BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hello! Mitenkäs muilla menee?
Alkoiko Jossulla menkat vai jatkuuko DPO:t?
Mites Nurpun inssi?
Varmistuiko Foreverfeverillä ovulaatio?
Joko Maakku ja Kultahippi lähenee ovista?

Mulla näyttää käppyrä tältä ja uskon, et nyt on dpo 9 tai 10, eikä 8 niinkuin tuossa on. Vähän jännittää, mut en kyl usko kovin tosissani tärppiin. Testailen to tai pe, jos sitä ennen ei kuulu menkkoja..

Mulla tuli ovisplussa tänään aamulla ja tehtiin inssikin jo tänään! Piinakerhossa ollaan jee :smiling-eyes: Lämpökäyrä on vasta alkukietron siksakkia, huomenna toivottavasti lähtee sit nousuun!
Hyvältä näyttää sun lämmöt, pidetään peukkuja ettei menkat sieltä ala :Two-hearts:

Ja vau, Nurpulla vaikuttava nousu siellä käppyrässä!!

Nyt se Flo muutti oviksen, niin että olisi vasta dpo 3 nyt. En kyllä jaksa uskoa, että ovis olisi ollut niin myöhään. Noh, oli miten oli, odotellaan mitä tulee tulokseksi..

Liitteet

• Screenshot_20220217_065517.jpg
    Screenshot_20220217_065517.jpg
    196.7 KB · Katsottu: 121
Nyt se Flo muutti oviksen, niin että olisi vasta dpo 3 nyt. En kyllä jaksa uskoa, että ovis olisi ollut niin myöhään. Noh, oli miten oli, odotellaan mitä tulee tulokseksi..

Oliks tikkuja/liuskoja käytössä? :smiling-eyes: oli miten oli, piinapäivien viettoon :thumbs-up:

Joo, mäkin veikkaisin että sulla oli kyl aiemmin ovulaatio :Eyes:

Mulla taas ihan ihmeen alhaset lämmöt!

Screenshot_20220217-085611.png

Onko @Kultahippi lämmöt lähteneet nousuun? :smiling-eyes: Minulla myös toiveissa että viikonlopun aikana lähtee lämmöt nousuun. Eilen oli pysyvä hymynaama ovistestissä, tänään pieni notkahdus lämmöissä alas. :thumbs-up:

8E48F098-64A0-4879-A1D3-5A85D8E4F3E5.jpeg

Oliks tikkuja/liuskoja käytössä? :smiling-eyes: oli miten oli, piinapäivien viettoon :thumbs-up:
Ei ole vielä tikkuja kun piti ottaa tämä yritys näin alkuun rennosti (yk 5 vasta menossa). Keväällä kyllä loppuu töiden takia lämpöjen mittailu, niin silloin varmaan otan tikut käyttöön.

Ei ole vielä tikkuja kun piti ottaa tämä yritys näin alkuun rennosti (yk 5 vasta menossa). Keväällä kyllä loppuu töiden takia lämpöjen mittailu, niin silloin varmaan otan tikut käyttöön.
Sä vaikutatkin ihanan rennolta! Haluaisin kans olla yhtä rento :Relieved Face:

Mulla on ihan ihmeen alhaset lämmöt :Weary Cat Face: siis verrattuna aikasempiin kiertoihin. Eilen alko lugesteron mut se ei näytä vaikuttaneen asiaan. Viimekierron lämpöjä pidin alhasina, mutta nyt ollaan vielä alempana... Mitähän tääki on.

Screenshot_20220218-091621.png

Tässä tän kuun lämmöt verrattuna aiempien kiertojen keskiarvoon. Mikähän ihme voi aiheuttaa :Eyes: hullu määrä estrogeenia? Ny on tosiaan ollu ne letrot kaks viimisintä kiertoa, nehän koittaa vaikuttaa elimistön omaan estrogeenintuotantoon. Oliskohan siihen liittyvää, kun tosiaan oon nyt kahessa edellisessä kierrossa pistäny tän alhasen tason silmälle.

Screenshot_20220218-134734.png

Tässä tän kuun lämmöt verrattuna aiempien kiertojen keskiarvoon. Mikähän ihme voi aiheuttaa :Eyes: hullu määrä estrogeenia? Ny on tosiaan ollu ne letrot kaks viimisintä kiertoa, nehän koittaa vaikuttaa elimistön omaan estrogeenintuotantoon. Oliskohan siihen liittyvää, kun tosiaan oon nyt kahessa edellisessä kierrossa pistäny tän alhasen tason silmälle.

View attachment 111012

On kyllä selkeästi alempana lämmöt! Kerro ihmeessä jos löydät tähän selityksen jostakin tutkimuksesta! :Grinning Face:

Itselläni taitaa olla tänään dpo 1. Keskiviikkona (kp 15) tuli ovistestiin pysyvä hymynaama, joten eikö se ole dpo -1? Eilen torstaina (kp 16) tapahtui lämmöissä pieni dippi (oletan dpo 0) ja tänään perjantaina (kp 17) lämmöt nousussa.
Mies sanoi eilen, että enää ei irtoa tavaraa, joten toivotaan että talletukset dpo -1 ja dpo -3 riittää. :Smiling Face With Smiling Eyes:

A3A70D50-3A38-4916-A4E3-57F37EB480D8.jpeg

Tutkimuksia en löytäny mutta nopeella googletuksella löyty paljon ihmisiä jotka on pohtinu vastaavaa :P ja jäi sellainen yleinen vaikutelma, että toki lääkkeet mitkä vaikuttaa hormoneihin vaikuttaa myös lämpöihin. Eli turha kai tässä on liikaa noista tulkita!

Mulla ei vaikuttanu letrot, ei Gonal F eikä pregnyl millään tavalla lämpöihin. Nyt ivf-kierrossa on ollu kyllä tasasemmat lämmöt, mutta veikkaan että myös sillä on tekemistä asian suhteen, että en oo tehny mitään todella raskaita liikuntasuorituksia enkä oo juonut ollenkaan alkoholia, niin ei tuu välillä heittoja näiden takia.

Tässä hormoniton kierto:

A35AB718-48F8-4AC5-843D-D358E241E019.jpeg

Ja tässä inssikierto, missä oli käytössä letrot ja Gonal F + pregnyl ja oli kemiallinen:

53511901-142C-427F-8609-99A69CF1141E.jpeg

Tässä vielä käynnissä oleva ivf-kierto (oranssi käyrä on leposyke) :

3A56C98F-9836-4009-88C8-26E77B2DFB34.jpeg

Nurppu on kyllä matalammat lämmöt, itsellä ei mitään mistä voisi johtua.

-Tipi- samalla tavalla mäkin olen oviksen laskenut silloin kun tullut tikutettua. Hienosti lähti ainakin lämpö nousuun!

Omat lämmöt nyt ihmeen tasaiset. Taidan testailut ajoittaa tuon uudemman ovis ennusteen perusteella, niin ei ainakaan sen takia sitten tule turhia negoja, että testaa liian aikaisin.

Liitteet

• Screenshot_20220219_064859.jpg
    Screenshot_20220219_064859.jpg
    183 KB · Katsottu: 117
Onko @Kultahippi lämmöt lähteneet nousuun? :smiling-eyes: Minulla myös toiveissa että viikonlopun aikana lähtee lämmöt nousuun. Eilen oli pysyvä hymynaama ovistestissä, tänään pieni notkahdus lämmöissä alas. :thumbs-up:

View attachment 110979

Mulla oli tosiaan ekat dpot kans tosi alhaalla lämmöt, mutta tänään sit pompahti! Mutta johtunee myös siitä, että nyt lauantaina nukuin vähän myöhempään ja mittasin reilun tunnin myöhemmin kuin arkena.. Pitää nyt seurailla siis!

Tosi jänniä kyllä noi Nurpun lämmöt! :Sleuth Or Spy: Nämä on varmaan taas sellaisia asioita mihin voi vaikuttaa mikä vaan pienikin asia, mitä ei edes itse tajua :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: huoh, hormonit!

Liitteet

• Screenshot_20220219-080355__01.jpg
    Screenshot_20220219-080355__01.jpg
    186.4 KB · Katsottu: 121
Kultahipillä ollu tosi hyvän näkönen nousu eilen, toivotaan että jatkuu! :)

Mulla oli eilen dippi lämmöissä. Jotain jännitystä sentään saatiin tähän muuten tylsän matalaan käyrään :P ekaa kertaa FF:kin on sitä mieltä että saatto olla luteal dip.

Screenshot_20220220-101218.png

Kultahipillä ollu tosi hyvän näkönen nousu eilen, toivotaan että jatkuu! :)

Mulla oli eilen dippi lämmöissä. Jotain jännitystä sentään saatiin tähän muuten tylsän matalaan käyrään :P ekaa kertaa FF:kin on sitä mieltä että saatto olla luteal dip.

View attachment 111047
Näyttää kyllä lupaavalta! :folded::smiling-eyes: Jännä nähdä millasella pumpulla tosta huomenna ylös!

Täällä aamulämmöt on palanneet tasolle ennen ovulaatiota joten olettaisin että hcg alkaa olemaan taas niin lähellä 0 kuin se tapaa olla. Vuotokin alkaa pikkuhiljaa vähenemään. Tein eka ovistestin jo varalta, vielä ei näy mitään.

Ääh, ei se ovis varmaan sitten ollut vielä silloin kun itse ajattelin, ei menkkoja, mutta testi nega. Eli ehkä sitten vasta dpo 7 menossa.

Liitteet

• Screenshot_20220221_074022.jpg
    Screenshot_20220221_074022.jpg
    176.9 KB · Katsottu: 104
Ääh, ei se ovis varmaan sitten ollut vielä silloin kun itse ajattelin, ei menkkoja, mutta testi nega. Eli ehkä sitten vasta dpo 7 menossa.
Oho, yllättävää! Mäkin olisin tosta käyrästä arvannut että pari päivää aiemmin oli. Ja onpa sulla hauskan tasaset arvot ollu! :D

Mulla ei mitään erityisen jännää tässä, jatkaa tuossa samassa.

Screenshot_20220221-084756.png

Hei. Täällä aloitettu lapsettomuustutkimukset. Miehessä ei vikaa,eli normaali spermanäytetulos. Lähete naistentaudeille saatiin siis nyt. Ollaan yritetty 6 kk.Mulla ikää pian 39,mies on 46v. Ensimmäinen yhteinen lapsi olisi.
Käyrää mittaillut siis tässäkin kierrossa,ja erikoisinta on nyt etten saanut ovistestiin lainkaan plussaa. Kp 13 aloin testaamaan. Sovellukset ennustaa kp 13 ovista,mutta aamulämmöistä dippi oli kp 15,ja nousu kp 16 eli Fertility friend väittää oviksen kuitenkin tapahtuneen (vaikka ei plussaa ovistestiin,sama testi jolla aina saanut plussan). Nyt on jännittävät paikat. Jos ovulaatio olisi ollut kp 13-14 miksi aamulämmöt vasta nousi kp 17? Ja dippi oli kp 15 eli olisiko voinut ovulaatio olla jo kp 13-15? Ovulaatiokivut oli kp 14.
Eikö ne aamulämmöt voi joillakin naisilla nousta vasta 3 vrk oviksesta? Jos ovuloin jo kp 14, olisi jo DPO 8.
Rinnat kipeytyi myös jo kp 15 aamulla. Sekin viittaisi oviksen olleen kp 14. Taidan pian alkaa testailemaan vaikka ei kannattaisi. Tiedän että ei mitään järkeä. :smiling-eyes:

Hei. Täällä aloitettu lapsettomuustutkimukset. Miehessä ei vikaa,eli normaali spermanäytetulos. Lähete naistentaudeille saatiin siis nyt. Ollaan yritetty 6 kk.Mulla ikää pian 39,mies on 46v. Ensimmäinen yhteinen lapsi olisi.
Käyrää mittaillut siis tässäkin kierrossa,ja erikoisinta on nyt etten saanut ovistestiin lainkaan plussaa. Kp 13 aloin testaamaan. Sovellukset ennustaa kp 13 ovista,mutta aamulämmöistä dippi oli kp 15,ja nousu kp 16 eli Fertility friend väittää oviksen kuitenkin tapahtuneen (vaikka ei plussaa ovistestiin,sama testi jolla aina saanut plussan). Nyt on jännittävät paikat. Jos ovulaatio olisi ollut kp 13-14 miksi aamulämmöt vasta nousi kp 17? Ja dippi oli kp 15 eli olisiko voinut ovulaatio olla jo kp 13-15? Ovulaatiokivut oli kp 14.
Eikö ne aamulämmöt voi joillakin naisilla nousta vasta 3 vrk oviksesta? Jos ovuloin jo kp 14, olisi jo DPO 8.
Rinnat kipeytyi myös jo kp 15 aamulla. Sekin viittaisi oviksen olleen kp 14. Taidan pian alkaa testailemaan vaikka ei kannattaisi. Tiedän että ei mitään järkeä. :smiling-eyes:
Onpa jännät paikat tosiaan! Kyllä kuulostaa munkin korvaan ihan siltä että olis ollu ovulaatio siinä kp14 paikkeilla. Kovasti onnea matkaan! :)

Takaisin