BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä aamun käppyrä ja testi johon mieli kuvittelee haaleinta haamua. 🥱
Mulla on maailman huonoimmat viivalasit niin mä en valitettavasti haamua nää mutta lämmöt on lupaavat! Ja täysin vieras testi niin yritin hahmottaa ett mihin se toinen viiva ees tulee kun toi eka on tossa keskellä 😂
 
@Magnoliae Minökin pystyn vähintäänkin kuvittelemaan aamu-unisilla silmilläni jotain 🧐 Toivotaan että on oikea haamu ja lähtee vahvustumaan 🌈 Lämmöt on kyllä todella lupaavan näköiset 😍

@Empsu94 Harmi kun jäit nyt parilla päivällä jälkeen. Mutta ei tuo -3 talletettelu ollenkaan toivoton ole. Piinallisen hidasta on odottelu, varsinkin jos ottaa takapakkia. Mutta toisaalta mä nyt ihan nautin tästä vaiheesta kun lämmöt piirtää kaunista käyräö eikä tarvi tikutella mitään ja kaikki vielä mahdollista. Pieni hengöhdyshetki tässä kohtaa.

@Kuuttituutti Onpas oppikirjan mukainen ovisdippi 😍 Toivotaan että huomenna pinkaisee lämmöt nousuun. Ja piinailut alkakoon 🌈
Mullakin aika monessa kierrossa ovisplussa kestänyt useamman päivän, ja tässä kierrossa olinkin iloinen kun löytyi selvä huippu, joka laski myös nopeasti. Tosin estrogeenihuippu (digin mukaan) tuli jo viisi päivää ennen ovista..tiedä sitten onko se huono merkki. Kuten @Metu mainitsi, on useiden hormonien yhteispeliä ja ei välttämättä hyvä jos huiput ajoittuu suhteessa toisiinsa väärin.

@Oikku95 Olen ehkä itse juuri se poikkeus ja myöhäinen plussaaja, kun molempien lapsieni kohdalla olen plussannut vasta dpo 16 ja myöhemmin. Molemmilla kerroilla olin jo aivan varma olevani raskaana mutta plussaa en saanut tikkuun millään. Sulla lämmöt näyttää kyllä vielä oikein lupaavilta. Mikä tänään on tilanne?

Mites @Nurppu ? Alkaako tauti yhtään hellittää ja onko lämmöt jo nousussa (hyvästä syystä)?
Joskus lämmöt tosiaan nousee aika hitaasti ekat päivät ja saattaa hyvin tuo tautikin sotkea lämpöjä niin ettei ihan tavanomaista käyrää piirry.

Mulla Dpo6 eikä kyllä edelleenkään mitään raportoitavaa. Käppyrä näyttää hyvältä ja mukailee keskiarvokäyrää aika tarkasti.

E540A728-DD9F-4D79-8D2B-C9C92954A8CE.jpeg
17CF1B39-4CE0-4E7B-9EEF-A8810B5106C7.jpeg
 
Miltäs tänään näyttää @Oikku95 ?

Ja hyvää piina-aikaa @Kuuttituutti , toivotaan huomisen lämmön nousseen 🌈🌈

@Magnoliae sama juttu, unisilmillä voin kuvitella tohon viivaa, mutta todella vaikea sanoa. Huomenna uudestaan?? 🌈👀

Kysyinkö @Summerwalk jo vai milloin meinaan testaa? 🙈

Täällä dpo 4, ei kummempaa. Ja eipä toi dpo -3 tallattelut haittaa itseä yhtään, ehkä kun kuvittelen päässäni, että se on oikeasti -2 😆 Tallattelut tehtiin siis keskiyöllä kp13-14, ja tunsin ne kivut oikealla puolella keskiyöllä kp15-16, jolloin lämpö vasta kp17 ylhäällä. Mutta kipujen perusteella silloin oli ovis, jolloin pankissa ois ois -2 😆
 

Liitteet

  • 8FE96E3A-24C5-4451-9678-140295C23AF0.jpeg
    8FE96E3A-24C5-4451-9678-140295C23AF0.jpeg
    604.8 KB · Katsottu: 50
Joo en mä kyllä tiedä onks tossa testissä haamua vai ei. Huomenna uudestaan. 🤞💁‍♂️ Esikoisesta oli blanko nega dpo 9 (lol), sit olin ihan ranteet auki enkä testannut kuin "vasta" dpo 12 uudelleen ja silloin (First Response eli 6,5 -vahvuinen testi) oli haalea mutta selkeä plussa.

Laitan tähän nyt vielä yhden näkökulman tähän haamun metsästykseen, tämä ehkä kuvaa hyvin tätä miten rennosti tässä odottelen selvyyttä tilanteeseen. 🤪 Eli otin kuvan raskaustestistä Premomin ovistestiominaisuudella ja se väittää löytävänsä siitä viivaa 😁😁😁😁😁
 

Liitteet

  • Screenshot_20230417-091536_Premom.jpg
    Screenshot_20230417-091536_Premom.jpg
    686 KB · Katsottu: 117
@Magnoliae Semmonen vinkki et voit koittaa yhä tehdä LH-testejäkin noiden HCG-testien kanssa aamuisin. Mä tein silloin helmikuussa raskautuessa aamulla molemmat dpo8 alkaen, laitan tähän kuvia datasta. Ne LH-testit huomaa muutoksen hormoneissa aikaisemmin kuin nuo HCG-testit. Mulla näytti Premom HCG-testit tosi hitaasti haamun tummumista, LH testi tummui päivittäin ihan selkeästi :smiling-eyes: Näkyy siis Premom sovelluksessa oviestesti-käyrän selkeänä uutena nousuna.
Laitan tähän nyt sen mun käyräni ja noi ovistestit oviksesta uuteen nousuun.
 

Liitteet

  • Screenshot_20230417_085700.jpg
    Screenshot_20230417_085700.jpg
    674 KB · Katsottu: 83
  • Screenshot_20230417_085706.jpg
    Screenshot_20230417_085706.jpg
    673 KB · Katsottu: 78
  • Screenshot_20230223_065859_edit_558750776630445.jpg
    Screenshot_20230223_065859_edit_558750776630445.jpg
    278.7 KB · Katsottu: 79
@Magnoliae Semmonen vinkki et voit koittaa yhä tehdä LH-testejäkin noiden HCG-testien kanssa aamuisin. Mä tein silloin helmikuussa raskautuessa aamulla molemmat dpo8 alkaen, laitan tähän kuvia datasta. Ne LH-testit huomaa muutoksen hormoneissa aikaisemmin kuin nuo HCG-testit. Mulla näytti Premom HCG-testit tosi hitaasti haamun tummumista, LH testi tummui päivittäin ihan selkeästi :smiling-eyes: Näkyy siis Premom sovelluksessa oviestesti-käyrän selkeänä uutena nousuna.
Laitan tähän nyt sen mun käyräni ja noi ovistestit oviksesta uuteen nousuun.

Kiitos! 🤩 Pitääpä huomenna dipata taas molemmat. 😁🤣 Eilen oli sekä LH että HCG aivan blankoja niin tänään sit dippasin vain HCG:n. 😁
 
Ääh, tauti ei tunnu yhtää hellittävän 😞 kovin ikävä olo vielki. Siirryin taas yskän takia sohvalle etten häiritse miestä mut ny oltii varauduttu ja mies pedannu mulle lakanat valmiiks sinne. Ja eilen kävin lääkärissä, epäili että joku virustauti ja pisti viikon saikkua mut sano että saa palata töihin aiemminkin jos tuntuu siltä. Mut totes ainaki et keuhkoissa ja sydämessä ei kuulu mitään ikävää.

Hyvän näkösiä käyriä täällä! Toivotaan että moni olisi plussakäyrä nyt! 🌈 Mullakin näyttäis lähteneen lämmöt nousuun nyt. Katotaan mihin FF piirtää oviksen sit.

Screenshot_20230417-102550.png
 
Täällä odotetusti pomppas lämpö dipistä ylöspäin, huomenna pitäis nousta sit varmaan lisää, että menee yli follivaiheen lämpöjen ja nousisi sinne omiin luteaalilämpöihin. Toivon todella että se ovis meni nyt ohi koska talletteluja ei oo tapahtumassa nyt muutamaan päivään ja tiedän jo valmiiksi että ensi kierto menee hukkaan meillä myös, joten pitkä odottelu sitten kesään kun päästään näiden mun pitkien kiertojen vuoksi mitään yrittämään taas.

Screenshot_20230417_123431.jpg
 
Täällä aamun käppyrä ja testi johon mieli kuvittelee haaleinta haamua. 🥱

Kyllä tossa alareunassa ikäänkuin näkyis vähän väriä. Mä oon käyttänyt näitä testejä kohta kolme vuotta, joiden aikana kolme raskautta, ja koskaan ei ole näissä testeissä ollut mitään muuta kuin oikeita plussia tai negoja, eli pidän varsin luotettavana testinä, mutta ei ihan super herkkä. Toivottavasti huomenna selkeämpi tulos! 🙏💗
 
Nyt vasta kommentit muiden kuulumisiin...

@Kuuttituutti Hieno ovisdippi, ja jee hyville talletteluille! 🤩 Sormet ristissä tähän kiertoon teille! 🤞

Tsemppiä piinaan @Summerwalk ja @Empsu94 , toivotaan että aika menee nopeasti 🤞👌

@Nurppu Ihan kauhea tauti sulla kyllä, hyvä että kävit lääkärissä. Toivottavasti lepo auttaa ja pääset pian elävien kirjoihin. 😐🤞

@Oikku95 Harmi että tiputtelu alkoi ja lämmöt laskee ❤️

@anita1 Lupaavasti näyttää siltä että ovis meni jo, toivottavasti huomisen lämmöt varmistavat sen! 🤞

Täällä tissit vähän kipeytyneet mikä nostattaa toiveita, muistaakseni ei ole viime aikoina negakierroissa kipeytyneet. Esikoisen tärppikierrossa olen merkannut just dpo 11 kohdalle tissikivun.


TAI sitten vaan mielikuvitus ja toiveajattelua tekevät tepposet. 😁🥱 Huomista testiä ja lämpöjä odotellessa...
 
@Magnoliae mä olin kyllä ensisilmäyksellä näkevinäni tuossakin rtestissä haamun. Sitten se taas hävisi silmistä 👀 Lämmöt kyllä edelleen puhuu sen puolesta ettei uusi kierto ole vielä just alkamassa. Nuo ovistestithän ei kaikilla näytä raskautta.
Mutta pahoittelut noista fiiliksistä ❤️

@Nurppu ja @anita1 Eiköhän teillä nyt ovis siellä ole ohi ja pääsette piinailemaan 🌈 Harmi tuo @Nurppun tauti 😔 Mutta onneksi tässä kuussa eikä myöhemmin kun pukkaa hoitokiertoa.

@Empsu94 Kärsivällisyyttä ”pidentyneelle piinailulle”. Hyvin lämmöt kehittyy 👍🏻
Mulla ei ole mitään testaussuunnitelmaa, mutta enköhän viimeistään torstaina dpo9 aloita kun kaappi suorastaan pursuaa testejä.

Miten @Harmi89 tilanne? Onko testeihin ilmestynyt haamuja? 🥰

Mulla lämmöt menee tylsästi aivan tavanomaiseen tapaan eikä kyllä edelleenkään mitään outoa tai poikkeavaa. Ainoastaan outo hikka keskellä yötä johon heräsin 🤣 Toivoisi kyllä jotain merkkiä siitä että kierto poikkeaisi edes jotenkin negakierrosta.

8495C52C-77EE-4989-AC70-1C0F87A5DE19.jpeg
 
Muokattu viimeksi:
@Magnoliae ❤️ Pahoittelut. Onko sulla muissakin kierroissa lämmöt pysynyt noin nätisti ja pitkään ylhäällä? @Harmi89 lla myös tosiaan upea käyrä. Oliko sulla virallinen testipäivä tän viikon lopussa?

@anita1 Entäs tänään?? Näkyykö ovis? ❤️🌈

Täällä jo klassiseksi muodostunutta siksakkailua, lannistaa mieltä kyllä jo valmiiksi. Toki tuli nukuttua vaan 5 tunnin yöunet sohvalla, kun mies kuorsasi, joten en tiedä vaikuttiko Ouran mittailuun miten…
 

Liitteet

  • 773FDAD9-2114-467C-B394-C62300219E4B.jpeg
    773FDAD9-2114-467C-B394-C62300219E4B.jpeg
    529.4 KB · Katsottu: 50
Täällä käynnistyi yrityskierto 5. Kp1. 😞 Se on sitten 2024 vauva toivottavasti.🤞🏼En tajua mikä tässä aina mättää. Ovis plussa näkyy, lämmöt nousee, mutta siihen se sitten aina jääkin. Onko se vika kiinnittymisessä vai missä? Arghh. Pää ei nyt yhtään kestä tätä vastoinkäymisten kivivyöryä. Miksi kaikki huonot asiat vyöryvät aina päälle samaan aikaan. 😩
 

Liitteet

  • 7F37ACF1-5E10-46C1-877D-7D9E5311C019.jpeg
    7F37ACF1-5E10-46C1-877D-7D9E5311C019.jpeg
    464.5 KB · Katsottu: 53
Pahoittelut ja sympatiat @Oikku95 ja @Harmi89 ❤️☹️ On tää kyllä paskaa. Täällä alkaa myös yk 5 kunhan uusi kierto käynnistyy, mutta ehkäisy ollut poissa käytöstä jo jostain viime elokuusta tms. Pitää alkaa suunnitella missä vaiheessa lähteä edes gynelle näytille. Suosituksia hyvistä (yksityisistä) gyneistä pk-seudulla otetaan vastaan!

Kiitos optimismista @Summerwalk ja @Empsu94 , ei tuossa testissä kyllä tänään voinut millään mielikuvituksella (tai PreMomin silmillä 🤪) nähdä haamua.

Tää on nyt eka kierto missä mittasin lämpöjä niin en osaa sanoa onko tämä tyypillinen kierto vai ei. 😊🤔

EDIT Jotain hyvää tässä kierrossa: ei vielä ainakaan tiputtelua eli ihan riittävän pituinen luteaalivaihe taitaa tulla. Viime kierrossa muistan että dpo 11 jo tiputteli vähän.
 
Muokattu viimeksi:
Osanottoni negoista ja uusista kierroista 😔

@Magnoliae mun suositus on Terveystalo REDI:n gynekologi Heli E. (en laita koko nimeä jotta googlaamalla hänen nimeään ei päädy tänne, mutta tolla tiedolla voi löytää Terveystalon sivuilta). Päädyin vähän niin kuin vahingossa hänelle koska oli ainoita joilla oli lauantaisin aikoja, mutta häneltä sain kaiken tuen ja avun saman tien ilman että tarvitsi kärvistellä tai perustella sen kummemmin, eli suosittelen tosi paljon!
 
Voi ei @Harmi89 😣 Lämmöt näyttää kyllä niin hyvältä että ihme ettei testit haamuile 👀 Tokihan se vielä on mahdollista 🌈

@Empsu94 Ei oo kivaa tuo siksakkailu, mutta luetaalitasolla kuitenkin lämmöt pysyy joten ei tuo välttämättä mistään häikästä kerro.

@Oikku95 Pahoittelut uuteen kiertoon päätymisestä 💔 on se vaan aina yhtä suuri harmi ja pettymys. Olkoon nro 5 teidän onnenluku nyt sitten 🌈
 
Pahoittelut kaikille negoista ja uuteen kiertoon joutumisesta ❤️ on tää välillä niin ihme tuuri peliä josta reiluus on kaukana.

Kauniisti lähti lämmöt nousuun tänään eli nyt kyllä kaikki mahdolliset havainnointitavat puoltaa eilistä ovista. Totesin eilen illalla miehelle että voisko olla jo ens viikko ja mies nauroi että nytkö se malttamattomuus jo alkaa 😂 seuraavassa hetkessä hän silitteli mun oviskipuista vatsaa ja totesi että odottaa niin kovasti sitä että pääsee silittelemään vauvamasua ja mä purin huulta liikutuksesta.
 

Liitteet

  • 964FC7CC-534B-4056-AD5B-214F8BE6788B.jpeg
    964FC7CC-534B-4056-AD5B-214F8BE6788B.jpeg
    176.9 KB · Katsottu: 62
Takaisin
Top