BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@Kuuttituutti millainen se tutkimus siis on/oli? Ei hysteroskopia?

@Kwv onpa hassua 😁 mutta en usko ettĂ€ on sama. Eikö vasemmalla ole aikoihin ollut follia? Jos ei nyt tĂ€rppiĂ€ niin onneksi suunnittelu pitĂ€isi tulla suht pian, ja mahdollisesti heti sen jĂ€lkeen pÀÀsee tositoimiin.

Mulla pientÀ nousu tasankoon, tosin mittaus tehty puolisen tuntia myöhemmin kuin suurin osa muista.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240118_125443_FF App.jpg
    Screenshot_20240118_125443_FF App.jpg
    199.9 KB · Katsottu: 53
@Kwv Ompa hauska!😄 mutta jospa se olis vaan hauska sattuma đŸ€­

TÀÀllĂ€ jatkuu aika tasasena lĂ€mmöt 😊 ei vielĂ€kÀÀn mitÀÀn oiretta suuntaan tai toiseen😂 Lauantaina tai sunnuntaina pitĂ€s menkkojen alkaa 😬 Aikasemmissa kierroissa lĂ€mmöt on lĂ€hteny laskuun dpo11-13 vĂ€lillĂ€
IMG_0178.jpeg
 
@Ansq jospa oireettomuus olisi hyvĂ€ merkki đŸ€ž

LÀmmöt nousussa tÀnÀÀn, joten ehkÀ se ovis oli eilen sitten. VÀhÀn meinaa nuhainen olo olla kyllÀ, ettÀ voisi olla siitÀkin.
 

Liitteet

  • IMG_20240118_142802.jpg
    IMG_20240118_142802.jpg
    298.6 KB · Katsottu: 53
@turotus mystinen kĂ€yrĂ€ kyllĂ€! Jos vaikka vertaa tĂ€hĂ€n mun missĂ€ ei tarvitse pahemmin pohtia oliko ovis ja koska kun on niin selkeĂ€ 😅 toivottavasti jatkaa lĂ€mmöt kipuamistaan! Mulla on aina oviksen jĂ€lkeen pientĂ€ karheuden tunnetta pari pĂ€ivÀÀ ja koskaan en oo vielĂ€ ainakaan toistaseks tullut kipeĂ€ksi. Se on hassu oire.

@jamm mÀ tykkÀÀn muokata ne lÀmmöt synkraamaan sitÀ tietty herÀtysaikaa niin on helpompi vertailla :) mun muuntokaava on ollut 0,1 astetta/ puoli tuntia. Jos mittaa aiemmin kun normaalisti se lisÀtÀÀn ja jos myöhemmin kuin normaalisti niin se vÀhennetÀÀn. Jostain oon tÀn vinkki vitosen lukenut :)

@Ansq miltÀ nÀyttÀÀ tÀnÀÀn? Tuleeko jo tuttua droppia vai pysyykö tasangolla?

@Kwv onpa kyllÀ hauska tuo ettÀ aina samalla puolella ja samankokoinen folli :D mustakin oireiden puolesta tuntuu siltÀ ettÀ aina ovuloisin samalta puolelta paitsi tÀssÀ kierrossa ovuloin vÀÀrÀltÀ puolelta, mut tÀnÀÀnhÀn se selviÀÀ oliko tuntemukset oikeassa kummasta ovuloin.

Kiitos kaikille kollektiivisesti tsempeistĂ€ ❀ jĂ€nnittÀÀ aika paljon. Mulle tehdÀÀn siis kohdun immunologinen analyysi yksityisellĂ€ ja sitĂ€ kautta etsitÀÀn syitĂ€ meidĂ€n keskenmenoihin. @Kwv kysyit odotuksia niin semmoinen pikku odotus ettĂ€ selviĂ€isi meidĂ€n ongelmien syy 😂 tĂ€ssĂ€ vielĂ€ mun tĂ€n hetkinen kĂ€yrĂ€.
 

Liitteet

  • IMG_2058.jpeg
    IMG_2058.jpeg
    211.4 KB · Katsottu: 53
@Kuuttituutti joo sulla on kivan tasaiset lĂ€mmöt kyllĂ€ 😄 Mulla heittÀÀ aina lĂ€mmöt jonkun verran alkukierrossa, mutta luteaalissa lĂ€mmöt nousee sinne 36,5 pÀÀlle ainakin niin ei se tossa aiemminkaan oo millÀÀn ollut.
 
No nyt taas mitattu aiemmin kuin muulloin mutta aika korkea silti :)
Veikkaan ettĂ€ nyt vois olla dpo10 đŸ€” raskauteen en usko mut ois kiva ennustaa millon menkat alkaa 😁 no varmaan ens ke-la. Sit ilmottaudun pasiin 🙏 toivottavasti mahdutaan (ja ovis osuisi hyvĂ€lle pĂ€ivĂ€lle)
 

Liitteet

  • Screenshot_20240119_074852_FF App.jpg
    Screenshot_20240119_074852_FF App.jpg
    196.9 KB · Katsottu: 55
@Kuuttituutti PĂ€ivittele tĂ€nnekin sit miten meni/mitĂ€ siellĂ€ tuli ilmi! đŸ™đŸŒ

Ei tullu droppia, pĂ€invastoin🧐 luulen kyllĂ€, ettĂ€ on joku yksittĂ€inen nousu. En uskaltanu raskaustestiĂ€ tehdĂ€ joten tein ovistestin ja se oli kyllĂ€ niin haalea ettĂ€ voi hyvÀÀ pĂ€ivÀÀ 😆
IMG_0183.jpeg
 
@Kuuttituutti PĂ€ivittele tĂ€nnekin sit miten meni/mitĂ€ siellĂ€ tuli ilmi! đŸ™đŸŒ

Ei tullu droppia, pĂ€invastoin🧐 luulen kyllĂ€, ettĂ€ on joku yksittĂ€inen nousu. En uskaltanu raskaustestiĂ€ tehdĂ€ joten tein ovistestin ja se oli kyllĂ€ niin haalea ettĂ€ voi hyvÀÀ pĂ€ivÀÀ 😆
View attachment 130081
Oo nĂ€yttÀÀpĂ€ lupaavilta lĂ€mmöt. Testaa testaađŸ€©
Mullaki oli iha haalee ovistesti vaikka nÀky rtestissÀ jo jotain!
 
Poistin mun ovistesti plussat ja ff laittoi tuohon oviksen 😁
 

Liitteet

  • Screenshot_20240119_081519_FF App.jpg
    Screenshot_20240119_081519_FF App.jpg
    196.1 KB · Katsottu: 57
@Ansq tÀÀllĂ€ ollaan mielellÀÀn tiirailukavereina jos pÀÀdyt testaamaan! 😁 LĂ€mpö ainakin kivasti nousussa.

@jamm jos ei nyt tĂ€rppÀÀ, niin toivottavasti mahdutte PAS:iin ja sitĂ€ kautta sen plussan saisitte đŸ„° Oon kans miettinyt noiden e@h raskaustestien tilaamista, koska ne oli kyllĂ€ tosi herkkiĂ€! Mutta toistaiseksi en ole viitsinyt kun PC:t maksaa 1,95€/2 kpl eli riittĂ€vĂ€n halpoja 😄

@Kuuttituutti kunpa löytyisi joku helposti hoidettava syy sieltĂ€ ❀ KyllĂ€hĂ€n se helpottaisi varmasti tulevaa.

@Kwv hahah, eiköhĂ€n se eri folli aina ole! 😄 Kystillakin on tapana kasvaa isommiksi, ja sulla todistetusti ovulaatiokin tapahtuu 😊

PĂ€ivĂ€n hcg-tulos tuli, 41! đŸ„ł Viikko sitten 136, eli hyvĂ€ laskusuunta yhĂ€. Seuraava hcg-kontrolli taitaa olla vasta 2 viikon pÀÀstĂ€. Varmaan ensi viikolla alan seurailla taas lĂ€mpöjĂ€ ja otan FF:n takaisin kĂ€yttöön. Yrityskielto loppuu 30.1. joten olispa kiva, jos ovulaatiota ei tapahtuisi ennen sitĂ€.
 
@Ansq tÀÀllĂ€ ollaan mielellÀÀn tiirailukavereina jos pÀÀdyt testaamaan! 😁 LĂ€mpö ainakin kivasti nousussa.

@jamm jos ei nyt tĂ€rppÀÀ, niin toivottavasti mahdutte PAS:iin ja sitĂ€ kautta sen plussan saisitte đŸ„° Oon kans miettinyt noiden e@h raskaustestien tilaamista, koska ne oli kyllĂ€ tosi herkkiĂ€! Mutta toistaiseksi en ole viitsinyt kun PC:t maksaa 1,95€/2 kpl eli riittĂ€vĂ€n halpoja 😄

@Kuuttituutti kunpa löytyisi joku helposti hoidettava syy sieltĂ€ ❀ KyllĂ€hĂ€n se helpottaisi varmasti tulevaa.

@Kwv hahah, eiköhĂ€n se eri folli aina ole! 😄 Kystillakin on tapana kasvaa isommiksi, ja sulla todistetusti ovulaatiokin tapahtuu 😊

PĂ€ivĂ€n hcg-tulos tuli, 41! đŸ„ł Viikko sitten 136, eli hyvĂ€ laskusuunta yhĂ€. Seuraava hcg-kontrolli taitaa olla vasta 2 viikon pÀÀstĂ€. Varmaan ensi viikolla alan seurailla taas lĂ€mpöjĂ€ ja otan FF:n takaisin kĂ€yttöön. Yrityskielto loppuu 30.1. joten olispa kiva, jos ovulaatiota ei tapahtuisi ennen sitĂ€.

Jee đŸ€© toivotaan ettĂ€ ovis ei tule vielĂ€, ainakin hcg varmaan ensin alle 5 ennen kuin ovis tulee? Kohta pÀÀsette taas yrittÀÀ ❀
En mĂ€kÀÀn olis pelkkiĂ€ testejĂ€ tilannut mutta tuli muutakin tilattua :) muutama pc löytyy vielĂ€, voi olla ettĂ€ niitĂ€ haluan kuitenkin lisÀÀkin..😅
 
@jamm joo en usko ettĂ€ on vielĂ€ tulossa, mutta tuossa parin vuoden takaisessa keskenmenossakin tuli kaikesta pÀÀtellen ihan muutamaa pĂ€ivÀÀ myöhemmin siitĂ€, kun vielĂ€ testissĂ€ nĂ€kyi haalea viiva, ja vaikka vielĂ€ oli sitĂ€ vuotoakin. Eli toivon ettĂ€ hcg laskisi jotenkin optimaalisesti siten, ettĂ€ yrityskielto olisi ohi, kun pÀÀstÀÀn alle 5 tuntumaan 😄 Ja eiköhĂ€n tĂ€ssĂ€ vielĂ€ sen verran menekin aikaa. PÀÀasiassa oon nyt siis vaan helpottunut ja iloinen siitĂ€, ettĂ€ vaikuttaisi siltĂ€ ettĂ€ selvisin yhdellĂ€ metotreksaatilla, eikĂ€ tullut sitĂ€ kolmen kuukauden kieltoa đŸ„ł Tietty vielĂ€kin voi kĂ€ydĂ€ hullusti, mutta lupaavalta vaikuttaa nyt.

Eri testeillĂ€ testailu on kyllĂ€ hauskaa ainakin siinĂ€ alussa, kun seurailee miten ekat haamut nĂ€kyy 😄 E@H:lla kyllĂ€ oli selvĂ€sti vahvin viiva itsellĂ€ni, mutta yllĂ€ttĂ€en OneStepit ei olleet mitenkÀÀn PC:tĂ€ haaleampia, aika samoissa oli.
 
@jamm joo en usko ettĂ€ on vielĂ€ tulossa, mutta tuossa parin vuoden takaisessa keskenmenossakin tuli kaikesta pÀÀtellen ihan muutamaa pĂ€ivÀÀ myöhemmin siitĂ€, kun vielĂ€ testissĂ€ nĂ€kyi haalea viiva, ja vaikka vielĂ€ oli sitĂ€ vuotoakin. Eli toivon ettĂ€ hcg laskisi jotenkin optimaalisesti siten, ettĂ€ yrityskielto olisi ohi, kun pÀÀstÀÀn alle 5 tuntumaan 😄 Ja eiköhĂ€n tĂ€ssĂ€ vielĂ€ sen verran menekin aikaa. PÀÀasiassa oon nyt siis vaan helpottunut ja iloinen siitĂ€, ettĂ€ vaikuttaisi siltĂ€ ettĂ€ selvisin yhdellĂ€ metotreksaatilla, eikĂ€ tullut sitĂ€ kolmen kuukauden kieltoa đŸ„ł Tietty vielĂ€kin voi kĂ€ydĂ€ hullusti, mutta lupaavalta vaikuttaa nyt.

Eri testeillĂ€ testailu on kyllĂ€ hauskaa ainakin siinĂ€ alussa, kun seurailee miten ekat haamut nĂ€kyy 😄 E@H:lla kyllĂ€ oli selvĂ€sti vahvin viiva itsellĂ€ni, mutta yllĂ€ttĂ€en OneStepit ei olleet mitenkÀÀn PC:tĂ€ haaleampia, aika samoissa oli.

Luulisi ettĂ€ kaikki menee hyvin đŸ€©

Noni, mulla on kolmantena sofeja, eiköhĂ€n nĂ€illĂ€ pÀÀstĂ€ alkuun. 😁 ja toki kaksi viikkodigiĂ€ odottaa plussaa. En oo vielĂ€ pÀÀttĂ€nyt alotanko siirron jĂ€lkeen testailun heti seuraavasta pĂ€ivĂ€stĂ€ vai pĂ€ivĂ€ pari myöhemmin đŸ€­đŸ˜… tuskin sentÀÀn vielĂ€ seuraavana. TĂ€ssĂ€ kierrossa teen varmaan yhden sofin vielĂ€ lĂ€hipĂ€ivinĂ€ đŸ€”
 
@IiJa-99 super ihanaa ettĂ€ vahvistuu viiva hyvin đŸŒˆđŸ©·

@Ansq lupailispa hyvÀÀ tuo pieni nousu vielĂ€ đŸ€ž hyvĂ€ltĂ€ nĂ€yttÀÀ lĂ€mmöt. En tiedĂ€ kuinka pian ovistestin pitĂ€isi nĂ€yttÀÀ hcg nousu mutta toivottavasti se ei nyt tarkoita mitÀÀn vielĂ€ đŸ€”

@jamm lĂ€mmöt ainakin nĂ€yttÀÀ vielĂ€ hyvĂ€ltĂ€. MĂ€ oon kĂ€yttĂ€nyt tĂ€tĂ€ https://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php converteria lĂ€mpöjen muuttamiseen ettĂ€ saa nuo kolmiotkin palloiksi ja lĂ€mmöt vastaamaan oikeaa 😇

@Misa voi miten ihana uutinen, ettĂ€ hcg laskenut noin hyvin ja nĂ€yttÀÀ kovasti siltĂ€ ettĂ€ pÀÀsette yhdellĂ€ pistoksella 😌 Harmi koko juttu, mutta kiva saada sinut tĂ€nne takaisin piinailemaan. đŸ€©

@Kuuttituutti jĂ€nnittĂ€vĂ€ltĂ€ kuulostaa tuo tutkimus! Toivottavasti selviÀÀ jotain sieltĂ€ đŸ€žđŸŒˆ

Trigger pistetty ja ovista odotellaan. Tosi rauhallinen fiilis kyllĂ€ 😌
Toivottavasti ette mene ihan sekaisin kun pĂ€ivitin kĂ€yttĂ€jĂ€nimeĂ€ vĂ€hĂ€n helpommaksi haha! Kwv tÀÀllĂ€ 😎😂

IMG_8835.jpeg
 
Muokattu viimeksi:
@IiJa-99 super ihanaa ettĂ€ vahvistuu viiva hyvin đŸŒˆđŸ©·

@Ansq lupailispa hyvÀÀ tuo pieni nousu vielĂ€ đŸ€ž hyvĂ€ltĂ€ nĂ€yttÀÀ lĂ€mmöt. En tiedĂ€ kuinka pian ovistestin pitĂ€isi nĂ€yttÀÀ hcg nousu mutta toivottavasti se ei nyt tarkoita mitÀÀn vielĂ€ đŸ€”

@jamm lĂ€mmöt ainakin nĂ€yttÀÀ vielĂ€ hyvĂ€ltĂ€. MĂ€ oon kĂ€yttĂ€nyt tĂ€tĂ€ https://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php converteria lĂ€mpöjen muuttamiseen ettĂ€ saa nuo kolmiotkin palloiksi ja lĂ€mmöt vastaamaan oikeaa 😇

@Misa voi miten ihana uutinen, ettĂ€ hcg laskenut noin hyvin ja nĂ€yttÀÀ kovasti siltĂ€ ettĂ€ pÀÀsette yhdellĂ€ pistoksella 😌 Harmi koko juttu, mutta kiva saada sinut tĂ€nne takaisin piinailemaan. đŸ€©

@Kuuttituutti jĂ€nnittĂ€vĂ€ltĂ€ kuulostaa tuo tutkimus! Toivottavasti selviÀÀ jotain sieltĂ€ đŸ€žđŸŒˆ

Trigger pistetty ja ovista odotellaan. Tosi rauhallinen fiilis kyllĂ€ 😌
Toivottavasti ette mene ihan sekaisin kun pĂ€ivitin kĂ€yttĂ€jĂ€nimeĂ€ vĂ€hĂ€n helpommaksi haha! Kwv tÀÀllĂ€ 😎😂

View attachment 130124

Juu en tykĂ€nny tai osannut kĂ€yttÀÀ tuota muunninta 😁 mĂ€ki oon jannn en tiedĂ€ huomaako kukaan ettĂ€ vaihdoin vĂ€hĂ€n nikkiĂ€ đŸ€­ tĂ€nÀÀn tein sit pĂ€ivĂ€llĂ€ nega sofin 😅
 
@jamm tuossa ekalle riville laitetaan aika kun yleensĂ€ aina mittaa lĂ€mmön (tunnit ja minuutit, esim 6.30 aamulla on 6 am ja toiseen 30), keskimmĂ€iselle riville se myöhĂ€isempi/aiempi aika jolloin otit lĂ€mmön (eli esim 8.30 aamulla) ja sitten alas vaan mittarin lukema jonka sait (pitÀÀ vaan vaihtaa farenhait -> celsius). 🙂😌
 
@jamm tuossa ekalle riville laitetaan aika kun yleensĂ€ aina mittaa lĂ€mmön (tunnit ja minuutit, esim 6.30 aamulla on 6 am ja toiseen 30), keskimmĂ€iselle riville se myöhĂ€isempi/aiempi aika jolloin otit lĂ€mmön (eli esim 8.30 aamulla) ja sitten alas vaan mittarin lukema jonka sait (pitÀÀ vaan vaihtaa farenhait -> celsius). 🙂😌

En jaksa nyt kokeilla sitĂ€ mut en jotenkin saanut sitĂ€ jĂ€rkevĂ€sti toimii kĂ€nnykĂ€llĂ€ 😁 mut mun mielestĂ€ noi mittaukset antaa silti osviittaa mulle riittĂ€vĂ€sti..:) hyvĂ€ keksintö kyllĂ€
 
Juu en tykĂ€nny tai osannut kĂ€yttÀÀ tuota muunninta 😁 mĂ€ki oon jannn en tiedĂ€ huomaako kukaan ettĂ€ vaihdoin vĂ€hĂ€n nikkiĂ€ đŸ€­ tĂ€nÀÀn tein sit pĂ€ivĂ€llĂ€ nega sofin 😅
Sivusta huutelen, mutta mĂ€ jo tĂ€ssĂ€ aiemmin ihmettelin, ettĂ€ onko mulla ollut vuosia niin paha lukihĂ€iriö, ettĂ€ eikös se sun nimimerkki ollut n:llĂ€ eikĂ€ m:llĂ€. Kiitos kun kerroit, niin mun ei tarvii enÀÀ ihmetellĂ€, ettĂ€ onko mun aivot aivan sulaneet 😂.

Ja pahoittelut negasta, taitaa vielĂ€ olla aikaiset pĂ€ivĂ€t kuitenkin. đŸ€ž
 
Takaisin
Top