BBT - basal body temperature

onko kellään kokemusta tälläisestä? Tänään kp 19 ja lämmöt vaan laskee, noususta ei ole tietoakaan. Aikaisemmin mitatessa oviksen jälkeen aamulämpö on ollut lähempänä 37. Kierrot vaihdelleet 28-32päivän sisällä. Vieläkö on ovulaatio tulossa vai mitä tämä meinaa?
30BEDC2B-4DF1-41D8-B8D9-B37D31E363C7.jpeg
 
onko kellään kokemusta tälläisestä? Tänään kp 19 ja lämmöt vaan laskee, noususta ei ole tietoakaan. Aikaisemmin mitatessa oviksen jälkeen aamulämpö on ollut lähempänä 37. Kierrot vaihdelleet 28-32päivän sisällä. Vieläkö on ovulaatio tulossa vai mitä tämä meinaa?View attachment 116196
Mä arvaisin ainakin että ovis vasta tulossa!
 
Mä arvaisin ainakin että ovis vasta tulossa!
Toivotaan näin 🙄 Toki kierto on sitten ilmeisemmin venymässä pitemmäksi kuin normaalisti. Jännä että tuo lämpö teki noin radikaalin laskun juuri oviksen aikoihin, mitkä lie kuun asennot ja syksyn pimeys aiheuttanut 😅 On tämä sellaista rakettitiedettä välillä. Kiitos avusta🙌🏻
 
Mukavan aktiivista keskustelua täällä :Smiling Face With Open Mouth Mulla Dpo9 ja vaikka tähän astin oon onnistunut hienosti olemaan testaamatta niin nyt kuitenkin illalla hetken mielijohteesta sorruin tunnin pidätyksen jälkeen testaamaan ja ylläri ylläri negahan se. Mietin kyllä että voiko olla näkymättä testissä tässä vaiheessa jos kuitenkin mahdollisesti näkyi Dpo5 ultrassa. Lääkäri kyllä kehotti testaamaan sen ekan oletetun oviksen mukaan kahden viikon päästä vasta. Ja aiemmissa raskauksissa oon saanut haamun vasta kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Että ehkä mä en kuitenkaan heitä kirvestä kaivoon, kun vastahan se bonarioviskin vasta oli:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

@Harmi89 Mullakin Flo laittaa aina oviksen ovisplussan jälkeiselle päivälle vaikka lämpöjen ja kipujen perusteella oon aivan varma että mulla lh-huippu tulee myöhään ja ovis on silloin jo päällä. Mutta tiedä nyt sitten mihin tässä enää voi luottaa, kun niin ristiriitaista informaatiota on tässä kierrossa tullut.
Lueskelin että tuplaovulaatiokierrossa se jälkimmäinen ovis ei yleensä näy lämpökäyrässä, koska jo ekan oviksen jälkeen keltarauhashormoni alkaa jo toimimaan ja vaimentaa tulevan oviksen lh-huippua ja pitää lämmöt luteaalitasolla eikä jälkimmäinen ovis merkittävästi enää nosta sitä tasoa. Olipa vaikeasti selitetty, mutta ymmärsitte varmaan..ehkä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

@Nurppu Toivotaan että sun vuoto olis kuitenkin kiinnittymisvuotoa. Onhan nuo lämmöt kuitenkin vielä lupaavan korkeella :folded:
Mulla on nyt kolmas kierto, jossa tiputtelu alkaa heti oviksen jälkeen ja jatkuu menkkojen alkamiseen asti. Ennen oli vaan korkeintaan kahtena päivänä ennen menkkoja. Lääkäriltä tivasin syytä siihen, mutta totesi sen olevan hormonaalista mutta ei pitänyt mitenkään merkittävänä. Epäili joko keltarauhasen tai kilpirauhasen vajaatoimintaa tai ehkä molempia. Vuoto on siis lähinnä sellaista että pyyhkiessä paperiin jää vaaleanpunaista ja ihan muutama haalea tippa tulee housuihin asti. Mutta tätä siis joka päivä oviksesta alkaen :Grimacing Face: Luteaali mulla on aika tarkkaan se 13 päivää. Nyt tietysti ei mitään hajua mitä odottaa kun en tiedä mistä laskea.
 
onko kellään kokemusta tälläisestä? Tänään kp 19 ja lämmöt vaan laskee, noususta ei ole tietoakaan. Aikaisemmin mitatessa oviksen jälkeen aamulämpö on ollut lähempänä 37. Kierrot vaihdelleet 28-32päivän sisällä. Vieläkö on ovulaatio tulossa vai mitä tämä meinaa?
Minäkin ennustaisin oviksen olevan juuri tulossa vasta tai olevan parhaillaan :Sleuth Or Spy:
 
@Summerwalk äh, pahoittelut negasta 😔 mutta niinpä, sulla on kyllä nyt hämmentävä odottelu, kun kahden eri oviksen tuloksia saa ootella 😅 noh, ei ainakaan tarvi vielä tosiaan heittää kirvestä kaivoon, vaikka ekan oviksen päivillä ei plussaa näkyisi!

Mul ei oo nyt juurikaan ollu tälläsiä välivuotoja moneen vuoteen, tosiaan siinä yhdessä kierrossa oli kun se popyyppi todettiin (ja ei siis sen kierron jälkeen ollut seuraavissa kierroissa, vaikka piti hetki odotella julkisen jonossa poistoa). Tänään jatku toi tiputtelu. Seuraavaksi liian tarkkoja kuvailuja vuodosta: mulla tää on ruskeeta, se eka oli tummemman ruskea jälki pikkuhousuissa, ja sen jälkeen ollu sellasta valkovuotoon sekoittunutta ruskeaa tuhrua. Eli jotain vanhaa verta tulee ulos.

Mut ihanaa, viikonloppuna alkaa menkat ja sit pääsee heti ilmottautuu hoitoihin! 😊
 
@Summerwalk äh, pahoittelut negasta 😔 mutta niinpä, sulla on kyllä nyt hämmentävä odottelu, kun kahden eri oviksen tuloksia saa ootella 😅 noh, ei ainakaan tarvi vielä tosiaan heittää kirvestä kaivoon, vaikka ekan oviksen päivillä ei plussaa näkyisi!

Mul ei oo nyt juurikaan ollu tälläsiä välivuotoja moneen vuoteen, tosiaan siinä yhdessä kierrossa oli kun se popyyppi todettiin (ja ei siis sen kierron jälkeen ollut seuraavissa kierroissa, vaikka piti hetki odotella julkisen jonossa poistoa). Tänään jatku toi tiputtelu. Seuraavaksi liian tarkkoja kuvailuja vuodosta: mulla tää on ruskeeta, se eka oli tummemman ruskea jälki pikkuhousuissa, ja sen jälkeen ollu sellasta valkovuotoon sekoittunutta ruskeaa tuhrua. Eli jotain vanhaa verta tulee ulos.

Mut ihanaa, viikonloppuna alkaa menkat ja sit pääsee heti ilmottautuu hoitoihin! 😊
Eikös tuo kuulosta just kiinnittymisvuodolta? Siis ruskea niukka vuoto :Weary Cat Face: Jännää!
Mulla tämä hormonaalinen vuoto on tosiaan haaleanpunaista.
Mutta ymmärrän kyllä että odotat jo toisaalta menkkoja alkavaksi ja ajatukset jo hoidoissa :Yellow Heart: Mulla vaan taitaa itselläni olla niin jännää että jännitän ihan hulluna muidenkin puolesta, jos vähänkään aihetta:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Eikös tuo kuulosta just kiinnittymisvuodolta? Siis ruskea niukka vuoto :Weary Cat Face: Jännää!
Mulla tämä hormonaalinen vuoto on tosiaan haaleanpunaista.
Mutta ymmärrän kyllä että odotat jo toisaalta menkkoja alkavaksi ja ajatukset jo hoidoissa :Yellow Heart: Mulla vaan taitaa itselläni olla niin jännää että jännitän ihan hulluna muidenkin puolesta, jos vähänkään aihetta:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Joo, muiden onnistumiseen on paljon helpompi uskoa ku omaan! 😆 Tai mun ainakin on 😄 mutta joo, eihän sitä koskaan tiedä!
 
82DB4D86-02C6-45F3-82AF-3F09D86F6DE4.jpeg

Nyt kun katsoin eilisestä testistä ottamiani kuvia uudelleen, niin ihan kuin todella hyvällä mielikuvituksella näkisin siinä erittäin haalean haalean viivanpaikan :Sleuth Or Spy: Sanokaa näättekö te mitään vai onko mum viivalasit vaan viritetty liian tarkoiksi??? Eilen en muka nähnyt mitään ja nytkin zoomaamalla menee pikselimössöksi, mutta etäämmältä muka näkyy jotain:Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
Tämä ei kyllä ole mun luottotestejä, joku raskauskeijun muka herkkä 10..
 
View attachment 116211
Nyt kun katsoin eilisestä testistä ottamiani kuvia uudelleen, niin ihan kuin todella hyvällä mielikuvituksella näkisin siinä erittäin haalean haalean viivanpaikan :Sleuth Or Spy: Sanokaa näättekö te mitään vai onko mum viivalasit vaan viritetty liian tarkoiksi??? Eilen en muka nähnyt mitään ja nytkin zoomaamalla menee pikselimössöksi, mutta etäämmältä muka näkyy jotain:Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
Tämä ei kyllä ole mun luottotestejä, joku raskauskeijun muka herkkä 10..
Vähän hämmentävä kun tuossa on kontrolliviivan vieressäkin toisella puolella joku viiva 😅 ilman sitä sanoisin että selvä plussa!!
 
B90B1CB6-2C83-4A95-AE35-2BC85D057B78.jpeg

Mullakaan ei voi lämmöistä päätellä nyt yhtään mitään. Otin pois jälkimmäisen oviksen testiplussat kun ff siirsi oviksen kp20 paikalle, missä sen oviksen nyt ei ainakaan pitäisi olla ollut.
Ei tässä auta kun odotella vaan kärsivällisesti. Oireita ei kyllä ole oikein suuntaan tai toiseen. Tai kaikki pienetkin on tuttuja negakierroista, joten ei niistä mitään voi päätellä.
Aiotko @Nurppu vielä testailla ennen vkonloppua?
 
View attachment 116211
Nyt kun katsoin eilisestä testistä ottamiani kuvia uudelleen, niin ihan kuin todella hyvällä mielikuvituksella näkisin siinä erittäin haalean haalean viivanpaikan :Sleuth Or Spy: Sanokaa näättekö te mitään vai onko mum viivalasit vaan viritetty liian tarkoiksi??? Eilen en muka nähnyt mitään ja nytkin zoomaamalla menee pikselimössöksi, mutta etäämmältä muka näkyy jotain:Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
Tämä ei kyllä ole mun luottotestejä, joku raskauskeijun muka herkkä 10..
Kyllähän siellä jotain häämöttää, vaikea vaan sanoa, että onko oikee viiva tuloillaan vai jotain muuta omituista 😅
Mielenkiinnolla ja optimistisena odotan uusintatestiä! 👍
 
Täälläpä on ollut vilkasta keskustelua. Itse vaan käynyt lukasemassa ohimennen. Kp3 täällä eli ei mitään ihmeellistä. Mielialat vaihtelee kauheesti. Toivoisin kovasti et nyt olis vihdoin meidän kierto, eikä tarttis hoitoja miettiä, mut odotukset ei kovin korkeel oo. Olishan se melkone mäihä, et just nyt tärppäis ja tulis toinen heinäkuinen😅

@Nurppu pahoittelut negasta❤ toivotaan ettei mitään ylimääräsiä oo kohdussa vaan jotain hormoonihäröl vaa

@Summerwalk melkonen tilanne siellä oviksen ja gynen havaintojen suhteen.

@Aloy pahoittelut menkoista❤ jos nyt saatas toiset heinäkuiset😏
 
Pikaiset omat navat: mun lämmöt on olleet vähän oudon alhaiset oviksen jälkeen. Tänään lopultakin lämmöt nousi ns. normaalille tasolle. Tänään on myös tuntunut jonkin sortin kipuilua alavatsassa, lähes keskellä. Pää tietysti tulkkaa tämän vain yhdellä tavalla... 😅 oon myös tässä arvioinut uudelleen testien tekoa. Joku mainitsi (oisko ollut Nurppu...?), että kun testaa aikaisin niin ei tipu korkealta. Ja kun tuolla Raskaaksi 2022 -ketjussa on nyt näkynyt viallisia cb:n viikkodigejä, niin taidan hylätä suunnitelmani myös sen suhteen (eli oisin testannut suoraan sillä jos menkat on myöhässä). Eli ei muuta kuin tikkuostoksille joku päivä.
 

Liitteet

  • Screenshot_20221006-175316_FF App.jpg
    Screenshot_20221006-175316_FF App.jpg
    572.4 KB · Katsottu: 30
Pikaiset omat navat: mun lämmöt on olleet vähän oudon alhaiset oviksen jälkeen. Tänään lopultakin lämmöt nousi ns. normaalille tasolle. Tänään on myös tuntunut jonkin sortin kipuilua alavatsassa, lähes keskellä. Pää tietysti tulkkaa tämän vain yhdellä tavalla... 😅 oon myös tässä arvioinut uudelleen testien tekoa. Joku mainitsi (oisko ollut Nurppu...?), että kun testaa aikaisin niin ei tipu korkealta. Ja kun tuolla Raskaaksi 2022 -ketjussa on nyt näkynyt viallisia cb:n viikkodigejä, niin taidan hylätä suunnitelmani myös sen suhteen (eli oisin testannut suoraan sillä jos menkat on myöhässä). Eli ei muuta kuin tikkuostoksille joku päivä.
Nyt on kieltämät jännän näköne käyrä😅 ehkä noil dpo viel malttasin, mut kiinnostaaa nähdä millai kehittyy. Juu jättäsin kyl nyt digit kauppaaa ku huono erä näköjää🙄
 
Aiotko @Nurppu vielä testailla ennen vkonloppua?
Joo, tänään kun tulin kotiin toimistolta ni testasin taas yhden negan :P jos ei olis tippaakaan tärppiolo ni sit en ehkä jaksais testata. Mut koska aina se toivo yrittää sieltä vähän nousta, ni testaan että ei ehi liian korkealle 😬

@Emna joo minä oon päätyny ite just tähän että testaan varhain ja usein etten putoa liian korkealta 😅 mutta siinä on isoja eroja ihmisten välillä! Joillekin taas tulee tosi ikävä olo sit siitä jos joka päivä uudestaan näkee sen negatestin. Eli sanoisin että voi kokeilla mikä itelle parhaiten toimii :) sulla kyl kiva nousu tänään!
 
@Emna lla kyllä kivan näköinen nousu indeed! 🧐👌 Miltäs tänä aamuna näyttää? 😊

@Juliet92 ille kans soisin plussan nyt 🙏 Onneks kuitenkin mahdollisuuksia on rasksutua myöhemminkin, vaikka ajatus hoitoihin joutumisesta ei hyvältä tunnukaan. 🙂

@Nurppu lle sympatiat toistuvasta negasta. 😔 Mutta onneks on seuraavaks paremmat tsäänssit onnistumiseen! 😏

@Summerwalk , miltä testi näyttää?? Saataisiinkohan kuvaa? 😇
 
Täällä dpo3 käyrä näyttää tältä...
Screenshot_20221007-062526_Flo.jpg
(Lämpöjenkin mukaan sanoisin, että ovis on ollut päivää aiemmin, mutta olkoon. )

Minulle tuiki tavallinen lämpöjen nousu luteaalivaiheeseen, näissä asteissa sit tod.näk. jatkuu kierron loppuun asti, ellei mitään kummallista satu. 🙂
 
Takaisin
Top