BBT - basal body temperature

Jotenkin todella pitkään tuntuu olemaan lämmöt ylhäällä kuukautisten aikaan ja laskee hiljalleen alas. Mietin tuosta viikonlopun mittausta, kun se nostaa tuota lämpöä, joten nouseekohan tarpeeksi lämmöt ovulaation jälkeen, että premom sovellus osaa katsoa sen ovulaatioksi. Ainakaan mitään viivaa ei ole tuohon piirtynyt vielä. Jotenkin alkaa olemaan turnajaisväsymystä ja mennä usko onnistumisen suhteen.
Tsemppiä! Perhesuunnitteluun kannattaa ottaa yhteyttä jos tuntuu että vauvaa ei kuulu.
 
ei sulla musta oo korkealla menkkojen lämmöt, mulla on monesti jääny useammaks päiväks sinne ihan samaan tasoon ku luteaalissakin, ennen kun on alkanu tulla alas :) nää on niin yksilöllisiä.

klinikalla lääkäri suorastaan nauroi mulle että aamulämpöjäkö oot mittaillu, että ei kai kukaan sellasta oo tehny enää kymmeneen vuoteen kun ovistestit on niin hyviä. en viittiny sanoa että aika moni sitä kyllä tuntuu tekevän silti o_O

mulla on nyt noi tikut käytössä ja ehkä ihan hyväkin jo, kun niin kauan on tätä taivalta takana. aamulämpöjäkin vois mittailla, jos siihen teknisesti ois mahollisuus, mutta toistaseks tosiaan lapsi herättelee sen verran, että tulosten luotettavuus on heikkoa.
Olisin nauranut takaisin ja sanonut että onhan se nyt luontoystävällisempääkin tässä ilmastokatastrofaalisessa yhteiskunnassa.... Pöh.
 
Tsemppiä! Perhesuunnitteluun kannattaa ottaa yhteyttä jos tuntuu että vauvaa ei kuulu.
Me asutaan Espanjassa ja täällä korona rokottaa kanssa noita aikoja. Meilläkin ikää alkaa olemaan, mutta silti vuosi pitää yrittää. Nyt pääsin tosiaan verikokeisiin. Tänään tuli tulokset niistä, että kaikki hormonit yms kunnossa. Tekivät myös sisäultrauksen heti alkuun ja sisältä näytti kaikki olevan kunnossa. Seuraavaksi varmaan isännän vuoro tutkimuksiin ja täytyy varmaan yksityiselle mennä, jos ei julkiselle pääse ennen syksyä.
Tämän kuun lopussa on onneksi uudelleen gynelle aika.
 
Me asutaan Espanjassa ja täällä korona rokottaa kanssa noita aikoja. Meilläkin ikää alkaa olemaan, mutta silti vuosi pitää yrittää. Nyt pääsin tosiaan verikokeisiin. Tänään tuli tulokset niistä, että kaikki hormonit yms kunnossa. Tekivät myös sisäultrauksen heti alkuun ja sisältä näytti kaikki olevan kunnossa. Seuraavaksi varmaan isännän vuoro tutkimuksiin ja täytyy varmaan yksityiselle mennä, jos ei julkiselle pääse ennen syksyä.
Tämän kuun lopussa on onneksi uudelleen gynelle aika.
Kiva että sulla vaikuttaa olevan asiat kunnossa, "toivottavasti" löytyis helppo syy korjata isännältä sitten!
 
Tällaista kuviota täällä kehittyy. Mietin oliko se niin, että ovulaation aikaan piti tulla lämpödippi. Tuo ovulaatioplussa näkyy punaisella tuossa. Että onkohan sitä edes tapahtunut ollenkaan.

Mitenkäs teillä muilla kaaviot näyttää?


Screenshot_20210313_131707.jpg
 
Tällaista kuviota täällä kehittyy. Mietin oliko se niin, että ovulaation aikaan piti tulla lämpödippi. Tuo ovulaatioplussa näkyy punaisella tuossa. Että onkohan sitä edes tapahtunut ollenkaan.

Mitenkäs teillä muilla kaaviot näyttää?


View attachment 100772

Mulle sanottiin kun kysyin asiaa tuolla toisaalla, että lämmöt ei välttämättä aina kaikilla tipu oviksen aikaan, tai sitten se droppi ei välttämättä tuu juuri sillon aamulla. :)

Mä mittailen vasta ekaa kiertoa ja nyt näyttää tältä, dpo 3 menossa:

8CCA8743-7FD5-47D4-AD95-646470E7E1C4.jpeg
 
Mulle sanottiin kun kysyin asiaa tuolla toisaalla, että lämmöt ei välttämättä aina kaikilla tipu oviksen aikaan, tai sitten se droppi ei välttämättä tuu juuri sillon aamulla. :)

Mä mittailen vasta ekaa kiertoa ja nyt näyttää tältä, dpo 3 menossa:

View attachment 100800
Hyvältä näyttää! Mun kaavio sahaa pikkuisen. Näinköhän lähtee taas lämmöt laskuun tuosta.
Edit: vähensin kilpirauhaslääkitystä pikkuisen niin selkeästi lämmöt laskivat vähän. Lääkitys oli ollut hieman liikatoiminnan puolella.
Screenshot_20210314_112342.jpg
 
Tällaista kuviota täällä kehittyy. Mietin oliko se niin, että ovulaation aikaan piti tulla lämpödippi. Tuo ovulaatioplussa näkyy punaisella tuossa. Että onkohan sitä edes tapahtunut ollenkaan.

Mitenkäs teillä muilla kaaviot näyttää?


View attachment 100772


Nyt vaan pidetään peukkuja että lämmöt jäisi tolle tasolle teillä kaikilla! :)
 
Muokattu viimeksi:
Pistäkääs joku negakierto malliksi. Mulla ei ole kuin tuo ainoa plussakierto mallina itellä ja siihen verrattuna (vaikken turhia toivoja halua herätellä nyt) näyttää Navenen käyrä aikas samalta.
 
Mä en ole mittailut kuin vasta edellisen kierron dpo 8:sta lähtien, mutta ikävän samalle näyttää tuo edellinen negakierto, kun tämänhetkinen. Edellinen oli täysin oireeton ovulaatiota myöten ja tämä taas todella oireileva. Tässä näkyy vihreällä maaliskuu ja sinisellä helmikuun loppukierto.
Screenshot_20210314_141455_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg
 
Mä en ole mittailut kuin vasta edellisen kierron dpo 8:sta lähtien, mutta ikävän samalle näyttää tuo edellinen negakierto, kun tämänhetkinen. Edellinen oli täysin oireeton ovulaatiota myöten ja tämä taas todella oireileva. Tässä näkyy vihreällä maaliskuu ja sinisellä helmikuun loppukierto.
View attachment 100825
No, saahan sitä aina peukkuja pitää. Jännäks menee.
 
Kiitos. Tänään alkoi hieman rintoja särkemään ja kuumottelemaan, nää on kyllä todellakin piinapäivät! Realisti minä sanoo, että lähestyyhän ne menkatkin kovaa vauhtia. :)
Mutta periaatteessa - ennen kiinnittymistä negakierto ja plussakierto on samantapaisia. Tai ainakin siihen asti kunnes hedelmöittynyt munasolu alkaa viestittelemään hormoneilla ympäristöön jne.
 
Hei! Haluisko joku koittaa tulkita mun käyrää? Se laski automaattisesti oviksen mut en oo yhtään ite varma onko se ihan oikeessa kohtaa ja lämmöt menee siksakkia :hilarious: Laitan tokaan kuvaan vertailuks viime kierron, missä oli viivästyny ovis mut nätti käyrä!

Nykynen kierto:

17967EA1-FB03-4639-8B02-071D17CB9332.jpeg


edellinen:

28C770FC-89D4-43B1-A5A1-5AB40CD20295.jpeg
 
Kiitos. Tänään alkoi hieman rintoja särkemään ja kuumottelemaan, nää on kyllä todellakin piinapäivät! Realisti minä sanoo, että lähestyyhän ne menkatkin kovaa vauhtia. :)
Noni, mites on, päivän lämpötila? +3 ulkona mutta entä sisällä?
 
Hei! Haluisko joku koittaa tulkita mun käyrää? Se laski automaattisesti oviksen mut en oo yhtään ite varma onko se ihan oikeessa kohtaa ja lämmöt menee siksakkia :hilarious: Laitan tokaan kuvaan vertailuks viime kierron, missä oli viivästyny ovis mut nätti käyrä!

Nykynen kierto:

View attachment 100908

edellinen:

View attachment 100909
Sulla on vissiin aina viikonloppuna matalammat lämmöt kuin yleensä jostain syystä? Mittaatko eri tavalla jotenkin, ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä tähän oikein vaikuttaa?
 
Mutta periaatteessa - ennen kiinnittymistä negakierto ja plussakierto on samantapaisia. Tai ainakin siihen asti kunnes hedelmöittynyt munasolu alkaa viestittelemään hormoneilla ympäristöön jne.
Tänään närästänyt toista päivää, tissit vähän kipeät, pissalla ravattu koko ajan, pää vähän kipeä ja naama kukkii vaikka yleensä kuiva iho. Muoks. kirjoitusvirheet.
Screenshot_20210315_201211.jpg
 
Takaisin
Top