BBT - basal body temperature

Täällä lähti aamulla lämmöt laskuun. Heräsin 5 ja mittasin niin oli 36,2 mutta 7:30 oli 36,4 joten laitoin sen lämmöiksi. Olisitteko laittaneet ton ekan mittaustuloksen? Täältä ketjusta luin, että siinä välissä pitäisi olla 3-4h rikkomatonta unta. Silti lämmöt kyykkäsi aika isosti, joten taitaa olla menkat tulossa perjantaina.
Screenshot_20210316_095208.jpg
 
Täällä lähti aamulla lämmöt laskuun. Heräsin 5 ja mittasin niin oli 36,2 mutta 7:30 oli 36,4 joten laitoin sen lämmöiksi. Olisitteko laittaneet ton ekan mittaustuloksen? Täältä ketjusta luin, että siinä välissä pitäisi olla 3-4h rikkomatonta unta. Silti lämmöt kyykkäsi aika isosti, joten taitaa olla menkat tulossa perjantaina.
View attachment 100970
Voi harmi. Miten se tuolleen sitten dippaili viime viikolla?
 
En tiedä. Rinnat on edelleen kipeät ja posket ihan punaisena töissä 37,4C, mutta jospa se siitä vielä pomppaisi. Vaikka se keljuttaa, kun menkat alkaa niin onneksi pääsee taas seuraavan kiertoon mukaan. Tää oikealta irtoava aiheuttaa aina selkeät oireet, että aina jotenkin toiveet elää tärpistä. Mielenkiinnolla seuraan kuinka alkaa kiertojen lämmöt elämään riippuen kummalta puolelta ovuloi.
 
Sulla on vissiin aina viikonloppuna matalammat lämmöt kuin yleensä jostain syystä? Mittaatko eri tavalla jotenkin, ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä tähän oikein vaikuttaa?

Kappas, en oo ees kiinnittäny huomioo! Saatan viikonloppuna nukkua rennommin, kun tiedän että mies on kotona enkä oo kaksin taaperon kanssa aamusta iltapäivään :hilarious: Veikkaan että jotenki stressiin liittyy!
 
Kappas, en oo ees kiinnittäny huomioo! Saatan viikonloppuna nukkua rennommin, kun tiedän että mies on kotona enkä oo kaksin taaperon kanssa aamusta iltapäivään :hilarious: Veikkaan että jotenki stressiin liittyy!
Mä huomaan, että tunninkin kun nukkuu pidempään, niin lämmöt on aina viikonloppuna korkeammat kanssa. Mutta tuo oli hyvä vinkki. Mullakin kun kainalosta mittaa niin tulokset saattaa välillä heittää. Pitäisi ostaa sellainen herkempi mittari ja ottaa kielen alta.
 
Mä huomaan, että tunninkin kun nukkuu pidempään, niin lämmöt on aina viikonloppuna korkeammat kanssa. Mutta tuo oli hyvä vinkki. Mullakin kun kainalosta mittaa niin tulokset saattaa välillä heittää. Pitäisi ostaa sellainen herkempi mittari ja ottaa kielen alta.

Mullakin heittää paljon jos mittailen eri aikaan, siks herään joka aamu viikonloppunakin aina samaan aikaan (kello ihan soimassa). Viikonloppuna nukahdan vielä helposti uudelleen kun oon mitannu. Mut mittaaminen tapahtuu aina samaan kellonaikaan ja olosuhteet makuuhuoneessa aina samat. Joskus voi olla et oon joutunu käymää lapsen luona pari tuntia ennen mittaamista, mut en oo huomannu et se heittäis hirveesti.
 
Tänään oli lämmöt jo nätisti nousussa, joten oon optimistinen että ovis on tapahtunu!

Onko kukaan täällä kellä olis endometrioosi? Onko huomannu onko sillä lämpöihin vaikutusta?

8EBA3200-BB60-43C4-8A70-6F8AB30C476A.jpeg
 
Tänään oli lämmöt jo nätisti nousussa, joten oon optimistinen että ovis on tapahtunu!

Onko kukaan täällä kellä olis endometrioosi? Onko huomannu onko sillä lämpöihin vaikutusta?

View attachment 101027
Aika kivasti sulla on lämmöt nousussa kyllä. Nyt jännäämään. Premomin appin sivuilla oli jotakin juttua kans endometrioosista ja noista lämmöstä, mu

Mulla kivistää rintoja ihan todenteolla, joten huomisaamun mittaus jännittää lähteekö takaisin nousuun vai jatkaako laskuaan. Poika lähtee koulun kanssa laskettelureissulle, joten täytyy herätä 5 jälkeen, joten aamun lämpö voi jäädä alhaiseksi. Mä mittaan kainalosta lämmöt. Laitan mittarin herättyäni kainaloon ja jatkan unia. Tsekkaan muistista sen mittaustuloksen, kun herään. Heh. Laiskuuden huippu.

Mitenkäs Amandatt ja Haukikanto mittailut näyttää?
 
Anteeksi kun en itse osaa oikein kommentoida vielä muiden käyriä, kun olen niin aloittelija näissä mittailuissa :sorry: Plussia toivon kaikille! :happy:

Tässä mun oma käyrä, tänään dpo 6 ja tuli tollanen hyppäys ylöspäin. Oliko niin, että jossain vaiheessa pitäisi tulla lämmöissä kiinnittymisdippi, jos sinne jotain kiinnittyy?


CC9D8D0C-8D31-49F3-85FD-816E04F72D47.jpeg
 
Anteeksi kun en itse osaa oikein kommentoida vielä muiden käyriä, kun olen niin aloittelija näissä mittailuissa :sorry: Plussia toivon kaikille! :happy:

Tässä mun oma käyrä, tänään dpo 6 ja tuli tollanen hyppäys ylöspäin. Oliko niin, että jossain vaiheessa pitäisi tulla lämmöissä kiinnittymisdippi, jos sinne jotain kiinnittyy?


View attachment 101041
Ei välttämättä aina tule dippiä. Mulla tuli tässä kierrossa aika selkeä dippi. Lähinnä tärkein on vissiin, että nousisi taas kolmannelle tasolle lämmöt niin kuin mulla näyttäisi olevan tuossa nyt. IIK.

Nukuin yön tosi huonosti, mutta tänä aamuna aika lämmöt. Jännitys jatkuu.
Screenshot_20210317_055601_premom.eh.com.ehpremomapp_edit_10339937026546.jpg
 
No nyt tyssäs nousukin, mutta pysyy viivan yläpuolella. Ota tästä kierrosta nyt sit selvää :hilarious: Flo laittaa oviksen samaan kohtaan, myöskin lämpöjen perusteella joten tällä mennään!

Pitääpä käydä ettimässä tuo Premomin artikkeli :)

48C0F7D9-F793-4FBB-9617-9CB23AE62219.jpeg
 
Mä en nyt mittaile vaikka ajattelin tässä kierrossa mitata. Meillä yritys vähän siirty eteenpäin mutta piinailen silti kuun vaihteessa tätä meidän tjottailua - Meillä on aiemmin tärpännyt aika helposti jos ajoitus on kohdillaan, eriasia pysyykö kyydissä loppuun asti.
 
Mä en nyt mittaile vaikka ajattelin tässä kierrossa mitata. Meillä yritys vähän siirty eteenpäin mutta piinailen silti kuun vaihteessa tätä meidän tjottailua - Meillä on aiemmin tärpännyt aika helposti jos ajoitus on kohdillaan, eriasia pysyykö kyydissä loppuun asti.
Kyllähän se käy mielenpäälle, kun ei uskalla lopulta edes nauttia raskaudesta sitten kun se onnistuu.
 
Screenshot_20210318_081134.jpg
Viime yönä nukuin taas tosi huonosti, sillä hikoilin ihan älyttömästi. Piti 2:30 laittaa viltti lakanan päälle ja vaihtaa pyjama, kun ne oli aivan vesimärät. Olivat vielä aamullakin. Tänä aamuna lämmöt oli sitten pudonneet, mutta nyt meinaa palella. Tuli taas sellainen pettymys, että kaikista lupaavista oireista huolimatta lähdetään yk10 kohti.

Näin untakin viime yönä, että pissasin tikkuun ja vahingossa sen päällekin ja kun nostin tikun ylös niin siinä oli vielä paketti mukana. Se oli joku kestopaketti, että tikun pää vaan vaihdetaan ja ne oli kaikki positiivisia.
 
View attachment 101077 Viime yönä nukuin taas tosi huonosti, sillä hikoilin ihan älyttömästi. Piti 2:30 laittaa viltti lakanan päälle ja vaihtaa pyjama, kun ne oli aivan vesimärät. Olivat vielä aamullakin. Tänä aamuna lämmöt oli sitten pudonneet, mutta nyt meinaa palella. Tuli taas sellainen pettymys, että kaikista lupaavista oireista huolimatta lähdetään yk10 kohti.

Näin untakin viime yönä, että pissasin tikkuun ja vahingossa sen päällekin ja kun nostin tikun ylös niin siinä oli vielä paketti mukana. Se oli joku kestopaketti, että tikun pää vaan vaihdetaan ja ne oli kaikki positiivisia.

Voi ei, tsemppiä uuteen kiertoon! Johan oli uni :woot:

ON: Mulla pysyy lämmöt viivan yläpuolella, mutta on niin matalalla että ihmetyttää todella. Viime kierrossa luteaalivaiheessa nousi oikein kunnolla lämmöt! Voiko olla ettei ne aina nouse niin ylös, vaikka ovuloikin?

4D24C0EA-33FE-498A-9A68-15218033D558.jpeg
 
Kiitos. :happy: Joo mun mielestä ei ole muuta väliä, kunhan se lämpö nousee kolme kertaa oviksen jälkeen ja pysyy ylempänä kuin ennen ovista. En ole kyllä mikään tietäjä näissä asioissa, että pienellä varauksella. :hilarious:
 
Täälläpä yksi "lämpöuskovainen"ilmottautuu.

Mulla ollut kanssa suht matalalla lämmöt oviksen jälkeen. En tosin tikuttannut sitä mutta rintojen kipeytyminen tuli, niinkuin aina oviksen jälkeen.

Mulla norm.lämpö ennen ovista 36.3-36,4.. ja nyt oviksen jälk.ollut vaan 36,5-36,6... ovis ollut siis ma eli kiertopäivä 12/26. Nyt kp 15/26. Tänään oli kuitenkin jo 36.7..että hiukan niinkuin nousemassa olisi..mutta mutta..mietittää onko ovista ollut, kun norm.mulla pomppaa lämmöt heti oviksen jälkeen tähän 36.7..
 
Takaisin
Top