BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Oikku95 Pahoittelut negasta, mut toivotaan että ei ole vielä toivo menetetty kun lämmöt hienosti ylhäällä 🤞

@Nurppu No jopas on tauti! 😔 Tuu sit kertoo miten kävi ovistuntemuksille ja lämmöille!

@Summerwalk Toivottavasti progetuki pitää tiputtelun poissa 🤞

Täällä dpo 10 blanko nega Easy@home raskaustestilllä, dippasin samassa pissassa myös ovistestin dippailun ilosta ja sekin käytännössä blanko. Lämmöt ylhäällä mutta toiveet alhaalla. 🙂

Screenshot_20230416_072027.jpg
 
@Magnoliae vielä se voi siitä plussaksi muuttua! 🤞🏻

@Harmi89 Mäkin tulin testikytikselle. 😅

Täällä taitaa vuoto alkaa huomenissa, yleensä lämmöt laskee päivää aiemmin.

Edit. Ja sieltä se vuoto alkoikin jo tänään.
 

Liitteet

  • Screenshot_2023-04-16-07-46-04-255-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    Screenshot_2023-04-16-07-46-04-255-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    367.3 KB · Katsottu: 70
Muokattu viimeksi:
Ovistestit ei oo vielä plussaa mutta täällä oli eilen sama kuin @Nurppu lla että tallettelut teki kipeää ja sen jälkeen tuli selkeä ”puukonisku” kipu ja lämmöt voisi ehkä vähän indigoida sitä että ovis ois eilen tapahtunut. @lepus timidus millä annoksella sulle määrättiin silloin teroja? Ja @Summerwalk mikä progetuki sulla on käytössä? Hyvännäköinen käyrä! @Magnoliae pahoittelut negasta ja @NM90 jos uusi kierto sieltä kolkuttelee niin toivotaan siihen hurjasti menestystä 🤩 @anita1 tsemppiä piinailuun!
 

Liitteet

  • 20998DC8-2B1A-418C-A192-F162A8E2098C.jpeg
    20998DC8-2B1A-418C-A192-F162A8E2098C.jpeg
    117.7 KB · Katsottu: 57
Nyt en ymmärrä näitä omia aamulämpöjä. Kaiken järjen mukaan olis pitäny olla nousua, tissikipu niin kova että vaikea kääntyä sängyssä. Mutta eikös ne lämmöt vaan laskeneet entisestään, mitä mun kierrossa tapahtuu...

@Oikku95 joo näin muistelin et sul oli siks tota heittelyä varmaan. Mullakin mittaus alakerrasta.

@Nurppu ja @Kuuttituutti millä tavalla tallettelut teki kipeää? Mulla tekee välillä kipeää nii että se tuntuu jossain alavatsan seudulla mutta välillä kipeää jo sen vuoksi et mulla on lantionpohjalihakset niin kireet ja jos en oo vaikka venytellyt niin tuntuu et on paikat ihan kippuraan vetäytyneenä ja kireenä.

@NM90 pahoittelut uudesta kierrosta, josko sen myötä tulisi sitten plussatuulia.

Mitä pidempään yrittäneenä, vähemmän sitä pettyy kun taitaa alitajunnassa jo aavistaa että sieltä ne menkat vaan jaksaa joka kerta tulla. Tietysti pettyy mutta ei tunnu niin kamalalta kuin alkuyritysten aikaan tai juuri km jälkeen.

Screenshot_20230416_082430.jpg
 
Muokattu viimeksi:
😅 Kytistäjille (ja minulle) huonohkoja uutisia.
Tänään siis dpo10 ja pp5, jotenkin elin siinä toivossa että tänään pitäisi jo testeissä näkyä plussaa jos on näkyäkseen.
Jotenkin vaikeasti löytyy selkeitä kokemuksia, että milloin blaston siirron jälkeen ihmiset on saanu plussia 🤔 En siis tiedä, vieläkö tämä voi plussaksi muuttua 🤷‍♀️
Ja jotta tilanne olisi viekin jännittävämpi, niin ihan ku pc:n testiin pystyisin kuvittelemaan luonnossa haamun! 🧐(Kuvassa ei näy kyllä mitään.)
Lämmötkin pomppasi pikkusen, mutta aika tasasta menoo sielläkin suunnalla.
Screenshot_20230416-090838_Flo.jpg
20230416_090822.jpg
 
@Harmi89 Olisi toivonut tuloksen olevan selvempi, mutta omaan järkeen kävis että kiinnittyminen saattaisi olla vasta juuri tapahtunut tai tapahtumassa eikä välttämättä näy testissä vielä. En tosin yhtään tiedä miten noiden blastojen kanssa lasketaan. No jospa se PC:n haamu enteilisi tulevaa plussaa 🌈🥰

@anita1 Voisiko tuo nyt kuitenkin olla ovulaatiodippi ja tänään dpo0?! Tallettelujen suhteen olisi ainakin ihan optimaalinen 🌈 Mullakin alkoi tissikipu päivää ennen oletettua ovista. Ja parissa aiemmassakin kierrossa käynyt niin.
@Magnoliae Pahoittelut negasta ❤️ Mutta aikaista on heittää pyyhe kehään. Ymmärrän pettymyksen silti.

@NM90 Kylläpäs harmillisesti näyttää siltä että uusi kierto alkamassa, pahoittelut ❤️

@Kuuttituutti Lämpöjen perusteella voisi olettaa oviksen olleen eilen. Jännä ettei testit ole samaa mieltä 🤔
Mulla on lugesteron 2x200 progetukena.

Eilen illalla aloitin luget ja tiputtelua ei enää näy. Tänään oli mulle tyypillinen dpo5 lämpödippi. Ei muuta raportoitavaa 😆

CC62F30E-6ABF-4614-B9FA-28B3574A9B70.jpeg
 
@Harmi89 mä yritin kans PASissa kauheest googletella että monen päivän pääst olis yleensä näkyny. Muistelen et keskimäärin oli alkanu ekat haamut näkyy superherkillä testeillä 4-5pv pääst mut oli paljon hajontaa, joillain harvoilla näky jo 3pv pääst ja sit oli jonkun verran niit joil veny pidemmälle. Et voi alkaa ihan hyvin näkyy vast myöhemminki mut noi oli ne yleisimmät! Täs löyty joku keskustelu, täs ei ollu vaihtoehtona 4pv mut monet kommentoi että heil näky jo 4pv pääst: https://www.reddit.com/r/IVF/comments/z9x21r/after_fet_what_day_did_your_frer_test_get_first/

Edit: vastaa aika hyvin siis sitä ajatusta että keskimäärin alkaa näkyä herkissä testeissä dpo9-10, harvoilla jo dpo8, ja joillain vasta myöhemmin 😄
 
Muokattu viimeksi:
Huh, teidän ovisplussapohdinnat @Kuuttituutti ja @Kwv saa kyllä itsenikin miettimään, että kuinkahan luotettavia ne lopulta on. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Etenkin jos ne näyttää vähän miten sattuu plussaa joko ennen tai jälkeen tai oviksen aikana. Ja pahoittelut @Kwv, että kierto meni yllättäen hyödyntämättä. Ihanaa, että ovis kuitenkin tuli, mutta perseestä, että tuli noin aikaisin. Ensi kierrossa hyvä olla tuosta tietoinen ja toivotaan sitten menestystä. :red-heart: Ja @NM90 :lle myös voimia uuteen kiertoon joutumisesta. :red-heart: (Tai niin, oliko tää sittenkin positiivinen juttu, että keskenmenon jälkeen keho toimii?)

@anita1 Toi voisi oikein hyvin olla pre-ovis dippi! Lämpö laskee joillakin matalaksi juuri ennen kun munasolu irtoaa. Toivotaan siis, että tässä olisi kyse siitä!

Vaikka toiveet on alhaalla niin sormet pidetään täällä ristissä sulle @Magnoliae ! 🌈 Ollut kyllä niin lupaava dippi dpo8 kohdalla. Sama myös @Harmi89, toivo ei vielä ole menetetty 🤞

@Oikku95 Mun plussakierrossa lämpö laski odotettuna menkkapäivänä alas, ja seuraavana päivänä pinkaisi takas ylös. Vaikka se raskaus ei jatkunutkaan, niin se lämpö hämäsi kyllä... Miten tän aamun lämmöt? 🌈

@Summerwalk Sulla käyrä kehittyy upeasti. :red-heart: Ei enää ollakaan päivälleen piinakavereita, FF päätti mun tän aamun lämmön perusteella nyt kuitenkin, että se ovis on tapahtunut kp16, ei kp14. Uskon tohon myös enemmän, ihan valkovuodon ja öisten kipujen kp15-16 perusteella. Eli nyt ollaankin sitten dpo3:ssa, ei 5:ssä.

Uutuutena tässä kierrossa oviksen jälkeiset "sticky" havainnot valkovuodosta. En muista nähneeni niitä ennen enkä ole merkannutkaan. Hohhoijaa kun odottavan aika on pitkä, etenkin kun oletin jo olevan dpo 5, joka tuntuu niin paljon enemmältä kuin dpo 3. Mutta tässähän tämä. Mä aloitan ensiviikolla kuukauden työkierron muissa tehtävissä, joten viikko tulee ainakin menemään nopeasti, mikä on positiivista.

1681633019645.png
 
@Magnoliae harmi että nega 😔 lämmöt on kyl silti optimistiset 🌈

@NM90 osanotot uudesta kierrosta 😞❤️

@Kuuttituutti tosiaan lämmöt jo vähän näyttäis silt et saattaa olla nousussa! Millä testeillä testaat ja onko testit ollu lähellä plussaa olematta plussaa, vai täysin negoja?

@anita1 noh onpa ihme kiusaamista keholla siel. Vois kyl olla sellanen kunnon dippi ennen nousua nyt kyseessä! Ja vähän vaikea yrittää kuvailla sitä kipua. Ei tuntunu sellaselta kireydeltä, sellanen kipu mulla on aina aluks kun yhdyntä alkaa, menee hetki että se emätin jotenki venyy tms (tää on hassu ku mulle ihan normaali juttu mut joskus kaverien kans puhuessa tajus että kaikkia ei siis satu joka kerta yhdyntä 🙈). Tää kipu oli jossain siel sisempänä alavatsalla, sellasta säteilevää kipua. Tuntu jossain tietyssä kohdassa ja autto kun vaihto vähän asentoa. Ovulaation aikana usein sattuu vähän enemmän kun se kohdun suu kai on jotenki alempana ja enemmän auki (?). Mut tää oli vähän niinku se, mut sen lisäks viel joku toinenki kipu viel siel jossain syvemmällä 🤔

@Summerwalk ihanaa että tiputtelu helpotti! Kylhän se silt kuulostaa että liittyis siihen progeen!

Mul ei noussu lämmöt viel. Mietityttää kyl se ku siellä gynellä pari kiertoa sit todettii ovulaation jo menneen vaikka lämmöt ei viel ollu noussu. Että olisko sitä taas 🤔 vähän tyhmää kun oon kipeenä eikä voimia oikee oo sellaselle reippaalle varmistelutallettelulle, aattelin et ny on valmis. Mut pitää miettiä olisko tänää kuitenki sellanen taas paikallaan. Limatki loppu jo. Viime yö oli kyllä hankala ku heräilin kauheeseen yskään mont kertaa ja siirryin välillä sohvalle nukkuu etten häiritsis miestä, ja sit takas sänkyy ku sohval oli kauheeta.

Screenshot_20230416-112437.png
 
@Empsu94 se on kyl hauskaa miten isolta erolta just joku dpo3 vs dpo5 tuntuu 😆 tos vaihees olis mieluummin jo dpo5, mut sit kun on vaikka dpo11 ja testi nega, niin sit taas sitä ottaa mieluummin sen että onkin vasta dpo9 ja se plussa voi hyvin tulla vielä vähän myöhemmin 😄 toivottavasti uuet hommat on mieluisia!
 
@Empsu94 Täällä lämmöt suht samanlaiset kuin eilen. FF:N mukaan dpo13 ja edelleen testi nega. Voiko raskaus näkyä vasta myöhemmin? Mikä on myöhäisin dpo mitä ootte kuullut, että raskaus näkyy ensimmäisen kerran? Jos kierto sama 29 päivää niinkuin viimeiset kaksi kiertoa niin menkat alkaa vasta tiistaina. Viime kierrossa alkoi tiputtelu dpo 12 ja lämmöt laski. Seuraavana päivänä lämmöt nousi ja sitten seuraavana taas laski ja menkat alkoi. Nyt ei ole ollut mitään tiputtelua. Eikä mulla yleensä olekaan tiputtelua missään vaiheessa kiertoa. En tiedä miksi viimeksi alkoi tiputtelu. 🧐 Ja odottavan aika tosiaan on pitkä 😩 Olispa tää kaikki vaan helpompaa.
 

Liitteet

  • BB3958A3-9CEA-43BC-8934-FD37F1693DAF.jpeg
    BB3958A3-9CEA-43BC-8934-FD37F1693DAF.jpeg
    456.5 KB · Katsottu: 50
Ainii, lämmöistä viel sellanen että tässä kipeenä ku oon mittaillu pitkin päivää kuumetta monen päivän ajan, niin nää päivälämmöt kyllä eilen jo nousi sen ~ 0,5 astetta ja on viel tänäänki sillä tasolla. Tää on se taso missä mulla on yleensäki luteaalissa ollu päivälämmöt. Jännä nyt siis että päivälämmöistä vois kuvitella oviksen menneen selvästi mut ourassa ainakaan ei viel näkyny. Mut paha sanoo mitään kun lisäks on ny tää tauti pääl.
 
@Empsu94 toi on kyllä ärsyttävintä kun ajattelee olevansa jo dpo 5 ja sitten tippuukin pari päivää takaisin päin ja odottaminen tuntuu ikuisuudelta.

@Nurppu mä oon testannut pc:n testeillä ja koskaan ei oo aiemmin ollut ongelmaa plussan saamisessa niillä. Hypistelin jo digipakettia Prismassa mutta en raaskinut ostaa vielä. Eilen oli vielä aika haalea toinen viiva mutta tänään ollut tummempi ja nyt alkoi olemaan jo hyvin lähellä plussaa eli eiköhän huomenna tuu plussa. Mielenkiintoista sit seurata että mitä mieltä lämmöt on siitä oviksesta. Tänään ollut edelleen limoja ja talletteluissa tuntui kyllä muniksissa mutta samanlaista paineentunnetta ei oo enää kun eilen. Siellä oli siis toinenkin hieman isompi folli samalla puolella mutta kuitenkin sen verran pienempi ettei uskonut kaksosmahdollisuuteen. Ja eihän siinä, sekin on meille kyllä tuttu juttu😅 mulla on aiemmin ovislimat tulet huomattavasti aiemmin kun ovisplussa ja muut ovisoireet ja nyt pari viimeisintä kiertoa oli silleen että plussa oli monta päivää (keskenmenneessä viisi) ja sen lääkärin mukaan sillä 14mm follilla ei ois pitänyt saada ovisplussaa niin mietin että oisko jotain pientähäikkää noissa hormonijutuissa ollut ja nyt letrot nyt selkiyttäneet sen. Eihän sitä koskaan saa tietää varmaksi mut sellaista oon nyt tänään pyöritellyt mielessä. Ja siis aiemmin en oo koskaan saanut tämmöisiä haaleita toisia viivoja testiin niin kun tässä kierossa vaan ne on pitkin kiertoa ollut aika tummia.
 
Tähän follien koko vs ovistestit -keskusteluun liittyen, se hankalahan tossa on että noihin vaikuttaa niin eri hormonit, ja sit jos hormonikierrossa on häikkää niiden eri hormonien piikit voi tapahtua vääriin aikoihin 😬
 
Tältä näyttää tämän päivän käyrä eli jos huomenna lähtee lämmöt nousuun niin tänään ois dpo 0 😊 Saatiin viikonloppuna mukavasti talleteltua nyt sitten piinailemaan. Toisaalta suht rauhallinen olo, toisaalta aika isot odotukset tähän kiertoon. Terot piti aloittaa kolme päivää plussasta että sen meinasin vielä tänään tikuttaa ja nyt loppukierrosta käyn mittauttamassa sen progen ja D-vitamiinin ohjeiden mukaan myöskin.
 

Liitteet

  • D0751C03-CA69-4F54-A504-D1CEAA89E080.jpeg
    D0751C03-CA69-4F54-A504-D1CEAA89E080.jpeg
    174.3 KB · Katsottu: 60
Takaisin
Top