BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kultahippi mäkin oon toiveikas kun jotain tuntuu, mut toisaalta oon tulkinnu aiemmin että mulla taitaa olla jotenkin herkkä hermosto tuolla vatsan alueella että ehkä ne hermot vaan ylireagoi siellä 😄 toivottavasti siellä kasvais optimimäärä, ei liikaa eikä liian vähän 🙈 Mäkin oon nyt jo vähän miettinyt että jos päästään jossain kohtaa alkionsiirtoon, niin ehkä saatan skipata varhaset testailut sittenkin ja antaa olla vaan. Mut fiilispohjalta meen enkä liikaa päätä etukäteen! Kovasti tsemppiä sinne jännän äärelle! :D

@Harmi89 riipii niin teidän puolesta! 😭 Niin väärin 💔😭

@Summerwalk sulla on kyl tosi nätti käyrä! Onko sulla ohjeistusta lugejen lopetukseen?

@Kultahippi hirveen jännät paikat sulla! 🙈 Ootko millasta testailutaktiikkaa miettiny?

Piikittely sujuu hämmentävän hyvin, varmaan kun niin pitkään odotti sitä niin nyt oon ihan malttamaton aina illasta että joko pääsee piikittää, ja se sujuu tosi helposti! Vähän alkaa jo tuntumaan jotain painetta tuolla alavatsalla, kuvittelen siis että ehkä siellä jotain vastetta sit on. Perjantaina on kontrolliultra ja sieltä saa sit lisätietoja. Laitetaan nyt vielä käyrää, vaikka se ei nyt kauhean jännä olekaan!

View attachment 116991
Mulle kävis varmaan just noin että innoissaan ja malttamattomana odottelisin seuraavaa piikkiä 😅 Se on kutkuttava tunne kun pääsee jotenkin konkreettisesti vaikuttamaan tilanteeseen ja saa vieläpä tietää mikä sen vaikutus on ollut. Toivotaan nyt vaan hyvää vastetta 🙏🏻

@Kultahippi llä kyllä jännittävät ajat. Aika kunnioitettava suoritus, jos pystyt jättää testaamisen ens viikon loppuun 😅

Mä edelleen arvon noiden lugejen kanssa, lopettaako vai jatkaa. Lääkepaketissa lukee vain että ”yksi kapseli emättimeen aamuin illoin, kunnes kuukautiset alkavat.” Mutta käsittääkseni ne menkat ei sieltä välttämättä ala jos progetuki päällä 🤔
Mietin tuota mun keltarauhasta muutenkin kun lämmöt näyttää jaksavan kyllä nostaa ja pitää ylhäällä, mutta tiputtelua on koko luetaalin ajan. Nyt siis tiputtelu kokonaan pois lugejen ansiosta. Mutta eikö keltarauhasen toiminta nimenomaan ole se joka nostaa ja ylläpitää lämmmöt? Vai onko siinä jollain muullakin hormonilla näppinsä pelissä? Varmaan pitää vähän googlailla taas 😅

Lapsi tuli eilen kipeäksi, niin jouduin jäädä kotiin mittailemaan aamulämpöjä. 🤭

Liitteet

• Screenshot_2022-11-10-07-23-42-719-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    Screenshot_2022-11-10-07-23-42-719-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    266 KB · Katsottu: 121
Kp7 ja joku ihme lämmönnousu. No on näit joskus ollu alkukierrosta. Ovis ei voi viel ol🙈

Liitteet

• Screenshot_20221110-081527_FF App.jpg
    Screenshot_20221110-081527_FF App.jpg
    334.7 KB · Katsottu: 131
@NM90 toivottavasti lapsi paranee pian! Lämmöt näyttää hyvältä 😊

@Juliet92 mullakin oli yksi korkeampi lämpö tuossa välissä, mutta palautu sit takas alas 😄 hetken pelkäsin et tuun kipeeks kesken stimujen 👀 toivottavasti siel ei oo tauti tulossa myöskään!

Mul ei mitään jännää vielkään, piikittely jatkuu ja huomenna ultrassa tarkastetaan kehitystilanne! Eilen erehdyin vähän googlettelemaan OHSS juttuja ja säikähin jo että nyt mulle on salee iskemässä se ja turha haaveilla mistään tuoresiirroista jne. No nyt oon jo rauhottunu ja sitä mieltä et turha ny stressailla etukäteen, ei mitään syytä epäillä että mikään olis menossa muuten ku oletetulla tavalla, huomenna ollaan sit viisaampia 😊 ja lopuksi viel lämmöt:

Screenshot_20221110-123213.png

@NM90 toivottavasti lapsi paranee pian! Lämmöt näyttää hyvältä 😊

@Juliet92 mullakin oli yksi korkeampi lämpö tuossa välissä, mutta palautu sit takas alas 😄 hetken pelkäsin et tuun kipeeks kesken stimujen 👀 toivottavasti siel ei oo tauti tulossa myöskään!

Mul ei mitään jännää vielkään, piikittely jatkuu ja huomenna ultrassa tarkastetaan kehitystilanne! Eilen erehdyin vähän googlettelemaan OHSS juttuja ja säikähin jo että nyt mulle on salee iskemässä se ja turha haaveilla mistään tuoresiirroista jne. No nyt oon jo rauhottunu ja sitä mieltä et turha ny stressailla etukäteen, ei mitään syytä epäillä että mikään olis menossa muuten ku oletetulla tavalla, huomenna ollaan sit viisaampia 😊 ja lopuksi viel lämmöt:

View attachment 117012
No näköjään sielläkin oli juu! Alkukierron lämmöt välillä niiin vaihtelevia. Tiiän niin ton fiiliksen, et kehittää mielessään jonkun esteen ja ongelman plus google laulaa. Sulla on jännät paikat huomenna, raporttia sit ootellaan😁

Mä oon taas kerran vaihteeks ottanu pakkomielteiseks peloks noo tulehdukset🙈 menkkojen jälkee alko runsas creamymäinen vuoto ja limakalvot kuivat ja mahakipuilee, ni oon heti et taas tulehdus, mut uskoisin et liittyy nyt noihin letroihin ku alko niiden syönnin jälkee ja noihin hormoonimuutoksii.

@NM90 Kiva että pääsit mittailemaan lämpöä taas. Toivottavasti lapsi kuitenkin paranemaan päin 😌
@Nurppu lla on jännä päivä tänään 🌈. Tuu sit kertomaan meille mikä on tulos.

Mä lopetin luget keskiviikkona, mutta lämmöt vaan edelleen nousee 🙄 Olisin hyvin optimistinen tuosta käyrästä ja ff:kin on, mutta tein eilen aivan selvän negan. Tänään ei huvittanut testata kun odottelin jo menkkojen aamulla alkavan. Ei näy menkkoja, kaipa luget sitten venyttää kiertoa. Toivottavasti ei kovin montaa päivää kuitenkaan 😬 Leposyke on jo laskenut normmaleihin alkukierron lukemiin.

Uutisia @Nurppu lta minäkin odottelen.. 😄

Laitan tähän myös meidän hoitokierron käppyrää. Toissapäivänä tosiaan lopetin keltarauhastuen, mutta se ei näy kyllä mitenkään käyrässä.
Tänään pääsen miehen kanssa kunnolla miettimään, miten tehdään tän seuraavan kierron kanssa, kun mies palaa taas reissuhommista. 🥰
On ollu kyllä ikävä viikko ilman miestä tän koko sopan kestämisessä.

Seksiäkin ollu harmittavan vähän hoitojen ja miehen reissutöiden takia. Enkä tiedä uskallanko vieläkään kokeilla. Eilisessä ultrassa lääkäri näytti viikko sitten tehdyn punktion "mustelmat", jotka edelleen myös normaalielämässä "tuntuu". Mutta saanpa edes muuten miehen kotiin ja läheisyyttä! 😌

Ja käppyrä, olkaa hyvä:
Screenshot_20221111-083853_Flo.jpg

@Summerwalk 😪

Teillä on niin selkeitä aina noi lämpökäyrät, mun näyttää pahemmalta ku siksak. 😅

Liitteet

• Screenshot_2022-11-11-07-08-37-536-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    Screenshot_2022-11-11-07-08-37-536-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    257.4 KB · Katsottu: 107
@Summerwalk oho, mitä ihmettä se käyrä noin kipuaa vaik luget loppunu jo ja testit negaa 👀 joo ilman testejä ton käyrän kans olis kyl ihan pilvissä. Jännä nähdä miten etenee!

@Juliet92 sullakin oli tollanen yhden päivän piikki sit, hassuja joskus nää jutut! Ja toivotaan että ne sua huolestuttaneet oireet on vaan letroista :)

@Harmi89 ihanaa että saat nyt miehen tueksi! 🥰 On kyllä raskasta yksin tollasten juttujen kanssa painia! Toivottavasti löydätte ratkaisun mikä tuntuu hyvältä :) ja apua, kuulostaa ikävältä tuo punktion jälkeinen tila 😬 kuinkahan kauan se jatkuu!

@NM90 on sul kuitenkin mun mielestä selkeesti luteaalilämmöt korkeammalla 😄 mittaatko kainalosta vai suusta vai mistä?

Vitsi mulla tää välillä lähettää liian helposti nää viestit :D mutta tulee ny tilannepäivitys omaan viestiinsä sit! Ultrassa näky yhteensä 7 huomionarvoisen kokoista follia, sekä tuntematon määrä ~10mm kokoisia jotka saattaa ehtiä kyytiin tai sit ei. Alustavasti kaavaillaan punktiota tiistaille, mutta saattaa vielä siirtyä tämän päivän aikana maanantaille, eli kuulemma kannattaa lääkkeet ostella vasta illemmalla :) ihan ok vaste ollut siis! Mut mietin jo että ehkä vois ens kerralla kuitenkin miettiä pitkää kaavaa, jos sillä tulis sit parempi sato 🤔 mietin siis, että aina voi kuitenkin käydä arpapelissäkin huono tuuri, ja näistä ei saada yhtään talteen. Mut ehkä nyt katon eka tän kierroksen loppuun ennen ku seuraavaa jo mietin 😄

@Nurppu Joo kyllä ff tunnisti myös oviksen tohon, vaikka en merkannut heti ovis+ merkintää. 😅 Seki vaikuttaa tietty tohon sekasortoon, kun en pysty joka aamu mittamaan töiden takia. Tänään hyvä dpo 8 ja hyvä dippi. 😎
Toivottavasti saatte ens viikolla kunnon sadon! 🤩

@Summerwalk Suoranaista julmuutta tommonen käyrä ja negatestit 😞❤️
@Harmi89 Ihanaa kun mies palaa kotiin 🥰 mulla tuntui olo tuhdilta ja jomottavalta punktion jälkeen parisen viikkoa, tokalla viikolla ei tuntunut koko aikaa mutta tuntui kuitenkin jollain tapaa epänormaalilta 😅
@Nurppu Nauratti kun mietit jo seuraavia kiertoja, mä harrastan sitä kans vaikka olis mikä vaihe menossa 😁🙈
@NM90 Toivottavasti lämmöt pomppaa dipin jälkeen takas ylös ja pysyisi siellä 🤩

Täältä kans lämpöpäivitys:
Screenshot_20221111-143245.jpg

Kai täältä on tultava kohta jo alaspäin? 😱
Tänään on särkenyt päätä ja jomotellut vähemmän, toiveet edelleen pelottavan korkeella!

Takaisin