BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@Mimossa kiitos paljon đŸ„° oli kuulemma parhaat isĂ€npĂ€ivĂ€lahjat đŸ€­â€ïžâ€đŸ”„ sitten hetken pÀÀstĂ€ kyseli ettĂ€ entĂ€s se koiranpentu, eikö sen pitĂ€nyt kesĂ€llĂ€ tulla, oli siis huolissaan ettĂ€ lykkÀÀntyykö se taas 😆 sanoin ettĂ€ nyt ei peruta mitÀÀn et sitten on samaan aikaan vauva ja koira jos niikseen kĂ€y mut koirahaavetta on jo niin monta vuotta siirretty ettĂ€ katotaan sitten kevÀÀllĂ€. MitĂ€s sulle kuuluu, miten alkuraskaus on mennyt? 🌈😍

@Kwv đŸ„° heinĂ€kuun lopulle menee laskettu aika, oisko 25.7 ollu FF veikkaus. Oliko sulla tĂ€llĂ€ viikkoa se ultra? TsemppiĂ€ đŸ€žđŸŒˆâ€ïž

LÀmmöt oli muuten tÀnÀÀn vielÀ pikkusen alempana. HerÀsin kyllÀ tosi aikasin, yli tunnin normaalista ajasta aikasemmin mittasin lÀmmöt 36.6 niin lisÀsin sit 0.1 astetta.

Screenshot_20231113_120458_FF App.jpg
 
@Miumiuu kiitos kĂ€ppyrĂ€kuvasta, lohdullista et sullakin ollut samanlainen laahaus lĂ€mmöissĂ€ 😆 tota natural cyclesin kuvaa on kyllĂ€ hankala tulkita. TĂ€ytyy tĂ€ssĂ€ uskaltautua kurkkimaan sinne heinĂ€kuisiin et sais riittĂ€vĂ€t viestit kasaan salaiselle puolelle pÀÀsyyn ja mukaan keskusteluun paremmin. SĂ€kin oot saanut jo viestit lĂ€jÀÀn. Ja vertaistukea tĂ€hĂ€n alkuun jo kaipaankin mutta ihan vielĂ€ en uskalla tulla.. 🌈

@jannn nĂ€nnit on hivenen arat ja ne loppukierron finnit puuttuu. Sit alavatsa on erilaisen tuntuinen ja semmonen jĂ€nnĂ€ painavuus etenkin illalla istuessa ja nukkumaan mennessĂ€. Tosi mĂ€rkÀÀ myös on! 😅
 
@Tyty Hyvin tummuu! :smiling face with heart-eyes: :red-heart:🌈

TÀÀllÀ tosiaan alkoi kp1, eilen illalla jo alkoi vuoto ja yön aikana vahvistui kunnolla. Nyt pitÀis malttaa ovulaatioon 15+pv :Grimacing Face: On se jÀnnÀ miten se tuntuu niin pitkÀltÀ ajalta, mut vÀlillÀ tuntuu et tÀssÀ arjessa esikoisen kanssa viikot vaan lentÀÀ, miten tuo viikonloppukin meni noin nopeesti?!
 
@Tyty Joo se NC:n kĂ€ppyrĂ€ on ihan kökkö đŸ€Ł YmmĂ€rrĂ€n hyvin tuon, ettĂ€ ei ihan heti alussa vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ uskalla siirtyĂ€ sinne lasketun ajan kuukauden ryhmÀÀn höpöttelemÀÀn ❀ Sama oli itellĂ€kin, mutta kuitenkin sitten rohkaistuin just tuon takia, ettĂ€ saa viestit kasaan salaista ryhmÀÀ varten 🙈
 
@Tyty Hyvin tummuu! :smiling face with heart-eyes: :red-heart:🌈

TÀÀllÀ tosiaan alkoi kp1, eilen illalla jo alkoi vuoto ja yön aikana vahvistui kunnolla. Nyt pitÀis malttaa ovulaatioon 15+pv :Grimacing Face: On se jÀnnÀ miten se tuntuu niin pitkÀltÀ ajalta, mut vÀlillÀ tuntuu et tÀssÀ arjessa esikoisen kanssa viikot vaan lentÀÀ, miten tuo viikonloppukin meni noin nopeesti?!

Mulla ehkÀ huomenna kp1. :) vÀhÀn kipuja ollut mutta ei vuotoa. ja sit taas oletettavasti n. 17pÀivÀÀ ovisplussaan. EhkÀ about samaan aikaan ovisplussataan :)
 
@IiJa-99 kyllĂ€ jotain nÀÀn! 👀 Mutta dpo7 on aika aikainen... voisko ovis ollu olla pĂ€ivĂ€n aiemmin vaikka dpo8kin on tosi aikainen đŸ€” oispa oikea haamun alku!! đŸ€žđŸŒˆ Nyt on entistĂ€ piinaavammat pĂ€ivĂ€t sulla edessĂ€.

MĂ€ nĂ€köjÀÀn seuraan sun @Miumiuu lĂ€mpöjĂ€ ku edelleen laahustelee 😆

@DĂ€umeline onko ripaska jo tasaantunut kun pienensit inositolia? 😁
 
@IiJa-99 No nĂ€kyy!! 🌈 Voihan tuo olla oikeasti plussa, jos olet yksi niistĂ€ onnekkaista, joilla kiinnittyminen tapahtuu _todella_ aikaisin, tuo lĂ€mpödroppi (eilen?) voisi hyvinkin olla se đŸŒˆđŸ€žMuuten on kyllĂ€ törkeĂ€ viivanpaikka :Grimacing Face: Nyt vaan toivotaan vahvistumista viivalle :red-heart:
Onko sulla jotain sopivia oireita? đŸ€©
 
@Tyty EipÀ oikeastaan :No Evil Monkey: TÀnÀÀn aamuna tuli taas, toki nyt muutenkin kuukautiset, jotka yleensÀ aiheuttaa samankaltaista meininkiÀ. Mut muuten on pÀivisin ihan normaalia :rolling:
En sit tiedÀ voisko olla kans joku stressijuttu, nyt kun tÀÀ kiireinen arki on alkanu ja joudun siellÀ pÀivÀkodissakin istuskelemaan. TÀnÀÀn esikoisella fyssari niin ei mennÀ pÀivÀkotiin.
 

Liitteet

  • Screenshot_20231114_071538.jpg
    Screenshot_20231114_071538.jpg
    345 KB · Katsottu: 47
@IiJa-99 NĂ€kyy!! Mielenkiintoista ettĂ€ kahteen eri testiin piirtyi. Voi, olispa ihan ihka oikea viiva ja lĂ€htisi vahvistumaan đŸ€žđŸ„°

@jannn ja @DĂ€umeline kiertokamuille tsempit uusiin kiertoihin ❀❀

@Miumiuu ja @Tyty ja muut tĂ€n ketjun heinĂ€kuiset alumnit, ihana kuulla nĂ€itĂ€ onnistumisia đŸ€©đŸŒˆ

TÀÀllĂ€ lĂ€mmöt vĂ€hĂ€n nousussa, mutta FF ei ole vielĂ€ arvaillut oviksen paikkaa. Itse sanoisin ettĂ€ nyt on dpo 2. Mulla on nyt maailman hassuin ja kĂ€sittĂ€mĂ€ttömĂ€n ylioptimistinen ajatus joka pitÀÀ nyt sanoa "ÀÀneen" tÀÀllĂ€ kun en muuallakaan kehtaa. 😁😁 Eli kun oviskivut tuntui niin kovina ja molemmilla puolilla niin mulla on sellainen tunne ettĂ€ siellĂ€ on ollut tuplat kypsymĂ€ssĂ€. Ja vahva tĂ€rppiolo joka ei perustu nĂ€illĂ€ dpoilla tietenkÀÀn yhtÀÀn mihinkÀÀn.

NOIN! Tulipa sanottua niin voin sit kymmenen pĂ€ivĂ€n kuluttua pyöritellĂ€ pÀÀtĂ€ni yltiöoptimismille. 😁

Screenshot_20231114_081604_FF App.jpg
 
@IiJa-99 no nĂ€kyy!! JĂ€in katsoo sun kĂ€yrÀÀ, toki nyt voi vaan arvailla kun mittaus alkanut ilmeisesti kp 16 vasta. JĂ€in miettii, ettĂ€ oisko toi 6.11. tapahtunut dippi itseasiassa estrogeenidippi, joka tulee joillakin dpo 2- 3. Eli oisko tĂ€nÀÀ dpo 10-11!? đŸ€” Vaikea tosin sanoa mikĂ€ dpo, vai teitkö ovulaatiotestejĂ€ tÀÀ kierto? Mutta positiivistahan se nĂ€yttÀÀ đŸ˜đŸ˜đŸ˜đŸ˜đŸ„ł nyt tarrasukkia!
 
@IiJa-99 MĂ€ tĂ€ssĂ€ myös katselin tota kĂ€yrÀÀ nii mul tuli mieleen et josko ovulaatio olis pĂ€ivĂ€n aikaisemmin, eli dpo18, jolloin lĂ€mmöt pudonneet? Jos ovulaatiota tikutit niin lh-huippu voi hyvin olla samana pĂ€ivĂ€nĂ€ kuin ovulaatio, mulla usein nĂ€in đŸ€” Eli nyt oliskin dpo8 jo. Milloin sulla yleensĂ€ on ovulaatio, vai ootko menny vaan Flo:n mukaan?
@Empsu94 voi myös olla oikeassa.
 
KellehĂ€n mÀÀ nyt alkaisin vastaan😂😂😂 mutta siis @Empsu94 hyvĂ€ teoria, muttei mahdollinen, koska testasin tikuilla ovista 2x/pv ja eka positiivinen testi tuli kp18 klo 20.00. Oletan oviksen siis tapahtuneen kp18-19 yönĂ€.
KyllĂ€ mÀÀ rukoilen, ettĂ€ oikeesti meinaavat jotainđŸ„č❀

@DĂ€umeline tosiaan ne lĂ€mmöt tipahti mun ihmetykseksi jo dpo5 illalla ja eilen aamulla oli vielĂ€ matalalla. Oireita kyllĂ€ ei oo muutaku ettei eilen tarvinu kĂ€yĂ€ nii useasti pissalla kun normaalisti. Eikai oireita vielĂ€ voi ollakkaa😂
Ovulaatio on yleensĂ€ tapahtunut ekasta positestistĂ€ 16h sisĂ€Ă€đŸ€”

@Tyty on niin aikaista, ettĂ€ siks epĂ€ilen suuresti testien luotettavuutta. Mutta noh parin pĂ€ivĂ€n sisÀÀ nĂ€kee oliko viallisiađŸ„č

@Magnoliae ihana sinĂ€ kuin optimistinen😍 oispa enne ja tulisi plussa!
 
@IiJa-99 mulla on maailman surkeimmat viivalasit mutta kyllĂ€ mĂ€kin nĂ€en noissa molemmissa ihan selvĂ€t viivat! Onpa aikaiseen tullut, mutta voi kun lupailisi hyvÀÀ đŸŒˆđŸ€žđŸ€žđŸ˜

@Tyty MiltĂ€ testit nĂ€yttÀÀ vai testaatko joka toinen pĂ€ivĂ€? 🙉😇

@Magnoliae Ihanaa optimistisuutta! Tuohan ois ihan mahtavaa jos ois tuplamahis! 😍 Hyvin voi toteutua, pidetÀÀn sormet ristissĂ€.

TÀÀllĂ€ tĂ€nÀÀn vika letropĂ€ivĂ€, huomisesta alkaen sitten gonalia massuun ja perjantaina ultraan. đŸ€ž Oispa tĂ€mĂ€ meidĂ€n kierto 😼‍💹

IMG_8528.jpeg
 
@Magnoliae optimistisuus on hyvĂ€ juttu! Toivottavasti pÀÀset sanomaan "mĂ€hĂ€n sanoin!!" đŸŒˆđŸ˜†đŸ€ž (..ja vu:ssa sitte nĂ€kyy tuplat sykkimĂ€ssĂ€...đŸ€­)

@DĂ€umeline voihan se tosiaan stressiripaskaa olla myös, monen asian summa. Onneks ei pitkin pĂ€ivÀÀ tartte juosta vessaan mut toivottavasti helpottaa pian 😁

@Kwv kyllĂ€ tikku tĂ€nÀÀnkin aamulla kastu đŸ€­ (eilen vaan kerran!) Laitan kuvan katsottavaksi. MinĂ€kin toivon teille niin onnistumista tĂ€hĂ€n kiertoon đŸ€—đŸ„° (.. ja kaikille tietty myös).

20231114_064810.jpg


VĂ€lillĂ€ pelottaa km ja vĂ€lillĂ€ taas annan jo ajatuksien leijailla tulevaan raskausaikaan ja ens kesÀÀn jne... đŸ„č ja herÀÀ miljoona kysymystĂ€. YritĂ€n ajaa mieltĂ€ suuntaan et raskaana tĂ€ssĂ€ ollaan niin kauan ku toisin todistetaan ja iloita tĂ€stĂ€ etapista ettei menis pĂ€ivĂ€t murehtiessa kun ei se murehtiminen mitÀÀn auta. Vaikka pelottaakin ihan sikana. En tiedĂ€ millon uskaltaa hengĂ€htÀÀ ja luottaa et saatais tĂ€stĂ€ vauva syliin asti. Huomenna soitto polille niin saan ainakin mielipidettĂ€ ton cyclotestin suhteen, mulla ku ollu noissa km:ssa ihan kkvuoto niin sitĂ€ nyt tĂ€ssĂ€ pelkÀÀn alkaako vuotaa jos lopetan. Toivottavasti en pahoita kenenkÀÀn mieltĂ€ ajatuksillani kun ei varsinaisesti tĂ€nne kuulu 🙈 ehkĂ€ pian rohkaistunut tonne heinĂ€kuisiin purkamaan enemmĂ€n nĂ€itĂ€ juttuja. KĂ€yn tÀÀllĂ€ kyllĂ€ seuraamassa teidĂ€n muiden matkaa đŸ€—đŸ’•
 
@IiJa-99 Mulla on tullu oireet tosi aikaisin molemmissa tÀn vuoden raskauksissa, yököttÀvÀ olo alkanu just jotain dpo6 ja oon tienny heti et nyt oon raskaana, oon jopa sen tÀnne silloin maininnu et en tiedÀ olenko hullu, mut nÀmÀ oireet on aitoja. Mulla se yököttÀvÀ olo tuli ensimmÀisenÀ, sit rinnat kipeyty perÀssÀ. PÀivÀ pÀivÀltÀ vahvistunu se paha olo. Ja mulla myös heti alkanu tiheÀvirtsaaminen, pakko juosta tunnin vÀlein vessaan. Mut ilmeisesti tÀmÀkin on niin yksilöllistÀ, monilla ei ole mitÀÀn oireita pitkÀÀn, sanoisin jopa et he ovat niitÀ onnekkaita.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Esikoisesta en tosiaan edes tajunnu olevani raskaana, kunnes sit kuukautiset oli viikon myöhÀssÀ :Face With Tears Of Joy:MielellÀni ottaisin taas samanlaisen oireettoman alkuraskauden et en kokis niin pahaa oloa seuraavassa raskaudessa.

Muille vastailen myöhemmin, tÀssÀ taas kiireinen pÀivÀ :Grimacing Face:
 
@Tyty mites sun sykkeet? Millon nousi ja kuinka paljon? MÀ saan sykemittarikellon vasta 3vkon pÀÀstÀ
 
Takaisin
Top