BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Emna jos olis kiinnittymisdippiä siellä ja plussa muhimassa👌

@Summerwalk noi lämmöt on kyl nii lupaavan näköset. Toivotaan, ettei oo lugejen ansiota. Mul ei ekas lugekierros tullu must mitää ylimääräsiä oloja, mut toises tuntu ehk enemmä oleva mahatuntemuksia. Mut voi myös olla sattumaa ku vaihtelee muutenki eri kierrois.

@Nurppu mä en nyt täs menkkojen aikana jaksa kans kauheesti lämpöi mittail. Vois sit ku menkat loppuu ni taas mittail. "Mukavaa" pistelyä sinne😊 kyllä sitä on valmis melkosiin juttuihin vauvankiilto silmis. Jos eo niin kovasti haluis sitä toista, niin jättäsin ite varmaan välistä noi ivf, mut ku tahtotila on kova.

Hei kaikki! Kävin vähän kurkkimassa noita teidän lämpökäyriä, kiitos niiden jakamisesta. Minun flunssa on herättänyt kummastusta terveyskeskuksen henkilökunnassakin, kun lämpöily vaan jatkuu - ensin olin oikeasti kuumeessa, mutta pieni lämpö on jäänyt päälle, tänään aamulla mutta ei ihan heti herättyä 37,2 astetta. Tuli vaan tänään mieleen, että kun on dpo11, että jos se onkin luteaalivaiheen lämpöä!
Onko teillä laskenut lämpö päivällä sitten? Tiedän periaatteen, että se pitää mitata aivan heti herättyä. Mutta miten päivälämmöt suhteessa aamulämpöihin vaihtelevat? Entä kuinka kauan ennen menkkoja lämpö romahtaa? Katselin niitä dpo-päiviä, mutta ihmisillä on erimittaisia luteaalivaiheita, niin en ottanut siitä selvää.

Ja onnea plussasta, @lepus timidus! :smiley-bounce005

No o
Hei kaikki! Kävin vähän kurkkimassa noita teidän lämpökäyriä, kiitos niiden jakamisesta. Minun flunssa on herättänyt kummastusta terveyskeskuksen henkilökunnassakin, kun lämpöily vaan jatkuu - ensin olin oikeasti kuumeessa, mutta pieni lämpö on jäänyt päälle, tänään aamulla mutta ei ihan heti herättyä 37,2 astetta. Tuli vaan tänään mieleen, että kun on dpo11, että jos se onkin luteaalivaiheen lämpöä!
Onko teillä laskenut lämpö päivällä sitten? Tiedän periaatteen, että se pitää mitata aivan heti herättyä. Mutta miten päivälämmöt suhteessa aamulämpöihin vaihtelevat? Entä kuinka kauan ennen menkkoja lämpö romahtaa? Katselin niitä dpo-päiviä, mutta ihmisillä on erimittaisia luteaalivaiheita, niin en ottanut siitä selvää.

Ja onnea plussasta, @lepus timidus! :smiley-bounce005
Itsellä esim. Luteliaali aamulämmöt on 36.7-36.9 paikkeilla ja päivällä sit luokkaa 37.2 vähän vaihtelee päivän aikana. Illalla nukkumaan mennessä saattaa olla aamulämpöjä alempanakin🤔 ja sit esim. Esikoisesta dpo13 sain sydärin melkee ku 36.8 näytti päivälämmöt yhtäkkii, mut tääl se vaan porhaltaa😁 eli juu aamulämmöt ne oleellisemmat. Itsellä pitkään laskenu lämmöt vasta menkkojen aikana, mut nyt liekö lugeist vai mist ni rupee hiljallee jo ennen vuotoa laskee. Ja yleisesti kai ihmisil laskee jo ennen vuotoa, mut toodella yksilöllistä tämä. Ja itsellä on n. 0,4 astetta korkeemmat lämmöt luteliaalissa vs. Alkukierto. Toisilla voi jopa asteella heittää.

@Onnenomena mä oon ainakin huomannu että mulla lähentelee luteaalissa päivälämmöt usein kuumeen rajoja ja tosi usein sillon esim iltapäivästä piippaa korvamittari kun on jossain 37,5 paikkeilla. Eli mulla ainakin on luteaalissa päivälämmöt aina tosi korkeet! Muulloin sit arviolta jossain 36,8-37,0 välillä korvasta.

Kiitos paljon nopeista vastauksista @Nurppu ja @Juliet92!❤️❤️ Eli voi olla että lämmöt johtuu siitä, enkä olekaan niin kipeä kuin olen luullut! 🤣 No, lääkäri määräsi saikkua. Hänkään ei yhdistänyt lämpöjä luteaalivaiheen, vaikka sanoin että on raskauden mahdollisuus. Mutta on minulla siis ollut erittäin voipunut olo ja kova nuha eiliseen asti, joten ihan aihettakin on ollut olla saikulla...

Tuttavani toivo nostelee päätään, että jos onkin tärpännyt...! Yk30 ja edelleen innostun uusista oireista, mitään en ole oppinut. Vaikka tämä on niin monta kertaa nähty.

Mahtavaa @Nurppu 👏🏻 Oon niin onnellinen teidän puolesta ❤️ Nyt se sit alkaa.

@Onnenomena mulla kans luteaalissa päivälämmöt 37-37.5. Oon joskus itsekin erehtynyt luulemaan pitkittyneeksi flunssaksi ja olin viikon pois töistä, kun kuumetta vaan pukkaa 🙈
Mulla lämmöt laskee ihan vaan pari kymmenestä yleensä sinä päivänä kun menkat alkaa tai edellisenä päivänä, mut jää aika ylös ja romahtaa alas vasta kun menkat lopuillaan.

@Onnenomena mulla kans luteaalissa päivälämmöt 37-37.5. Oon joskus itsekin erehtynyt luulemaan pitkittyneeksi flunssaksi ja olin viikon pois töistä, kun kuumetta vaan pukkaa 🙈
Mulla lämmöt laskee ihan vaan pari kymmenestä yleensä sinä päivänä kun menkat alkaa tai edellisenä päivänä, mut jää aika ylös ja romahtaa alas vasta kun menkat lopuillaan.
Kiitos vastauksesta! 🤗

Nojee! Pyysin polilta letrot kokeiluun tähän bonuskiertoon ja heruikin yllättäen. 1 tab. Kp4-7. Olisin voinu jo su alottaa, mut ma mulla fsh verikoe ja otan vasta sen jälkeen ekan, kun ettei vääristä tota labratulosta. Mulla ei pitäs olla oviksessa vikaa, mutta näistä letroista saattaneet hyötyä selittämättömästi lapsettomatkin. Jos ei tällä tärppää, niin sit tarviikin vaan yks kierto pitää taukoa, kunnes tammikuun menkoista ivf.

Lääkäri kuulemma laskis vasta tästä päivästä kp1, kun selitin et eilen tuli aamusta asti siteeseen, mutta tänään selvästi vasta reilummin. En jaksa kyl omiin sovelluksiin muutella. Eiks kp2 voi olla kp1 runsaampi?😁 kun kuitenkin siteeseen asti jo aamusta. Tehty tääkin vaikeeks🤣 ennen kyl oli selvemmät ku samantein alko kunnon niagarana. Nyt on vähän menny epäselvemmäks toi. Ei varmaan muuten oliskaa niin justiinsa, mut noiden hoitojen kannalta.

Huomenta. Aamulämpö palasi tuttuun lukemaan, mutta testissä ei näy mitään. Jospa sitten huomenna 🤞

Liitteet

• Screenshot_20221105-063739_FF App.jpg
    Screenshot_20221105-063739_FF App.jpg
    216.2 KB · Katsottu: 147
  • 20221105_062850.jpg
    20221105_062850.jpg
    981.5 KB · Katsottu: 154
@Juliet92 Mulla ainakin kp2 ja kp3 pahin vuoto, kp1 ei vielä lähellekäön se runsain vaikka selkeetä vuotoa onkin.
Kiva kun sait apuja tähän vikaan yrityskiertoon ennen hoitoja 🌈

@Emna Taas mä muka näin viivaa tuossa mut kun sitä oikein alkaa tihrustaa niin sit ei luota omiin silmiinsä enää. Mutta jospa huomenna 🙏🏻🧐

Nämä viikonloppuaamut on kyllä aina yhtä vaikeita mittailun suhteen kun rytmi vaihtelee. Meinasin ihan tosissani illalla että laitan herätyskellon soimaan kuudeksi tätä varten mutta mies ei innostunut ideasta 🙈
No heräsin sit viideltä vessaan ja mittasin silloin ja lämmöt oli tuon 36.77. Luulin etten enää saa unta mutta nukahdin kuitenkin vielä puoli ysiin asti ja sen jälkeen herätessäni lämmöt oli 36.98.
Tuo eka lukema oli vaan tunnin normaalia aiemmin mitattu ja yhtäjaksoisen nukkumisen jälkeen. Merkkaisitteko tekin kuitenkin sen? Vaikka eihän se kyllä kauniilta tuossa käyrällä näytä 😂
D7B7CDA7-B27D-414A-B29D-08335F4B0602.jpeg

@Juliet92 Mulla ainakin kp2 ja kp3 pahin vuoto, kp1 ei vielä lähellekäön se runsain vaikka selkeetä vuotoa onkin.
Kiva kun sait apuja tähän vikaan yrityskiertoon ennen hoitoja 🌈

@Emna Taas mä muka näin viivaa tuossa mut kun sitä oikein alkaa tihrustaa niin sit ei luota omiin silmiinsä enää. Mutta jospa huomenna 🙏🏻🧐

Nämä viikonloppuaamut on kyllä aina yhtä vaikeita mittailun suhteen kun rytmi vaihtelee. Meinasin ihan tosissani illalla että laitan herätyskellon soimaan kuudeksi tätä varten mutta mies ei innostunut ideasta 🙈
No heräsin sit viideltä vessaan ja mittasin silloin ja lämmöt oli tuon 36.77. Luulin etten enää saa unta mutta nukahdin kuitenkin vielä puoli ysiin asti ja sen jälkeen herätessäni lämmöt oli 36.98.
Tuo eka lukema oli vaan tunnin normaalia aiemmin mitattu ja yhtäjaksoisen nukkumisen jälkeen. Merkkaisitteko tekin kuitenkin sen? Vaikka eihän se kyllä kauniilta tuossa käyrällä näytä 😂View attachment 116897
Merkkaisin just noin, eli 36.77 ja toivoisin sen olevan vaikkapa kiinnittymisdippi 😉

@Emna lämmöt näyttää nätin tasasilta :) eikö noi testit oo pc? Mä en kans tajuu miten ne voikin olla sellasia että kuvittelee että jotain näkis :D mä niitä aina pyörittelin ja valokuvasin eri kulmista kun tuntu että muka jotain näki! Medigoota en ees aina kuvaa kun on niin valkonen että ei epäilystä :D

@Summerwalk sehän on dippi just optimaalisella dpo päivällä sulla siinä, oikein kauniilta näyttää ;)

Onkos se nyt niin, että periaatteessa mulla on nyt tavallinen luteaalivaihe menossa, kun eilen oli se punktio=ovulaatio??🤔
Lämpöjen mukaan ainakin näyttäis siltä...
Saa nähdä mihin flo lopullisen ovispäivän merkkaa, kun en nyt sitä ite oo tikuttanu enkä merkannu, kun "ovis" on ollu ihan lääkärin toimesta 😅
Screenshot_20221105-093553_Flo.jpg

@Harmi89 mä en yhtään tiedä, just vähän aikaa sit sitä kans päivittelin että en yhtään tiedä tuleeko punktion jälkeen keltarauhanen vai ei 😆 mut jos kerran tehään tuoresiirtoi ni kai se sit tulee, että on paikat otolliset siirrolle! Eihän ne mihkään epäluteaaliseen kohtuun niitä arvopalleroita siirtelis!

@Harmi89 Mistään mitään tietämättömänä olisin kyllä @Nurppun kanssa samoilla linjoilla, että pakkohan siinä on keltatauhasen toiminta aktivoitua, jotta olosuhteet säilyy alkion kiinnittymiseen suotuisina. Ja luulis että pelkästään se että tavalla tai toisella
rakkula tyhjenee aktivoisi keltarauhasen.
Mutta pelkkää spekulointia mun osalta 🤷‍♀️
Jännä nähdä miten sun lämmöt tuosta kehittyy🧐

Moi kaikki ihanat! 😊 Vähän pitempi tauko teki hyvää ja voimia on nyt keräilty niin palailen tänne lueskelemaan mitä teille kuuluu 😍 koska viestejä on niin paljon niin luen ne enemmän ajan kanssa myöhemmin, mutta oli pakko tulla ensin moikkaamaan ja kertomaan kuulumiset. Meillä tuli pakollista taukoa sen ekan IVF:n jälkeen ja tässä kierrossa pääsin vihdoin ilmoittautumaan ekaan PASiin, tiistaina tuli ovisplussa ja siirto varattiin ensi maanantaille 😍 sormet ja varpaat ristissä etten tuu kipeeksi tällä kertaa 😅
Nopeesti näin että ainakin Harmi89n ja Nurppun hoidot on ilmeisesti edistyneet, odotan jo sitä kun pääsen kohta paneutumaan kaikkiin viesteihin kunnolla ❤️

Ihana kuulla @Kultahippi kuulumisia pitkästä aikaa, oon monesti miettinyt mitä sulle kuuluu! Ja voi miten jännää että eka PAS nyt tulossa!! :) Kovasti myötätuulta matkaan! Mä pääsin joo tosiaan eilen piikittelemään ekan piikin, eli vihdoin ollaan nyt hoitokierrossa! 😊

@Emna lämmöt näyttää nätin tasasilta :) eikö noi testit oo pc? Mä en kans tajuu miten ne voikin olla sellasia että kuvittelee että jotain näkis :D mä niitä aina pyörittelin ja valokuvasin eri kulmista kun tuntu että muka jotain näki! Medigoota en ees aina kuvaa kun on niin valkonen että ei epäilystä :D

@Summerwalk sehän on dippi just optimaalisella dpo päivällä sulla siinä, oikein kauniilta näyttää :wink
Joo, tää on pc. Ja toi on niin totta, mä saan myös kuviteltua tuohon viivan ties mihin kohtaan 😅

Joo, tää on pc. Ja toi on niin totta, mä saan myös kuviteltua tuohon viivan ties mihin kohtaan 😅
Mä käytin ihan samaa taktiikkaa sillon noiden kanssa, että jos sain kuviteltua sen viivan moneen eri paikkaan nii sit hyväksyin että viivalasit vaan huurussa! 😆

Huh nyt sain kahlattua viestit läpi, ja unohtui melkein kaikki asiat samantien 😂 mutta tärkeimpänä, @lepus timidus ihan hirveesti onnea ja täällä myös kaikki peukut ja varpaat pystyssä että kaikki menisi hyvin ❤️❤️
@Juliet92 ihana kuulla että teillä olisi mahdollisuus päästä hoitoihin niin nopeasti eikä olisi pitkää odotusta välillä 😍
Koska itselläkin hoitojutut vahvasti mielessä ja arjessa niin siirryn seuraavaksi lukemaan ivf- ja pas-ketjuja 😁 mutta siirron jälkeen päivittelen varmasti kyllä lämpöjä tänne, tulee olemaan niin jännää 😱

Takaisin