BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ahaa, se selittäisikin miksi joskus tulee liukkaat uudestaan muutaman kuivan päivän jälkeen! Kaikkea sitä oppiikin! Terojen aloituksen yhteys lienee siis sattumaa. Mä jo kerkisin miettiä sainko lume-pillereitä kun ei ole tullut mitään oireita niistä. :Grinning Face:
Joo ja sit yleensä se seuraava droppi jossain dpo8-9 paikkeilla tietää myös hyvää (mahdollista kiinnittymistä) :Winking Face:

Joo ja sit yleensä se seuraava droppi jossain dpo8-9 paikkeilla tietää myös hyvää (mahdollista kiinnittymistä) :Winking Face:
Hmm, jos käppyrän muuttaa ovistestin mukaan niin sitten dippi osuisi dpo 7. Tyhmänä vaan kun en jatkanut ovistestiä plussan jälkeen kuin kaksi päivää ja oletin että oviksen oli pakko olla ekassa plussassa kun testi rupesi sen jälkeen haalenemaan. Mulla on tosin 6 päiväinen alkio siirretty kp 27, eli juuri ennen dippiä. (ja Terolut aloitus samaisena päivänä.) Niin monta liikkuvaa osaa tässä.

No nyt pomppasi lämmöt leposykkeiden kanssa käsikädessä luteaalitasolle. Hauska miten syke seuraakin nätisti lämpökäyrää 😆
FF siirsi oviksen päivällä eteenpäin ja on nyt siinä mihin sen itsekin ajattelin ajoittuvan. Uskallan varmaan nyt illalla aloittaa luget. Tiputtelua ei juurikaan ole nyt ollut, eilen ehkä ihan haalean vaaleanpunaista jäi sormeen kokeiltaessa kn.aa mut en laske tuota kyllä tiputteluksi. Toivottavasti pysyy nyt kokonaan pois tässä kierrossa.

6073ECA9-C769-4B0F-B7C3-A4D5657CEAEA.jpeg

Ihanaa että sait tietoa polilta @Nurppu ja että jonot oletettua lyhyemmät. Toivottavasti AMH on pysynyt hyvänä ja sun toiveet pitkästä kaavasta huomioidaan 🌈

@Evanel Tervetuloa mittailun pariin ja toivottavasti visiittisi täällä on lyhyt 🌈 Vaikeita yhtälöitä nuo lämmöt alkionsiirroissa kun niin monta muuttujaa. Mutta pianhan siellä pitäisi jo mahdollinen kiinnittyminen tapahtua . Jännää, näkyykö myös lämmöissä.

Huomenta!

Täällä on täysi sairastupa käynnissä kun bonuslapsi tuli tänne sairastamaan ja puoliso on edelleen kipeänä (antibiootit tosin auttaa), mutta minä vaikutan säilyneen ilman pahempaa sairastelua 🤞 Lämmötkin putos taas enemmän sille mitä pitäis olla kun keho valmistautuu ovulaatioon.

Ouran sovitussetti näyttäs nyt olevan pahasti jumissa ulkomailta tulevissa paketeissa, mutta ei ihme että siellä on vielä ruuhkaa kun oli ne lakotkin. Oli toivonut että se ois saapunut tällä viikolla, mutta ei nyt kyllä näytä siltä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Screenshot 2023-03-10 at 8.58.57.png

@Evanel tervetuloa ja toivottavasti on lyhyt käynti! Däumeline tosiaan hienosti avaskin tän meidän tyypillisen dpo4 observaation :D

@Summerwalk Noniin tulihan se kunnon nousu sieltä ja kiva että FF on nyt samaa mieltä sun kanssa ovispäivästä! 🌈

@Evanel kiva että liityit mittailujoukkoon! 😊 Kyl vaan on kätevää se kun joku laite automaattisesti mittailee! Ja toivotaan joo että tää jäiskin sun ainooks mittailukierroks nyt 😄

@Summerwalk jee, hyvä lämmöt ja syke! 👌Kyl munki mielest nyt uskaltaa luget alottaa! Mulla muuten siis menee niin että jos AMH olis pysyny yhtä korkeana ni se lääkäri ei varmaan sillon halua sitä pitkää kaavaa tarjota 😅 mut mielenkiintosta kyllä nähdä että paljonko se on tässä 1,5v aikana pudonnu! Aattelin kans laittaa polille viestiä että luotetaan kyllä ammattilaisten arvioon ja jos uskovat että lyhyellä kaavalla annosta muuttamalla saadaan paremmat tulokset tokalla kerralla niin se kelpaa ihan hyvin myös 😅 onhan se nopeampaakin niin.

@Metu voi että, taidat olla siellä hoitsuna sit? 😄 En tiiä aiheuttaako vaan turhaa harmitusta, mutta aattelin mainita että monen päivän korkea kuume vaikuttaa heikentävästi siittiöihin. Siinä voi muutama kuukausi mennä ennen kuin palautuu normaaliksi. Mutta voi siellä silti olla ehjiä sankareita jäljellä :) lähinnä ajattelin mainita siksi, ettei aiheuta harmitusta jos letrojen avullakaan ei heti tärppää. Tässä esimerkiksi vau:n artikkeli aiheesta. Mut toivotaan että tärppää kuumeesta huolimatta! :) Ja voi harmi että sovitussetti on jääny lakkoruuhkaan, toivotaan että pääsis kuitenki perille niin pian ku mahollista! Ootko jo suunnitellu minkä värisen otat? :D

Mulla ei muuta raportoitavaa ku että lämmöt siksakkaa vielä. Mikähän on syy 🤔 vähän pohdin että voisko olla että se alkio olis yrittäny kiinnittyä alkuun mutta kehitys sit keskeyty, ja tää siksak liittyis siihen kuitenki? Vuoto oli aluks melkeen mustaa ja haisi erikoiselle, en muista aiemmin tollasta. Muuttu kuitenki ekana päivänä jo normaaliks. Yleensä vaan tuntunu että on ollu joku selitys siksakille mut nyt on vähän vaikee keksiä muuta 🤔

Screenshot_20230310-094407.png

@Nurppu EIKÄ!! :tears::tears::rolling::rolling: Voihan elämä, toi ollu vielä monta päivää yli 38 välillä melkein 40 asteen kuumeessa :loudlycrying::tears: nooooh katotaan, ehkä mä saan sittenkin sen kevät/kesävauvan mitä alun perin haaveilin vaikka sit vuoden myöhempää kuin unelmoin, jos ei löydy sopivia siittiöitä nyt pariin kuukauteen. Mut yrittänyttä ei laiteta, tää mun ovuloimattomuus on joka tapauksessa korjattava letroilla ja me ollaan ihan mielellään talletteluhommissa 😇 Yks hyväkuntoinen siittiö oikeaan aikaan kuitenkin riittää!

Hmm, onks sulla ollut mitään muuta mikä vois aiheuttaa siksakkia? Urheilua, alkoholia, huonosti tai poissa kotoa nukuttuja öitä? Noihan kaikki saattaa vaikuttaa. Mut voi kans olla se kiinnittymisyritys ja siitä palautumista, toivottavasti tässä kohta asettuis.

@Nurppu EIKÄ!! :tears::tears::rolling::rolling: Voihan elämä, toi ollu vielä monta päivää yli 38 välillä melkein 40 asteen kuumeessa :loudlycrying::tears: nooooh katotaan, ehkä mä saan sittenkin sen kevät/kesävauvan mitä alun perin haaveilin vaikka sit vuoden myöhempää kuin unelmoin, jos ei löydy sopivia siittiöitä nyt pariin kuukauteen. Mut yrittänyttä ei laiteta, tää mun ovuloimattomuus on joka tapauksessa korjattava letroilla ja me ollaan ihan mielellään talletteluhommissa 😇 Yks hyväkuntoinen siittiö oikeaan aikaan kuitenkin riittää!

Hmm, onks sulla ollut mitään muuta mikä vois aiheuttaa siksakkia? Urheilua, alkoholia, huonosti tai poissa kotoa nukuttuja öitä? Noihan kaikki saattaa vaikuttaa. Mut voi kans olla se kiinnittymisyritys ja siitä palautumista, toivottavasti tässä kohta asettuis.
Joo toi kuumeen vaikutus on tosi ikävä eikä mitenkään laajasti tunnettu! Meillä piti viime vuonna elokuussa alkaa IVF, mutta saatiin heinäkuussa korona, ja oltiin molemmat monta päivää yli 38C kuumeessa. Sen seurauksena lääkäri halus et pitää olla 3kk väliä vähintään ennen ku alotetaan IVF koska kuulemma se kuume vaikuttaa molempien sukusoluihin 😩 eli edes hoitoja ei anneta heti kuumeen jälkeen julkisella tuon takia. Nyt pitääkin koittaa taas vaihteeks erityisesti vältellä kuumetauteja ettei taas siirtyis...! Mut oikeessa oot että yksikin riittää, ehkäpä kuume kato vaan karsii sieltä ne heikommat ja sit niillä supersankareilla on helpompi mennä ku ne hiturit ei oo siellä tiellä 🌈😆

Mul ei oo ollu mitään noista, ihan täysin normaali meno ollu! Siks niin erikoiselta tuntuuki ku kuitenki ihan kunnon siksakkia vetää 😄

@Nurppu No niinhän se sulla olikin. Mutta toivoa silti pitää ettei AMH olisi mitenkään merkittävästi laskenut. Mutta jos asiantuntijat on lyhyen kaavan kannalla niin varmasti se on perusteltua tehdä niin. Mutta olettepa ainakin sitten aikaisemmin tositoimissa 🌈 Outoa tuo siksakki, jotenkin vois kuvitella että on hormonaalista. Kiinnittymisyritys saattaisi selittää 🤔

@Metu Voihan kuume 🤦🏼‍♀️ No yrittänyttä ei laiteta. Onneksi tallettelu on kivaa puuhaa muutenkin, niin ei tarvi väkisin tahkota 🌈

@anita1 Toivotaan sinnekin tasaisempaa menoa oviksen lähestyessä 🌈

Me lähdettiin sukulaisille vkonlopuksi. Saas nähdä miten vaikuttaa yökyläily lämpöihin. Mittari matkassa tottakai 😆

Valitettavasti se kuume ei ole hyväksi myös alkuraskaudesta, siitä lisää täällä :Face Without Mouth: Jännä et näistä ei puhuta useammin, esim. neuvolassa mainita.

Onko teillä käytössä tuossa fertility friendsissä Vip vai ihan perus ilmainen versio?
Mulla olis nyt päättymässä tuo 30 päivän ilmainen kokeilu Vip versiosta ja vähän houkuttaisi tuo vuoden Vip ostaa. 😁

Täällä oon taustaillut ja seurannut muiden menoja ja meininkejä. Oma viikko on ollut aikamoinen että ihan hirveästi ei oo ehtinyt hengähtämään mutta näin lauantai aamuna kun saa rauhassa hereillä niin ehtii vähän myös lueskella juttuja. Tässä ois mun ensimmäinen käppyräni. Limoja on tällä viikolla ollut mutta kun satunnaisesti on jäänyt paperiin myös punaista niin mitään yritystä ei oo ollut. Eilen raskaustesti oli nega, wuhuu! Nyt se vois sitten taas pian olla positiivinen 😂 ens viikolla meillä on etälääkäri yksityiselle jos saisin vaikka jotain tukilääkettä seuraavaan yritykseen ja sit sitä seuraavalla viikolla pääsen vielä varmistukseen et onhan kohtu tyhjä vaikka vois toki ajatella että on kun raskaustestikin on negaa.

Aurinkoista viikonloppua kaikille ja muiden testipäiviä odotellessa 🤩

Liitteet

• 34E5035E-3BB0-4415-B01C-E471E8194166.png
    34E5035E-3BB0-4415-B01C-E471E8194166.png
    115.5 KB · Katsottu: 62
Toivottavasti kaikilla pysyy kuumeet poissa tai ainakin häviää nopeasti! En kyllä kanssa tosiaan kuumeen vaikutusta tiennyt, vaikka ihan looginenhan se loppujen lopuksi on.

Siksakista puheenollen, sitä täälläkin mutta luteaalipuolella. Kävin jo juhlia varten tekeen ekan testin, johon haamujen haamu, mutta sitten muistin, että tosiaan gonapeptyylin pistämisestä ei ollut kuin muutama päivä ja en tiedä miten se näkyy testissä. Korjasin ovulaation näkymään testin mukaan, vaikka ei se nyt ihan hirveän järkevältä näytä niinkään.

Liitteet

• Näyttökuva 2023-03-11 075640.jpg
    Näyttökuva 2023-03-11 075640.jpg
    120.1 KB · Katsottu: 81
@Evanel Toivotaan että haamu lähtisi vahvistumaan oikeista syistä nyt 🌈 Ei tuo nyt niin pahalta sun siksakki näytä, aika pientä vaihtelua ja hyvin pystyy luteaalitasolla.

@Malttamaton145 Mulla on VIP-versio ja oon kyllä tykännyt tosi paljon. Mielenkiintoisia toimintoja siinä.

@Kuuttituutti hienoa että siellä alkaa olla meno normaalimpaa ja mennään kohti uutta yritystä 🥰🌈

Täällä ei kummempia. Lämmöt aika samalla tasolla kuin eilen. Syke vähän heittelee. Eilen oli pientä haalean väristä tiputtelua ja aloitin yöksi luget.

B7575873-2F90-4895-B8CF-5DD5D22C152E.jpeg

@Evanel jäin miettimään tuota sun käppyrää, kun siellä näkyy nuolet lämpöjen kohdilla niin jos on iso heitto mittausajassa ettei joka aamu ota samaan aikaan niin se voi vaikuttaa noihin eroihin. Siihen myös löytyi jostain se nettisivu laskuri millä pystyi muuntamaan lämmön vastaamaan sitä mitä se olisi eri kellonaikaan. Esim tänä aamuna samaan aikaan kuin joka aamu mitattu menee oma käppyrää mukaan sopivasti mutta kun mittasin pari tuntia myöhemmin on lämpö jo noussut +0.2 ja nouse iltaa kohden koko ajan. Itse mittaan tosi ajoissa aamulla ja jos jään nukkumaan viikonloppuisin niin en luota enää siihen mitä se näyttää herätessä myöhemmin

@Evanel oijoi jännää!! En mä muista kuulleeni että gonapeptyl reagois raskaustestissä!! Kyllä musta kuulostaa että kyytiläinen tarrailee kiinni! 😍

@Malttamaton145 joo mulla on VIP :)

@Kuuttituutti wuhuu negalle! 🥳 Ja toivotaan pikaista uutta plussaa! Ja toivotaan myös että lääkäri keksisi antaa jonkun tukilääkkeen tms, tai vaikka jotain relevantteja verikokeita...?

@Summerwalk toivotaan että luget nyt pistää vuodot kuriin!

@Evanel todellakin toivotaan viivalle vahvistusta 🙏🏻🙏🏻

Osaako kukaan vinkata tota laskuria joka ylempänä mainittiin että jossa sais muutettua niitä lämpöjä jos mittaa ihan eri aikaan?

Ihan vaan oman käppyräni tänne tungen ja totean, että tais se Ovitrellen pistäminen auttaa irrottamaan sen (mätä)munan. Kai.
Lämmöt maltillisesti nousussa, joten ehkä tämä kierto saadaan vielä joskus päätökseenkin. 😅
Screenshot_20230311-110649_Flo.jpg

@Evanel illa onkin jännitysnäytelmä meneillään! Millon on virallinen testipäivä? 😍

Takaisin