BBT - basal body temperature

@lepus timidus hehee, sitä aattelinki että et oo ees testannu 😆 jooh, jos ei ny huomen oo alkanu menkat ni kyl se on testiä laitettava kehiin!

@Aloy oi, sulla näyttää hyvältä kans! Voi kun olis nyt tarrannu joku kiinni tiukasti! :) Ja ei näköjään oo enää siellä käyrissä näkyvillä sitä plussakäyrää ainakaan kovin heti! Varmasti parempi niin, kun päättyi huonosti :P
 
Dpo11. Tänään en testaa, huomenna sitten mutten usko ihmeisiin. Lämmöt edelleen hyväl tasol. Varmaan luget pitää ylhääl?

Vertailuks myös oikealla viime kierron käyrä. Viimeks dpo11 muuttu kp1 ja lämmöissä rupes näkyy. Oli vielä lugetoton kierto
 

Liitteet

  • Screenshot_20221001-100113_FF App.jpg
    Screenshot_20221001-100113_FF App.jpg
    411.6 KB · Katsottu: 38
  • Screenshot_20221001-100644_FF App.jpg
    Screenshot_20221001-100644_FF App.jpg
    357 KB · Katsottu: 33
Muokattu viimeksi:
@Juliet92 joo kyl ne luget pitää lämmöt mulla ainaki ylhäällä, ja lähtee laskuun vasta lopettaessa. Mut toivotaan silti et siel olis joku mukana! :)

Täällä FF eka lämmön syötön jälkeen sano että taas siirtyy arvioitu ovis, nyt tohon mun viimisimmän dipin kohalle 😅 koska mulla oli sillon ihan vähän eggiksiä ja merkkasin sen ylös. Otin nyt sen merkinnän pois niin ovis palas tähän myöhempään. Eli nyt kun en testaillu ovista niin mun chartissa on heti kolme mahollista ovista 😅 nooh, menkoista sen sit näkee!

Screenshot_20221001-105557.png

Edit: Jaa mitä, tuohan on siirtäny ton oviksen siitä alkuperäsestä kuitenki! Eilen viel oli tossa kuopassa ja tänää olis ollu dpo7. Eli aivan ollaan ulalla nyt täällä. :D
 
Täällä hyvin hämmentynyt lämmöntarkkailija liittyy mukaan. TJOTailua on takana jo kolmisen vuotta ja ajoittamalla yrittämistä puoli vuotta. Kaksi lasta aiemmasta suhteesta. Ikää on jo 43 mutta tähän asti luomuna yritetty. Tämän kierron lämpökäyrä, ovistestit, limat ja kivut kaikki mennyt kerrankin yhteen ja oletin ja f oletti, ovulaation olleen tämän viikon maanantaina. Kunnes…
Käytiin lapsettomuuslääkärin ensi käynnillä tänä aamuna ja ultrassa ei näkynyt merkkejä tapahtuneesta ovulaatiosta, mutta sen sijaan näkyi kypsä folli joka oletettavasti irtoaa 1-2 päivän sisään. Tämä saattaisi viitata siihen ettei ovulaatio ollutkaan maanantaina vaikka kaikki merkit siihen viittasivat. MUTTA lisäksi kohdussa kiinni limakalvossa näkyi pieni nestepussi, mikä saattaa viitata alkaneeseen raskauteen :Weary Cat Face:Lääkäri ei pitänyt mahdottomana, että näkyisi tuolla tavalla jo Dpo 5, mitä on hyvin vaikea uskoa. Tietenkään sitä ei voi tässä vaiheessa mitenkään vahvistaa. Todennäköisin skenaario siis on että ovuloin tässä kierrossa kahteen kertaan. Ja kyllä..kotiin tultuani tein ovistestin, joka oli melkein positiivinen ja oviskivutkin alkaa palailemaan :Grimacing Face:
Pakko hyödyntää tämä toinen ilmainen bonuskierros, kun lääkäri oli vahvasti sitä mieltä että kannattaa siirtyä samantien IVF-hoitoihin jos nyt ei tärppää. Nyt en kyllä vaan osaa millään tavalla tulkita lämpöjä tai mitään muutakaan enää tätä toista ovista tarkkaillakseni. Meni pasmat täysin sekaisin.
 

Liitteet

  • 9A8BFEFB-8BF1-4D4C-975A-46C3C7CBD45A.jpeg
    9A8BFEFB-8BF1-4D4C-975A-46C3C7CBD45A.jpeg
    159.1 KB · Katsottu: 43
Täällä hyvin hämmentynyt lämmöntarkkailija liittyy mukaan. TJOTailua on takana jo kolmisen vuotta ja ajoittamalla yrittämistä puoli vuotta. Kaksi lasta aiemmasta suhteesta. Ikää on jo 43 mutta tähän asti luomuna yritetty. Tämän kierron lämpökäyrä, ovistestit, limat ja kivut kaikki mennyt kerrankin yhteen ja oletin ja f oletti, ovulaation olleen tämän viikon maanantaina. Kunnes…
Käytiin lapsettomuuslääkärin ensi käynnillä tänä aamuna ja ultrassa ei näkynyt merkkejä tapahtuneesta ovulaatiosta, mutta sen sijaan näkyi kypsä folli joka oletettavasti irtoaa 1-2 päivän sisään. Tämä saattaisi viitata siihen ettei ovulaatio ollutkaan maanantaina vaikka kaikki merkit siihen viittasivat. MUTTA lisäksi kohdussa kiinni limakalvossa näkyi pieni nestepussi, mikä saattaa viitata alkaneeseen raskauteen :Weary Cat Face:Lääkäri ei pitänyt mahdottomana, että näkyisi tuolla tavalla jo Dpo 5, mitä on hyvin vaikea uskoa. Tietenkään sitä ei voi tässä vaiheessa mitenkään vahvistaa. Todennäköisin skenaario siis on että ovuloin tässä kierrossa kahteen kertaan. Ja kyllä..kotiin tultuani tein ovistestin, joka oli melkein positiivinen ja oviskivutkin alkaa palailemaan :Grimacing Face:
Pakko hyödyntää tämä toinen ilmainen bonuskierros, kun lääkäri oli vahvasti sitä mieltä että kannattaa siirtyä samantien IVF-hoitoihin jos nyt ei tärppää. Nyt en kyllä vaan osaa millään tavalla tulkita lämpöjä tai mitään muutakaan enää tätä toista ovista tarkkaillakseni. Meni pasmat täysin sekaisin.
Nooo huhhuh mikä homma! 😆 Kylläpä tuollanen ravistelee omiakin kuvitelmia! Ovis uuestaan jossain dpo6-7 mailla, melkosta :D Mullakin on täs kierrossa jo FF ehottanu neljää eri ovispäivää, mistä näistä sit tietää jos täälläkin olis sit useampia 😆 ja sekin että dpo5 jo näkyis siellä joku alkio kuulostaa aika uskomattomalta, kuvittelin että vaikka kiinnittyis niin näkyis ultrassa vasta paljon myöhemmin! Ootko tehny raskaustestiä nyt, jos tuo nestepussi olis sit tosiaan plussan alku?
 
Nooo huhhuh mikä homma! 😆 Kylläpä tuollanen ravistelee omiakin kuvitelmia! Ovis uuestaan jossain dpo6-7 mailla, melkosta :D Mullakin on täs kierrossa jo FF ehottanu neljää eri ovispäivää, mistä näistä sit tietää jos täälläkin olis sit useampia 😆 ja sekin että dpo5 jo näkyis siellä joku alkio kuulostaa aika uskomattomalta, kuvittelin että vaikka kiinnittyis niin näkyis ultrassa vasta paljon myöhemmin! Ootko tehny raskaustestiä nyt, jos tuo nestepussi olis sit tosiaan plussan alku?
No sanos muuta
:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Juuri kun kuvittelee olevansa perillä näistä asioista niin sitten vedetään matto alta oikein huolella.
Lueskelin tuota sun tekstiä ja käppyrää ja tuli kieltämättä mieleen ettet vaan olis sinäkin multiovulattori
:rolling:
Mulla se kyllä voi olla ikään liittyvää, kun kuulemma yleisempää tällä iällä ja näillä (ehkä) monirakkulaisilla munasarjoilla.
En ole tehnyt vielä r-testiä kun vasta uutta ovista tikuttelen. Jotenkin todella vaikea uskoa että mitään voisi olla aluillaan näillä dpoilla. Ei mene mun järkeen millään että olisi jo ehtinyt kiinnittyä ja muodostaa mitään näkyvää kohtuun. Toki voin olla ovuloinut aiemminkin, mutta jotenkin niin varma olen tuosta alkuviikon ovulaatiosta etten nyt heti usko että samaan kiertoon olisi kolmaskin ovis ehtinyt 🤣
No odottelen tämän oviksen yli ja pakkohan se on sitten alkaa testailee kun menee liian jännäksi. Jännää on myös seurailla miten nuo lämmöt reagoi tähän kaikkeen 😅
 
No sanos muuta
:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Juuri kun kuvittelee olevansa perillä näistä asioista niin sitten vedetään matto alta oikein huolella.
Lueskelin tuota sun tekstiä ja käppyrää ja tuli kieltämättä mieleen ettet vaan olis sinäkin multiovulattori
:rolling:
Mulla se kyllä voi olla ikään liittyvää, kun kuulemma yleisempää tällä iällä ja näillä (ehkä) monirakkulaisilla munasarjoilla.
En ole tehnyt vielä r-testiä kun vasta uutta ovista tikuttelen. Jotenkin todella vaikea uskoa että mitään voisi olla aluillaan näillä dpoilla. Ei mene mun järkeen millään että olisi jo ehtinyt kiinnittyä ja muodostaa mitään näkyvää kohtuun. Toki voin olla ovuloinut aiemminkin, mutta jotenkin niin varma olen tuosta alkuviikon ovulaatiosta etten nyt heti usko että samaan kiertoon olisi kolmaskin ovis ehtinyt 🤣
No odottelen tämän oviksen yli ja pakkohan se on sitten alkaa testailee kun menee liian jännäksi. Jännää on myös seurailla miten nuo lämmöt reagoi tähän kaikkeen 😅
Okei, käy järkeen tuo että todarit kasvaa iän ja monirakkulaisten munasarjojen yhteydessä! Ja joo menee aika kovaks jo jos siellä kolmaskin ovis samassa kierrossa ollu 🤣 mainitsiko lääkäri että näkyykö toisessa munasarjassa sit keltarauhanen merkkinä että sieltä olis ovuloinu kuitenkin tossa missä sulla oli eka plussa ja lämmöt ihan selkeet? Tosi jännä kyllä!

Jos käviskin niin että ei tärppiä kaikesta tästä huolimatta tulis, niin tervetuloa tuonne IVF keskusteluihin sit kans! :) Mut toivotaan nyt että oliskin siellä tärppi käyny, vaikka ei ihan ymmärräkään että miten :D
 
Kaikillako täällä nyt on ovulaatiot perseilemässä ja huijailemassa viattomia ja siirtymässä mihin sattuu :tears: kyl mä alan epäillä omaakin ovista et se tosiaan on kp17, koska eilen illalla ihan pikkasen tuhrus sormen päälle mut vasta just nyt alkoi vuoto, ja siis dpo17 menossa tänään ja ei kyllä koskaan oo noin pitkää lp. Joo. Ja nuorin koira söi TAAS mun bbt-mittarin eilen, että olipa hyvä tehdä kotitestiin hirmunen testitilaus kylkeen kun mä tarvitsin ehdottomasti uuden mittarin :Smiling Face With Halo:

Sans titre 2.jpg

@Summerwalk no huhhuh, ihan eeppinen tarina, jään mielenkiinnolla seurailemaan :Sleuth Or Spy:

@Aloy Koskas testaat? 🤗
 
Perseilevä ovulaatio, check täältäkin ilmeisesti... 🙄 Mikähän juttu tää nyt on olevinaan... olin ihan varma, että ovulaatio ois ollut alkuviikosta, mutta ilmeisesti ei sittenkään. Toivottavasti huomenna lämmöt jatkais nousua vihdoinkin...
 

Liitteet

  • Screenshot_20221002-083724_FF App.jpg
    Screenshot_20221002-083724_FF App.jpg
    213 KB · Katsottu: 34
Dpo12 ja ei tapahtunu ihmettä. Täysin puhdas negahan se siellä. Ja lämmöt laskusuunnassa. En nyt sit ota enää lugeja, toivottavasti alkais vuoto pian.

@lepus timidus pahoittelut sinnekin❤
 

Liitteet

  • Screenshot_20221002-084457_FF App.jpg
    Screenshot_20221002-084457_FF App.jpg
    387.1 KB · Katsottu: 36
Näyttää ovulaatiot elävän kaikilla nyt aivan omaa elämäänsä :Upside Down Face: Jotain outoa on ilmassa!
Mulle näytti digi ovistesti vilkkuvaa hymynaamaa tänään. Nyt loppui digit tälle kierrolle joten pitää mennä vaan tuntemusten mukaan. Lämmöistä ei voi päätellä ovulaation suhteen mitään kun ne vaan jatkaa nousuaan. Eikä tässä enää oo kun tämä ja huominen päivä aikaa talletella, kun torstaina miehellä siemennestenäytteen antaminen ja kaksi päivää pitää pidättäytyä ennen sitä.

@Nurppu Lääkäri yritti etsiä keltarauhasta, mutta ei löytänyt siihen viittaavaa, mutta totesi että ei sitä aina löydy. Epäilisin jo lääkärin ammattitaitoa ellei olisi ihan alansa huippuja 😁 Itse olisin jo ihan valmis hoitoihin, mutta miehen pitää vähän sulatella kuulemaansa.

Voitte vaan kuvitella että jos minä olin lääkärikäynnin jälkeen hämmentynyt niin mies raukka vasta olikin :Face With Tears Of Joy: On just ja just ymmärtänyt mikä on ovulaatio ja nyt kuuli että Ovulaatio ehkä oli ehkä ei, raskaus ehkä jo alkanut tai ehkä ei, ja uutta ovulaatiota pukkaa, joka pitäisi taas hyödyntää. Saattaa olla monirakkulaiset munasarjat tai sitten ei, myoomaa kohdun takaseinässä ja mitä näitä nyt on. Ja siihen päälle tunnin yksityiskohtainen luento kaikista mahdollista hoidoista ja naisen ikääntymisen vaikutuksista 😅 Ja loppuun lausahdus, ”kyllä tässä ollaan nyt hevosen selässä” 😅
 
@lepus timidus pahoittelut uudesta kierrosta, mulla oli kyl toiveet korkeella että olis ollu plussa tulossa sulla 😔 niin se kyl kuulostaa silt että olikin sulla myöhempi ovis, toinen vaihtoehto että olis ollu kemiallinen. Mulla alko just dpo17 kemiallisessa vuoto. Mut ehkä kuitenki arvaisin että sul olikin myöhäsempi ovis!

@Juliet92 äh, pahoittelut negasta! 😔 Oli kyllä tosi hyvän näkönen käyrä. Taas osotus siitä että käyrästä ei mitään varmuutta saa, ainoastaan suuntaa.

@Emna lähtispä sulla nyt kunnolla nousuun, lupaavan näköstä ainaki! Ja niinpä, sullakin näyttää ihan siltä ku olis voinu olla jo alkuviikosta ovis! Ihme sekoilua 😬

@Summerwalk no totisesti oli varmaan sulattelemista miehellä! Toivottavasti ottaa vakavasti kuitenkin sen luennon naisen hedelmällisyydestä. Miehet ei aina tunnu tajuavan miten kovaa se pudotus oikeesti on. Onhan se naisillekin joskus vaikea hahmottaa ellei oo perehtyny asiaan. IVF kuitenkin nostaa niitä mahdollisuuksia merkittävästi, varsinkin jos alkiot testataan. Ja kannattaa testatakin, vaikka maksaa, koska yhtään aikaa ei kannata tuhlata siihen että tulee raskaaksi mutta alkio ei kykene kehittymään vaikkapa kymmentä viikkoa pidemmälle... Hankalaa on. Jos kiinnostaa niin tälläsen taulun löysin joku aika sit, kertoo että kuinka iso osa alkioista on keskimäärin terveitä suhteessa naisen ikään. Brutaali on tuo pudotus.

Screenshot_20220930-112733.png
 
@Juliet92 tässäpä ihan mielenkiinnosta mun toka inssikierto jossa oli siis luget käytössä. Tässä en siis tehny raskaustestejä ennen ku tuolla dpo18. Kyllä pomppas sydän kurkkuun tossa kun lämmöt nousi lugejen lopetuksen jälkeen dpo17! Siinä vaiheessa olin ihan varma et oli tärpänny 😅 se oli kivulias pudotus. Mut mulla tässä oli kans tollanen hyvä dippi siellä. Ja mullahan on tässä kans toi oviksen ajankohta vähän ku @lepus timidus :ksen käyrässä nyt epäilty, että ovis oli vasta pari päivää lämpöjen nousun jälkeen!

Screenshot_20221002-114208.png
 
@Juliet92 tässäpä ihan mielenkiinnosta mun toka inssikierto jossa oli siis luget käytössä. Tässä en siis tehny raskaustestejä ennen ku tuolla dpo18. Kyllä pomppas sydän kurkkuun tossa kun lämmöt nousi lugejen lopetuksen jälkeen dpo17! Siinä vaiheessa olin ihan varma et oli tärpänny 😅 se oli kivulias pudotus. Mut mulla tässä oli kans tollanen hyvä dippi siellä. Ja mullahan on tässä kans toi oviksen ajankohta vähän ku @lepus timidus :ksen käyrässä nyt epäilty, että ovis oli vasta pari päivää lämpöjen nousun jälkeen!

View attachment 116165
Nojuu kieltämättä aikamoinen käyrä sulla ollut. Ja ilkeä tuo dpo17 nousu. Hyvä tietää et noinkin voi käydä. Mut ite taas kun testannu dpo12 puhtaan negan ni en ehkä ees innostuis, kun hyvin hyvin epätodennäköstä, et tän jälkee posiks muuttus. Toivon nyt vaa et pääsis nopeesti uuteen kiertoon. Millai sul tuli muuten ovis ton ekan lugekierron jälkeen? Tuli normaaliin aikaan vai millai? Joillain on vissii tullu jopa aikasemmin (varsinkin jos lugejen avulla pidennetty lyhyttä luteliaalia) ni seuraavas kierros et kierto olis jo ns lähteny käyntii taustal vaikka vuoto ei viel alkanu.
 
@Juliet92 mulla ei näyttäs kauheesti vaikuttaneen seuraavaan ovikseen noi luget! Mut mulla on niissä muutenkin monen päivän heittoa. Toivotaan et sulla alkaa vuoto pian ja ehditte vielä seuraavaan kiertoon yrittää!
 
@lepus timidus pahoittelut uudesta kierrosta, mulla oli kyl toiveet korkeella että olis ollu plussa tulossa sulla 😔 niin se kyl kuulostaa silt että olikin sulla myöhempi ovis, toinen vaihtoehto että olis ollu kemiallinen. Mulla alko just dpo17 kemiallisessa vuoto. Mut ehkä kuitenki arvaisin että sul olikin myöhäsempi ovis!

@Juliet92 äh, pahoittelut negasta! 😔 Oli kyllä tosi hyvän näkönen käyrä. Taas osotus siitä että käyrästä ei mitään varmuutta saa, ainoastaan suuntaa.

@Emna lähtispä sulla nyt kunnolla nousuun, lupaavan näköstä ainaki! Ja niinpä, sullakin näyttää ihan siltä ku olis voinu olla jo alkuviikosta ovis! Ihme sekoilua 😬

@Summerwalk no totisesti oli varmaan sulattelemista miehellä! Toivottavasti ottaa vakavasti kuitenkin sen luennon naisen hedelmällisyydestä. Miehet ei aina tunnu tajuavan miten kovaa se pudotus oikeesti on. Onhan se naisillekin joskus vaikea hahmottaa ellei oo perehtyny asiaan. IVF kuitenkin nostaa niitä mahdollisuuksia merkittävästi, varsinkin jos alkiot testataan. Ja kannattaa testatakin, vaikka maksaa, koska yhtään aikaa ei kannata tuhlata siihen että tulee raskaaksi mutta alkio ei kykene kehittymään vaikkapa kymmentä viikkoa pidemmälle... Hankalaa on. Jos kiinnostaa niin tälläsen taulun löysin joku aika sit, kertoo että kuinka iso osa alkioista on keskimäärin terveitä suhteessa naisen ikään. Brutaali on tuo pudotus.

View attachment 116163
Joo tämännäköisiä käppyröitä lääkäri piirsi ja väänsi oikein rautalangasta elävien esimerkkien ja tilastollisten lukujen valossa miten mun ikä on tässä kuviossa se huolestuttavin. Mies jopa vähän loukkaantui mun puolesta, kun lääkäri:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: jankkasi mun iästä. Itselleni siinä ei ollut mitään loukkaavaa tai uutta ja hyvä että asia tuli näin selväksi myös miehelle, kun mun sanomana se ei oo ollut yhtä vakuuttavaa. Siinä määrin kuitenkin itsekin koin valaistuksen että suurin huolenaihe ei ole vaihdevuosien alkaminen vielä vaan nimen omaan munasolujen heikko laatu. Todellakin tuo käyrä on brutaali näköinen :Grimacing Face:
Vaikka raskaus nyt alkaisikin keskenmenon riski on todella suuri ja se söisi kallisarvoista aikaa, muusta kurjuudesta puhumattakaan.

Mutta oon täällä pienen pääni puhki miettinyt mitä tälle mun lämpökäyrälle olisi odotettavissa tapahtuvan kun nyt on kai se toinen ovulaatio käynnistynyt. Ja alkaako tästä nyt uusi luteaalivaihe ja pitäneekö kierto? Ja jos nyt jo raskaus olisikin alkanut niin miten tämä toinen ovulaatio kaikkeen vaikuttaisi. Ei varmaan pitäis mittailla enää mitään, mutta kun se on ihan parasta puuhaa :Nerd Face:
D1D9254E-161E-4C1C-AEF8-80A642751DB0.jpeg
 
Takaisin
Top