulla, että siellä ollut ihana lääkäri kivusta huolimatta. Toivottavasti tulee hyödyllisiä tuloksia pian 🤞😊 Tuo ”mitäpä en lapseni eteen tekisi” on tuttu ajatus. 😅

@Ansq pahoittelut uudesta kierrosta ☹️ Hyvä kumminkin, että luteaali oli pidempi, jotain hyvää! Kyllä se vielä onnistuu, toivoa on paljon 🌈

@jamm pahoittelut negasta ☹️ onneksi teillä se pas tulossa pian! Siitä varmasti uutta toivoa.

En lisää nyt lämpökäyrää, kun jouduin discardaamaan tän päivän lämmön aamuyöstä alkaneen koiran ripulirallin takia 🥲 Eli mittaukset meni ihan harakoille. Huoh, ensin oli toisella koiralla korva kipeä ja kolme yötä valvottiin sen levottomuuden takia, ja nyt sitten tämä toisella koiralla heti perään. Josko ensi yönä saisi nukkua 😂 Meidän 2v koira on ollut kyllä niin huono nukkuja aina, että jos tässä ei ole valmistautumista vauva-arkeen, niin ei sitten missään. 😂
Mies on kyllä niin ihana, kun heitin vitsillä eilen että en saisi nyt stressata että alkiolla olisi hyvät mahdollisuudet kiinnittyä, niin hän ottaa sen tosissaan 🩷🥲
 
Muokattu viimeksi:
@jamm pahoittelut negasta, ihan kun jotain tossa tosiaan ois näkyvinään, mutta ehkä sitten se viivanpaikka 🤔

@Kawa voi ei mikä tuuri, että molemmilla koirilla vuoronperään jotain 😬

Lämmöt jatkaa kivan korkealla, mikälie oli sitten siinä edellisessä kun oli niin matalat. Saatan ehkä kuitenkin testata sen negan viikonloppuna alta pois niin on ehkä menkkojen alku henkisesti vähän helpompi kun todennäköisesti osuu samalle päivälle kun menetyksestä tulee puoli vuotta.
 

Liitteet

  • IMG_20240123_065344.jpg
    IMG_20240123_065344.jpg
    330.3 KB · Katsottu: 69
Äh taas nousi 😅 ei ainakaan sit 8.-9.1. Ollu ovis.. kyl uskon että la viimeistään alkaa menkat. Ajattelin silti kohta ekaa kertaa tehdä easy@home testin 😁
 

Liitteet

  • Screenshot_20240124_072730_FF App.jpg
    Screenshot_20240124_072730_FF App.jpg
    209.5 KB · Katsottu: 61
Muokattu viimeksi:
Täällä pudotus lämmöissä aamulla, toki heräsin pariin kertaan yöllä jostain syystä niin ei välttämättä luotettavin tulos. Huomenna varmaan taas ylhäällä kun nyt iltapäivästä lämmöt on jo reilusti 37 päälle.
 

Liitteet

  • IMG_20240124_135932.jpg
    IMG_20240124_135932.jpg
    337.6 KB · Katsottu: 62
Takaisin
Top