BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Tyty kieltämättä oon nyt töihin palattuani ollut vähän väsyneempi, vaikka nyt saankin nukkua pidempään. 🥱 Oon vaan taustaillut kun tylsä alkukierto menossa. Käynyt välillä lueskelemassa mutten oikein ole jaksanut kommentoida, ja aikakin menee nopeampaa kun keskittyy muihin asioihin 😄
Pahoittelut negasta ❤️😔 Toivon niin että teillä inssistä vielä tärppäisi!

@Nurppu oih, nyt Saagalle kovasti tsemppejä sinne, että tarttuisi kiinni kunnolla! 😍

@Summerwalk kiva kuulla susta pitkästä aikaa! 🥰

@Kwv siis se mehu on ihan kamalaa! 😳 Itse puristettu greippimehu on kyllä niin paljon parempaa. Tai greippi ihan sellaisenaan syötynä. 😄

Mistä nyt tuli mieleen että mun piti ottaa ne greipit tähän kiertoon mutta en ole muistanut 🤦‍♀️ Huomenna ollaan reissussa koko päivän, joten ehkä sitten sunnuntaista alkaen.

Pari aamua meni etten jaksanut mitata lämpöä. Keskittyminen nyt ollut vauvassa ja työjutuissa, joten näin alkukierron ollessa meneillään, ei ole ajatukset juurikaan olleet yrittämisessä. Mutta pikkuhiljaa taas, kun alan tehdä ovistestejä jostain kp12 eteenpäin 😊 Onkin jännä nähdä miten easy@home ja onestep eroaa toisistaan. Aion testata molemmmilla nyt tässä kierrossa.

Ihmeen vetistä vuotoa ollut nyt vaikkei ovis ole lähelläkään. Varmaan kroppa vähän sekaisin kun töihinpaluun takia vauva alkoi syödä osin korviketta, ja nyt oon pumppaillut, että saanut maidontuotantoa taas paremmaksi. (Oli jo vähän kriisi että loppuuko imetys kokonaan mutta ei onneksi vielä) Saa nähdä sekoaako kiertokin nyt tälläsestä 😶

IMG_7574.jpeg
 
@Misa Mukava kun oot linjoilla 😁 hienoa että sait kirittyä pumppauksella maidontuotantoa taas paremmaksi, kyllä se siitä tasoittuu, hormonit myös jos siitä johtui. Toivottavasti saatte jatkaa imetystaivalta just siihen saakka kun haluatte 🤗 mullakin oli tää viikko jotenkin työntäyteistä niin oli helpompi ku keskittyminen siihen enemmän.

Pitäskö sitä kipasta greipit hakemassa itekin... 😅 tykkään kyllä mut ärsyttäviä kuoria. Greippimehua täällä kylällä ei enää myydä, sen oon jo kattonut.

Varasin jo ultran polille ku luulin et hanat aukesi jo eilen, niinku aina alkaa heti kunnon niagaralla. Mutta eipä sitten tällä kertaa. Nyt sitten pähkäilen ilmoitanko vielä polille maanantaina tästä sekoilusta vai en. Oletan et tänään alkaa kunnolla. Luultavasti ei vaikuta ultran ajankohtaan ku menee vasta kp11 ja pitäs olla jo kp10 mut viikonloppu siinä sotkee, eli sitten osuis hyvin ultra kp10 jos hanat aukeis tänään kunnolla. Letrot sitten sen mukaan 🤔 pitäs oviksen osua hyvin viikolle! Tai sitten perus jotain sotkua tulee 😂
 
@Misa Mukava kun oot linjoilla 😁 hienoa että sait kirittyä pumppauksella maidontuotantoa taas paremmaksi, kyllä se siitä tasoittuu, hormonit myös jos siitä johtui. Toivottavasti saatte jatkaa imetystaivalta just siihen saakka kun haluatte 🤗 mullakin oli tää viikko jotenkin työntäyteistä niin oli helpompi ku keskittyminen siihen enemmän.

Pitäskö sitä kipasta greipit hakemassa itekin... 😅 tykkään kyllä mut ärsyttäviä kuoria. Greippimehua täällä kylällä ei enää myydä, sen oon jo kattonut.

Varasin jo ultran polille ku luulin et hanat aukesi jo eilen, niinku aina alkaa heti kunnon niagaralla. Mutta eipä sitten tällä kertaa. Nyt sitten pähkäilen ilmoitanko vielä polille maanantaina tästä sekoilusta vai en. Oletan et tänään alkaa kunnolla. Luultavasti ei vaikuta ultran ajankohtaan ku menee vasta kp11 ja pitäs olla jo kp10 mut viikonloppu siinä sotkee, eli sitten osuis hyvin ultra kp10 jos hanat aukeis tänään kunnolla. Letrot sitten sen mukaan 🤔 pitäs oviksen osua hyvin viikolle! Tai sitten perus jotain sotkua tulee 😂
Mä leikkaan greipit viipaleiksi ja siitä sitten vaan haukkaan! 😄 En jaksa kuoria, sama juttu appelsiinien kanssa.

Ehkä jos tänään nyt alkaa kunnon vuoto niin ei tarvii tosiaan ilmoitella mitään 😊 Toivottavasti alkaa, ettei nyt tarvitsisi säätää sen ultra-ajan kanssa ja muutenkin.
 
Mä leikkaan greipit viipaleiksi ja siitä sitten vaan haukkaan! 😄 En jaksa kuoria, sama juttu appelsiinien kanssa.

Ehkä jos tänään nyt alkaa kunnon vuoto niin ei tarvii tosiaan ilmoitella mitään 😊 Toivottavasti alkaa, ettei nyt tarvitsisi säätää sen ultra-ajan kanssa ja muutenkin.

Tuttuun tapaan jo veret holahti 😂 että eiköhän nyt kp1 viimeistään, lääkkeet kai tän mukaan kans ni ei ainakaan liian aikasin alota..vaikka joskushan letrot määrätään jo kp2 kyllä 🤔

Greippilohkot voiskin toimia! Täytyy tuumata jaksaako niitä riittävästi vedellä päivässä (mahdollisen) hyödyn saamiseksi 😆
 
@Tyty eilen iski illasta ja uitin, puhdas nega oli 😄 eilinen siis vastas dpo8:a jollon mulla aiemmin on jo näkyny kaukaista haamulaista. Mut en vielä heittäny pyyhettä kehään, aiemmat dpo8 haamulaiset ei kuitenkaan oo pysyny kyydissä eli ei se oo mikää merkki vielä mistään! Mut huomasin samalla et mul on enää 1 medigoo (suosikkitesti) jäljellä mun valtavasta setistä minkä joskus aikoja sit tilasin, ja sit oli pari jotai onesteppiä 😄 että aika randomilla setillä nyt liikkeellä! En jaksais ostaa kaupastakaa ny mitään, kattelen noilla ny pari päivää varmaan 😄

Kävin lukee mun viime PASin viestejä, sieltä paljastu et mulla oli tärppiolo aluks mut 4. päivän kohalla oli yllättäen kaikki olot kadonnu. Ja siitä PASista ei siis tullu ees haamulaista. Nyt mulla on viel tänää 4. päivä nää samat tärppiolot, ehkä se on positiivinen merkki 😄 tai sit tää viesti jää tänne muistutukseks mulle tuleviin PASeihin että tärppiolo 4pv siirrosta ei meinaa mitää!

Siirsin FF:ssä oviksen sinne missä se vastaa siirtoajankohtaa, eli että 5pv alkion siirto oli dpo5. Merkkasin myös mukamas yhdynnän sinne ovispäivälle ku FF ei suostunu kertoilee jotain juttuja ilman sitä kun muka ei oo mahista plussaan, vaikka oon merkannu ton alkionsiirron tonne!

Screenshot_20231021-103335.png
 
@Tyty eilen iski illasta ja uitin, puhdas nega oli 😄 eilinen siis vastas dpo8:a jollon mulla aiemmin on jo näkyny kaukaista haamulaista. Mut en vielä heittäny pyyhettä kehään, aiemmat dpo8 haamulaiset ei kuitenkaan oo pysyny kyydissä eli ei se oo mikää merkki vielä mistään! Mut huomasin samalla et mul on enää 1 medigoo (suosikkitesti) jäljellä mun valtavasta setistä minkä joskus aikoja sit tilasin, ja sit oli pari jotai onesteppiä 😄 että aika randomilla setillä nyt liikkeellä! En jaksais ostaa kaupastakaa ny mitään, kattelen noilla ny pari päivää varmaan 😄

Kävin lukee mun viime PASin viestejä, sieltä paljastu et mulla oli tärppiolo aluks mut 4. päivän kohalla oli yllättäen kaikki olot kadonnu. Ja siitä PASista ei siis tullu ees haamulaista. Nyt mulla on viel tänää 4. päivä nää samat tärppiolot, ehkä se on positiivinen merkki 😄 tai sit tää viesti jää tänne muistutukseks mulle tuleviin PASeihin että tärppiolo 4pv siirrosta ei meinaa mitää!

Siirsin FF:ssä oviksen sinne missä se vastaa siirtoajankohtaa, eli että 5pv alkion siirto oli dpo5. Merkkasin myös mukamas yhdynnän sinne ovispäivälle ku FF ei suostunu kertoilee jotain juttuja ilman sitä kun muka ei oo mahista plussaan, vaikka oon merkannu ton alkionsiirron tonne!

View attachment 126943

Jospa se eilen vasta kiinnittyi 🌈
 
@Nurppu Randomisetti ja fiiliksen mukaan kuulostaa just hyvälle pläänille! ❤️‍🔥🤞 En välillä tajuu tota FF:ää ku jotkin toiminnot estää sen ovisveikkauksen ym tyhmiä juttuja. Mut hyvä ku sait tiedot kohdilleen.

Käytiin aamu-ulkoilun lomassa hakee greipit kaupasta! Olipas hyvää, yhden söin heti 😁 oon muutenkin karsinut lisätyn valkean sokerin ja herkut kk sitten pois (pl. eilen vedin letut sokerilla ja wilhelmiinakeksejä ja sipsiä koska halusin) ruokavaliosta. Söin ennen päivittäin jotain herkkua, en mielestäni määrällisesti paljon mutta joka päivä kuitenkin. Tein saman tempun just ennen tärppiä esikoisesta. Ubiquinolia kattelin jos tilais ja söis sit ivf:ää ajatellen... sopivasti ehtis 3kk kuurin tässä. Ja sitä inositolia ois pussi kaapissa mut jotenkin tuntuu etten uskalla ottaa, jos se pistääkin kierron sekasin(?). Oon lisännyt myös erilaisia hyvien rasvojen lähteitä, pitkään oon ottanut para- ja cashewpähkinää aamuisin ja nyt lisäks mantelijauhoo, avokadoo ja maapähkinävoita. Noiden herkkujen poisjäänti aiheutti heti painonlaskua enkä sitä halua ni yritän nyt hyvällä saada painon pysymään normaalissa. Lisää hyvää, terveellistä ruokaa. Rakastan onneks syödä 😁

Ootteko muut tehneet muutoksia ruokavalioon?
 
@Tyty Mä pudotin tähän mennessä 12kg siitä toukokuun synnytyksestä. Ruokavaliolla ja aktiivisesti lenkkeilyllä. Haluaisin vielä hieman tsempata, mut nyt jotenkin kelien kylmenemiset ja sateet saaneet projektin vähän jäihin, haluan vain olla kotona ja juoda kuumaa kaakaota :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Onhan tässä myös muita tekijöitä, esikoisen viikon kestävä fysioterapiajakso sairaalassa ensiviikolla ja marraskuussa alkava päiväkoti sekä fysioterapiat.
Mulla käytössä ollut nyt hieman yli pari viikkoa ubiquinol, myo-inositol, foolihappo (ekstrana perusmonivitamiinin lisäksi siis, jossa myös foolihappoa). Tän mun terveysprojektin aikana olen myös vetänyt kollageenia ja juuri luin artikkelista et siitäkin olis hyötyä raskautumisessa, aion siis jatkaa senkin käyttöä.
Maca-jauhoa ja vehnänalkioöljyä oon kans miettiny ostaa tohon seuraavaan kiertoon, jolloin aloitetaan yritys. Mulla alkaa se kierto puolessa välissä marraskuuta ja ovulaatio on marraskuun lopulla, silloin palaan tänne jännäilemään. Jos ei tule tärppiä tän vuoden puolella niin sitten on ässänä hihassa vielä nac ja royal jelly/gelee royale :Grinning Face With Smiling Eyes:
 
Täällä kai dpo 4 ja tiputtelu alkoi. 🙈😁

Positiivista: Synnytyksen jälkeinen kierto lopussa?!

Negatiivista: No, tiputtelu dpo 4 kyllä kuulostaa siltä että ei nyt ihan taida olla kroppa vielä palautunut normaaliksi.
 
@Däumeline hieno tulos 👍👍 aina ei tartte jaksaa, välillä voi ottaa rennommin ja vetää sitä vilttiä korviin, kunhan ei ihan valu vanhoihin tapoihin takaisin niin ei mee kova työ hukkaan 😁 maca onkin tuttu, sitä tuli käytettyä vuosia sitten smoothien seassa. On aika voimakasmakuista ni smoothieen sai piilotettua makua 😅 taitaa sitäkin pussi olla kaapissa et mikspä ei senkin söisi pois!

En nyt osaa päättää onko tänään kp1 vai 2 🤪 tulihan sitä verta jo eilenkin mut niin epätyypillisesti ja niukasti alkoi.
 
Ihanaa kun elätte mukana! ❤️ eilen mainitsin että oli tärppiolo, se oikeen vahvistu iltaa kohden. Sellanen että kokoajan tuntuu vähän pientä nipistelyä tuolla kohdussa, samanlainen ollu aiemmissa hetkellisissä tärpeissä. Oli nii selvät tuntemukset että ku testiin ei heti piirtyny mitään ni aattelin että viallinen testi 😆 mut kun odotteli pari minsaa lisää niin sit se hailakka haamulainen sinne ilmesty! Eikä tässä vaiheessa mitään sen enempää voi oikeen odottaakaan 😄

Nyt oon vaan ilonen että Saaga on edes vähäsen siellä saanut otetta, se osottaa että se siirtoikkuna oli ilmeisesti ihan toimiva kuitenki vaikka olin epäileväinen! :) rento fiilis vieläkin, ei oo sillee optimistinen eikä pessimistinen olo, lähinnä sellanen että kiva että jotain tapahtui, ja katsotaan mihin asti se tällä kertaa vie.

Yöllä oli kauheen kuuma ja piti välillä peittoa heitellä pois ja varmasti oli Oura-käsi paljon peiton ulkopuolella. En tiiä mikä oli syy- ja seuraussuhde mutta lämmöt hiukan putos tänään 🤔

Screenshot_20231022-100757.png
 
Ihanaa kun elätte mukana! ❤️ eilen mainitsin että oli tärppiolo, se oikeen vahvistu iltaa kohden. Sellanen että kokoajan tuntuu vähän pientä nipistelyä tuolla kohdussa, samanlainen ollu aiemmissa hetkellisissä tärpeissä. Oli nii selvät tuntemukset että ku testiin ei heti piirtyny mitään ni aattelin että viallinen testi 😆 mut kun odotteli pari minsaa lisää niin sit se hailakka haamulainen sinne ilmesty! Eikä tässä vaiheessa mitään sen enempää voi oikeen odottaakaan 😄

Nyt oon vaan ilonen että Saaga on edes vähäsen siellä saanut otetta, se osottaa että se siirtoikkuna oli ilmeisesti ihan toimiva kuitenki vaikka olin epäileväinen! :) rento fiilis vieläkin, ei oo sillee optimistinen eikä pessimistinen olo, lähinnä sellanen että kiva että jotain tapahtui, ja katsotaan mihin asti se tällä kertaa vie.

Yöllä oli kauheen kuuma ja piti välillä peittoa heitellä pois ja varmasti oli Oura-käsi paljon peiton ulkopuolella. En tiiä mikä oli syy- ja seuraussuhde mutta lämmöt hiukan putos tänään 🤔

View attachment 126961
Oliskohan joku kiinnittymisen jälkeinen harmiton hormonireaktio 🤔🌈 Jotenkin muistan et monet muutkin täällä, jotka saaneet haamulaista/plussaa pelästyneet kun tullut pieni lämpöjen pudotus. Niinhän se on et plussan jälkeen ei kannata lämpöjä katsella ettei turhaan stressaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::red-heart:
 
Takaisin
Top