BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jossain syväjäässä taidetaan olla.. kuin Elsa ja Anna konsanaan.
Hehehe. aamun hyvät huumorit.:dead:

Emk, voihan kökkömys!
Vielä on hitunen toivoa, ennen kuin vuoto alkaa :)

En usko että dpo15 enää muuttuu plussaksi. Uskon että dpo15=kp1. Eli luteaalivaihe on venähtänyt 14pv mittaiseksi, mikä on hyvä asia. Ja eiköhän tää kiertojen sekoilu johdu imetyksestä. Tän kierron aikana ollaan tosiaan ihan loppusuoralla siinä touhussa. Uskon että seuraava kierto on paljon selkeämpi.

En usko että dpo15 enää muuttuu plussaksi. Uskon että dpo15=kp1. Eli luteaalivaihe on venähtänyt 14pv mittaiseksi, mikä on hyvä asia. Ja eiköhän tää kiertojen sekoilu johdu imetyksestä. Tän kierron aikana ollaan tosiaan ihan loppusuoralla siinä touhussa. Uskon että seuraava kierto on paljon selkeämpi.

No tottahan se ja itse kyllä tietää.
Positiivista jos luteaali on pidentynyt!
Toivotaan ensi kierrosta onnekasta :)

Vaiana onko siulla tavan ovistestejä? Eiliset eggikset ja tän aamun alhaset lämmöt viittais ovikseen tänään.. miten miusta tuntuu et nyt lähiaikoina monet on saanu tolla digillä hymynaamaa ja päätyny oikeesti ovuloimaan melkein viikko siitä :confused: :s

Vaiana onko siulla tavan ovistestejä? Eiliset eggikset ja tän aamun alhaset lämmöt viittais ovikseen tänään.. miten miusta tuntuu et nyt lähiaikoina monet on saanu tolla digillä hymynaamaa ja päätyny oikeesti ovuloimaan melkein viikko siitä :confused: :s
No ei ole :wideyed: pitäis aina kyllä pitää kaapissa...
Ja tein digin, mutta sehän aloittaa uuden kierron, joten tyhjä ympyrä vain. Tosi hyödyllistä :D

FF ennustaakin ovista vasta huomiselle..o_Ohmmm
Kohdunnapukka on kyllä tänään tuntunut kivikovalta ja on korkealla.

Mrs Smith, kuulostaa hyvältä. Elsa kuittaa :D

Mä en oo ikinä mittaillu lämpöjä, varmaan tartteis. Pysyykö lämpö korkeammalla aina sinne Plussaan asti? Ja vain aamulla, vaiko ylipäätään?

Noniin.. sitten vain uuteen kiertoon. Kyllä sen täytyy olla teille se plussakierto<3 päätetään yhdessä niin :D

Mä kikkailin ton ff kanssa ja laitoin vähän korkeampia lämpöjä kolme päivää eteenpäin ja silloin näytti että ovis olisi ollut toissapäivänä ja nyt vaan joku dpo2 dippi :D mitään järkeään tässä ei oo, mutta mielenkiinnosta.

Vaiana, Mä jouduin jättämään eilisen aamulämmön pois ff:ta. Heti kun laitoin sen niin tuli että mun ovis olis vasta ollut ja joku dpo3 menossa. Mutta nyt oon kyllä tyytyväinen että luteaalivaihe on taas normaali. Ja toivottavasti pysyy nyt tuossa. Uskon että tosiaan imetyksen lähes lopetuksella on iso vaikutus. Jos se plussa tulis nyt helpommin.

Mä en oo ikinä mittaillu lämpöjä, varmaan tartteis. Pysyykö lämpö korkeammalla aina sinne Plussaan asti? Ja vain aamulla, vaiko ylipäätään?
Ei lämpöjen mittailu mitenkään välttämätöntä ole, mutta se on pelkkää ovistestiä varmempi tapa varmistaa, että ovulaatio oikeasti on tapahtunut. Suosittelen siis lämpimästi niille, jotka epäilevät, etteivät syystä tai toisesta ovuloi (esim. epäsäännöllinen kierto). Lämpöjen mittailu vaatii kyllä ainakin alkuun tarkkuutta, jotta tavanomaisten lämpöjen taso ennen ovista ja sen jälkeen selviää. Eli ekat kierrot mittaisin ihan ekasta kiertopäivästä alkaen. Ei haittaa, jos päivä tai pari jää välistä, mutta suurin osa olisi hyvä mitata. Myöhemmin riittää pelkkä arvellun oviksen aikaan mittailu, jotta näkee, miten lämmöt nousee. Tietty voi kaikki piinapäivätkin mitata, se on yleensä jännintä:grin

Yleensä lämpö pysyy korkealla, jos r-testillä tulee plussa, muuten lämpö kääntyy laskuun päivää tai paria ennen menkkoja. Aamulämpö olisi hyvä mitata aina mahdollisimman samaan aikaan (ihan max. 2 tuntia saa olla vaihteluväliä, jotta tulos on edes jokseenkin luotettava, mielummin vähemmän) ja heti herätessä, ennen kuin nousee edes ylös, jotta olosuhteet pysyisivät joka aamu mahdollisimman samoina. Voihan sitä lämpöä muinakin vuorokaudenaikoina mittailla, mutta se ei ole niin täsmällistä, koska esim. aktiivisuus, stressi ja ilman lämpötila voivat vaikuttaa. Mutta kyllä siis mä huomaan iltalämmöissäkin selkeän eron ennen ovista ja oviksen jälkeen.

No ainakin nyt kp1, mittasin huvikseen lämmön oli 35.96 max 36.0 normaali lämpö. Aamullahan lämpö oli vielä 36.86. Että aika nopeasti romahtaa lämmöt alas. Mutta nyt ei ainakaan palele. :)

Kiitos kattavasta vastauksesta! :thumleft
Täytyy ens kierron alkuun (toivottavasti ei sellasta tietty tule) aloittaa!

You only see what your eyes want to see
How can life be what you want it to be
You're frozen
When your heart's not open...

36.29 kp21
Anna kuittaa

The cold never bothered me anyway...
36.12 kp20
Elsa kuittaa

Mrs Smith, samassa veneessä ollaan.. jäämerellä. :(

Takaisin