BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jokos Emilia1983@ on testannut?

Jossu 123 toivottavasti kierto palautuu heti normaaliksi, itse ainakin yllätyin ettei km jälkeen venynyt kuin päivällä parilla.

Täällä ei vielä menkkoja ja käyrä tasaisen tylsä. Eli ehkä dpo 8 vasta, yhtään vähemmän se ei kai ainakaan voi olla??
Tänään otan 3. korona rokotteen, tuo taas lisä jännitystä saanko taas allergisen reaktion ja tuleeko jotain vuoto häiriöitä, pilaako mahdollisen kiinnittymisen..

Liitteet

• Screenshot_20220222_081240_org.iggymedia.periodtracker.jpg
    Screenshot_20220222_081240_org.iggymedia.periodtracker.jpg
    322.2 KB · Katsottu: 115

Jossu 123 toivottavasti kierto palautuu heti normaaliksi, itse ainakin yllätyin ettei km jälkeen venynyt kuin päivällä parilla.

Täällä ei vielä menkkoja ja käyrä tasaisen tylsä. Eli ehkä dpo 8 vasta, yhtään vähemmän se ei kai ainakaan voi olla??
Tänään otan 3. korona rokotteen, tuo taas lisä jännitystä saanko taas allergisen reaktion ja tuleeko jotain vuoto häiriöitä, pilaako mahdollisen kiinnittymisen..
On kyllä mielenkiintoisen tasainen meno sulla! Voishan tuo olla joku positiivinen merkki? Onko sulla ennen tuollasta ollu? Sullakin oli tuollainen lupaava dippi kuitenkin siinä välissä!

Mulla tekee dipin jäljiltä käyrä vielä toistaiseksi tuollasta hyvin varovaista pientä kipuamista ylöspäin.

Screenshot_20220222-094448.png

Heips Foreverfever
Joo testasin eilen dpo 8 että myös tänäaamuna. Eiliseen piirtyi haamu,mutta tämänaamuiseen taas ei. Eli varmasti siis en tullut raskaaksi,koska viivaa en aamupissasta erottanut. Lämmöt onneksi koholla,36,66 mutta viimeksikin kierron 1.pv vasta laski. Nyt siis kp 23,ja kierto voi olla 25-26.
Tässä tämän aamun Onestep 10miu
0C06DDA5-02B8-40D3-860D-7FFDEB4CA117.jpeg

Muokattu viimeksi:
Minä täällä aikasemmin jo hätäilin tuliko ovuloimaton kierto mut kyl tää ff sen sitte tohon merkkas. Aika siksakkia noi mun lämmöt kun heräilen niin eri aikoihin. Tänään PC testiinkin tuli viivan paikka mutta en uskalla iloita, koska miehen siittiöt tutkittu vasta ja niissä määrä ja liikkuvuus alentunut..jatketaan testailua siis.

Liitteet

• 5967E10E-B049-4DF8-AF4C-FD19AC070F89.png
    5967E10E-B049-4DF8-AF4C-FD19AC070F89.png
    655.4 KB · Katsottu: 127
Muokattu viimeksi:
Minä täällä aikasemmin jo hätäilin tuliko ovuloimaton kierto mut kyl tää ff sen sitte tohon merkkas. Aika siksakkia noi mun lämmöt kun heräilen niin eri aikoihin. Tänään PC testiinkin tuli viivan paikka mutta en uskalla iloita, koska miehen siittiöt tutkittu vasta ja niissä määrä ja liikkuvuus alentunut..jatketaan testailua siis.
Kylhän tos tosiaan näkyy selvä nousu kuitenkin vaikka lämmöt vähän heittelee :) toivotaan että miehen siittiöiden joukosta löytyy kuitenkin joku sankari joka löytää tiensä maaliin!

Mä en kyllä usko näiden lämpöjen takia nyt omalla kohdalla yhtään tärppiin. Oon lukenu jotain Ouran tekemiä tutkimuksia siitä miten Ourassa näkyy raskaus, ja ne aina korostaa että ovat huomanneet että siinä raskauskiertossa on selkeesti korkeemmat lämmöt. Mulla tässä kierrossa on tyyliin puolet normaalista noi lämmöt. Tältä näyttää kun vertaa pariin aiempaan kiertoon (tää käyrä on siitä systeemistä minkä viritin kotiin, ei Ouran applikaatiosta tms :P )

Screenshot_20220222-115028.png

Muokattu viimeksi:
On kyllä mielenkiintoisen tasainen meno sulla! Voishan tuo olla joku positiivinen merkki? Onko sulla ennen tuollasta ollu? Sullakin oli tuollainen lupaava dippi kuitenkin siinä välissä!

Mulla tekee dipin jäljiltä käyrä vielä toistaiseksi tuollasta hyvin varovaista pientä kipuamista ylöspäin.

View attachment 111118
Onhan tuo nousu hyvä juttu, toivottavasti tämä kierto on se normaalista poikkeava ja tuo plussan!

Mulla ei kyllä näin tasaista menoa ole koskaan ole ollut.

Heips Foreverfever
Joo testasin eilen dpo 8 että myös tänäaamuna. Eiliseen piirtyi haamu,mutta tämänaamuiseen taas ei. Eli varmasti siis en tullut raskaaksi,koska viivaa en aamupissasta erottanut. Lämmöt onneksi koholla,36,66 mutta viimeksikin kierron 1.pv vasta laski. Nyt siis kp 23,ja kierto voi olla 25-26.
Tässä tämän aamun Onestep 10miu
View attachment 111120
Jatkoa eiliseen,Tänään DPO 10 oireista,FF ennusti lämmöistä automaattisesti oviksen olevan pv ennen lämmönnousua se on tosin yksilöllistä, voi nousta 3 pv jälkeenkin vasta.
Tälle näytti aamun testi OneStep(aamupissasta).
F1C54F33-F15B-46DC-AA30-01E9D9A6F542.jpeg

Jatkoa eiliseen,Tänään DPO 10 oireista,FF ennusti lämmöistä automaattisesti oviksen olevan pv ennen lämmönnousua se on tosin yksilöllistä, voi nousta 3 pv jälkeenkin vasta.
View attachment 111154
Onko tuo väri tasoittunut nyt kuvuttua? Musta näyttää että ihan oikeassa kohdassa väriä, mutta vähän levinneen oloinen.

Omat lämmöt taas tänään tasan samassa (36,8), illalla tosin oli 39 lämpöä, että en tiedä vaikka olisikin oikeasti alempana.

View attachment 111154
Tosi hankala sanoa kun ei tuosta testistä tiedä... Mut samaa sanon kuin Foreverfever, oikeassa paikassahan tuo tummuma on, eli voi olla oikea haamu :) toivotaan niin!

Mulla tänään teki lämmöt pudotuksen. Mut en usko että vielä ollaan menkkoja tässä alottelemassa, koska taas on toi lugesteron käytössä, ja ainakin viimeks alko menkat vasta pari päivää lopetuksen jälkeen. Pitää vielä ens maanantaihin asti käyttää, eli ehkä viikon päästä voi odotella menkkoja sit.

Tosi hankala sanoa kun ei tuosta testistä tiedä... Mut samaa sanon kuin Foreverfever, oikeassa paikassahan tuo tummuma on, eli voi olla oikea haamu :) toivotaan niin!

Mulla tänään teki lämmöt pudotuksen. Mut en usko että vielä ollaan menkkoja tässä alottelemassa, koska taas on toi lugesteron käytössä, ja ainakin viimeks alko menkat vasta pari päivää lopetuksen jälkeen. Pitää vielä ens maanantaihin asti käyttää, eli ehkä viikon päästä voi odotella menkkoja sit.
Toivottavasti lähtee lämmöt siitä nousuun!

Eipä mun mittailut ole luotettavaa, kuume nousi taas. Noh, eipä se mittailu sitä lopputulosta muuta. Nyt siis dpo 9 ja dpo 12 pitäisi menkat sitten alkaa. Testaan sitten, jos ei menkkoja näy.

Toivottavasti lähtee lämmöt siitä nousuun!

Eipä mun mittailut ole luotettavaa, kuume nousi taas. Noh, eipä se mittailu sitä lopputulosta muuta. Nyt siis dpo 9 ja dpo 12 pitäisi menkat sitten alkaa. Testaan sitten, jos ei menkkoja näy.
Voisko olla että mittailu oli luotettava ja yöllä ei ollu kuumetta? Joka tapauksessa, pikaista paranemista!

Mä oon kans tässä kierrossa päättäny ottaa chillisti, ei varhaiset testailut tai muutkaan muuta sitä lopputulosta. Meillä on ohjeistettu hoitojen takia testaamaan kolmen viikon päästä inssistä jos ei menkkoja näy, siihen mennessä on kyl jo varmasti menkat alkanu :D

Mulla tulee muuten tähän aikaan kierrosta lämmöt uniin. Viimekin yönä heräsin monta kertaa uneen missä tarkastin Ourasta aamulla lämmöt. Välillä oli muka noussu paljon ja välillä laskenu :D ainakin viime kierrossa muistan olleen ihan sama vaiva.

No nyt on ainakin jo kuume laskenut. Ei kyllä ole yhtään olo, että olisi plussa tulossa. Eiköhän nuo lämmöt tuosta huomenna laske entisestään.

Liitteet

• Screenshot_20220224_092322_org.iggymedia.periodtracker.jpg
    Screenshot_20220224_092322_org.iggymedia.periodtracker.jpg
    327.9 KB · Katsottu: 106
No nyt on ainakin jo kuume laskenut. Ei kyllä ole yhtään olo, että olisi plussa tulossa. Eiköhän nuo lämmöt tuosta huomenna laske entisestään.
Onneks kuume helpotti! Toivottavasti ei lähtiskään nuo lämmöt alas vaan lähtiskin ylös :smiling-eyes:

Sama homma itellä, ei yhtään plussaolo. Tänään hitusen nousi lämmöt eilisen pudotuksen jälkeen, mutta ei mitään järisyttävää.

Screenshot_20220224-092653.png

Moikka vaan tännekin ketjuun! Esikoista yrittäessä seurailin lämpöjä, lähinnä vaan mielenkiinnosta ovulaation varmentamiseksi, kun oli myös ovistestit käytössä. Nyt olis sama homma, tosin en tiedä onko lämpöjen seuraili mitenkään tarkkaa, kun aamuyöt on vähän repaleisia… Olen nyt ekaa kertaa mittaillut lämpöjä raskauden jälkeen, ja mietin että olikohan mulla jo eilen ovis vai onko vasta tulossa :Grimacing Face:.

Flo ennusti ovista vasta lauantaille (kp19), mutta otin tässä kierrossa taas käyttöön Vitexin, ja näyttäisi siltä että ovis olis aikaistumassa (=palautuu lähemmäs ennen raskautta olleeseen rytmiin). Kp15, eli toissapäivänä tuli sellaiset ovis limat, että rupesin testaamaan ovista, mut aamulla oli ihan hailu vielä ja iltapäivällä unohdin testata :Weary Cat Face:. Eilen, kp16, oli jo hieman vahvempi testi, mutta ei plussa, mut sit iltaa kohti haalistui taas. Tänä aamuna lämmöt oli noussu, mut sit testi näyttää aamulla vahvempaa kuin eilen. Että meniköhän se ovis jo vai onko vasta tulossa, vai mikäköhän tässä nyt on…

Mä kyllä totesin esikoista yrittäessä että mun toinen puoli tuottaa kaksihuippuisen LH käyrän ja kierto on siltä puolelta 2pv pidempi kuin toiselta puolelta, joka tuottaa aina nopean, yhden LH huipun. Että ehkä tässä pitää jatkaa testailua ja mies vielä tänään kellistää :Face Throwing A Kiss:. Parin päivän päästähän sen tietysti näkee, että millon se ovis nyt sit olikaan, mut ainahan näitä voi spekuloida… :Grinning Face:

Liitteet

• E3A5C0D9-44AB-4CA7-9BBD-F71285EE4E45.png
    E3A5C0D9-44AB-4CA7-9BBD-F71285EE4E45.png
    352.1 KB · Katsottu: 117
Onneks kuume helpotti! Toivottavasti ei lähtiskään nuo lämmöt alas vaan lähtiskin ylös :smiling-eyes:

Sama homma itellä, ei yhtään plussaolo. Tänään hitusen nousi lämmöt eilisen pudotuksen jälkeen, mutta ei mitään järisyttävää.

View attachment 111174

No mutta sullahan on tosi kutkuttavan näköinen dippi tossa DPO6, mahdollinen kiinnittymisdippi? Mulla oli just tuollainen esikoisen raskaudessa, joten pidetään toivoa yllä! :folded:

Miltäs muiden käyrät tänään näyttää?

Mulla menkat alkoi illalla, joten tänään kp 1. Lämmötkin tänään laski.
En vaan tajua mitä tuo flo mun kanssa sekoilee, on taas käynyt muuttamassa oviksen jonnekin ihan muualle..

Liitteet

• Screenshot_20220225_081851.jpg
    Screenshot_20220225_081851.jpg
    170.4 KB · Katsottu: 119

En vaan tajua mitä tuo flo mun kanssa sekoilee, on taas käynyt muuttamassa oviksen jonnekin ihan muualle..
Äh, höh että kp1 :( ja joo, mitä ihmettä, se aiempi ennustushan sopi paljon paremmin tohon? Siirsi sen kun kuukautiset alko? Ei järkeä :D

Aloy: vähän hauska toi että sait selvitettyä että eri puolilla on tollalailla oma tyylinsä :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: ja mulla ainakin viime kierrossa lähti lämmöt nousee jo ennen kun oli ovis (inseminaation takia ultrassa vahvistettiin että ei ollu vielä puhjennu). Että ei noista aina ihan täysin varmaks tiiä :Eyes: ja mäkin oon tyytyväinen tuohon dippiin mikä mulla oli! Oon ymmärtänyt että se vois liittyä estrogeenin lisääntyneeseen tuotantoon siinä main, joka taas edesauttaa kiinnittymistä ja on siks yleisempi raskauden yhteydessä! Mut jos ei oo ketään ketä kiinnittyä niin sit ei maha mitään. Tosin oon myös ymmärtäny että mitään varmaa tieteellistä selitystä noille dipeille ei oo löytyny!

Mulla tekee taas lämmöt tasasta pientä nousua sen edellisen pudotuksen jälkeen. Musta on jotenkin huvittavaa että nyt on kolmas kerta tässä luteaalissa kun on tollanen tasanen lineaarinen nousu kolme perättäistä päivää :D mut mä pidänkin joskus vähän outoja asioita huvittavana :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: (musta tuo Foreverfeverin lämpöjen viime kierron tasasuus oli kans oikeen huvittavaa :D )

Screenshot_20220225-091346.png

Pahoittelut kp1:stä Foreverfever :disappointed-face:

Aloy: toi on kyllä jännä toi puoliero! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Nurppu: mä kyllä niin tykkään tosta sun käppyrästä, näyttää tosi hyvältä :Thumbs Up Sign::Thumbs Up Sign:

Liitän nyt vielä omani tähän väliaikatietona, tänään tuli taas kummallisen alas.. Toivottavasti ponkaisi tuosta uudestaan ylemmäs! Viime kierrossa lämmöt alkoi hiljalleen laskemaan n. dpo13

Liitteet

• Screenshot_20220225-101851__01.jpg
    Screenshot_20220225-101851__01.jpg
    172.4 KB · Katsottu: 118

Harmillista että siellä kp 1. :side_tear: Tsemppiä :Two-hearts:

Minulla dpo 8 menossa ja ei vielä oireita (en siis odotakaan että pitäisi olla tässä vaiheessa). Tällä hetkellä ajattelen, että voisin testata vasta sitten jos kuukautiset jää pois. Mutta saa nähdä maltanko odottaa ensi viikon loppupuolelle, vai testaanko jo alkuviikosta.

Tässä lämmöt. Tuon yhden oviksen jälkeisen lämmön discardasin, koska olin silloin muualla kuin kotona yön ja olin nenänpäätä myöden jäässä, eli uskon että matala lämpö johtui viileästä huoneilmasta. :smiling-eyes:
7E9CB7E4-5045-4A44-9F72-D626723FB972.jpeg

Kultahippi: Toivotaan joo että ponkasee kohta taas ylös ne lämmöt! :)

-Tipi-: Sielläkin näyttää lämmöt minusta hyvältä! :)

Tulin raportoimaan, että löysin äsken tutkimuksen missä todettiin että tosiaan estrogenin läsnäolo kumoaa sitä progesteronin aiheuttamaa lämmönnousua! Siinä oli kohteena naisia, joille annettiin siis ehkäisypillereitä, jossa oli joko pelkkää progesteronia tai sit sekä estrogenia että progesteronia. Sit heidän lepolämpö mitattiin kierron eri kohdissa (sekä katottiin missä kehon sisälämmössä alkaa hikoilee). Sen lisäks testattiin lämmöt parissa kierrossa jossa ei ollu käytössä kumpaakaan. Ja siinä tutkimuksessa tosiaan lopputulos oli, että kun sai tuota estrogenia sisältävää lääkettä, oli lämmöt (sekä hikoiluherkkyys) alemmat luteaalissa verrattuna lääkkeettömään ja pelkkään progesteroniin!

Tutkimus oli toki aika suppea, ja siinä tutkittiin vaan tuota että annetaan suun kautta estrogenia. Mutta tulkitsen tuon perusteella nyt, että varmasti mun alemmat lämmöt kahdessa edellisessä kierrossa johtuu siitä letrozolista, joka aiheuttaa sen että elimistö puskee itte enemmän estrogenia! Ehkä mulla reagoi jotenkin puskemalla erityisen paljon! Eli turha olla huolissaan noista alhaisista lämmöistä, jee! :smiling-eyes:

Lähde: https://journals.physiology.org/doi/full/10.1152/jappl.2000.88.5.1643

Takaisin