Babyshowerit

Mulla oli tänään suihkut ja varsin kivaa oli :) Lähinnä juteltiin raskaudesta, synnytyksestä ja vauva-ajasta, heitettiin läppää ja kahviteltiin. Mietittiin et mistäklhän toi nimitys baby shower tulee, kukaan ei oikeen tiennyt. Tietääkö täällä joku? :)
 
Jos en nyt ihan väärin muista, niin tuliko se siitä se nimitys, että niitä lahjoja tulvis (=suihkuais) niin paljon äidille ja vauvalle. Et ilmeisesti ei liity mitenkään peseytymiseen tms.
 
Mä sain yhdeltä vieraalta kunnollisen lahjan..vaippoja muut ei oikee tuonnu mitään..noh ihan ymmärrettävää ettei äiti tuonnu ku se muutenki on ostellu kaikkee tälle vauvalle,mut mulle iski nyt paniikki niist loppu kamoist mitä luulin saavani näilt vierailta,mutten saanutkaan,muuten ihan mukavat juhlat..
 
Muokattu viimeksi:
Mulle järkättiin kans tänään ihan yllärinä babyshoverit :) Olin ku puulla päähän lyöty kun iso joukko kavereita oli yhtäkkiä oven takana :3some Toivat kauhean kasan herkkuja ja vielä lahjoja vauvalle ja mulle kans :) Sain sellaisen kantoliinankin ja harjoiteltiin sen sitomista ja kaverit arvaili vauvan syntymäaikaa, painoa ja sukupuolta + sain tietoa vähän vauvan mahdollisesta päivärytmistä. Oli ihana päivä, tällä jaksaa taas! :Heartpink
 
Ihanaa ku teille on järkätty tollasta mukavaa :) Olkaa onnellisia ja tyytyväisiä!! :) Mä oisin kans halunnu et mulle ois järkätty noi babyshowerit :dummy1: :shy: Ois ollu kiva ku ois ollu kaikki kaverit ja läheiset koossa ennen vauvan syntymää, mut ei :shifty: Mietin eka et järkkään ite, mut sit aattelin et kyllä se on siskojen ja kavereiden hommaa :rolleyes:
 
Oon kyllä onnellinen kun on tuollaisia ystäviä :) Ei ole mikään itsestäänselvyys! Enkä uskaltanut odottaa mitään, niin onnistuivat yllättämään mut ihan täysin :) Onhan tässä vielä aikaa järkkäillä kutsuja, toivottavasti tekin saatte omat kutsut vielä :Heartred
 
Mä sain yhdeltä vieraalta kunnollisen lahjan..vaippoja muut ei oikee tuonnu mitään..noh ihan ymmärrettävää ettei äiti tuonnu ku se muutenki on ostellu kaikkee tälle vauvalle,mut mulle iski nyt paniikki niist loppu kamoist mitä luulin saavani näilt vierailta,mutten saanutkaan,muuten ihan mukavat juhlat..
Onneks sulla ei mennyt pieleen!

Kiva, että Naksukin sai suihkut ja harmi, että muut ei oo ainakaan vielä saanu :sad001 Mut jos teette itte sellaset syömätapaamiset vaikka jonnekin ravintolaan/mäkkäriin, mihin kutstutte kavereita nyt kun vielä pääsette ilman vauvaa liikkeelle. Eihän se sama ole, mut näkis ainakin niitä kavereita.
 
Niinpä Riipitii, ihaninta oli vaan nähdä kavereita ja lisäksi saada puhua vauvoista ja synnytyksestä ja saada tukea kavereilta joilla on jo kokemusta noista :) Pari viime viikkoa on mennyt jotenkin sumussa, niin oli erittäin piristävää vaihtelua nuo kemut :)

Riipitiin vinkki syömätapaamisesta kuulostaa kivalta idealta, jos kaverit ei ole huomannu järkätä mitään :)
 
Mulla oli myös eilen vauvakutsut. Ja mun sisko oli keksinyt ihan parhaan ohjelmanumeron! Ne oli sen poikaystävän kanssa löytäneet netistä jonkun sellasen sivun, johon voi ladata kahden ihmisen valokuvat ja se muodostaa niistä "tulevan lapsen". Sisko oli sitten yhdistänyt mun kuvan tietysti miehen kuvaan, mutta myös esim. Johnny Deppiin, Sean Conneryyn, Rowan Atkinsoniin ja Shrekiin ja meidän muiden piti arvailla, kuka vauvoista on kenenkin miehen. Ihan pieleen meni arvaukset, mutta hauskaa oli. Oisin ottanut meidän lapseksi sen, joka oli oikeasti mun ja Brad Pittin :grin

Etukäteen mua vähän jännitti, että mitähän koko juhlista tulee, kun tuleva kummitäti joka niitä alkoi puuhata ei oikein saanut mitään aikaiseksi. Eikä lopultakaan kyllä ihan siltä vaikuttanut, että hän olisi ollut se järjestelyvastuussa oleva, kun vaan hengaili ja jutteli kun muut laitto ruokia ja järjesti ohjelmaa. Mutta ehkä kaikki ei vaan oo taitavia organisoimaan, vähän kyllä huvitti :p Onneks mun sisko ja yks hyvä ystävä on taitavampia juhlien järjestäjiä...
 
Se on ihan totta, että kaikki ei vaan osaa ottaa hommaa haltuun, jos ei oo semmonen luonteeltaan. Ja tietenkin, jos ei oo itellä lapsia tai suunnitelmissakaan, niin babyshowerit voi tuntua oudoilta järjestää. Mun siskoilla ei oo kummallakaan lapsia, joten mä vähän luulen että ne on unohtanu koko jutun tai sit ne ei oo tajunnu, että ne pidetään ennen vauvan syntymää... :laughing021Joo, ollaan tosi välkkyjä koko siskoskatras, hehe..
 
Mä varmaan luulin, että ne showerit on vasta vauvan syntymän jälkeen, kunnes kävin kaverin suihkuilla.

Mun yksi kaveri ilmoitti loppukesästä muille, että hän järjestää mulle babyshowerit, mutta ilmeisesti ei kerennyt. Onneksi toinen kaveri toi sitten lainaan poikiensa vaatteita ilman noita kutsujakin.

Kaverin luona arvuuteltiin sukupuolta, syntymäpäivää, mittoja ja tulevaa nimeä. Laitettiin arvaukset ylös, ja kaveri sai laput sitten muistoksi. Otettiin myös lankaa sen verran kuin uskottiin, että tulevan äidin vyötärönympärys oli sillä hetkellä, ei saanut verrata edes omaan vyötäröön vaan ihan heitolla meni. En muista, mitä voittaja sai, jotain...
Syötävää jokainen toi mukanaan, koska juhla oli ylläri kaverille.

Lahjaksi annoin digitaalisen kuumemittarisetin (tavallinen + tuttikuumemittari), mutta kaveri totesi ettei tiedä uskaltaako käyttää sitä tuttia (en tänä päivänäkään tiedä, pääsikö tuttimittari käyttöön) ja kumiankan.
Osa osti äidille hemmottelujuttuja, ja osa toi joko omaksi tai lainaan vaatteita ja kestovaippoja, vaippoja ym.

Mutta toi kuvien yhdistäminen on kyllä hauska idea. Jos joskus järkkään jollekin juhlat, niin varmaan tommonen pitää sisällyttää ohjelmaan. Mun miehellä on tosi paksut tummat kulmakarvat (millaisia ei siis millään lapsella vielä ole), on aika pelottavaa ajatella, miten tommonen ohjelma yhdistäisi ne vauvan piirteisiin :grin

Ehkä materialistista, mutta mun mielestä noihin juhliin kuuluu ne lahjat. Vaippapakkaus ei ole niin kallis, etteikö sitä tai jotain rasvaa, talkkia tm. voisi ostaa. Jos oikeasti on rahaton, niin on eri asia, mutta muutamalla eurolla saa jotain.
 
Tuli mieleen tuosta KoBen viestistä että jos on rahaton niin antaa sitten äidille vaikka tämmösen lahjakortin "oikeutaa yhteen lastenhoitokertaan"/"Tulen seuraksi kun seuraa tarvitaan"/"1x45min hieronta"/jos on joku erikoisosaaminen, tyyliin osaa leipoa niin lupautuu auttamaan ristiäis/nimiäis/synttärivalmisteluihin.
 
No ihan totta!
Minun teini pahoitteli ettei ollut ostanut mulle joululahjaa vaikka en minä semmosta odottanutkaan. Mutta hän sitten yhden viikonlopun ajan siivosi minun kanssa ennen Joulua ja sanoikin, että tämä on nyt se hänen lahja. Oli kyllä ihan paras!
 
Taitaa olla niin ettei täällä päästä vauvajuhlia juhlimaan kun ei ole ketään kuka ne mulle järkkäisi. Ja tyhmältä tuntuis ite järjestää omat babyshowerit..
 
Takaisin
Top