BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@jannn mulla on yön keskisyke ollu oviksesta asti huonompi eli 62-64, nyt vikat 4 yötä 60-62. Liekkö tuo lievä flunssa nosti sykkeitä. Kello myös näyttää "huono" viikon taaksepäin joka yöltä vaikka koen nukkuneeni normaalisti, hyvin. En tiedä mihin tuo perustuu, normaalisti ois "erinomainen" tai "hyvä".

Tänään lämmöt pikkusen nousussa 36.75 (vajaa 1h ennen normaalisti hetäämisaikaa 36.7). Mutta huolta tässä aiheuttaa eilen illalla ollut kova kipukohtaus alavatsalla, panadol 1mg helpotti. Tänään aamulla pyyhittäessä ruskeaa cyclotestin mukana 😢 pelottaa niin että menetetäänkö tämäkin...

Miltäs @IiJa-99 näyttää tänään testi ja lämmöt? 🌈
 
@Tyty Voi, tsemppiä sinne huolen keskelle. ❤️🤞 Toivotaan ei tule enää tuollaisia kipukohtauksia eikä vuotoa niin voisit olla rauhallisemmin mielin (vaikka kyllä uskon että on haastavaa sysätä huolta pois). 🌈
 
@Tyty tsemppiä kauheena sinne menetyksen pelkoon, jospa kumminkin mukana pysyisi❤️

Testi näytti tältä eli ei yhtään miltään ja lämmöt vähän nousussa.
IMG_4225.png
IMG_4213.jpeg
 
@jannn mulla on yön keskisyke ollu oviksesta asti huonompi eli 62-64, nyt vikat 4 yötä 60-62. Liekkö tuo lievä flunssa nosti sykkeitä. Kello myös näyttää "huono" viikon taaksepäin joka yöltä vaikka koen nukkuneeni normaalisti, hyvin. En tiedä mihin tuo perustuu, normaalisti ois "erinomainen" tai "hyvä".

Tänään lämmöt pikkusen nousussa 36.75 (vajaa 1h ennen normaalisti hetäämisaikaa 36.7). Mutta huolta tässä aiheuttaa eilen illalla ollut kova kipukohtaus alavatsalla, panadol 1mg helpotti. Tänään aamulla pyyhittäessä ruskeaa cyclotestin mukana 😢 pelottaa niin että menetetäänkö tämäkin...

Miltäs @IiJa-99 näyttää tänään testi ja lämmöt? 🌈

Toivottavasti jotain vaaratonta ❤️
 
@Tyty Ymmärrän hyvin sun pelkoja :red-heart: :disappointed-face: Toivottavasti oli vaan kohdun kasvusta johtuvaa pistelyä ja vuotoa 🌈

@Magnoliae Jäi eilen vastaamatta; Aivan mahtavaa! 🤩💖 Mä oikeesti uskon tuohon positiivisen ajattelun voimaan 🌈 Mä koitan muistuttaa itseänikin joka päivä et meillä on ollut niin p*ska vuosi, et ei vaan voi jatkua niin huono tuuri.

@IiJa-99 Onneks on vielä aikaista, jospa se kunnon plussa sieltä vielä tulee, lämmötkin on lupaavia🤞 🌈
 
Oooooo ihanaa, täällä odottikin @Tyty n plussa! 😍😍😍 Voi että, pidän kovasti peukkuja että kaikki menisi nyt hyvin ❤️ Kunpa, kunpa!! ❤️

@IiJa-99 kunpa sielläkin vielä muuttuisi plussaksi! 🌈😊

@Kwv toivottavasti lääkkeet toimisi tässäkin kierrossa yhtä hyvin kuin aiemmissa, ja että nyt tosiaan tärppäisi! 🌈❤️ Olisi kyllä jo teidänkin vuoro.

Nyt koitan taas aktivoitua täällä! Mulla ollut viikon verran kurjaa alaselkäsärkyä, tuntuu samalta kuin keskenmenoissa. Pitänyt ihan syödä särkylääkkeitä. Sain eilen työterveyden kautta lähetteen gynelle, ajan sain tälle päivälle. Aamulla alkoikin vuoto 🙄 Mutta kävin siellä gynellä silti. Oikeassa munasarjassa on 2,5 x 3,5 cm kysta. Kohtu näytti muuten normaalilta, limakalvo vaan 4,5cm, mutta toki jotain oli jo ehtinyt päivän aikana vuotaa pois.

Eli oikealla oli kasvanut munasolu muttei ollut päässyt irtoamaan. Mälsää. 😢

Ei kai tässä, oon iloinen että menkat tajusivat nyt jo tulla vaikkei ovista tapahtunut. Ettei käynyt niin kuin joskus, että menee kuukausia menkkoja odotellessa ja mitään vaan ei tapahdu.

Nyt tosissani koitan kohentaa ruokavaliota ja lisätä liikuntaa, jos sillä olisi mitään positiivista vaikutusta tähän kropan toimintaan. Greippejä en kyllä syö, vedin niitä hirveät määrät mutta tulosta ei tullut 😄 Voi kunpa nyt tässä alkaneessa kierrossa ovuloisin…

IMG_7939.jpeg


Edit / gyne sanoi ettei kysta välttämättä selitä alaselkäsärkyä, mutta seurailen tätä ja jos ei meinaa mennä ohi, niin pitää siitä olla erikseen vielä yhteydessä työterveyteen. Jotenkin silti veikkaan että kivut loppuu kun menkat alkaa olla ohi.

Edit 2 / niin joo ja tänään otettiin kontrolliverikokeet (trombosyytit, oli 394) ja ferritiini, joka oli vaan 20. Pitää selvittää voiko rautaa syödä jos imettää ja millä annoksella… Hb oli 137 enkä tiedä miten hyvä on jos se tuosta vielä kovasti nousisi.
 
Muokattu viimeksi:
@Mimossa kiitos paljon 🥰 oli kuulemma parhaat isänpäivälahjat 🤭❤️‍🔥 sitten hetken päästä kyseli että entäs se koiranpentu, eikö sen pitänyt kesällä tulla, oli siis huolissaan että lykkääntyykö se taas 😆 sanoin että nyt ei peruta mitään et sitten on samaan aikaan vauva ja koira jos niikseen käy mut koirahaavetta on jo niin monta vuotta siirretty että katotaan sitten keväällä. Mitäs sulle kuuluu, miten alkuraskaus on mennyt? 🌈😍
@Tyty kiitos kysymästä! 🥰 täällä on ollu vähäoireinen, mutta sitäki piinaavampi alkuraskaus keskenmenopelkojen kanssa. Mulla oireet oli pahimmillaan ehkä viikon ajan rv6 ja rv7 jälkeen ei enää juuri mitään. Oireettomuuden vuoksi ollaanki käyty varhaisultran jälkeen jo kaks ylimääräistä ultraa, toinen neuvolassa ja toinen yksityisellä 😅 Hienosti oli Tyyne niissä kasvanut ❤️ Tänään on rv11+0.

Tällä viikolla onnistuin saamaan koronan ja ollu taas uudet pelot tulilla 😥 nt-ultraan ois vielä pari viikkoa, sitä nyt odotellessa!🌈
 
@Mimossa Ihana kuulla kuulumisia, voi ihana Tyyne! 🤩:red-heart: Toki miinus toi korona, toivottavasti menis nopeasti ohi vähäoireisena :disappointed-face:

@Misa Hyvä et pääsit tarkistamaan tilanteen :red-heart: Hyvä et kuukautiset tuli ja pääsit kierrosta 33 päivällä 🌈
En nyt muista mainitsitko koittanees royal geleeä? Monet sanoneet sen auttavan ovulaatioon ja jopa lyhentäneen kierron pituutta 🤔
Mullakin krooniset selkäkivut on pahimpia just kuukautisten ja oviksen aikaan, selkeästi hormonit aina vaikuttaa :Grimacing Face:

Täällä vaan tylsä kp3.. "keep bleeding keep keep bleeding.." :tears: Osuva biisi, muistaako muut?
 
@Misa ❤️🌈 Mukava että oot palannut linjoille. Harmi ettei ovulaatiota tullut odottelusta huolimatta ja toivottavasti kivut selässä helpottaa kun kkvuoto on ohi 🤞🌈 kun muistutit tuosta ruokavaliosta niin mähän lopetin lisätyn sokerin ja herkut sillon pari kk sitten. Sama oli syksyllä ennen esikoisen tärppiä. Oonkin nyt miettinyt mahtoko olla vaan sattumaa vai vaikuttiko se jokapäiväinen sokerin mussutus hedelmällisyyteen 🤔 Jospa saisit @Misa buustia terveellisempiin valintoihin tästä 🥑🥕 söin myös paljon pähkinöitä, hyviä rasvoja ylipäänsä.. avokadoa, kananmunia ja yleensäkin paljon ruokaa! Oikeeta ruokaa 😅 toivottavasti seuraavassa kierrossa ovis tulee! 🌈

@Mimossa voi tiedän hyvin mistä puhut 🙈 oireettomuus, monet ultrat... ihana kuulla että kaikki hyvin! 🌈 koronaakin pidetään perusflunssana nykyään, toivottavasti taittuu vähillä oireilla! Tsemppiä nt-ultraan, se on jo ihan pian! ❤️🌈

@Däumeline muistan! Heti alko soimaan 🤣 vuoda nyt niin että kasvaa sit puhtaalle kohdulle kaunis limakalvo😆 🌈
 
@Mimossa Ihana kuulla kuulumisia, voi ihana Tyyne! 🤩:red-heart: Toki miinus toi korona, toivottavasti menis nopeasti ohi vähäoireisena :disappointed-face:

@Misa Hyvä et pääsit tarkistamaan tilanteen :red-heart: Hyvä et kuukautiset tuli ja pääsit kierrosta 33 päivällä 🌈
En nyt muista mainitsitko koittanees royal geleeä? Monet sanoneet sen auttavan ovulaatioon ja jopa lyhentäneen kierron pituutta 🤔
Mullakin krooniset selkäkivut on pahimpia just kuukautisten ja oviksen aikaan, selkeästi hormonit aina vaikuttaa :Grimacing Face:

Täällä vaan tylsä kp3.. "keep bleeding keep keep bleeding.." :tears: Osuva biisi, muistaako muut?

Muistan 🤣 kp2 täällä. On kyllä jotenkin outo vuoto, niukanlainen vaikka yleensä eka tai toka päivä mulla runsaampaa. Noh, varmaan limakalvo ainakin onneton, jotain outoa myös kohdussa, pipelle näyte ei tunnistanut polyyppia mutta jotain muuta kyllä.. teksti oli liian outoa ymmärtääkseni siitä mitään. Mahdollisesti ainakin ne pari kiertoa mitä ennen näytettä oli, oli ovuloimattomia. Luulisi että nyt oon ovuloinut 2 viimesintä kiertoa kun kierto ollu tasainen/säännöllinen. No reilun kk päästä tähystykseen.

Mulla ollu tarkoituksena myös vähentää sokeria mut aaargh liian vaikeeta... greippimehua vois kyl ostaa..
 
@Däumeline gelee royalea en ole kokeillut! Hmm, pitääkin nyt tutustua siihen enemmän 😊 Minkä verran/koska ja voiko tuota käyttää imettäessä. Jostain syystä en tuohon ole sen tarkemmin tutustunut vaikka on kyllä monessa paikassa tullut vastaan.

@Tyty kyllä inspiroi kuulla että ollut selkeää hyötyä ruokavalion parantamisesta! 🤩 Täytyypä panostaa just noihin mitä luettelit. Välillä tulee syötyä kyllä ihan järkevästi mutta sitten on toisinaan useampia päiviä peräkkäin kun syö vaan kaikkea turhaa 😫

@jannn sokeri on kyllä paha! 🥲 Todellakin vaikea vähentää… Ja nopeat hiilarit nyt yleensäkin. Ite lähden nyt vaan siitä ettei osteta kotiin sipsejä, karkkeja tai uppopaistotuotteita (=lihikset/vihikset 🤭), se on suht helppo eka askel tässä.
 
@Misa Tämän ketjun löysin gelee royalista. Itse en ole _vielä_ käyttänyt. On mullakin vielä ässänä hihassa jos en tämän vuoden puolella saa plussaa 🌈
Mulla kans lähteny herkuttelut lapasesta lähiaikoina. Sain kivasti pudotettua 12kg toukokuusta, nyt vaan pitäis tsempata et pysyiskin poissa ja ei heti tulis raskaudessakaan yhtään :Grimacing Face: Tää pimeys ja arkistressi saa mut elämään paahtoleivällä&nutellalla. Pakko saada makeaa kuukautisiinkin 🥲 No, kuhan vuoto loppuu niin lupaan minäkin tsempata taas.
 
@Däumeline kiitos, täytyy lueskella ainakin parit vikat sivut tuosta keskustelusta 😊 Ruohonjuuressa näyttäisi nyt olevan geleet alessa, joten täytyy pistää tilaukseen. Vaikuttaisi googlauksen perusteella että tuota voisi käyttää imettäessäkin mutta pitää vielä varmistaa.
Hienosti oot kyllä pudottanut painoa! Täysin ymmärrettävää että välillä tarvitsee taukoa ja herkkujakin 🙂
 
Mulle on vaikeaa sokerin ja herkkujen suhteen syödä "vain vähän" eli helpomoaa on olla syömättä yhtään 😁 kun on kerran päättänyt niin ei tuu sitä jahkailua voiko syyä ja paljonko ja lupauksia että huomenna taas en syö jne kierrettä joka on loputon 🤪 en muista missä täällä foorumilla mutta näin joskus jonkin siementaulukon (olitko se sinä @Däumeline ? 🤔) kuukautiskierton mukaan ja oikeestaan vahingossa aloin syömään kurpitsan siemeniä joka päivä viime kierrossa 😄 että siemenet kans ostoskoriin! Jogurtissa 🫶🫶


Screenshot_20231116_070343_FF App.jpg


Lämmöt pomppasi tänään ja leposyke yöltä 63 ja "erinomainen" yö. Milloinkahan sitä lopettais mittaamisen..
 
@Kwv Sormet ristissä että saatte ultrassa lupaavia uutisia! 🌈🤞

@Misa Höh, harmi ettei ovulaatiota tullut mut hyvä ettei kierto venynyt pitkäksi. ❤️ Mä oon geleetä syönyt molempien elämäni plussien aikaan. Mutta myös negakiertoja ollut geleen aikaan. Ehkä voimistaa ovista (limat, kivut) mulla. 🤔 Mutta taisin joskus aiemminkin sanoa että nyt kun molemmat plussat on tullut kun oon tota syönyt niin ilmankaan en osaa olla. 🤪

@Mimossa Ihana kuulla susta. ❤️ Onpas sunkin raskaus jo pitkällä! 😍 Tsemppiä koronaan, toivottavasti menee lievillä oireilla ohi.

@Däumeline Kiitos korvamadosta! 😁😄 Ja tsemppiä alkukierron tylsiin päiviin, kohta alkaa sit jännempi vaihe. 🌈

@jannn Myös tsemppiä alkukiertoon!


Täällä FF piirti oviksen päivää myöhemmäksi kuin itse olisin arvannut. No, nyt on joko dpo 3 tai dpo 4 eli joka tapauksessa vielä pitää odotella dippailuvaihetta. 😁 Nyt ei enää ole yhtä hullu optimismi tästä kierrosta mutta ihan ok fiilis joka tapauksessa.

Elämäntavoista puhetta. Mulla kans tavoitteena karsia turhat makeat välipalat / herkut pois, myös taloudellisista syistä kun ollut nyt tavallista tiukempaa kun on ollut enemmän isoja kertaluonteisia menoja + km jälkeinen sairasloma pudotti tulotasoa. Tuntuu että jokainen euro on tarpeeseen. Mut olishan tässä vara myös pudottaa painoa, en ole koskaan onnistunut pääsemään eroon imetyksen loppumisen jälkeen tulleista kiloista -- ja mä en ole imettänyt yli kahteen vuoteen 🙂🙂

Screenshot_20231116_064513_FF App.jpg
 
@Tyty Joo tässä näitä "seed cycling" taulukoita jos muitakin kiinnostaa. Tässä on kyl oikeestaan vaan toi et ennen ovulaatiota kahta siementä (kurpitsan ja pellavan) ja ovulaation jälkeen kahta toista (seesamia, auringonkukkaa) siementä :smiling-eyes:
Nämä siemenet auttaa hormonien toimintaan.
 

Liitteet

  • Copy-of-Your-life-2.png
    Copy-of-Your-life-2.png
    368 KB · Katsottu: 59
  • SFNSG-SeedCyclingChart-936x1170.jpg
    SFNSG-SeedCyclingChart-936x1170.jpg
    696.8 KB · Katsottu: 58
  • Seed-Cycling-Cheat-Sheet-for-Hormone-Health-and-Support-by-Dani-Bruflodt-2.jpg
    Seed-Cycling-Cheat-Sheet-for-Hormone-Health-and-Support-by-Dani-Bruflodt-2.jpg
    227.4 KB · Katsottu: 57
Siemenistä oon lukenut ettei saa imettäessä syödä, samasta syystä kun on raskaudenkin aikana kielletty 😩 Tietty leivässä ym. pieninä määrinä ok. Mutta ne jää nyt multa toistaiseksi sivuun. Mutta pähkinöitä pitää kyllä alkaa syödä pikku määrä päivittäin, ja enemmän avokadoa! 😋

Hyvältä @Tyty näyttää lämmöt! 😍🌈

@Magnolia aina kiva kuulla onnistumistarinoita, kyllä noi geleet pitää ottaa nyt testiin 😁 Ilmeisesti alehinta on voimassa myös Ruohonjuuren liikkeissä, eikä vaan verkkokaupassa, joten täytyy käydä hakemassa pois. Mitäpä sitä ei kokeilisi, kun kerta mikään ei estä. Hyviä piinapäiviä, ja tsemppiä sinne myös ruokavalion fiksaamiseen! 😊

Nää mun menkat on kyllä niin super niukat, että jo niistä huomaa, ettei ollut ihan normaali kierto. Ihan tumman tummaa ja vähäistä. Veikkaan että ylihuomenna on jo täysin ohi 😅
 
Ihanaa että olet @Misa palannut langoille 🤩 harmi tosiaan ettei ovista tullut ja tilalla kysta. Mutta onneksi kierto ei venynyt tuon pidemmäksi. Mulla kystan kanssa oli vajaa 50 päiväinen kierto 🙈 toivotaan että tässä kierrossa nyt sitten kaikki menee sieläkin paremmin! 🌈🤞

@Tyty käyn tiirailemassa kuulumisia myös tuolta heinäkuisista ja toivon vaan niin kovasti että teillä menee kaikki hyvin 🩷

@Magnoliae kiva että FF todensi oviksen, voihan se tuota arvausta vielä muuttaa mutta hyvä että edes sinne päin! 🌈🌈

@Däumeline mielenkiintoisia juttuja noi gelee royale ja siemenet, kiitos näistä! Pitääkin tutustua enemmän. Kaikki keinot vaan käyttöön 🙈 pähkinöistä oon kyllä lukenut mutta siemenistä en.

@Mimossa ihana kuulla että siellä tyynen kanssa kaikki hyvin 🩷 toivottavasti koronakin lähtee nopeasti.

Mitä kuuluu kiertokamu @Kuuttituutti lle? 😇

FF on jo optimistinen että ovis olisi mennyt, mutta ehkä ei vielä kp8 sentään 🤣 Eiköhän lämmöt tule vielä takaisin alas. Tänään illalla vielä Gonalia ja huomenna ultra! 🤞 Kävin jo ostamassa Gonasi Setin irroituksen (optimistisena että ultrassa näkyy vastetta) kun sitä oli reseptillä vielä ja ollut saatavuusongelmia. Jostain syystä tykkäsin siitä enemmän kuin Ovitrellesta vaikka ovitrelle oli helpompi pistää.

IMG_8530.jpeg
 
@Kwv oliskin ennätysaikainen ovis! 😄 Toivottavasti huomenna ultrassa näkyisi jo johtofolli 🤞

Nyt on geleet haettu, ja ostin samalla myös maca-jauhetta. Vaikka aiemmin sanoin etten siihen lähde, kerta se on jotain ihan kauhean pahaa 🤭 Mutta kokeillaan nyt sekin. Ostin jauheen lähinnä hinnan takia ja kun sen annostusta on helpompi säätää, otan nyt ainakin alkuun vain 1/2 tl päivässä.
 
Takaisin
Top