BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Metu ihana juttu! Pidän kovasti peukkuja tärpille 🫢👌

Tulen äkkiä omanapailemaan viikonloppumenojen keskellä.
Vituttaa! Vituttaa niin maan perkuleesti. Lämmöt laskee. Ovistesti haalenee. Oli vissiin anovulatorinen kierto. Limoja on mutta taisipa mennä tämä kierto siinä 😭😭 jotenkin niin kova pala taas, että seuraava mahdollinen tärppi on sitten -24 puolella.

Liitteet

• 142D5CC8-0164-4A21-9EB4-8029F5DF0B05.jpeg
    142D5CC8-0164-4A21-9EB4-8029F5DF0B05.jpeg
    610 KB · Katsottu: 68
  • 0E9AC770-5561-4829-9A01-9B9B4DD3B915.jpeg
    0E9AC770-5561-4829-9A01-9B9B4DD3B915.jpeg
    625 KB · Katsottu: 68
@Metu ihana juttu! Pidän kovasti peukkuja tärpille 🫢👌

Tulen äkkiä omanapailemaan viikonloppumenojen keskellä.
Vituttaa! Vituttaa niin maan perkuleesti. Lämmöt laskee. Ovistesti haalenee. Oli vissiin anovulatorinen kierto. Limoja on mutta taisipa mennä tämä kierto siinä 😭😭 jotenkin niin kova pala taas, että seuraava mahdollinen tärppi on sitten -24 puolella.
Ymmärrän että harmittaa ❤️ mutta sinuna jatkaisin vielä tikuttelua, jos lähtisikin vielä tummenemaan uudelleen niin kuin meillä monella on täällä käynyt. Lh aaltoilee, ennen kuin muna sieltä lopulta oikeasti irtoaa.

@Metu Uujee, nyt odotellaan ja katsotaan miten loppukierron lämmöt!! Täähän on niin yksilöllistä kuinka paljon lämmöt nousee luteaalissa. Mulle tyypillinen on ollut Ouran näyttämät +0,3.

@Kuuttituutti Ihanan kommentin heitit Usain Boltista, kiitos, naureskelin täällä 😆❤️ Ja hienoa nähdä, että sun lämmöt tasoittuu. Aikamoisia hyppyjä siellä ollut alussa, melkein kokonaisen asteen. Mitä siellä jälkitarkastuksessa tehdään?

@Mimossa Oon tosi pahoillani ❤️ Oliko tää luomukierto? Onko teillä hoitokierto edessä?

@Summerwalk Kaikilla testeillä!! 🤪🤪 (älä kuuntele mua)

@Kwv Jos vaan jaksat vielä testaa, niin jatka testaamista vielä hetki! Mulla aaltoili noi ovisvahvuudet ja plussa tuli sit vihdoin kp16 ja kp17.

Täällä Oura näyttää tänään +0,2 eli lämmöt vähän koholla mutta ei mitenkään selkeästi. En tiedä yhtään onko tänään dpo1 vai dpo2 vai jotain ihan muuta.

Liitteet

• 0B1E1726-9AD0-42ED-950E-087AB019200D.jpeg
    0B1E1726-9AD0-42ED-950E-087AB019200D.jpeg
    608.3 KB · Katsottu: 63
Tänne tulee nykyään ihanan paljon tekstiä! Pitäis käydä useammin lukemassa, että pysyy perässä. 😅

@lepus timidus Toivottavasti seuraava digi antaa sen 2-3vk 💕

@Summerwalk jotain viivaa siellä kyllä näkyy, toivottavasti vahvistuu! 🤩

Itsellä km vuoto loppunut pari päivää sitten, mutta lämmöt ei vielä oo palannut normi tasolle. Vähän on tullu alaspäin, mutta ei kokonaan. Raskausaikana oli n. 36.8-37.0 ja mun normilämpö on 36.0-36.2.
Ajattelin testata r-testin, kun lämmöt on normitasolla.
Päätä särkenyt nyt useamman päivän ja joutunut ottamaan buranaa panadolin kaverina. 😮‍💨

Liitteet

• Screenshot_2023-03-19-10-17-55-786-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    Screenshot_2023-03-19-10-17-55-786-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    272.1 KB · Katsottu: 66
Ei se kp1 sitten eilen alkanutkaan. Olin ihan varma, kun pieni klöntti verta tuli, mutta ei tähän aamuun mennessä oo mitään muuta tullut. Ja lämmöt oudosti pomppas takas ylös. 🤔 Noh ehkä se kp1 alkaa tässä lähipäivinä, jos ei vielä tänään.

Liitteet

• 2D3FE36D-6AA0-46EB-A825-50CDFF54D801.jpeg
    2D3FE36D-6AA0-46EB-A825-50CDFF54D801.jpeg
    274.9 KB · Katsottu: 72
Ei se kp1 sitten eilen alkanutkaan. Olin ihan varma, kun pieni klöntti verta tuli, mutta ei tähän aamuun mennessä oo mitään muuta tullut. Ja lämmöt oudosti pomppas takas ylös. 🤔 Noh ehkä se kp1 alkaa tässä lähipäivinä, jos ei vielä tänään.
Vastasinkin jo toiseen ketjuun, mutta mullekin tuli edellisessä kierrossa niukkaa vuotoa oletettuna menkkapäivänä, vuoto loppui, ja seuraavana päivänä positiivinen r-testi. 🌈 onko sulle tyypillistä tällainen vuoto mikä nyt on?

Siis, tää valkovuodon määrä. Mulla ei koskaan tähän asti oo ollu valkovuotoa ovisplussan jälkeen, mut nyt tätä vaan tulee ja tulee. Epäilyttää että oliko siis ovista vieläkään 😆 Alkaa jo olla vaan naurettavaa kun ei tiedä yhtään mitä mun keho puuhaa

Vastasinkin jo toiseen ketjuun, mutta mullekin tuli edellisessä kierrossa niukkaa vuotoa oletettuna menkkapäivänä, vuoto loppui, ja seuraavana päivänä positiivinen r-testi. 🌈 onko sulle tyypillistä tällainen vuoto mikä nyt on?
Ei oo tyypillistä. Yleensä kun alkaa näkyä jotain vuotoa ni menkat alkaa samana päivänä…🤔 noh ei täs auta kun ootella.

Siis, tää valkovuodon määrä. Mulla ei koskaan tähän asti oo ollu valkovuotoa ovisplussan jälkeen, mut nyt tätä vaan tulee ja tulee. Epäilyttää että oliko siis ovista vieläkään 😆 Alkaa jo olla vaan naurettavaa kun ei tiedä yhtään mitä mun keho puuhaa
Mulla oli noin mun edellisessä tärppikierrossa ja silloin ovistesti oli viisi päivää plussalla. En tiedä koska se ovis tarkkaan oli mutta sanoin silloin miehelle että kerta kun on ilmoja (ja haluja) niin jatketaan talletettuja niin se toimi. Eli vaikket tiedä mitä keho tekee niin ei kannata luovuttaa koska yllätys voi olla tulossa :)

Oi ihanaa @Metu että FF löysi sieltä oviksen!! ❤️ Ja @Summerwalk :n testiä odottelen taas 😄

Mulla ei lämpö tänään oo kauheen luotettava ku tuli eilen juotua miehen kans alkoholia 🙈 vähän myös puhti pois sen kunniaks ni jää ny kommentointi köykäseks 😄

Screenshot_20230319-111825.png

@Kuuttituutti toivottavasti sieltä selkeis pian mitä keho aikoo, mutta onneksi on se jälkitarkastus huomenna niin sieltä saa sit lisää tietoa jos ei muuten :red-heart: Se on ihan hyvä jos on jonkun aikaa koholla jos se kertois siitä että siellä on sitä progestronia ja sen jälkeen kun se tippuu alkaa menkat yleensä tosi hyvin!

@Mimossa voi harmi, näyttää kyllä tosi selkeeltä pudotukselta valitettavasti :crying-face: toivottavasti pääsisitte pian jonosta hoitoon :red-heart:

@Summerwalk joo nyt oli tosi selkee lopulta toi leposyke kans ja toivon että tää lämpökäyrä rupee tästä näyttämään luteaalivaiheelta, huomisen/ylihuomisen dpo4/5 dippiä odotellen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Noi oireet kuulostaa kyllä ihan mahdollisilta, mutta katotaan nyt sit sun tänpäiväisiä testejä et miltä näyttää 🌈 Mä oon samalla linjalla Empsun kanssa että rupeet dippailee yks kerrallaan ja vertailemaan tuloksia :Face With Tears Of Joy::rolling:

@Kwv voi harmi että näyttäis haaleemmalta mutta toi ei vielä ainakaan mun silmiin kovin haaleelta näytä – minkälaiset limat sulla on ollut? Et oo viel merkannut hedelmällisiä limoja nii se kans vähän ihmetyttää – katotko vessapaperista vai sormilla ronkkimalla? Mä oon ite todennut että mun ainakin täytyy ronkkia sormilla että pääsee oikeasti analysoimaan sitä limojen koostumusta ja FF:llä on hyödylliset klassifikaatiot!

@Empsu94 Noista lämmöistä veikkais että ois dpo2! Huomasin että FF:n "timing" osiossa se ottaa kans dpo1 tallettelun huomioon, että siitä ois vielä jotkut mahikset ilmeisesti 🤔 Mulla on kans ollut edelleen tosi limaiset tunnelmat, en kyl tiiä mikä tää homma on mutta ei kyl haittaa mua yhtään että limaa riittää, tallettelut jatkuu :Grinning Face With Smiling Eyes:

@NM90 joo meitä on nyt sen verta monta jo että tekstiä tulee aika paljon, mutta onpahan kaikille aina vuorotellen jännättävää :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

@Oikku95 oho! Kokeilisin sitä raskaustestiä kyl aika piakkoin kun on noin isoilla päivillä ja ei menkat alkaneetkaan 🤔 jos testejä ei löydy kotoa niin osta vaikka niitä PC:n liuskoja, siinä saa ~1€/kpl kokeilla että näkyykö jotain vaiko ei! Ainakin ton FF:n mukaan näyttäis että sulla on menkat jo myöhässä jos eivät ala tänään?

@Nurppu hahaha sellasta sattuu, katotaan sit tarkemmin huomisia lämpöjä!

@Empsu94 kiitos ❤️ Joo halusin pitää tässä välissä yhden luomukierron ennen ku alkaa IVF. Halusin myös nähdä onko vielä tiputtelua ilman progetukea ja olihan sitä 😣 Vau siellä on hieno lämmönnousu heti oviksen jälkeen 🤩 Sanoisin kans että sulla ois nyt jo dpo2. Huomisen lämmön perusteella ff varmaan jo vahvistaa sulle oviksen.

@Metu Meillä alkaa nyt seuraavasti kierrosta IVF pitkällä kaavalla eli ei onneksi tarvi enää kauaa ootella, että päästään tositoimiin 🤞

@Metu kierto yleensä 27-32 päivää. Voi siis olla, että tämä on hieman pitempi kierto ja menkat alkaa tässä muutaman päivän sisällä. Testin tein tänään aamulla, joka oli nega.

Päivän ensimmäinen uitto suoritettu. PC:kin on nyt samaa mieltä muiden testien kanssa että jotain siellä yritteli. Painosanalla yritti. En usko enää plussaksi muuttuvan kun pari päivä jo jotain näkynyt muttei vahvistu.
Tosi vaikea saada tätä taas kuvaan, mutta silmin on erotettavissa haalea toinen viiva.
778152E1-5C55-4784-859D-35E0580A9C07.jpeg

@Mimossa Se on kyllä totta, että onneksi helposti korjattavissa mutta kyllä se ärsyttää 😞 Ajattelin ensin odottaa julkiselle pääsyä, lähete saataisiin ensikuun lopussa mutta taidankin mennä yksityiselle jo ensi kierron alkuun kyselemään apuja (letroja).
Tosi harmi että siellä myös lämmöt laskussa ☹️ vielä pidempi yritys sielä takana, en voi edes kuvitella harmituksen määrää.

@Summerwalk vähän heitin jo hanskat tiskiin, niin selkeältä vaikuttaa jos huomenna edelleen jatkaa laskua lämmöt 😭 vitsit että siellä kyllä näyttää erittäin toiveikkaalta tilanne lämpöjenkin suhteen.

@Empsu94 joo, pitänee jatkaa testailua. Terolut pitäisi taas alottaa, niin sen takia jännittää myös että tuleeko ovista sitten ollenkaan jos ei jo ollut. Ehkä viivästytän kuuria parilla päivällä mutta kyllä tämä kierto tais olla taputeltu 😞
Mulla oli myös viimeksi kierrossa tummimman ovistestin jälkeen noin 5vrk sitkeää limaa vaikka ovistestit haaleni lähes negaksi. Ilmeisesti se voi olla normaalia myös oviksen jälkeen?

@Metu ei oo tällä kierrolla vielä näkynyt ihan eggis limaa kertaakaan, stickyä kylläkin. Sormilla ronkkimalla oon myös todennut parhaiten, että näkee varmasti. Tosi vaikea saada otettua kuvaa noista ovistesteistä, mutta silmällä näkee että oli selvästi haalistunut torstaisesta. Noi PC testit näyttänyt mulla kokoajan suht tummaa.

@Mimossa ihana kuulla että ens kierrosta alkaa jo ❤️

@Summerwalk harmi että ei oo nyt halunnut vahvistua kunnolla 🥲 kyllähän tossa haamu näkyy ❤️

@Kwv olinko jo sulle suositellut tota premom sovellusta ovistestien vertailuun toisiinsa? Se on ollu mulle tosi hyvä kun näkee helposti kehityksen. Mut tosi harmi että ei oo limojakaan tullut, se ei lupaile hyvää 🥲 mutta letrot onneks auttaa siihen vaivaan! Mulla oli samaa anovulaatiota aiemmissa kierroissa mutta nyt letrot + ovitrellella on eri meno.

Huomenta. Nopea omanapailu
Aamun testi oli nega 😞 Tai no ihan samantyyppinen hailura värikrtymä taas, mutta jopa haaleempi kuin eilen. Tänään tein testin aamun ekasta pissasta. Leposyke laski mutta lämmöt nousi. Eilisenkin leposyke oli muuttunut jotenkin oudosti alemmaksi kuin mitä se eilen näytti 🤔 mitähän FF taas sekoilee. Jotain poikkeuksellista tässä kierrossa kyllä on, kun useampi 37 lämpökin ollut mukana. Tänään on kyllä valitettavan vahvasti semmoinen olo, että menkat alkaa. Tiputtelua ei ole vieläkään eikä varsinaisia menkkakipujakaan. Yön stressitaso oli erinomainen eli HRV oli korkea, mikä sekin viittaa alkaviin menkkoihin. Unet oli aivan todella levottomia 🤪

Odotan siis huomenna menkkojen alkavan odotetusti. Ei ollut tämäkään Se kierto 😞

FC5F0AED-7D08-48E1-9E1D-F89B9A629824.jpeg
D820B040-4542-41EC-8A99-4B437FF6C1C6.jpeg

Huomenta. Nopea omanapailu
Aamun testi oli nega 😞 Tai no ihan samantyyppinen hailura värikrtymä taas, mutta jopa haaleempi kuin eilen. Tänään tein testin aamun ekasta pissasta. Leposyke laski mutta lämmöt nousi. Eilisenkin leposyke oli muuttunut jotenkin oudosti alemmaksi kuin mitä se eilen näytti 🤔 mitähän FF taas sekoilee. Jotain poikkeuksellista tässä kierrossa kyllä on, kun useampi 37 lämpökin ollut mukana. Tänään on kyllä valitettavan vahvasti semmoinen olo, että menkat alkaa. Tiputtelua ei ole vieläkään eikä varsinaisia menkkakipujakaan. Yön stressitaso oli erinomainen eli HRV oli korkea, mikä sekin viittaa alkaviin menkkoihin. Unet oli aivan todella levottomia 🤪

Odotan siis huomenna menkkojen alkavan odotetusti. Ei ollut tämäkään Se kierto 😞

View attachment 120403View attachment 120404

Eikä, sun lämmöt on ollut niin lupaavia ja hailura viiva myös 😔😔 Jotain yritystä siel vaikutti olevan. Ootko ennen nähny testissä haamua? ❤️

Mites @Kwv ovistesti?

Täällä lämpö laski, ehdin jo turhautua, ettei ovista olekaan tullut. FF suostui kuitenkin vahvistamaan oviksen tonne dippiin. Eli nyt ois dpo3. Voisko tää päivän dippi olla se klassinen dpo4:n estrogeenispurtti, mitä @Däumeline aikoinaan täällä avasi 🤔 Toivottavasti lämmöt huomenna nousisi, aika maltillista nousua tähän asti…

Liitteet

• D3292EB3-DD7C-4582-8D09-404E201B86A0.jpeg
    D3292EB3-DD7C-4582-8D09-404E201B86A0.jpeg
    605.8 KB · Katsottu: 53
@Summerwalk pahoittelut negasta ☹️ toivottavasti pääset pian uuteen kiertoon!
@Metu joo kyllä, latasin premomin, kiitos täältä saatujen suosittelujen! Sielläkin näyttää testit pelkkää ”low” tän kierron osalta. Ja tosiaan just toi että limoja ei oo näkynyt.

Täällä lämmöt jatkaa laskuaan, joten ei se ollut ovis.. Testi oli tummunut eilisestä kyllä, mutta limat taas muuttuneet ihan voidemaiseksi. Kertokaa viisaammat mitä ihmettä nyt tapahtuu 😅

Liitteet

• C82FF516-8CD7-4380-8B90-D8005986155C.jpeg
    C82FF516-8CD7-4380-8B90-D8005986155C.jpeg
    630.7 KB · Katsottu: 77
  • BBD9C692-4CF4-4102-B0CB-77E869DB4409.jpeg
    BBD9C692-4CF4-4102-B0CB-77E869DB4409.jpeg
    1 MB · Katsottu: 78
@Summerwalk pahoittelut negasta ☹️ toivottavasti pääset pian uuteen kiertoon!
@Metu joo kyllä, latasin premomin, kiitos täältä saatujen suosittelujen! Sielläkin näyttää testit pelkkää ”low” tän kierron osalta. Ja tosiaan just toi että limoja ei oo näkynyt.

Täällä lämmöt jatkaa laskuaan, joten ei se ollut ovis.. Testi oli tummunut eilisestä kyllä, mutta limat taas muuttuneet ihan voidemaiseksi. Kertokaa viisaammat mitä ihmettä nyt tapahtuu 😅

Täh, milloin toi testi on otettu? Näyttää kyl aika positiiviselta mun silmään… 😍🌈 Onko sulla digiä? Nyt ois ClearBluen digitaalinen ovistesti ollut tossa kova, se näyttää joko että onko vai eikö ole. Lämmöt myös klassisessa pre-ovis dipissä. Mysteeri🤯

Takaisin