BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äääh mä yritän nyt kerätä vielä lisää tietoa letrozolilla olleilta että kuinka tavallista se on olla menemättä sinne vasteultraan vai oliko se vaan se yks tyyppi jolla ei sitä vasteultraa ollu 😖

@Empsu94 sovitussetit on vasta postissa eli tässä menee hetki 😅 ihanaa että sun keho on jo noin pitkällä palautumisessa 🤩

@Nurppu noniin tulihan se sieltä, hyvä että ei tarvi odottaa enää pidempään ❤️ kiitos kun kerroit sun letrozol-kokemuksesta!

@lepus timidus hienoa nousua ☺️ ei enää kauaa niin päästään kattelemaan sun testejä ❤🤩

@NM90 toivottavasti huominen menee niin helpolla kuin se tuossa tilanteessa voi mennä ja keho palautuisi sitten nopeasti ❤️

@Summerwalk stressi ja huoli vaikuttaa tosi paljon 💔 toivottavasti perheenjäsenellä kääntyisi kaikki parhain päin.

No on kyllä nyt @Summerwalk in ovis kiusantekotuulella, kuten täälläkin..
Tänään kp23 (2. ovis+ kp21) ja lämmöt laahaa edelleen follivaiheessa.. Niin että mitähän viddua!? 🤬 Ja minunki kierto on aika jämpti ollu 30pv.
Screenshot_20230306-112646_Flo.jpg

No on kyllä nyt @Summerwalk in ovis kiusantekotuulella, kuten täälläkin..
Tänään kp23 (2. ovis+ kp21) ja lämmöt laahaa edelleen follivaiheessa.. Niin että mitähän viddua!? 🤬 Ja minunki kierto on aika jämpti ollu 30pv.
View attachment 119972
No jo on 🤬 kiusanhenkiä meillä ovikset tässä kierrossa! Ja sulla jo toista kertaa plussaa pukkaa ja edelleen lämmöt laahaa 😠. Mitä täällä nyt oikein tapahtuu?! Sun jälkimmäinen plussa oli kyllä niin selkeä että on kyllä ihme jos sieltä ei mitään irronnut. Ehkä sulla on nyt useampi muna irtoamassa samaan aikaan ja siksi ei keltarauhanen pääse vauhtiin, ku kilpailee lh:n kanssa 🤷🏼‍♀️ Kootut selitykset 😅
Mutta kyllä syö naista kun kierto sekoilee ihan urakalla ja mukamas hyvin ajoitetut tallettelutkin menee harakoille.

No jo on 🤬 kiusanhenkiä meillä ovikset tässä kierrossa! Ja sulla jo toista kertaa plussaa pukkaa ja edelleen lämmöt laahaa 😠. Mitä täällä nyt oikein tapahtuu?! Sun jälkimmäinen plussa oli kyllä niin selkeä että on kyllä ihme jos sieltä ei mitään irronnut. Ehkä sulla on nyt useampi muna irtoamassa samaan aikaan ja siksi ei keltarauhanen pääse vauhtiin, ku kilpailee lh:n kanssa 🤷🏼‍♀️ Kootut selitykset 😅
Mutta kyllä syö naista kun kierto sekoilee ihan urakalla ja mukamas hyvin ajoitetut tallettelutkin menee harakoille.
Aamen! 🙏🥴

Tuun tänne kans ihmettelään, tein ovistestin nyt kp6 ja ihmeen vahva viiva. Reagoiko jotenkin keskenmenoon? Mun r-testit oli kyl niin haaleita, että vaikea uskoa että hcgn rippeitä näkyisi enää tässä ovistestissä…

Liitteet

• 5FE314D8-759B-41A6-81F1-2581BDF82756.jpeg
    5FE314D8-759B-41A6-81F1-2581BDF82756.jpeg
    1.3 MB · Katsottu: 73
@NM90 voimia tyhjennykseen ❤️

@Metu mulla on BBT kuumemittari, jonka hankin ja Flo sovellukseen ajattelin niitä lämpöjä merkkailla kun on ollut mun luotto tässä matkan varrella muutenkin

@Empsu94 mun ovistestit näyttää tolta viikkoa ennen ovisplussaa 😅 Musta on hauska että monelle täällä se on viittävaille ovis mutta mulle se on kaikkea muuta, niin yksilöllisiä juttuja.

@Nurppu hei kiitos infosta! Hyvä tietää. Alhaalla lämmöt nyt kyllä on ollut mutta siellä tehnyt vähän omaa sahailuaan. Se on toki myös oma kysymyksensä mikä kaikki on lämmöistä ja mikä näin uudesta testaajaasta lähtien 😂 viime yö oli nyt eka kun ei ollut vuotoa ollenkaan, wuhuu! Että eiköhän se siitä.

@lepus timidus toisaalta ikävää että kellutaan samassa veneessä mut toisaalta se on myös lohdullista koska sit tietää että on niitä jotka ymmärtää miltä itsestä tuntuu. Me ei päästy julkiselle vielä keskenmenoselvittelyihin eikä myöskään lapsettomuuspuolelle koska ”ei kärsitä lapsettomuudesta koska hedelmöityn ja raskauden jatkumisessa kukaan ei voi mitenkään auttaa”. No sillain vähän tympeetä kun a ) tiedän ettei noin ole ja b) meille viime syksynä sanottiin että keväällä vaan sit lapsettomuuspuolelle jos ei oo pysyvää plussaa tullut. Sain kinuttua jälkitarkastuksen niin siellä sit meinasin vielä kysellä jos ois vähän ystävällisempi lääkäri. Meillä on ens viikolla etälääkäri yksityiselle Helsinkiin niin jospa sieltä tulis jotain ideoita tai muita meidän hommaan.

@Empsu94 onpas tumma viiva jo 😮 Olisiko kierto voinut salaa taustalla käynnistyä jo ennen tyhjennysvuotoa? 🤔 Mullakin testit käy alkukierrosta tummempina ja sit haalenee ennenku lähtee oviksen lähellä tummumaan. Mut ei mulla kyllä ihan noin tummana käy. Mulla tuo tarkoittaisi jo lähes plussaa.

Mä sain eilen illallla digiin plussan 👏🏻😍✌🏻 Liuska ei kyl mun mielestä vielä nyt aamullakaan ollut kovin selvä plussa. En tiedä oliko huippu yöllä, täytyy jatkaa tikuttelua ja katsoa vahvistuuko. Mut oletan digin perusteella että dpo0 on tänään. Lämmöt ei vielä noussut eikä nännit kipeytynyt, niitä odotan huomiselle. Eilen olo kyllä kovat ovisoireet ja alkoihan ne eggiksetkin toissapäivänä vihdoin.
Talletetut jäi nyt harmillisesti sunnuntain varaan, mutta onneksi se on sentään maaginen -2dpo.

DD354AA2-94D6-4625-ACCE-55797A92086D.jpeg

@NM90 toivottavasti tyhjennys sujuisi mahdollisimman helposti ❤️

@Harmi89 argh mitä kiusaa! Miltä tänään näyttää?

@Empsu94 mä joskus testasin heti menkkojen jälkeen ja oli kans tosi tumma sillon mutta haaleni vielä pois! Noihan vähän aaltoilee läpi kierron, että niitä pienempiä huippuja tulee vähän väliä. Mut mistä sitä tietää jos siellä oliski supervarhanen ovis, seuraile ihmeessä :D

@Kuuttituutti joo sitä pientä siksakkia voi olla ihan normaalistikki, paha sanoa ku ei oo ennen mittaillu! Ei auta ku seurailla 😅

@Summerwalk jipii! :) Toivottavasti nyt pääset vihdoin siirtymään piinailuun :D

Tällä ei mitään jännää, vahvistan että eilen alko uus kierto!

@Harmi89 kiitos tiedosta! Voi harmi että sun ovulaatio antaa nyt odottaa itseään, toivottavasti tänään lähtis tapahtumaan!

@Summerwalk jeeee että vihdoin se ovisplussa tuli! Ehdittekö vielä tänään tallettelemaan? Dpo0 on kuitenkin ihan validi tallettelupäivä jos vaan saa mahdutettua talletteluja vielä!

@Empsu94 onpa outoa että noin tummaa jo... Miltä näyttää lämmöt ja liuskat tänään?

@Kuuttituutti kuulostaa hyvältä! Laita käyrää tänne sitten kun tuntuu hyvältä :red-heart:

@Nurppu hyvä että se kierto alkoi kuten merkit näyttivät, toivotaan tälle kierrolle yllätysluomuplussaa :red-heart:

Aattelin että voisin nyt rupee laittamaan tän kierron käyrää kun on pari päivää jo ollut. Lämmöt nous ylös tossa välissä mutta toisaalta lauantaina juotiin pari lasia viiniä. Puoliso heräs tänään kipeenä niin katotaan nyt tuleeko mullekin tänään tai huomenna jotain, vai onko niin että mulla on tai oli jo eikä juuri oireita :side_tear: Mut leposyke tippui alas tänään (kaksi edellistä yötä tää fitbit sekoili nii en saanu leposykkeitä) ja lämmötkin oli tänään hyvin tavallisen näköisiä ja vuoto hiipumaan päin :Black Sun With Rays:

Screenshot 2023-03-07 at 9.47.14.png

Ei jotenkin tunnu yhtään, että ovista olis ollu.. Luteaalin puuttuvat oireet puhuis myös sen puolesta, mutta katotaan nyt vielä, mikä huomenna on tilanne. Lämpö on pikkusen kuitenkin nousujohteista, mutta samalla tasolla se oli ekankin o-plussan jälkeen.. 🤷‍♀️
Screenshot_20230307-101639_Flo.jpg

Toivottavasti @Summerwalk siellä lähtee lämmöt ja muut oireet nyt oikeeseen suuntaan! 🙏

@Harmi89 Jospa sullakin jatkaisi nyt lämmöt nousuaan 🙏🏻 Mä toivon kans et jotain luetaaliin viittaavaa alkaisi pian näkyä 🙄

@Metu Hyvältä näyttää lämpöjen ja sykkeen palautuminen 🌈 Toivotaan ettet nyt sairastu.
Pitää vielä yrittää jos tänään ehtisi talletella, mut menee kyllä myöhäiseen iltaan, jos onnistuu lainkaan. Harmittaa kun ovis myöhästyi kun viime viikolla saatiin niin hyvin järjestettyä treffejä. Mut tällasta tää on.

@Nurppu Tsemppiä uuteen kiertoon ❤️🌈 Hyvin ne lämmöt ennusti kp1:sen. Kiva kun edes johonkin voi luottaa!

Täällä taas ja vaikka mitä kirjoiteltu, kaikkien viestit sain lueskeltua, mutta vaikea kommentoida kaikkea.

Jäin miettimään, kun kaikilla kovin matalia leposykkeitä niin onko ne nyt yön alhaisimpia sykkeitä vai yön keskisykkeitä? Mulla kello öisin kädessä (polar, en tiedä kuinka tarkka) niin kertoo yön ensimmäisen 4h keskiarvosykkeen jonka nyt tohon kaavioon pistän, aika ylhäällä on jos muilla samaan tapaan keskiarvo laskettu. Syke on yöllä yleensä välillä 57-78 ja on ollut korkeammallakin jopa 90. Sykevälivaihtelukaan ei päätä huimaa, joten olenkohan vain ylikuormittunut. Heti kyllä huomaa olossa jos syke alhaisempi yön aikana.
Tässä tätä alkukierron odottelua ja ajatuksia. Eikä vielä jaksa alkaa ovistakaan tikuttelemaan. Siihen vielä pitkä aika 🙄

Liitteet

• Screenshot_20230307_195252.jpg
    Screenshot_20230307_195252.jpg
    260.1 KB · Katsottu: 61
Täällä taas ja vaikka mitä kirjoiteltu, kaikkien viestit sain lueskeltua, mutta vaikea kommentoida kaikkea.

Jäin miettimään, kun kaikilla kovin matalia leposykkeitä niin onko ne nyt yön alhaisimpia sykkeitä vai yön keskisykkeitä? Mulla kello öisin kädessä (polar, en tiedä kuinka tarkka) niin kertoo yön ensimmäisen 4h keskiarvosykkeen jonka nyt tohon kaavioon pistän, aika ylhäällä on jos muilla samaan tapaan keskiarvo laskettu. Syke on yöllä yleensä välillä 57-78 ja on ollut korkeammallakin jopa 90. Sykevälivaihtelukaan ei päätä huimaa, joten olenkohan vain ylikuormittunut. Heti kyllä huomaa olossa jos syke alhaisempi yön aikana.
Tässä tätä alkukierron odottelua ja ajatuksia. Eikä vielä jaksa alkaa ovistakaan tikuttelemaan. Siihen vielä pitkä aika 🙄

Mulla Oura antaa alimman arvon, jonka useimmiten saavutan yöllä 4-6 aikaan!

Justiinsa juu.. Käppyrä kertokoon oviksen tilanteen.. 😖 Kp25/30
Screenshot_20230308-052711_Flo.jpg
Aattelin tässä sängyssä vielä loikoillessani, että kunhan hiissaan itteni vessaan, teen ovis- ja raskaustestin.
Ja niiden (tod.näk. negojen) jälkeen tuikkaan Ovitrellen, joita on jemmassa ivf:n jäljiltä vielä 3kpl. Luulis sen edes irrottavan munasolun, kun ei nyt muuten tunnu onnistuvan.
En kyllä yhtään tiedä, onko hyvä idea vai ei, mutta näillä mennään! 🤬

Muoks. Eipä mulla ollutkaan jemmassa ovitrellea, vaan gonapeptyliä, muistin väärin.. Ei sitten onnistunu sekään. 😫

Huomenna saadaankin sitten polilta kuulla, miten meidän ivf/icsi -suunnitelmat toteutetaan. 😬
@Nurppu lla taitaa olla kans huomenna infoa samasta aiheesta tiedossa?

Miltäs @Summerwalk in lämmöt/luteaalioireet näyttää?
Entäs, mitä muiden aamuun kuuluu? 🙂

Muokattu viimeksi:
No onpa raivostuttavaa @Harmi89 ettö nyt alkoi kroppa temppuilee kun hoidot edessä ja toivoisi normaalia (ja normaalin pituista) kiertoa tähän väliin 😠 Tai sitä luomuihmettä.
Mut onhan tuossa tietty vielä toivoa, että nousis tuosta. Onko sulla yleensä alku dpo:issa estrogeeni droppia? Mutta on kyllä 🍑:stä kun ei hyvistä yrityksistäkäön huolimatta tunnu irtoavan 😠 Toivotaan että huomenna saatte hyvältä kuulostavan suunnitelman hoitokiertoon 🌈

Mulla lämmöt lähti edes jonkinlaiseen nousuun. Ovistesti selkeesti haaleampi tönään. Eilen oli lopulta liuskatkin selvästi plussia. Mutta sitä nännien arkuutta ei näy ei kuulu, mikä yleensä merkki tapahtuneesta oviksesta. Eilen tuli hetkellisesti ruskeaa niukkaa vuotoa (ovulaatiovuoto?), mutta loppui sitten kuin seinään.

E0A3D622-D8E2-4FF5-A098-BDBEEE3D0315.jpeg

@anita1 Mulla Garminin kello mittaa jonkinlaisen yön ajan sykkeen keskiarvon. En oikein ihan ole varma logiikasta kun ei näytä olevan alin lukema mutta ei kyllä aivan keskiarvokaan. Mulla on aina ollut matala syke, mut se on hyvin yksilöllistä millä tasolla sykkeet ihmisellä liikkuu. Siskollani jolla on uniapnea liikkuu sykkeet öisin 70-90 kun mulla 40-50. Voisi ajatella että jotain sunkin unenlaadusta kertoo jos heittelee sykkeet paljonkin 🤔

Mites @Empsu94 n ovistestit? Tummeneeko vai haaleneeko?

Täällä todennäköisesti jo tänään illalla kp1. Pientä tiputtelua havaittavissa ja yleensä nopeasti siitä sitten hanat auennut. Lämmöt silti tuolla yläasemissa, mielenkiintoista nyt seurata miten sieltä lähtevät laskuun.

Negan testasin vielä tälle aamulle, ihan vain varmistuakseen vielä. Fiilikset ihmeet hyvät, ensimmäinen kerta kun oikeastaan iloitsee että menkat vihdoin alkaa. Pääsee uuteen kiertoon. Juteltiin myös tuosta jouluvauva asiasta, ei aiota pitää taukoa. On enemmän kuin toivottu, myös jouluksi ❣️

Menkkaoireita oli jo eilen. Otsaan ilmestyi yksi näppy ja olin ihan hirveän kiukkuinen miehelle ihan mitättömistä asioista 🙄🙈

Suurimpana ihmetyksen aiheena tästä kierrosta se että miksi tissit oli niin kipeät ja turvoksissa!? Katselin vielä noita vanhoja testikuvia, niin kp 29 on tämä haamulainen. Eli joko kemiallinen tai sitten viivanpaikkaa oli. Testinä onestep 25 herkkä. Tästä vielä kuva tänne ihmeteltäväksi.

Liitteet

• Screenshot_20230308_095139.jpg
    Screenshot_20230308_095139.jpg
    357 KB · Katsottu: 86
  • IMG_20230225_104521.jpg
    IMG_20230225_104521.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 98
@anita1 mulla on kans korkeet leposykkeet, aina ollu. Mul on myös matala verenpaine ja oon ymmärtäny et syke on usein korkeempi jos on matala verenpaine (maallikon korvaan järkevä ajatus että jos paine on matala ni pitää vähän enempi pumppailla). Oura ilmottaa tosiaan jännästi leposykkeeks yön alimman, ei keskiarvoa (se kyllä kertoo myös keskiarvon mutta se ei nouse sillälailla esiin missään erityisemmin). Ja mulla on kans Ouran mittaama HRV tosi alhainen aina, siinä korkea olis hyvä. En koe olevani stressissä vaikka usein matalasta HRVstä puhuttaessa puhutaan stressistä, veikkaan että nuo on vaan mulla tuollaset nuo arvot synnynnäisesti. Kylhän niihin joillain toimenpiteillä voi pitkässä juoksussa vähän vaikuttaa (paljon hikiliikuntaa esim). Mutta esim just tuo HRV on sellanen arvo mistä saa paljon enemmän irti jos vertailee omiin aiempiin arvoihinsa kuin muiden arvoihin. Leposykkeissä varmaan sama juttu.

@Harmi89 ääh! 😩 Tosi ankeeta että tässä vielä lisää kiusataan tollee ovuloimattomuudella! Sullahan yleensä on noussu oikeen kunnolla luteaalissa eikö niin? Mut mielenkiinnolla kuulen miten teillä vedetään ens kiekka! Joo, meillekin tulee huomenna lisätietoja jatkosta sit. Ainaki oli puhetta että multa otetaan AMH uudestaan ja vissiin se saattaa ehkä vaikuttaa siihen mennäänkö pitkällä vai lyhyellä kaavalla. Kiinnostaa nähä paljonko se on laskenu sitten 2021 syksyn! Mulla se oli siis sillon 4,2 ja lääkäri totes nyt että se on korkea ja siksi riski hyperiin. Sanoin että tiedän ja siks pyysin viimeks lyhyttä kaavaa, mutta se lääkäri sillon sano että iän takia ei oo riskiä hyperiin, ja ainakaan tuossa ekassa kierroksessa ei ollu mitään hyperiviitteitä. Sanoin kans et se arvohan on varmaan laskenukki tässä 1,5v aikana. Joten lääkäri päätti mitata uusiks, mikä on kiva.

@Summerwalk jännää, toivotaan että siellä pinkasee ny lämmöt kunnolla, ainaki hyvältä näyttää :)

@Malttamaton145 joo joskus se uus kierto tuntuu oikeen tervetulleelta, mustaki tuntu tällä kertaa siltä :) hmm, onpa kyllä tosi hämäävä jos noin selkeä ollu kp29! Tuliko vaan yhteen testiin sillon vai teitkö monta? Ei tuo viivanpaikalta näytä mun silmään mut dpo6 ei ainakaan noin vahvaa voi mitenkään tulla! Ellei olis joku viisikko siellä kiinnittyny tosi varhain 🙈 joko olikin myöhäsemmät dpo:t ja kemiallinen raskaus, tai sit tuo oli viivanpaikka! Melkonen mysteeri kyllä! 😮

@Nurppu tein useampaa eri testiä, tässä näkyi kaikista selvemmin. Mutta hailuraa piirtyi myös pc liuskaan. Tosi, tosi hämäävää ja mielenkiinnosta täs odottelen et millainen tulva alkaa. 🤔 Jos se viisikko sieltä tulee pihalle 😂

Lisään vielä, että ei siis lähtenyt missään vaiheessa vahvistumaan, tais seuraava aamu olla negaa ja sitten pidinkin sen viikon tauon testaamisesta

Takaisin