BBT - basal body temperature

Osanotto kkm:n johdosta! Vuodatko enää? Arvelisin että niin kauan kuin hormonia on veressä, lämpötilat on sekaisin tai sen mukaiset.
Oli jotain tosi pientä pyyhkyvuotoa pitkäänkin, vaikka negatiivisen raskaustestin taisin saada jo alle viikossa. Pari erilaista testiä tein reipas viikko tyhjennyksestä ja kaikki negatiivista. Viimeisen kerran jotain tullu paperiin muistaakseni viikko sitten ja ovulaatio taisi olla perjantaina. En tiiä onko mitenkään mahdollista, mutta lämmöt ainakin viittaa siihen myös. Ei oo mitään vuoteluita ollu enää ja nyt jännitän kuinka pitkä luteaalivaihe tulee nyt kaiken tämän jälkeen.
 
Mitä puhelinsovelluksia teillä on käytössä lämpöjen syöttöä ajatellen? Mä oon joskus aikaa sitten päätynyt käyttämään sovellusta natural cykles, mutta pari viikkoa sitten latasin rinnalle sovelluksen flo. En ollu aiemmin aatellu että saman voisi saada myös ilmaiseksi. Tai onko toi flo pidemmän päälle ilmainen? :grin En oo nyt kauheesti perehtynyt mut mietin kovasti et kannattaako jatkaa natural cyklesin maksamisesta jos se ei tarjoo varsinaisesti mitään tarpeellista sitä maksua vastaan. Oon vertaillut noiden kahden ennustuksia nää pari viikkoa ja tähän asti ovat ainakin vastanneet toisiaan.
mulla on käytössä ovia fertility. löysin sen ennen ekaa raskautta enkä nyt vaan jaksanu tutkia uudelleen valikoimaa :hilarious: joskus latasin muistaakseni flonkin, mutta minusta tuo ovia on selkeämpi.
 
Yk9 näytti tältä. Kerrankin laski lämpö jo ennen menkkoja. Ovis oli siis kp13, sanoi gyne seuraavana päivänä. Aika selkeä droppi nyt siinä. Ja eikun uuteen kiertoon...
 

Liitteet

  • 98983696-B134-476E-98BF-DA6BA9996CDC.png
    98983696-B134-476E-98BF-DA6BA9996CDC.png
    66.3 KB · Katsottu: 97
Täällä on ovulaatiosta selvitty ja yli viikko pitäisi saada aikaa johonkin kulumaan nopeasti.:rolleyes:
En vieläkään ole keksinyt miksi mulla käy nuo lämmöt ylhäällä tuossa alkukierrossa, mutta muuten kai aika hyvännäköinen käyrä.:)

Meillä menossa yk1 syyskuun keskenmenon jälkeen. Pari kiertoa ehkäistiin tarkoituksella.
 

Liitteet

  • 162E202E-8890-4008-89CD-1196918805F2.jpeg
    162E202E-8890-4008-89CD-1196918805F2.jpeg
    54.4 KB · Katsottu: 111
Kiitos muuten noista sovellusvastauksista. Katkaisen natural cyklesin tilauksen ja seuraavan kuukauden jälkeen jatkan flon kanssa :grin säästöä se on pienikin säästö. Ja voinpa vielä kuukauden vertailla pysyykö niiden ennustukset ym samoina niin kuin tähän asti :rolleyes:
 
Voisko joku ketä nyt ymmärtää näistä enemmän, niin vähän "tulkita" mun käyrää. Nyt kp 17/26. En oo kaikkee jaksanut merkata, merkkaan nykyään vaan seksipäivät, lämmöt ja jos jotain erilaista oiretta niin ne tohon muistiinoano-kohtaan.
 

Liitteet

  • Screenshot_2020-12-11-06-31-12-958_org.iggymedia.periodtracker.jpg
    Screenshot_2020-12-11-06-31-12-958_org.iggymedia.periodtracker.jpg
    10 KB · Katsottu: 82
Voisko joku ketä nyt ymmärtää näistä enemmän, niin vähän "tulkita" mun käyrää. Nyt kp 17/26. En oo kaikkee jaksanut merkata, merkkaan nykyään vaan seksipäivät, lämmöt ja jos jotain erilaista oiretta niin ne tohon muistiinoano-kohtaan.
onpas jännä o_O onko ovis tossa 6.12? en osaa kyllä yhtään sanoa, pomppii sen verran paljon. onko tasoittunut jo tuon jälkeen?
 
mua hämmentää tää alkukierron korkea lämpö. yleensä luteaalissa ollut siis 36,6+, ja alkukierrossa max 36,4. joskus on laskenu vasta menkkojen aikana lämmöt, mutta nyt täällä menossa jo kp7 ja koko ajan roikkunu lämmöt siinä 36,5, tänään jopa 36,6. toivon että ne nyt sentään laskis ennen ovista, muuten epäilen et kroppa ei ole edes valmistautumassa ovikseen :think005 ja siis menkat oli isot ja lämmöt on kyllä laskeneet viime luteaalin 36,8 tasolta jonkin verran, eli raskaus ei varmaan tuu kyseeseen. mutta poikkeuksellisen korkealla mennään kuitenkin.
 
Kiva tietää, että jollain muullakin käy alkukierrossa lämmöt ylhäällä.:shy: Tai en tiedä jos se on huono juttu, niin sitten varmaan ei niin kiva.:wacky:
Mulla alkaa täällä testailut jo lähestyä, dpo8 meneillään.:smiley-bounce012 Ei mitään oireita, että olisi onnistuttu tässä kierrossa.
 

Liitteet

  • 1ADE077D-D758-41BB-B40F-30BF4BC774AA.jpeg
    1ADE077D-D758-41BB-B40F-30BF4BC774AA.jpeg
    60.2 KB · Katsottu: 85
Täällä tänään lämmöt romahtivat alas. Testi on myös nega. Menkkojen pitäisi vasta sunnuntaina alkaa, toivottavasti tämä lämpöjen lasku ei tarkoita, että nyt jo olisivat alkamassa. On ollut ihanaa, kun kierto on taas ollut säännöllinen 28 päivää niin kuin nuorempanakin.
 

Liitteet

  • 1E467799-4374-47F1-AB92-E16EED221E5B.jpeg
    1E467799-4374-47F1-AB92-E16EED221E5B.jpeg
    63.2 KB · Katsottu: 74
mua hämmentää tää alkukierron korkea lämpö. yleensä luteaalissa ollut siis 36,6+, ja alkukierrossa max 36,4. joskus on laskenu vasta menkkojen aikana lämmöt, mutta nyt täällä menossa jo kp7 ja koko ajan roikkunu lämmöt siinä 36,5, tänään jopa 36,6. toivon että ne nyt sentään laskis ennen ovista, muuten epäilen et kroppa ei ole edes valmistautumassa ovikseen :think005 ja siis menkat oli isot ja lämmöt on kyllä laskeneet viime luteaalin 36,8 tasolta jonkin verran, eli raskaus ei varmaan tuu kyseeseen. mutta poikkeuksellisen korkealla mennään kuitenkin.
nyt onneksi laskeneet sinne normaaliin 36,4 :) ovista odotellessa tähän viikon sisään.
 
Oon nyt tämän km jälkeisen kierron mittaillut lämpöjä, ja tällaisia hassuja juttuja löytyi. :cool:(Lämmön mittaus on tosin luotettava vasta tuon ekan lh-huipun jälkeen..)
 

Liitteet

  • Screenshot_20201231_135343_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg
    Screenshot_20201231_135343_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg
    25.9 KB · Katsottu: 84
  • Screenshot_20201231_135029_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg
    Screenshot_20201231_135029_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg
    23.2 KB · Katsottu: 73
Täällä on taas tällainen ärsyttävä sik sak kierto tällä kertaa, johon ei oikein voi luottaa. Yhtenä aamuna heräsin ilman peittoa ihan jääkalikkana (käyrä laski rajusti), seuraavana aamuna heräsin peiton alta tuskaisen kuumissaan ja yllättäen lämpökäyräkin nousi rajusti.:wacky:
Noh, odotellaan, ovis pitäisi olla ihan parin päivän sisään.
 

Liitteet

  • DF70C2CA-0073-438D-B0D0-1FCC17A7522D.jpeg
    DF70C2CA-0073-438D-B0D0-1FCC17A7522D.jpeg
    43 KB · Katsottu: 72
Laitetaas nyt pitkästä aikaa käyrää tännekin. Tässä yk10, ihan perus negakierto. nyt oli ovis selkeästi näkyvissä dipin ja nousun muodossa ja aika nätti tuo luteaalinkin käyrä.
 

Liitteet

  • AE791DAF-EB9E-4D71-B74E-BA831307B91B.png
    AE791DAF-EB9E-4D71-B74E-BA831307B91B.png
    63 KB · Katsottu: 98
Mulla pääsi ovis vähän yllättämään. Kirjoitin edellisen viestin kp14 aamuna. Kaikki ovisoireet loppuivat sinä päivänä. Ovis olikin siis jo kp13 tässä kierrossa. Niin ainakin FF sen piirsi ja taidan olla samaa mieltä. Ovistestillä en saanut kiinni, kun tein ensimmäisen vasta kp12 ja varmaan silloin on illalla/yöllä ollut jo LH-huippu. Flo väittää, että ovulaatio on muka ollut kp16, niin kuin mulla on nykyään ollut. Mikään oire ei sitä tue, niin FF oli nyt tarkempi. Lämmöissä ollut notkahdus samana päivänä oviksen kanssa.
Olen myös tutkinut tuota mun vanhaa plussakierron lämpökäyrää tänään. Siinä taas mun mielestä FF tulkitsi väärin ja ovis oli oikeasti päivää aiemmin. Muuten kyllä aika samantapainen tämä nykyinen käyrä tähän asti.:shy:

Kuvissa myös mun huippulaatuisella kuvankäsittelyllä dpo:t merkittynä.:hilarious:
Niin ja se myös piti sanoa, että tässä kierrossa mulla oli inositoli käytössä. Ehkä siksi ovis aikaistui.:think005

Edit. Dpo 11 sain digiin raskaana 1-2, joten myös ensimmäisessä kuvassa plussakäyrä.:)
 

Liitteet

  • 2F448273-AE3B-4222-B4E6-8CB168E31F7E.jpeg
    2F448273-AE3B-4222-B4E6-8CB168E31F7E.jpeg
    32 KB · Katsottu: 113
  • EB7CDD71-15E4-4A4F-A75F-C2203A100CAB.jpeg
    EB7CDD71-15E4-4A4F-A75F-C2203A100CAB.jpeg
    41.1 KB · Katsottu: 110
Muokattu viimeksi:
Mitähän tässä nyt tapahtuu :arghh: voiko lämmöt olla vaan hitaat? Kävin gynellä kp10 ja se arveli että ovis olis tulossa kp12-13. Oireet oli tuolloin, limat jatkui kp15 asti. Kp15 illalla aloitin terot (ohjeissa kp14, mut halusin varmistella et ovis olis ohi). Mut nää lämmöt on nyt jotenki jumissa :grumpy: voiko olla et terot on estäny oviksen jos se on kuitenki yrittäny olla myöhemmin? Vai käykö kroppa jostain muusta syystä vaan hitaalla :bored: oviksen jälkeiset oireetkin kyllä on, tärinäkipu, turvotus, aamutukkoisuus, rintatuntemukset jne...

niin ja toi kp12 mittaustulos on hyyyvin epävarma, koska nukuin sen yön tosi huonosti.
 

Liitteet

  • 9CE564FA-371E-4F3C-9141-14B761B11241.png
    9CE564FA-371E-4F3C-9141-14B761B11241.png
    49.4 KB · Katsottu: 61
Mitähän tässä nyt tapahtuu :arghh: voiko lämmöt olla vaan hitaat? Kävin gynellä kp10 ja se arveli että ovis olis tulossa kp12-13. Oireet oli tuolloin, limat jatkui kp15 asti. Kp15 illalla aloitin terot (ohjeissa kp14, mut halusin varmistella et ovis olis ohi). Mut nää lämmöt on nyt jotenki jumissa :grumpy: voiko olla et terot on estäny oviksen jos se on kuitenki yrittäny olla myöhemmin? Vai käykö kroppa jostain muusta syystä vaan hitaalla :bored: oviksen jälkeiset oireetkin kyllä on, tärinäkipu, turvotus, aamutukkoisuus, rintatuntemukset jne...

niin ja toi kp12 mittaustulos on hyyyvin epävarma, koska nukuin sen yön tosi huonosti.

Kuule ihan samaa asiaa googlailin tässä kierrossa :hilarious: On siis olemassa käsite "hidas nousu" jolloin ensimmäiset korkeammat lämpötilat voi ilmetä vasta kolme päivää oviksesta.... Mutta onko olemassa TODELLA hidas nousu, kuten mun tämä kierto :shifty: Sitä ei googlekaan kertonut. Viime maanantaina aika 99,99% varmuudella oli ovis, mutta vasta perjantaina aamulla reagoi lämmöt :bookworm: Siitä lähti hitaasti hinkuttaan ylöspäin ja nyt vasta päästy sinne 36,8 paremmalle puolelle. En tiedä sitten reagoiko hitaasti progeen, vai eikö sitäkään pirua nyt sitten ole tarpeeksi :arghh:
 
Kuule ihan samaa asiaa googlailin tässä kierrossa :hilarious: On siis olemassa käsite "hidas nousu" jolloin ensimmäiset korkeammat lämpötilat voi ilmetä vasta kolme päivää oviksesta.... Mutta onko olemassa TODELLA hidas nousu, kuten mun tämä kierto :shifty: Sitä ei googlekaan kertonut. Viime maanantaina aika 99,99% varmuudella oli ovis, mutta vasta perjantaina aamulla reagoi lämmöt :bookworm: Siitä lähti hitaasti hinkuttaan ylöspäin ja nyt vasta päästy sinne 36,8 paremmalle puolelle. En tiedä sitten reagoiko hitaasti progeen, vai eikö sitäkään pirua nyt sitten ole tarpeeksi :arghh:
No samassa veneessä sitten ollaan :hilarious: kiitos infosta! vähän samantyyppistä tietoa löysin kans googlaamalla. päätin nyt odottaa rauhassa ainakin huomiseen, jos ne lämmöt nousee edes joskus, niin sit vois uumoilla että se ovis ois kuitenkin tapahtunu o_O toivotaan että sullakin tuo olis vaan "normaalia" hidasta hormonitoimintaa ja kaikki kuitenkin tapahtuis oikein :smiley-angelic001
 
No tänään oli sen huikaisevat 36,6, eli ei sillä nyt vielä kuuhun mennä, mutta onhan se ton baselinen yläpuolella kuitenkin... toivotaan että suunta jatkuu oikeana. toki nää unet on nyt mitä on, lapsi herää aina 5.30-6 ja se pitää käydä rauhoittelemassa sänkyyn (joskus pissallakin), joten eihän se aamun uni kovin yhtenäistä oo ennen sitä seiskan mittausta. tää on eka kierto ku toi lapsen herääminen on noin säännöllistä.
 
No tänään pompsahtikin sit kunnolla :hilarious: toivoa sopii että jotain siis tapahtui jo tuolla aiemmin :p
 

Liitteet

  • AA0B66BA-009E-457B-B2D9-FDB39638E04A.png
    AA0B66BA-009E-457B-B2D9-FDB39638E04A.png
    49.6 KB · Katsottu: 72
Takaisin
Top