BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oho, jatkan perään ihmettelyllä, että äsken alko jo vähän vuoto! Jos tänään alkaa menkat, niin sit tuon eka dipin jälkeen olikin ovulaatio (niinku FF arvas ovulaatiotestin perusteella)! Melkosta!! :O Mikä ihme toi toka dippi sit oli, ja miks sillon oli ovulaatiokivut ja vähän vuotoa?! :D

Mut olis ihan loistavaa jos tänään alkais! Koska se meinais että nyt ei tarvikaan olla kauheen huolissaan siitä että osuuko kierto hyvin siihen ens kuussa olevaan polyypinpoistoon! :)

Edit: tällänen on siis ovulaatiotestin kera tuo chartti:

View attachment 112376

Ja nyt nousi early pregnancy signs jo 80%:iin vaikka laitoin nyt jo "spotting" tälle päivälle :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: joku hatusta vetästy numero kyllä tuo! :D

Oho aika jännä!!! Kyllä nyt yllärin pisti :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Mutta tosi hyvä sen polyypinpoiston kannalta :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:
Ja siis mullahan se early pregnancy signs on aina 20 vaikka mitä tekisin, ei ole luottoa FF:lläkään meikälle :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Täällä mennään kans lämmöissä alaspäin, jos luteaali olis saman mitä viimeksi niin keskiviikkona alkais kunnon vuoto.
Huh, mieliala ollu kyllä niin down tänään taas että on tullu itkeskeltyä vähän väliä :Grimacing Face: saisko kelata viikon eteenpäin niin alkais taas paras vaihe kierrosta :Smiling Face With Halo:

Liitteet

• Screenshot_20220425-194737.jpg
    Screenshot_20220425-194737.jpg
    162.8 KB · Katsottu: 113
Oho aika jännä!!! Kyllä nyt yllärin pisti :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Mutta tosi hyvä sen polyypinpoiston kannalta :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:
Ja siis mullahan se early pregnancy signs on aina 20 vaikka mitä tekisin, ei ole luottoa FF:lläkään meikälle :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Täällä mennään kans lämmöissä alaspäin, jos luteaali olis saman mitä viimeksi niin keskiviikkona alkais kunnon vuoto.
Huh, mieliala ollu kyllä niin down tänään taas että on tullu itkeskeltyä vähän väliä :Grimacing Face: saisko kelata viikon eteenpäin niin alkais taas paras vaihe kierrosta :Smiling Face With Halo:
Voi ei :( :Broken Heart: jaksamisia tuskasimpaan aikaan :( ja mä kans tääl jo haaveilen että kohtahan on jo melkeen seuraava ovulaatio ja sillee... :Relieved Face: pitää yrittää kaivella näitä pieniä valonvälähdyksiä!

Voi ei :sad001 :Broken Heart: jaksamisia tuskasimpaan aikaan :sad001 ja mä kans tääl jo haaveilen että kohtahan on jo melkeen seuraava ovulaatio ja sillee... :Relieved Face: pitää yrittää kaivella näitä pieniä valonvälähdyksiä!

Kiitos ihana Nurppu :Two-hearts:
Onneksi aika menee nopeesti ja nurkan takana tulee taas seuraava ovis ja jännäilyt :smiling-eyes:

Nooh, ei ne menkat alkanukaan eilen. Joku pikku tiputtelu vaan. Sen kunniaks soitin nyt sinne polille missä polyypinpoisto tehdään, ja sain sovittua ens kiertoon keltarauhaskuurin jolla koitetaan ajottaa menkat oikein siihen hysteroskopiaan nähden.

Poistin kans ny taas sen ovistestin tuolta FFstä ja tältä näyttää:

Screenshot_20220426-120021.png

Hyvä, että sait kuurin! Toivottavasti saatte kierron niin, ettei haittaa polyypin poistoa! Noi on ärsyttäviä et jos on joku toimenpide, eikä saa menkat olla silloin, niin mulla tuntuu aina olevan just silloin!

Kuin pitkä luteaali sulla yleensä on?

Sais se mittari ja testit jo tulla postissa :tears: pääsis mittailee.
Mul on aika tarkkaan ollu 14 päivää luteaali, eli huomenna nyt tän tokan ovulaatioajan perusteella pitäis alkaa! Jos alkaa tänään, niin sit jää täydeks mysteeriks että millon se ovulaatio nyt sit oli :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Toivotaan että postihenkilö nyt pinkasee sieltä pikaseen sun paketin kanssa! :D

Mjoo, mulla oli vähän niinku näin:
- kp 11: lämmöt alhaalla, ovistesti vielä nega
- kp 12: lämmöt vähän nous, ovistesti plussa, munanvalkuaislimat
- kp 13: lämmöt nousi vähän lisää, ei enää limoja
- kp 14: lämmöt putos taas, taas limoja, illalla pientä verenvuotoa ja vatsanippailua
- kp 15: lämmöt jatko taas nousua

Eli epäselvää onko ovis ollu kp 12 vai kp 14 :P Inseminaatioiden perusteella näytti että mulla olis suht nopee ovulaatio plussatestin jälkeen, siks tuo kp 14 oli vähän odottamaton. Mut oon tosiaan ny syöny noit lisäravinteita toista kuukautta ja musta on ihan mahdollista että ne vois tälläseen vaikuttaa.

- kp 14: lämmöt putos taas, taas limoja, illalla pientä verenvuotoa ja vatsanippailua

Eli epäselvää onko ovis ollu kp 12 vai kp 14 :P Inseminaatioiden perusteella näytti että mulla olis suht nopee ovulaatio plussatestin jälkeen, siks tuo kp 14 oli vähän odottamaton. Mut oon tosiaan ny syöny noit lisäravinteita toista kuukautta ja musta on ihan mahdollista että ne vois tälläseen vaikuttaa.
Varmaan oot kertonut jo tuhat kertaa, mut mitäs kaikkea syöt? Oisko heittää jotain charttia reilusti ennen ja sit jälkeen lisäravinteiden? Ihan mielenkiinnosta ois kiva nähdä!

Mun oviskin vahvistui tänään, että se tosiaan oli lauantaina :smiling-eyes:

img_12345.jpg

Heippa kaikki! Mä aloin nyt vaihteeksi noin vuoden tauon jälkeen taas mittailemaan aamulämpöjä ja ajattelin näköjään heti tänne laittaa kuvaa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ihmettelen kun lämpöihin tuli tollanen lasku jo pari päivää sitten, vaikka ovisplussa tuli vasta tänään kp 13. Muistanko ihan väärin, että se tipahdus tulee yleensä nimenomaan vasta ovispäivänä :No Evil Monkey:
AF607A51-7EAF-4768-86A3-B76DDE67238E.jpeg

Voi Kultahippi:Two-hearts: paljon tsemppiä! Miltä käyrä näyttää, onko menkat varma tuomio?

Mysteerijännäkäyrää Nurpulla :Eyes: Kerro sit alkoiko menkat?

Kiva kun Lepus Timidus ylipäätään tuli pian ovulaatio lopulta km jälkeen:folded::red-heart:

Toivottavasti Kusti polkee NewMoonille asap mittarin! :Nerd Face:

Amandatt, jossain vaiheessa täällä juteltiin aiheesta ja tultiin siihen tulokseen, että dippi voi olla ovispäivänäkin, mutta usein on päivän tai kaksi ennen varsinaista ovulaatiota. Ei siis mitään varmaa sääntöä siihen. :Slightly Smiling Face:

Mä mittaan lämmön aina silleen, et annan mittarin piipata ja sen jälkeen vielä pidän minuutin pari (niinku suusta mitattaessa mittarin ohje kehottaa). Yleensä nyt raskaana ollut kuitenkin jo piippauksen aikaan ihan selkeä raskauslämpö, mutta parina viime päivänä piippauksen aikaan ollut ihmeen matala. 36,60, jopa 36,30. Sit kun antaa olla hetken vielä, niin on noussut kyllä, mutta ei mihinkään huippulukemiin. Tän lisäks joko taas kroppa temppuilee tai sit oikeesti on oireet vähitellen hiipuneet vähemmiksi ja miedommiksi. Niin älyttömästi jännittää se huominen ultra. :Grimacing Face::Weary Cat Face: Tuun ihan hajoamaan, jos onkin 4. km :Broken Heart: Ruskeat tuhrutkin on tässä hiljalleen sen veriholahduksen jälkeen hiipuneet kuitenkin pois. Outoa, jos ois km tommonen ensin pienen hetken spontaani ja sitten kuitenkin keskeytynyt. En tiiiiiä. Voi tätä spekuloinnin ja mietteiden määrää :Collision Symbol:

Voi Kultahippi:Two-hearts: paljon tsemppiä! Miltä käyrä näyttää, onko menkat varma tuomio?

Mysteerijännäkäyrää Nurpulla :Eyes: Kerro sit alkoiko menkat?

Kiva kun Lepus Timidus ylipäätään tuli pian ovulaatio lopulta km jälkeen:folded::red-heart:

Toivottavasti Kusti polkee NewMoonille asap mittarin! :Nerd Face:

Amandatt, jossain vaiheessa täällä juteltiin aiheesta ja tultiin siihen tulokseen, että dippi voi olla ovispäivänäkin, mutta usein on päivän tai kaksi ennen varsinaista ovulaatiota. Ei siis mitään varmaa sääntöä siihen. :Slightly Smiling Face:

Mä mittaan lämmön aina silleen, et annan mittarin piipata ja sen jälkeen vielä pidän minuutin pari (niinku suusta mitattaessa mittarin ohje kehottaa). Yleensä nyt raskaana ollut kuitenkin jo piippauksen aikaan ihan selkeä raskauslämpö, mutta parina viime päivänä piippauksen aikaan ollut ihmeen matala. 36,60, jopa 36,30. Sit kun antaa olla hetken vielä, niin on noussut kyllä, mutta ei mihinkään huippulukemiin. Tän lisäks joko taas kroppa temppuilee tai sit oikeesti on oireet vähitellen hiipuneet vähemmiksi ja miedommiksi. Niin älyttömästi jännittää se huominen ultra. :Grimacing Face::Weary Cat Face: Tuun ihan hajoamaan, jos onkin 4. km :Broken Heart: Ruskeat tuhrutkin on tässä hiljalleen sen veriholahduksen jälkeen hiipuneet kuitenkin pois. Outoa, jos ois km tommonen ensin pienen hetken spontaani ja sitten kuitenkin keskeytynyt. En tiiiiiä. Voi tätä spekuloinnin ja mietteiden määrää :Collision Symbol:
Voi kun olisi nyt kaikki hyvin.:red-heart: :folded: Tulethan kertomaan ultrakuulumiset. :Two-hearts:

Varmaan oot kertonut jo tuhat kertaa, mut mitäs kaikkea syöt? Oisko heittää jotain charttia reilusti ennen ja sit jälkeen lisäravinteiden? Ihan mielenkiinnosta ois kiva nähdä!

Mun oviskin vahvistui tänään, että se tosiaan oli lauantaina :smiling-eyes:

View attachment 112389
Jee, hienoa että ovis vahvistui käyräänkin! :)

Mä syön ny: CoQ10, myo-inositol, NAC ja melatoniini :) tosin melatoniini on noist sellanen joka voi vaikuttaa lämpötilaan, ja just täs kierrossa mulla oli eka käytössä 1,9mg vahvusena, sit se loppu ja olin pari päivää ilman, ja sit siirryin 3mg vahvuseen (just tossa ku lämmötkin lähti laskuun :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:) Olis pitäny odotella ton melatoniinin kanssa kierron loppuun, niin olis ollu selvempi käyrä! Ny voi olla että melatoniini aiheutti liian varhasen laskun ku kesken kierron vaihto annosta :Eyes: mutta ite epäilen siis, että noi lisäravinteet olis ehkä voinu aiheuttaa sen että mulla oli täs luteaalissa tasasemmat lämmöt ku yleensä! Näkee sit tulevissa kierroissa onko perää tässä :)

Laurenski: voih, on kyl raastavaa :( mutta toi lämmön pudotus vois ihan hyvin olla vielä se minkä mäki olin jossain aiemmin nähny, liitty ehkä johonkin ruskuaispussin kehitysvaiheeseen tms että lämmöt siinä kohtaa laski... Äh, en ees löydä uuestaan sitä missä se oli! Mut voi että kun olis huomisessa ultrassa hyviä uutisia!! :Heavy Black Heart:

Voi Nurppu, mites se nyt käyrä nyt tollai meni :Eyes: mut hyvä että saat sen kuurin sit, toivottavasti saatte ajoitettua menkat oikein! :Thumbs Up Sign:

Nyt NewMoonille sitä mittaria ja nopeesti!! Voi posti kun kulkisi nyt nopsaa!

Amandatt: Mulla ainakin on sen verran lämpöjen heittelyitä alkukierrossa että joskus tommosia dippejä sattuu tulemaan hassuissa kohdissa ja mulla ei oo joka kierrossa edes dipannut siinä just ennen ovista :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mutta jännä nyt sitten seurata miten lämmöt tosta eteenpäin kehittyy kun plussa tuli nyt :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Kiitos Laurenski :red-heart: on se peli kyllä menetetty, lämmöt laskussa ja menkkakivut kokoajan yltymään päin, tuhruttelukin vähän lisääntynyt.. Huomenna lämmöt varmaan romahtaa perustasolle ja veikkaan että alkaa myös vuoto huomenna!

Ja Laurenskille ihan hirmuisesti tsemppiä huomiseen ultraan, täällä toivotaan niin kovasti parasta :Two-hearts:

Mä tilasin nyt muuten kans sitä myo-inositolia, pitäis tulla tällä viikolla jo niin saan käyttöön jo tulevaan kierron alkuun! Lisäilen näin yksitellen näitä lisäravinteita nyt kokeiluun :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Liitteet

• Screenshot_20220426-204053.jpg
    Screenshot_20220426-204053.jpg
    162.4 KB · Katsottu: 114
Voi Nurppu, mites se nyt käyrä nyt tollai meni :Eyes: mut hyvä että saat sen kuurin sit, toivottavasti saatte ajoitettua menkat oikein! :Thumbs Up Sign:

Nyt NewMoonille sitä mittaria ja nopeesti!! Voi posti kun kulkisi nyt nopsaa!

Amandatt: Mulla ainakin on sen verran lämpöjen heittelyitä alkukierrossa että joskus tommosia dippejä sattuu tulemaan hassuissa kohdissa ja mulla ei oo joka kierrossa edes dipannut siinä just ennen ovista :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mutta jännä nyt sitten seurata miten lämmöt tosta eteenpäin kehittyy kun plussa tuli nyt :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Kiitos Laurenski :red-heart: on se peli kyllä menetetty, lämmöt laskussa ja menkkakivut kokoajan yltymään päin, tuhruttelukin vähän lisääntynyt.. Huomenna lämmöt varmaan romahtaa perustasolle ja veikkaan että alkaa myös vuoto huomenna!

Ja Laurenskille ihan hirmuisesti tsemppiä huomiseen ultraan, täällä toivotaan niin kovasti parasta :Two-hearts:

Mä tilasin nyt muuten kans sitä myo-inositolia, pitäis tulla tällä viikolla jo niin saan käyttöön jo tulevaan kierron alkuun! Lisäilen näin yksitellen näitä lisäravinteita nyt kokeiluun :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Oho, vaisto käski pistää "optimistinen" tohon vikaan myo-inositol kokeiluun, vaikka myötätuntonen oon siitä et kierto vaikuttaa pelatulta :red-heart: Mut jep, järkevää kokeilla yks kerrallaan, niin hahmottaa paremmin mikä tekee mitä! :D

Mulla on aina ollut niin, että ovisplussan jälkeen menee useampi päivä ennen kuin lämmöt nousee, ja ovisplussa jo tikun mukaan alkaa haalenemaan siinä välissä ennen lämmönnousua. Ja tikutetun ovisplussan jälkeen on mennyt 18 päivää ennenkuin seuraava vuoto alkaa. Ja luteaalivaihe mulla aina ollut pitkä, noin 14-16 vrk. Eli tikkujen ja lämmönnousujen perusteellakaan ei ihan tarkkaa ovulaatiaikaa ole pystynyt saamaan selville :tears:

@Laurenski Tsemppiä ultraan! ♥ Mulla lämmöt pomppi aika paljon raskaudessa, saattoi käydä normaalilämmön paikkeillakin, eikä koskaan ollut erityisen reilusti koholla. Vain puolisen astetta normaalin yläpuolella.

@Nurppu Oon elänyt vissiin jossain vanhassa tiedossa/urbaanilegendassa, että melatoniini vaikuttaisi hedelmällisyyteen, mutta nyt kun luin niin ilmeisesti näin ei siis olekaan enää vaan siitä olisi jopa hyöytyä? Noista muista en olekaan kuullut.

Mä syön ferrofol-c:tä (rauta, foolihappo, c-vitamiini) jo senkin takia kun tuntui että kuolen väsymykseen. Sen syöminen on selkeästi auttanut siihen, eli ehkä arvot oli vähän liian alhaisia, koska enää ei väsytä epänormaalisti. Mulla on aina hemoblogiini ollut aika alhainen, mutta nykyisin kun syön tota joka päivä niin oikein hyvissä lukemissa hemppa nykyään. Tuon lisäks syön d3 vitamiinia.

@amandatt Mulla dippi ollut yleensä päivää ennen ovista, mutta kuten sanottu varmaan vaan yksilöllistä missä vaiheessa se tulee :)

Muokattu viimeksi:
Kuten arvasin niin lämmöt alas ja kp1 heti aamusta. Buranat mukaan töihin ja töiden jälkeen heti sohvalle kärsimään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mul kans tuli tänään lämmöt ryminällä alas! Kyl se vuotoki sillon tänään alkaa. Kultahippi, samoissa mennään siis :D

Edit: kuva vielä!

Screenshot_20220427-083132.png

Muokattu viimeksi:
Takaisin