BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
⬆️ Lisään vielä, että lisäsin ff yhden aamulämmön (kp 15) ja se heitti oviksen nyt lukkoon kp 18, eli tänään olisi sen mukaan dpo 4. Viikon särkenyt pää, ja oon ottanut 3g panadolia vuorokaudessa, voiskohan illalla otettu lääke vaikuttaa vielä aamun lämpöihin. 🤔

Ja sitten piti kysyä, osaatte varmaan vastata, että miten yövuorojen jälkeinen lämpöjen mittaus, kannattaako? Itsellä alkaa taas pitkä yöputki tänään, niin mietin, että jos mittaan herätessä niin pitääkö ne paikkaansa. Tähän asti oon jättänyt aina mittaamatta.

Muokattu viimeksi:
⬆️ Lisään vielä, että lisäsin ff yhden aamulämmön (kp 15) ja se heitti oviksen nyt lukkoon kp 18, eli tänään olisi sen mukaan dpo 4. Viikon särkenyt pää, ja oon ottanut 3g panadolia vuorokaudessa, voiskohan illalla otettu lääke vaikuttaa vielä aamun lämpöihin. 🤔

Ja sitten piti kysyä, osaatte varmaan vastata, että miten yövuorojen jälkeinen lämpöjen mittaus, kannattaako? Itsellä alkaa taas pitkä yöputki tänään, niin mietin, että jos mittaan herätessä niin pitääkö ne paikkaansa. Tähän asti oon jättänyt aina mittaamatta.
En luottais mitenkään päin noihin yövuoron jälkeisiin lämpöihin.
Ensinnäkin se mittaushan pitäisi olla juuri heräämisen jälkeinen lämpö ja toisekseen yövuorot sekottaa kropan kyllä viimesen päälle, eli jo senkään takia en mittaisi. 😕

Ei oo kyllä hoitotyötä itsellä ikävä, eikä erityisesti sieltä noita yövuoroja. 🤮

Tänään heitti flo mulle ovispäivän, ja ihan oikein tuohon punktiopäivään. Eli lämmöt ja niiden seuranta toimii hoitojenkin aikaan, ainakin mulla näköjään. 😊

Screenshot_20221107-073226_Flo.jpg

Dpo3 siis tänään ja dpo5 saadaan meidän ainokainen alkio kyytiin jos se vaan jaksaa labrassa kehittyä siihen asti.. 😬

En luottais mitenkään päin noihin yövuoron jälkeisiin lämpöihin.
Ensinnäkin se mittaushan pitäisi olla juuri heräämisen jälkeinen lämpö ja toisekseen yövuorot sekottaa kropan kyllä viimesen päälle, eli jo senkään takia en mittaisi. 😕

Ei oo kyllä hoitotyötä itsellä ikävä, eikä erityisesti sieltä noita yövuoroja. 🤮

Joo, näin mäkin pähkäilin. 😊 Itellä taas vuoroista 90% yövuoroa, teen mielummin sitä, kun saa yksin valvoa. Ei tarvii kuunnella muiden valitusta. 🤣

@NM90 Komppaan Harmia, en luottaisi yövuorolämpöihin, kyllä se sen verran sekoittaa kroppaa 😬 itse tein kolmivuoroa pari kuukautta ja oli pakko lopettaa vuoden määräaikaisuus siihen kun kroppa ei kestänyt yövuoroja 🥴
@Harmi89 jee, hyvä nähdä kyllä että lämmöt pelaa hoitojenkin aikaan! Mun mittailut silloin ivf-kierrossa loppui punktioon kun tulin kipeeksi enkä pystynyt viikkoon pitämään mittaria suussa luotettavasti kun nenä oli niin tukossa 🙈

Mä kävin äsken hakemassa kyytiläisen matkaan, kaikki meni hyvin 🥰 tässä nyt vielä lämmöt ennen PASia, katotaan miten tästä sit edistyy! FF heitti oviksen tohon o+ päivään, joka voi olla tosi tai sitten voi olla se seuraava, who knows 🤷🏻 eli nyt dpo 5/6

Screenshot_20221107-144621.jpg

@Kultahippi jännääää!!! Etkö nyt teknisesti ottaen oo vähintään hetken ajan raskaana?! 😆 Vai lasketaanko vasta kiinnittyminen? Oon vähän ulalla :D mut jeee!! Onnea matkaan!!

Ja @Harmi89 :lle toivotaan todella että pallura nyt kehittyisi siellä maljassa eteenpäin!!
No kyllä mä nyt meinasin ite ainaki niin ajatella!! 😁 Tästä tullaan kyllä korkeelta alas jos tullaan, mutta sitä ei nyt mietitä ollenkaan 😍 ja kiitos, nyt mä jännittelen seuraavaksi teidän muiden vaiheita ❣️

Viime yö meni kyllä niin katkonaisilla unilla, että tuo tämän aamuinen lämpö ei varmaankaan ole kovin luotettava. Oli ehkä hieman hoppu päästä tekemään uusi testi ja onhan se paljon selkeämpi kuin eilen ja väriä löytyy 😍 Mun täytyy vielä pohtia, että jatkanko aamulämpöjen mittaamista vai en. Vielä ei ole menkat myöhässä, niin jännittää aika paljon...
Varovaiset onnittelut! 🌈

Täällähän on jänniä tilanteita 😍 @Kultahippi toivotaan että pieni tarraa lujasti kiinni ja @Harmi89 että teidän pallura jaksaa nyt kasvaa ja kehittyä 🌈
@NM90 kyllä vois hyvinkin olla Ovulaatio sulla tuossa kp18 lämpöjen perusteella (ja testinkin). Pysyykö lämmöt samalla tasolla tänään?

Täällä ei niin mitään raportoitavaa. Dpo11. Testit negaa. Ei kummempia oireita, ehkä vähän kohdun tietämillä kipuilua välillä, semmoista sykkeen tahdissa tuikkimista. Se on ainoa ”uusi” luteaaliajan oire. Muuten oireet aika vähissä, luultavasti lugejen ansioista. Jos ei oteta huomioon väsymystä, tokkuraista tunnetta päässä ja etovaa oloa, jotka yhdistän lugeihin. Ei kovinkaan toiveikas olo, mutta katsotaan nyt loppuun asti tämä kierto.

B22F9555-2846-44C4-984A-E1572AB398E9.jpeg

Vertailin vielä edellisten kiertojen käppyröitä ja kovin on identtiset luteaalikäyrät kaikissa kolmessa kierrossa, joten ei näistä kullä voi oikein muuta tulkintaa tehdä, kuin että ovulaatio todennäköisesti tapahtunut kaikissa.View attachment 116955
Oispa kiva nähdä omatkin käppyrät tollai kaaviossa. Mutta ei oo Flossa mahdollista, ainakaan maksuttomassa karvalakki versiossa. 😒

Täällähän on jänniä tilanteita 😍 @Kultahippi toivotaan että pieni tarraa lujasti kiinni ja @Harmi89 että teidän pallura jaksaa nyt kasvaa ja kehittyä 🌈
@NM90 kyllä vois hyvinkin olla Ovulaatio sulla tuossa kp18 lämpöjen perusteella (ja testinkin). Pysyykö lämmöt samalla tasolla tänään?

Täällä ei niin mitään raportoitavaa. Dpo11. Testit negaa. Ei kummempia oireita, ehkä vähän kohdun tietämillä kipuilua välillä, semmoista sykkeen tahdissa tuikkimista. Se on ainoa ”uusi” luteaaliajan oire. Muuten oireet aika vähissä, luultavasti lugejen ansioista. Jos ei oteta huomioon väsymystä, tokkuraista tunnetta päässä ja etovaa oloa, jotka yhdistän lugeihin. Ei kovinkaan toiveikas olo, mutta katsotaan nyt loppuun asti tämä kierto.

View attachment 116951
Pahoittelut negasta, vielä olis pieni toivo muuttua plussaks❤ näyttää juu sulla lämpöjen perusteella säännöllisesti ovis tapahtuvan. Sama homma täällä, mut hedelmöitystä ei oo tapahtunu syystä tai toisesta, vaikka ajotuksetki osunu ja mitään vikaa mistään löytyny. Kunpa sit ivf viimestään tois nopeesti plussan ja pysyvän sellasen❤

Oon nyt laiskasti mittaillu lämpöjä. Aamulla oli ihan normi 36.2 alkukierron lämpö. Huomenna on yli tunnin aikasempi herätys ja jännä aamu muutenkin niin mietin viittiikö ees mitata. No eipä tässä kohtaa oo onneks kriittiset päivät. Mä kyl vähä jännään mihin kohtaan se ovis nyt osuu ku oli se korona ja nyt noi letrot. Toivottavasti ei nyt sit heitä ovuloimattomaks kierroks🙈

@Kultahippi olisko sul ny sopivasti kiinnittymisdippiä? Eikös sulla blasto siirretty?😏

@NM90 Ai niinhän se sulla olikin, tosi ärsyttävää kun työt häiritsee näitä olennaisempia harrastuksia, kuten aamulämpöjen mittailua ☺️ Nuo kylkikivut on mullekin tästä kierrosta tuttuja ja uusi oire jota en muista ainakaan usein kokeneen. Joten eikös me sitten pidetä sitä hyvänä enteenä 😉?

@Harmi89 Minäkin siirryin vasta loppukesästä ff:n käyttäjäksi ja siirsin takautuvasti Flon datan parilta kierrolta sinne. Edelleen kyllä flokin käytössä, mutta tuon ff:n kanssa on kyllä paljon kivempi leikkiä 😃
Varovasti kyselen, miten teidän palluraisen kanssa kävi? Saatteko hippusen kyytiin tänään ❤️?

@Juliet92 Toivotaan todella että sun kroppa suvaitsee nyt käyttäytyä hyvin ja tehtailee sen oviksen ihan normaaliin aikaan. Tuskinpa se nyt ovuloimattomaksi yhtäkkiä heittäytyy.

Mites @Nurppu n piikittelyt sujuu? Oliko teillä jo pian ultra?

Eilen aamulla kehuskelin oireettomuutta niin eiköhän koko loppupäivän ollut sitten kovaakin menkkajomottelua. Heitin jo hanskat tiskiin ja päätin että lopetan luget ja odotan vuotoa (pe pitäisi menkat alkaa). Nyt aamulla heräsin hikisenä ja posket punaisina ja olin varma että lämmöt romahtanut. Mutta ei, lämmöt olikin 36.95, eli nousseet taas 🤔 No tungin sitten vielä aamulugen sisään ja mietin vielä laitanko enää ilta-annosta. Testiäkäön en tehnyt kun oli niin luovuttanut olo, eilen se kuitenkin oli selvä nega. Seuraillaan nyt siis edelleen tilannetta..

5D4312FB-4F8D-42C1-8E3A-FA1D519FA3D4.jpeg

Pahoittelut negasta, vielä olis pieni toivo muuttua plussaks❤ näyttää juu sulla lämpöjen perusteella säännöllisesti ovis tapahtuvan. Sama homma täällä, mut hedelmöitystä ei oo tapahtunu syystä tai toisesta, vaikka ajotuksetki osunu ja mitään vikaa mistään löytyny. Kunpa sit ivf viimestään tois nopeesti plussan ja pysyvän sellasen❤

Oon nyt laiskasti mittaillu lämpöjä. Aamulla oli ihan normi 36.2 alkukierron lämpö. Huomenna on yli tunnin aikasempi herätys ja jännä aamu muutenkin niin mietin viittiikö ees mitata. No eipä tässä kohtaa oo onneks kriittiset päivät. Mä kyl vähä jännään mihin kohtaan se ovis nyt osuu ku oli se korona ja nyt noi letrot. Toivottavasti ei nyt sit heitä ovuloimattomaks kierroks🙈

@Kultahippi olisko sul ny sopivasti kiinnittymisdippiä? Eikös sulla blasto siirretty?😏
Blasto siirrettiin joo! Siirron jälkeen ei oo kyl dippaillu eikä muutenkaan oo mitään jännää näissä vielä, hitsin odottelu.. 🙈
Screenshot_20221109-075557.jpg

@Harmi89 riipii niin teidän puolesta! 😭 Niin väärin 💔😭

@Summerwalk sulla on kyl tosi nätti käyrä! Onko sulla ohjeistusta lugejen lopetukseen?

@Kultahippi hirveen jännät paikat sulla! 🙈 Ootko millasta testailutaktiikkaa miettiny?

Piikittely sujuu hämmentävän hyvin, varmaan kun niin pitkään odotti sitä niin nyt oon ihan malttamaton aina illasta että joko pääsee piikittää, ja se sujuu tosi helposti! Vähän alkaa jo tuntumaan jotain painetta tuolla alavatsalla, kuvittelen siis että ehkä siellä jotain vastetta sit on. Perjantaina on kontrolliultra ja sieltä saa sit lisätietoja. Laitetaan nyt vielä käyrää, vaikka se ei nyt kauhean jännä olekaan!

Screenshot_20221109-094031.png

@Harmi89 riipii niin teidän puolesta! 😭 Niin väärin 💔😭

@Summerwalk sulla on kyl tosi nätti käyrä! Onko sulla ohjeistusta lugejen lopetukseen?

@Kultahippi hirveen jännät paikat sulla! 🙈 Ootko millasta testailutaktiikkaa miettiny?

Piikittely sujuu hämmentävän hyvin, varmaan kun niin pitkään odotti sitä niin nyt oon ihan malttamaton aina illasta että joko pääsee piikittää, ja se sujuu tosi helposti! Vähän alkaa jo tuntumaan jotain painetta tuolla alavatsalla, kuvittelen siis että ehkä siellä jotain vastetta sit on. Perjantaina on kontrolliultra ja sieltä saa sit lisätietoja. Laitetaan nyt vielä käyrää, vaikka se ei nyt kauhean jännä olekaan!

View attachment 116991
Mua niin jännittää jo sun tuleva ultra!! Mulla alkoi silloin tuntumaan enemmän painetta vasta sen ultran jälkeen vaikka siellä oli näkyvissä jo tosi hyvä vaste!
Mahtavaa kun piikittely on sujunu niin hyvin 😍

Mä oon vähän miettinyt, et jos pystyn niin oottelisin ens viikon viikonloppuun asti testien kanssa 🙈 ellei sit aiemmin tuu jotain selkeitä oireita.. jos nyt oikein lasken niin menkkojen pitäis alkaa ens viikolla ehkä to/pe-akselilla, niin sit jos ei ala niin voisin uitella tikkuja 🤔 mutta tiiän jo nyt että tämä on vaan toiveajattelua ja kuitenkin päädyn testaamaan jo aiemmin 😁

Takaisin