BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vau mikä lämpöaalto salainensydän!!!

Itse en usko liikkuvani pohjoisnavalta minnekään ennen kuin on pilleripurkki poksautettu auki ;)

Sitten kenties minäkin 'huoh' lähden kylmästä lämpimään, koitan tulla viereenne kömpimään...

Kohdunnapukka käyttäytyy myös oudosti o_O todella alhaalla, melko kova (kiinni vai auki aina vaikea sanoa, kun synnytyksen jälkeen aina vähän auki). Mahtaako menkkoja enteillä.. kaikki aikaisempien kiertojen menkkajomot puuttuu.. sekä tiputtelu, joka alkaa noin viikoa ennen.
Todennäköisesti siis tää kierto vaan venyy ja venyy :grin:shifty:

3b21b66d3e78fae7ee9dfc7c69f8b713

Tässä tää mun pakkaskartta...

Ennuste seuraavalle kolmelle päivälle: koko kroppaan leviää korkeapaineen alue kaakosta. Aurinko voi näyttäytyä mutta lämpötilat pysyy reilusta coverlinen alapuolella. Keli muuten kuiva, mutta "tiellä" liikkujia varoitetaan liukkaista pinnoista ja jäätävästä tihkusta. Lauantaille ja sunnuntaille annetaan kovan joulutuulen varoitus.

Mrs. Smith, ihana sinä! :Heartred Oot sitten ihan mahdoton :hilarious: Mistä keksitkään nuita juttuja? :grin Piristät aina päivää (vaikka oma tilanteesi on mikä on) kun noita sun kevennyksiä lukee, kiitos siitä :Heartred

Vaiana meillä molemmilla on muuten tullu pitkään waterii ja eggwhitea... toivottavasti sulla normalisoituu kierto nopeemmin ku mulla :)

Vaiana meillä molemmilla on muuten tullu pitkään waterii ja eggwhitea... toivottavasti sulla normalisoituu kierto nopeemmin ku mulla :)

Katsoin äsken ihan samaa :D
Toivotaan todella<3 noh, jos sitä ensikuussa saisin minäkin gyneltä jotain apua :)

Hei lämpömaisterit! Kertokaahan mulle nyt, että miksi mun kehon lämpötila on ollut matala normaaliin nähden tässä kierrossa. Voiko se vaikuttaa, kun meidän uudessa kodissa on hitokseen paljon viileämpää kuin vanhassa? Muuten oisin satavarma etten oo edes ovuloinut, kun lämpö tällä hetkellä 36.6 (normisti tässä vaiheessa kiertoa 36.9-37.1), mutta kun tikussa oli plussa ja lämmöt jo ennen ovista pariin otteeseen 36.4... Ei hele, vastaan omaan kysymykseeni ja totean, ettei ovista tapahtunut edes. Prkl.

Hienoa Mrs. Smith, että sait selvyyttä asioihin.:) Missä vaiheessa kiertoa tonne gynelle kandee hakeutua? Julkinen vai yksityinen sektori?:)

Kiitos kovasti vinkistä Mrs. Smith! Aika hinnoissaan nuo privaattilääkärit, niin ei ole kiva laittaa rahoja hukkaan.

Terhie, mikä dpo? Kyllähän ne lämmöt kai koholla pitäisi pysyä plussatessa, tietty mikä on se normitaso sulla.. ja vaihteluahan voi olla, nukkunut esim huonosti jne. En huolestuisi jos ei ala tulla monta alhaista (ja sulle alhaista) lämpötilaa putkeen..

On: en tiedä minne se ovis on lähtenyt, kai joulun viettoon.. eli kylmää täälläkin ja testi ei yhtään sen vahvempi ollut kuin eilen. Mut ollaan menossa joulunviettoon mummulaan eli taidan unohtaa tän kierron ja keskittyä jo seuraavaan (tietty milloin se tulee :/)

Mä oon myös miettinyt gynekäyntiä. Ja sitä ajankohtaa. Oon kuullu et sinne kandee mennä just ennen ovista mut sen jälkeenkinkö käy? Katoin et mun suosikki lääkärille ei olis just ennen aikojaan kahteen kiertoon.

Terhie, mikä dpo? Kyllähän ne lämmöt kai koholla pitäisi pysyä plussatessa, tietty mikä on se normitaso sulla.. ja vaihteluahan voi olla, nukkunut esim huonosti jne. En huolestuisi jos ei ala tulla monta alhaista (ja sulle alhaista) lämpötilaa putkeen..

On: en tiedä minne se ovis on lähtenyt, kai joulun viettoon.. eli kylmää täälläkin ja testi ei yhtään sen vahvempi ollut kuin eilen. Mut ollaan menossa joulunviettoon mummulaan eli taidan unohtaa tän kierron ja keskittyä jo seuraavaan (tietty milloin se tulee :/)

Dpo 12 vasta. Plussasin jo 10. Mulla on kyllä yleensä aika matala ruumiinlämpö, et toivotaan et tuo on ok. Kainalosta mitattuna välillä jopa 34 alkuinen :bored:

Terhie: mä sain meidän kuopuksen alkuraskaudessa hysteerisen itkukohtauksen ja paniikin aikaiseksi kun kans luin, että lämmöt joillain huitelee yli 37'c:ssa raskausaikana. Menin mittaan omani ja se oli hätäisesti 36,6 keskellä päivää. Mitään ongelmia ei kuitenkaan ollut koskaan. Kaikki on yksilöllistä, älä turhaan hätäile.

Täällä lämmöt vain 36.10 :shifty:
Tänään ollut tärähtelykipua, nippailua ja painetta kohdun seudulla.
Nyt iltaa kohden alkanut selkäsärky ja menkkajomotus o_O rinnat myös arat.
Huvikseen tein apteekin ovistestin (josta ei muutoin kokemusta)..
tältä näytti:

11E18819-A4C1-4720-8870-39AB1B639ADD.jpeg

Mahtaakohan menkat sieltä pian alkaa..
hassua jos alkaa jo nyt ajallaan, kun en nähtävästi ole ovuloinut :D
Tosin kun tavanomainen tiputtelu puuttuu, niin ehkä jomottelee vain hyvän tovin etukäteen.

Sellaista pohdintaa täällä :D

Oikein ihanaa joulunaikaa kaikille<3 :)

Jahas, meidän nuorempi koira oli ilmeisesti sitä mieltä ettei aamulämpöjä saa mittailla joulunaikaan kun oli päättäny pistää mittarin silpuksi :'D

Nyt olis ollut kyllä nimenomaan sellanen hetki että niitä olis pitäny mittailla, kun oviksen olis pitäny olla eilen ja tänään aamulämpö pikkasen koholla, noh kaipa sitä pitää vaan luottaa, että ovis on ollut ajallaan. Eilen oli kyllä ovistuntemuksia ja tänään on tullut rinnat aroiksi :)

Takaisin