BBT - basal body temperature

@Summerwalk, onpas teillä erikoinen ja jännä tilanne! En tiennytkään, että on mahdollista ovuloida useamman kerran yhdessä kierrossa. Tai siis tiedän, että voi useampi munasolu irrota, mutta olin aina luullut, että ne irtoaa aina yhtäaikaa kuitenkin. Toivotaan parasta sinne! Itsekin olen iän puolesta tossa jyrkässä alamäessä, ja just heinäkuussa koin km:n rv10 (sikiön kehitys vastasi rv6+4), eli varmaan oli kyse just huonolaatuisesta munasolusta.

Pahoittelut negasta @Juliet92 ja myös pahoittelut kp1:stä @lepus timidus! 💗

@Nurppulla näyttää käyrä edelleen hyvältä, meinaatko tässä kierrossa testata aikaseen, vai odotteletko myöhemmälle?

Mulla ei ole nyt tullu käyrään päivityksiä, kun ollaan oltu kaksi yötä esikon kanssa sairaalassa 🥴. Pitkä tarina, mutta esikolle iski flunssan perjantaina, ja jouduttiin pe yönä ambulanssilla ensiapuun ja siitä osastolle. Nyt esikko voi jo ihan hyvin ja päästään iltapäivällä onneksi kotiin. Mutta siis ei ole vielä menkat alkaneet ja nyt dpo11-10. Huomenna ehkä teen testin, jos ei sitä ennen ala menkat.
 
@Summerwalk, onpas teillä erikoinen ja jännä tilanne! En tiennytkään, että on mahdollista ovuloida useamman kerran yhdessä kierrossa. Tai siis tiedän, että voi useampi munasolu irrota, mutta olin aina luullut, että ne irtoaa aina yhtäaikaa kuitenkin. Toivotaan parasta sinne! Itsekin olen iän puolesta tossa jyrkässä alamäessä, ja just heinäkuussa koin km:n rv10 (sikiön kehitys vastasi rv6+4), eli varmaan oli kyse just huonolaatuisesta munasolusta.

Pahoittelut negasta @Juliet92 ja myös pahoittelut kp1:stä @lepus timidus! 💗

@Nurppulla näyttää käyrä edelleen hyvältä, meinaatko tässä kierrossa testata aikaseen, vai odotteletko myöhemmälle?

Mulla ei ole nyt tullu käyrään päivityksiä, kun ollaan oltu kaksi yötä esikon kanssa sairaalassa 🥴. Pitkä tarina, mutta esikolle iski flunssan perjantaina, ja jouduttiin pe yönä ambulanssilla ensiapuun ja siitä osastolle. Nyt esikko voi jo ihan hyvin ja päästään iltapäivällä onneksi kotiin. Mutta siis ei ole vielä menkat alkaneet ja nyt dpo11-10. Huomenna ehkä teen testin, jos ei sitä ennen ala menkat.
Ah, voi ei! Onneksi tilanne on nyt siellä helpottanut niin että pääsette kotiin ❤️ voi että. Ja toivotaan ettei ala menkat! Mä tein tänään jo yhen negatestin, koska oli tylsä hetki ja aattelin että miksi ei 😄 aattelin eka et en testais yhtään, mut aattelin kans että sit ainakin testaan jos yhtään rupeen kuvittelemaan että olis tärpänny, ettei vaan lähe toivo nousee 👀 mut tänään kyllä testasin siks et oli tylsää ja siit saa sellasen hetkellisen jännityksen vaikka ei oliskaan vielä edes kuvitelmia plussasta 😅
 
Ah, voi ei! Onneksi tilanne on nyt siellä helpottanut niin että pääsette kotiin ❤️ voi että. Ja toivotaan ettei ala menkat! Mä tein tänään jo yhen negatestin, koska oli tylsä hetki ja aattelin että miksi ei 😄 aattelin eka et en testais yhtään, mut aattelin kans että sit ainakin testaan jos yhtään rupeen kuvittelemaan että olis tärpänny, ettei vaan lähe toivo nousee 👀 mut tänään kyllä testasin siks et oli tylsää ja siit saa sellasen hetkellisen jännityksen vaikka ei oliskaan vielä edes kuvitelmia plussasta 😅
No, mä päädyin sit kuitenkin tekemään kotiin päästyä testin 2.5h pidätyksellä, ja aivan nega oli, vaikka kuinka kääntelin missä valossa. Ymmärrän kyllä tuon ajatuksen, että tekee testin kun kuvittelee tärpänneen. Valehtelisin jos väittäisin, että mielikuvitus ei lähtenyt jo laukalle, kun näinkin pitkälle on päässyt ilman menkkoja. Noh, nyt on hepat tallissa taas. Huomis aamuna voin vielä testata heti aamusta, jos tuo tekee mitään eroa, mutta eiköhän ne menkat sieltä varmaan ti-ke viimeistään alkane. Mutta mahtavaa, että luteaali yli 10 päivää, jospa se km olisi nyt kokonaan menneisyydessä. Sulla on vielä aikaiset päivät, ehtii vielä muuttua 🤞
 
@Aloy pahoittelut negasta 😔 mut onnittelut normalisoituneesta luteaalista!

Mul on kyl kieltämättä nyt taas siksakkisempi kierto ku yleensä 😅 vois liittyy niihin kipuihin mistä valittelin? Että se mikä aiheutti niitä kipuja aiheuttais myös lämmön siksakkaamista. Mut ne kivut on kyl onneks merkittävästi helpottanu tässä parin päivän sisällä vaikka siksak jatkuu. Kattellaan.

Screenshot_20221003-085154.png
 
@Aloy pahoittelut negasta 😔 mut onnittelut normalisoituneesta luteaalista!

Mul on kyl kieltämättä nyt taas siksakkisempi kierto ku yleensä 😅 vois liittyy niihin kipuihin mistä valittelin? Että se mikä aiheutti niitä kipuja aiheuttais myös lämmön siksakkaamista. Mut ne kivut on kyl onneks merkittävästi helpottanu tässä parin päivän sisällä vaikka siksak jatkuu. Kattellaan.

View attachment 116172
Ehtii sun nega viel posiks muuttua😍 lupaavan näköst dippiä sul pukkaa näköjään! Josko parin päivän päästä viisaampia😏

@Aloy siellä voi heinäkuinen ilmeisesti paremmin! Mukava kuulla! Pahoittelut negasta mutta lupaavan kuulosta lutiksen pidentyminen.

Täällä jatkuu tasainen lämpöjen lasku, alkakaa nyt menkat! Kerrankin odotan niiden alkua🤣🙈
 

Liitteet

  • Screenshot_20221003-090549_FF App.jpg
    Screenshot_20221003-090549_FF App.jpg
    412.6 KB · Katsottu: 27
Ei tarvinnut testata tänään; aamuyöllä alkoi menkat ja kp1 siis täällä. Oli oikeastaan hyvä, että teki sen testin eilen, niin ei tullut mitenkään yllätyksenä, ja nyt ihan ok mielin kohti uutta kiertoa. Se harmittaa enemmän, että mies on työreissussa just kp18-20 kun mahdollisesti olis ovis, jos menee myöhäisemmässä aikataulussa. Tässä kierrossa oli kp17 tai kp18. Noh, sen näkee sitten. Ehtii siinä ainakin ennakkoon tallettelemaan, eikä hän onneksi ole kuin kaksi yötä poissa.

Nyt sit jännitellään että miten @Nurppun käy! 😍 @Juliet92, hyvin tippuu lämmöt tasaiseen, varmaan pian uusi kierto 👍🤞
 
Tänään oli niin vahva tärppiolo että pakko oli tuhlata testejä että palataan maan päälle 😅 minä ja mun viivalasit nähdään taas näissä kuvissa jotain sit jos oikein oikein kauan tihrustaa 😆 mutta ei siis sillee että oikeasti vois sanoa näkevänsä mitään. Mä sit pistin nää molemmat sinne FF:n lightboxiin ja invertoin värit, eikä sen jälkeen varsinkaan näy yhtään mitään 😆 eli siis totaalisesti viivalasien syytä! Ja tarkennan vielä että livenä siis en nähny kyllä mitään näissä 😆 ainoastaan kuvissa mukamas! Joka tapauksessa, pitää sitä joskus jakaa tihrusteltavat muillekin 😄 nyt kun tässä kattelen ni ihmettelen taas et miten mä äsken muka näin molemmissa jotain 😆 höperöks tässä tulee.


PXL_20221003_194952788.jpg


PXL_20221003_193927696.jpg
 
@Nurppu mun aamusilmät ei tällä hetkellä valitettavasti näe tuossa mitään. Mut katon uudestaan iltapäivästä, silloin voi nähdä vaikka ja mitä 😁 Sulla on toisaalta melko aikaset dpo:t joten vielä on aikaa muuttua plussaksi.

@Juliet92 sulla on hieno lineaarinen lasku siellä 😊 joko on menkat saapuneet paikalle...?

ON: FF löysi eilen mahdollisen oviksen ja tämän aamuisen lämmön jälkeen siirsi arviotaan päivällä. Eli dpo3 ja pitkät viikot edessä 😎 tallettelut ei mennyt ihan optimaalisesti tässä kierrossa, mutta uskottelen itselleni, että tässä on kuitenkin mahdollisuudet olemassa.
 

Liitteet

  • Screenshot_20221004-063744_FF App.jpg
    Screenshot_20221004-063744_FF App.jpg
    211.3 KB · Katsottu: 28
@Emna joo munkaan aamusilmät ei nää noissa mitään 😆 tällästä tää on, tarpeeks ku tuijottelee testejä ni viivalaseihin pinttyy viiva 😄 kiva että pääsit piinailemaan, ja toivotaan että talletukset riitti! :)

Täällä lämmöt ei kauheesti noussu tuolta kuopastaan.

Screenshot_20221004-083310.png
 
@Aloy pahoittelut kp1❤ toivottavasti ovis osuu hyvin miehen reissuun nähden👌
@Emna hedelmällisiä piinapäiviä sinne😏❤ toivottavasti tallettelut osu kuitenkin optimaalisesti👌
@Nurppu kylhän sitä iteki on hetkittäi näkevinään muka jotai omis negatesteis ku nii kovasti toivoo😔 mut sul ehtis viel kyl muuttua, jos ei niin ens kierros ainaki pääset tosissas jännäilee kun eikös teil jo ens kiertoo ala lyhyel kaaval vai muistelenko omiani?

Tääl tippunu jo alle coverlinen lämmöt. Tältä niiden vissii kuuluiski näyttää😅 ku normaalisti mul pysyny loppuu asti korkeel. Maha turvottelee ja tuntuu kovalta ja alakerta ihan sahara. Uskosin, et tänään tai viimestää huomen kp1.

Edit. Vessareissul alkoki vähä jo tulee verta👌 katsotaan alkaako jo tänään kunnon vuoto.
 

Liitteet

  • Screenshot_20221004-091119_FF App.jpg
    Screenshot_20221004-091119_FF App.jpg
    394.3 KB · Katsottu: 33
Muokattu viimeksi:
Huh, kiirettä pitää, saa tehdä ympäripyöreitä päiviä kun työt ja opiskelut painaa päälle. Mutta ehkä ihan hyvä ettei ehdi ihmetellä tätä kiertoa ihan 24/7 kun ei se taida ihmettelemällä eikä googlettelemalla muuksi muuttua :Upside Down Face:

@Nurppu Mä muka näin aamusilmillä ihan selvän haamun tuossa ylemmässä kuvassa, mutta nyt en enää näekään mitään. On se kumma jos haamut katoaa jo kuvistakin :Eyes:
Itse oon yleensä testaamassa heti jos on mitään syytä olettaa että toivoa plussasta olisi mutta nyt kun lääkäri näki sen kummallisen mustan aukon kohdussa, en meinaa millään uskaltaa testata. Oon jo pari kertaa pissannut purkkiin, mutta kaatanut ne sitten pois. Ehkä kun nyt on oikeasti vähän toivoa niin pelottaa että joutuu pettymään. Ja kaikkien laskukaavojen mukaan toki dpo:tkin pienet. Ehkä huomenna tai torstaina..
Sullakin kyllä on hyvin aikaa vielä plussaksi tuo mun viivalaseilla katsottu ”aamuhaamu” muuttua :Eyes:

@Aloy Pahoittelut kp1 :sad-face: Ja toivottavasti siellä on pienellä kaikki nyt hyvin, rankkoja ja pelästyttäviä tuommoiset kokemukset.
Ja joo..en mäkään tiennyt että mikään mitä tässä kierrossa on tapahtunut on edes mahdollista. Erittäin epätodennäköistähän tämmöinen kahteen kertaan ovuloiminen samassa kierrossa usean päivän erolla on, mutta ei täysin mahdotonta. Jännää kyllä kun yleensä tiedän ovulaation tapahtuneen siitä, että lämmöt nousee, nännit kipeytyy ja ovulaatiokivut päättyy kuin seinään ja niin kävi nytkin kp18 ja nyt muutaman päivän ennen uutta ovulaatiota nännit ei enää olleetkaan kipeät mutta oviskivut palasi. Ja nyt kun taas uusi ovis oletettavasti ohi, nännit kipeytyi uudelleen ja oviskivut hävis. Lämmöt elää omaa elämäänsä ja pysyy luteaaliarvoissa.
Kaikki merkit siis viittaisi kahteen ovikseen, paitsi se että keltatauhasta ei näkynyt. Mutta mene ja tiedä näistä nyt sitten :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Pahoittelut vielä heinäkuisesta km:sta :red-heart: Tuo on ikääni liittyvä pahin pelko, kun 10 vkoa on jo pitkä aika iloita raskaudesta ja pettyä :crying-face:

@Emna Onnea piinailuun! Mulla aiemmat raskaudet on saanut alkunsa kaikkea muuta kuin optimaalisella tallettelulla :Upside Down Face:

@Juliet92 Onnea uuteen kiertoon :Dizzy Symbol:

Ajattelin tämän kierron katsottuani siirtyä kaksidesimaaliseen mittariin, kun nyt käytössä perus kuumemittari ja tuntuu että jää tärkeää infoa saamatta. Oliko jollain suosituksia jostain hyvästä mittarista tai vinkkiä siitä mitä ei ainakaan kannata ostaa?


C3F86345-4FCA-4E9D-84BE-9E3EC4C0060D.jpeg
 
Jaha, tääl tuli tänään yllättäen pikkuhousuun asti jotain vähäistä verta. Testi kuitenkin ihan puhdas nega (nyt jätin kyyläämisen vähän vähemmälle ettei ehdi kehittyä harhoja 😆). Polyyppihuoli nostaa päätään, koska välivuodot on yks sen oire. Mut siis, emmä siitä nii kauheesti stressaa tässä just ny! Vaik olis polyyppi uusinu ni kyl se munasolukeräys onnistuis siitä huolimatta, se vaan haluttas poistaa ennen alkionsiirtoa. Parashan olis että tässä olis menkat alkamassa ja pääsis alottaa hoitoja! 😆 Noi lämmöt kuitenki nii häröt et mistä sitä ikinä tietää 😄
 
Jaha, tääl tuli tänään yllättäen pikkuhousuun asti jotain vähäistä verta. Testi kuitenkin ihan puhdas nega (nyt jätin kyyläämisen vähän vähemmälle ettei ehdi kehittyä harhoja 😆). Polyyppihuoli nostaa päätään, koska välivuodot on yks sen oire. Mut siis, emmä siitä nii kauheesti stressaa tässä just ny! Vaik olis polyyppi uusinu ni kyl se munasolukeräys onnistuis siitä huolimatta, se vaan haluttas poistaa ennen alkionsiirtoa. Parashan olis että tässä olis menkat alkamassa ja pääsis alottaa hoitoja! 😆 Noi lämmöt kuitenki nii häröt et mistä sitä ikinä tietää 😄
Tai voisko tuo olla kiinnittymisvuotoa? Etkös sä ole nyt sellasilla dpo:illa, että sekin on yks mahdollisuus? 🤔

Tein tässä somen kanssa sellasen mokan, että menin kattomaan pari raskauteen liittyvää postausta. Ja nyt on koko feedi täynnä raskauteen ja vauvoihin liittyvää sisältöä 🤦‍♀️ thänks algoritmit!
 
@Emna joo, voishan se olla sitäki! Ei oo tavallista mulle tuo että tollee ihan kunnolla vuotaa täs välissä (kunnolla = ihan housuun asti, joku teelusikallinen sitä oli). Seuraillaan!

@Summerwalk sulle pitikin vielä vastailla tuohon että todella ymmärrän ton että sit kun toiveet on oikeesti koholla ni se testaaminen on paljon pelottavampaa!! Siks oon ite päätyny tähän että testaa usein, koska en tahdo sitä korkealta pudotusta enää 😅 eli esim nyt mulla heräs toivo nyt tän ihme vuodon jälkeen, niin todellaki testaan heti huomenna taas koska muuten lähtee toivo ihan liikaa lennolle 🙈 siis ellei huomenna sit alkais menkat! Sen ekan FF:n ovisarvauksen perusteella huomenna alkais 😆
 
Apua!!! Tännehän oli tullu uusia postauksia hirveesti ilman ilmoitusta asiasta! 😱
Yleensä siis puhelimella olen täällä ja tonne oikeaan yläkulmaan tulee ne ilmot uusista kommenteista, mutta nyt ei oo tullu tästä ketjusta pitkään aikaan. Enkä siis oo tajunnu tulla erikseen asiaa ihmettelemäänkään 🤦‍♀️

Noh, mutta olipa kiva toisaalta kun oli paljon uutisia, joskaan ei kovin hyvi sellaisia. 😕 Pahoittelut kaikille kp1:seen joutuneille!

Jännät paikatkin näköjään täällä ainakin @Nurppu lla ja @Summerwalk illa! Toivottavasti olis plussat tulossa!!! 🤞🙏

Tuosta tuplaovulaatiosta luin sattumalta tässä joku päivä itsekin jotain, kun flo siitä mulle jostain syystä vinkkasi tässä kierrossa. En kyllä tiedä, että miksi. 🤷‍♀️
Mutta käsittääkseni ihan mahdollista, ja onhan noita "erimunaisia" kaksosia maailmassa.. Varmasti on sattunut munasolut eri puolilta joskus irtoamaan parin päivän sisään ja siitä onnistunut molemmat hedelmöittymään ja kiinnittymään kohtuun. En pitäisi siis yhtään mahdottomana @Summerwalk in tuplaovista.. Jännä olis tosiaan olla varma asiasta ja nähdä, kuinka lämmöt sellaisessa kierrossa käyttäytyy! 😅
 
Täällä vihdoin tuli ovis ja olojen/oireiden mukaan olisi jo dpo2, mutta flo ympyröi aina plussa-ovistestin jälkeisen päivän dpo0:ksi, joten sen mukaan on vasta dpo1. Mennään siis sen mukaan. 🤷‍♀️

Seuraavasta kierrosta pääseekin sitten ivf-hoitoihin, jos (ja kun) tästäkään kierrosta ei tärppää. Sinänsä siis rauhallinen olo verrattuna muihin kiertoihin, eikä nega r-testi loppukierrosta tunnu varmaankaan enää niiiiin pahalta.

Mutta laitetaanpas käppyrää kehiin pitkästä aikaa! 😊
Screenshot_20221005-062712_Flo.jpg
 
@Harmi89 kiva kuulla sustakin taas! Aattelin että taukoilet 😄 jee, voi kun pian päästäs molemmat kunnon hoitoihin! 😊

Mul tuli eilen vähän lisää sitä vuotoa ja se muistuttiki sit ihan sellast mikä mulla tuli kerran aiemminkin, tokassa inssissä jossa mulla tosiaan löyty se polyyppi ja lääkäri sillon sano että se todennäkösesti johtu siitä. Mulla oli niit random kipujakin tässä (jotka onneks kyl loppu jo), mutta siis mä veikkaan et tää vuoto vois liittyy siihen samaan mikä ikinä neki aiheutti. Voihan se olla vaan joku outo hormonisekoilu tässä kierrossa. En nyt enää oikeen usko et olis mitään kiinnittymiseen liittyvää, koska tänään Ouran muut arvot meni melkeen kaikki sillee "parempaan" suuntaan, eli väärään suuntaan jos yrittää ettiä raskausoireita 😄 mut lämmöt meni ylöspäin, eli toivo siitä että menkat tässä olis alkamassa nyt jo meni siinä :P harmillisesti siis on menkat alkamassa ens viikonloppuna, ja muistelen täältä lukeneeni että se on huonoin aika ilmottautua hoitoihin. Ja muistan myös lukeneeni et lyhyissä muutenkin hankalampi mahtua kyytiin 😌 pessimistisesti siis odottelen hoitoihinpääsyä 😄

FF veti sen "Early pregnancy signs" heti alas sinne 20:n kun lisäsin ton vuodon sinne. Ja charts like mine sanoo että 36% pregnancy 😆 ei oo FF:lläkään mitään luottoa tähän siis :D

Screenshot_20221005-081348.png
 
Mietin itekki ny tuota tuplaovulaatiota tässä, kun oli ne tokat eggikset ton kp17 dipin kohalla ja jos merkkaan sen, FF siirtää vieläkin oviksen sinne. Jos olis tollee kaks ovista niin kummanhan mukaan menkat sit tulee! :O @Summerwalk :lta ehkä tulee sit tässä vähän tietoa siitä, kun ultrassakin paljastu se toka ovis vaikka toi käyrä näyttää mukamas ihan selkeältä 😅 tosi mielenkiintosta nähdä miten siellä tää kierto etenee! Kuin pitkä luteaali sulla on yleensä?
 
Takaisin
Top