BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä se ovis on kuitenkin tapahtunut, limat selkeesti semmoiset kuin oviksen jälkeen.. Ensi kiertoon hommaan kyl niitä digitaalisia ovistestejä ni ei tartte arpoa noiden tikkujen kanssa. Tallettelut meni nyt miten meni, katsotaan jännityksellä osuuko. Testataan sit uuden vuoden aattona, saako nauttia jotain vahvempaa juomaa..

Pakko tulla päivittää:
Illalla levossa jo lämmöt koholla 36,68 (ollut kokoajana n. 36,35) ja aamulämpö tänään 36,42!! Ollut siinä 35.98-36.19 koko ajan..
Nyt jännittää oliko eiliset kivut tosiaan ovulaatiosta johtuvia vai olenkohan vaan tulossa kipeäksi :grin
Kn oli myös eilen todella korkealla!

Eilen ei tietenkään ehditty/pystytty talletella.. toissa iltana kyllä.

Vaiana voi vitsit :) jospa se oli ovis, toivotaan niin!
Täällä mies on ihan kuolemantaudissa, uskon ei oo ”man flu”, itsekin olin viime viikon tosi sairas. Mulla 35,8 ti-pe ja tänään yhtäkkiä 36,2. Eilinen ovistesti ei oo kyllä hyvä plussa mutta katsotaan viel tänään.
ImageUploadedByVau Foorumi1514094255.198176.jpg

Katjusha kp 16/28-30?

Joo-o, tavallaan ihan kiva kierto siinä mielessä, että on estrogeeni mukana ja limat kohdillaan pian viikon. Mutta kovin sinnikkäästi tässä ehkä sitä ovista tehdään. Luultavasti jos menis folliultraan niin tuomio olis ei siellä mitään tapahdu. Tänä aamuna 06:00 35,8 ja 07:30 36,1. Katkonaisia on unet miehen flunssan, oman jäätyneen olkapään ja muksun sänkyhuuteluidem vuoksi. Tuskin nukun koko yönä 4 tunnin jaksoja. Mutta toiveikkaana huomiseen ...
ImageUploadedByVau Foorumi1514269760.625686.jpg

Katjusha kp 18

Muokattu viimeksi:
98c992626c64ad447e45965c108b1b0f

Mulla on nyt siis tämmönen tilanne.... mutta....
22.12. mulla oli noro. 23.12. en enää oksentanu mutta ylläri alko ihan järjetön eggwhite!? Joka jatku seuraavan päivänkin.

Kysymys: voiko raju vatsatauti jotenkin puristaa ulos tota?

Noihin aaton jälkeisiin lämpöihin vaikuttaa viini, kaatkonaiset yöt ja myöhempi heräämisaika.

Moikka, olen uusi foorumilla, ikää 27v ja kolmatta lasta aloimme juuri yrittämään. Olen vuoden ajan seurannut aamulämpöjä käyttäen Natural Cyclesiä ja Fertility Friendiä, nyt löysin uuden ohjelman Lily ja sekin vaikuttaa tosi lupaavalta! Käytössä ohessa myös Ovia ja Flo, mutta niiden arviot yms ovat päin mäntyjä joten niihin en luota omalla kohdallani. Vuosi sitten lopetin e-pillereiden käytön ja siirryin tähän lämpötilan tarkkailuun + satunnaisiin ovistesteihin, nyt siis kolmas lapsi on saanut luvan tulla :) noin puolet kierroista olleet suht normaaleja -+ 30 päivää, luteaalivaihe 10-12 päivää. Puolet taas pyörineet siinä 40-56 päivää, luteaalivaihe 8-11 päivää eli aikamoista heittelyä. En tiedä vaikuttaako e-pillereiden syöminen asiaan vieläkin, puolisen vuotta olivat vaan käytössä. Huomasin juuri että Lily ohjelma haluaa että lämpötilat pyöristetään 0.05 asteen tarkkuudella, eli 36.44 olisi 36.45 jne, täytyy kahtoa miten vaikuttaa arvioihin :)
Toivottavasti mukaan vielä mahtuu, odottelen ehkä raskaaksi 2018 ryhmää perustettavaksi kun tälle vuodelle plussan saaminen vaikuttaa epätodennäköiseltä, menossa dpo 8-10 riippuen sovelluksesta, en tässä kuussa ehtinyt ovista tikuttamaan. :)

Tervetuloa Annsku :)
Sullakin siellä pitkää kiertoa. Voihan toki olla että pillerit vaikuttaa vielä taustalla. Joskus luin, että useimmiten yli 36kp:n kierrot ovat ovuloimattonia.. tosin kyllä niistä kp40 ovulaatioistakin kuulee :D
Tsemppiä yritykseen ja pikaista plussaa!

Mrs. Smith, miten on jatkunut? Onko lämmöt vielä nousussa? :nailbiting: Ja voi eei, noro! Onneksi meni nopeaan ohi!

Omaa napaa:
Tänään rinnat arat, ja ennätysmäärät (siis todella paljon, ihan valuu vaan) eggwhitee. Eihän tässä enää ole mitään järkeä :hilarious:
Lämmöt 36.41, mutta heräsin paljon myöhemmin kuin yleensä ja nukuin huonosti.

Vaiana olen kuullut samaa pitkistä kierroista, kuitenkin joka kierrossa on selkeä ovulaatio tapahtunut ainakin lämpöjen perusteella. Tässä esim. edellinen kierto:
ImageUploadedByVau Foorumi1514364720.009365.jpg

Aina kun kierto alkaa mulla venymään niin tulee muutamia korkeita pompsahduksia lämmössä, ihan kuin yrittäisi monesti puskea munasolua irti, samoin alkaa lämmöt menemään enempi siksakkia mitä lyhyemmissä kierroissa.
Tässä tämän hetkinen kierto FF:n mukaan, se ei osaa päättää onko ollut ovis vaiko ei, NC ei sano vielä mitään muutamien lämpöjen takia, ne jos otan pois niin sanoisi että kp 18 olisi ollut tms.
ImageUploadedByVau Foorumi1514364888.301366.jpg

Onko teillä millaiset rutiinit lämpöjen ottoon? Mittaako joku muualta kuin suusta? :)

Vaiana olen kuullut samaa pitkistä kierroista, kuitenkin joka kierrossa on selkeä ovulaatio tapahtunut ainakin lämpöjen perusteella. Tässä esim. edellinen kierto:
View attachment 63760

Aina kun kierto alkaa mulla venymään niin tulee muutamia korkeita pompsahduksia lämmössä, ihan kuin yrittäisi monesti puskea munasolua irti, samoin alkaa lämmöt menemään enempi siksakkia mitä lyhyemmissä kierroissa.
Tässä tämän hetkinen kierto FF:n mukaan, se ei osaa päättää onko ollut ovis vaiko ei, NC ei sano vielä mitään muutamien lämpöjen takia, ne jos otan pois niin sanoisi että kp 18 olisi ollut tms.
View attachment 63761

Onko teillä millaiset rutiinit lämpöjen ottoon? Mittaako joku muualta kuin suusta? :)

No selkeät on kyllä lämmönnousut! Myöhäinen ovuloija siis joissain kierroissa :)
Jospa mullakin olisi vielä toivoa ovuloida :rolleyes: nyt kp32.

Täällä rutiinit ihan vaan herätessä mittari suuhun :D olen mittaillut huvin vuoksi myös pitkin päivää. Nyt kun ensi viikolla palaan töihin, niin täytyy varmaan laittaa aamuyölle aina herätys, että saa mitattua lämmöt..:shifty: vuorotyö..

Mä oon vasta aloitellut mittailu ja kainalosta mittaan. Silläkin tuntu saavan viime kierrossa nousut ja laskut hyvin. Mä vaan unohtelen mittauksia.

Kuinka Flossa lukeman voi muuten vaihtaa? Meillä rytmi sekaisin ja mittasin aikaisemmin kun aattelin et unohdan kun herätään niin oli vain 36,04 ja herätessä muistin mitata oli 36,40

Mä oon vasta aloitellut mittailu ja kainalosta mittaan. Silläkin tuntu saavan viime kierrossa nousut ja laskut hyvin. Mä vaan unohtelen mittauksia.

Kuinka Flossa lukeman voi muuten vaihtaa? Meillä rytmi sekaisin ja mittasin aikaisemmin kun aattelin et unohdan kun herätään niin oli vain 36,04 ja herätessä muistin mitata oli 36,40
Menet kalenterissa sen päivän kohdalle, ja sieltä vaan muutat sen lämmön ja kellon ajan. Tosi selkeä selitys :D

Vietin viimeyön tunnin välein esikoista lohdutellen ja oksennusämpäriä tyhjennellen :( eli en mitannu lämpöjä. Mutta mursin varpaani, saako siitä pisteitä :D

Mulla myös sitä eggwhitea tulee kaatamalla :D

En oo alottanu mitään lääkkeitä kun on tässä elämässä tällä hetkellä ihan tarpeeksi näinkin...

Olen lukenut teidän kommentit mut en jaksa kommentoida... tsemppiä vaan kaikille <3

Voi ei Mrs. Smith :( voimia ja paranemisia<3

Myönnetään pisteet varpaan murtumisesta :D
terveisin, omat varpaat todella moneen kertaan murtanut

Tsemppiä mrs. Smithille sairastupaan ja pikaista paranemista pienelle (ja varpaalle :D)

Tervetuloa uusille!
Itse mittailen suusta lämmöt
Täällä tällä kertaa myöhäinen ovuloija, sain viimein ovisplussan (laitan teillekin ihailtavaksi kun niin vahva on ja vahvuus testissä 40 yksikköä). Tänään siis kp29, eilen en testannut mutta laitoin plussan olojen mukaan. Testaan sit viel huomenna kun mulla aina kaksi päivää kestää tuo plussa ni tiedän oliko eilen jo LH nousussa. Olo on kyl niin selkeät, alapää ihan ”kipeenä” (turpeana), limat eggistä ja kohdunsuu auki. Aiemmin luulin jo että limat meni oviksen jälkeiseksi, mutta vähän sen jälkeen alkoi tunkea tuota eggistä ihan urakalla. Ollaan nyt saatu viime yönä onneksi talleteltua (vaihtui yöpaikka ni nyt onnistuu paremmin :) ) ja pitää yrittää vielä miestä kaataa. Toivotaan et tällä myöhäisellä oviksella olisi tuo kohdun limakalvo tarpeeksi paksu ja sinne joku pieni tarraisi kovasti.
Meni nyt omanapailuksi sori, tsemppiä sinne ja toivotaan että ovis sieltä muillekin (ja tännekin) viimein oikeasti saapuisi.

Liitteet

• 6A54368E-ACFE-4640-9FC8-B8F92CCF4BF6.jpeg
    6A54368E-ACFE-4640-9FC8-B8F92CCF4BF6.jpeg
    588.9 KB · Katsottu: 185
  • 04A9B413-D449-4F50-BA91-4926C3AAB8EA.png
    04A9B413-D449-4F50-BA91-4926C3AAB8EA.png
    208.7 KB · Katsottu: 192
Mulla oli taas pari päivää tossa kun en mittailut aamulämpöjä. Jotenkin ei oo nyt vaan jaksanut, kun herää eriaikoihin. Voi olla tunninkin heitto!

Mulla oli taas pari päivää tossa kun en mittailut aamulämpöjä. Jotenkin ei oo nyt vaan jaksanut, kun herää eriaikoihin. Voi olla tunninkin heitto!

Olikos se niin että voi herätä 1-2h myöhemmin tai aiemmin ja tuloksen pitäisi silti olla luotettava? :) ite merkkaan kyllä vaikka olisi tunnin heitto normiin, nyt koettanut pitää herätyskellon joka aamu soimassa samaan aikaan, jatkan sitten unia sen jälkeen jos jatkan :)

Takaisin