Mä varmaan luulin, että ne showerit on vasta vauvan syntymän jälkeen, kunnes kävin kaverin suihkuilla.
Mun yksi kaveri ilmoitti loppukesästä muille, että hän järjestää mulle babyshowerit, mutta ilmeisesti ei kerennyt. Onneksi toinen kaveri toi sitten lainaan poikiensa vaatteita ilman noita kutsujakin.
Kaverin luona arvuuteltiin sukupuolta, syntymäpäivää, mittoja ja tulevaa nimeä. Laitettiin arvaukset ylös, ja kaveri sai laput sitten muistoksi. Otettiin myös lankaa sen verran kuin uskottiin, että tulevan äidin vyötärönympärys oli sillä hetkellä, ei saanut verrata edes omaan vyötäröön vaan ihan heitolla meni. En muista, mitä voittaja sai, jotain...
Syötävää jokainen toi mukanaan, koska juhla oli ylläri kaverille.
Lahjaksi annoin digitaalisen kuumemittarisetin (tavallinen + tuttikuumemittari), mutta kaveri totesi ettei tiedä uskaltaako käyttää sitä tuttia (en tänä päivänäkään tiedä, pääsikö tuttimittari käyttöön) ja kumiankan.
Osa osti äidille hemmottelujuttuja, ja osa toi joko omaksi tai lainaan vaatteita ja kestovaippoja, vaippoja ym.
Mutta toi kuvien yhdistäminen on kyllä hauska idea. Jos joskus järkkään jollekin juhlat, niin varmaan tommonen pitää sisällyttää ohjelmaan. Mun miehellä on tosi paksut tummat kulmakarvat (millaisia ei siis millään lapsella vielä ole), on aika pelottavaa ajatella, miten tommonen ohjelma yhdistäisi ne vauvan piirteisiin
Ehkä materialistista, mutta mun mielestä noihin juhliin kuuluu ne lahjat. Vaippapakkaus ei ole niin kallis, etteikö sitä tai jotain rasvaa, talkkia tm. voisi ostaa. Jos oikeasti on rahaton, niin on eri asia, mutta muutamalla eurolla saa jotain.