Avuttomien ensiodottajien tyhmien kysymysten palsta

Täälä varmaan voi kysyä kun en nyt ihan saa selkoa mistä seksin harrastus kerrasta lapsi on saanut alkunsa (tullut pillerien läpi). Laskettu aika 1.4. sikiön mitta 15.2mm eli nyt olisi rv 8. Osaisitteko kokeneemmat kertoa että millä aikavälillä suunnilleen seksiä harrastaessa lapsi on saanut alkunsa?
Heinäkuun alussa, 1.-10.7. Välillä ainakin laskurin mukaan käyttäen 28 päivän kietoa.
 
Täälä varmaan voi kysyä kun en nyt ihan saa selkoa mistä seksin harrastus kerrasta lapsi on saanut alkunsa (tullut pillerien läpi). Laskettu aika 1.4. sikiön mitta 15.2mm eli nyt olisi rv 8. Osaisitteko kokeneemmat kertoa että millä aikavälillä suunnilleen seksiä harrastaessa lapsi on saanut alkunsa?
Riippuu tietysti omasta kierrosta yms, mutta varmaan joskus kesä-heinäkuun vaihteessa. Netissä on raskauslaskureita, joilla voi laskea lasketusta ajasta taaksepäin, esimerkiksi vau.fi-sivuston oma laskuri: https://www.vau.fi/raskaus/laskettuaika-raskauslaskuri/
 
Tietoa hcgn hitaasta noususta? Viikossa noussut 785-4169 jos sen pitäis tuplaantua joka toinen päivä niin eikö tuo ole liian matala? Mun laskujen mukaan pitäis olla yli 6000.. oireita ei juurikaan ole ja se yhdistettynä tuohon vähän alhaiseen hcg lukemaan saa miettimään kohdun ulkoista raskautta.. tänään pitäisi olla 5+5 , vuosien hoidot takana nyt spontaanisti raskaana.
 
Tietoa hcgn hitaasta noususta? Viikossa noussut 785-4169 jos sen pitäis tuplaantua joka toinen päivä niin eikö tuo ole liian matala? Mun laskujen mukaan pitäis olla yli 6000.. oireita ei juurikaan ole ja se yhdistettynä tuohon vähän alhaiseen hcg lukemaan saa miettimään kohdun ulkoista raskautta.. tänään pitäisi olla 5+5 , vuosien hoidot takana nyt spontaanisti raskaana.
Viime raskaudessa mulla hcg oli 135mIU/ml (dpo18), 801mIU/ml (dpo24) ja 3565mIU/ml (dpo30), eli ei todellakaan tuplaantunut oikein, alkion kasvukin jätätti koko ajan ja lopulta kkm oli lopputulos. Tässä nykyisessä raskaudessa joka edelleen etenee, arvot olivat 5360 mIU/ml (dpo26) ja 8823 mIU/ml (dpo28), eli ei tuplaantunut kahden päivän välein mutta viikkoihin nähden normaalissa vaihteluvälissä kuitenkin ja raskaus edennyt muutenkin normaalisti.
Ei tuo sinun tulos minusta mikään surkea ole normaalille raskaudellekaan, tuplaantumisaika noin 2½ päivää 7 päivän erolla laskettuna, mutta itse ottaisin vielä kolmannen arvon että miten nousee ja varhaisultraankin menisin, mutta johtunee lähinnä mun km-taustoista.
 
Viime raskaudessa mulla hcg oli 135mIU/ml (dpo18), 801mIU/ml (dpo24) ja 3565mIU/ml (dpo30), eli ei todellakaan tuplaantunut oikein, alkion kasvukin jätätti koko ajan ja lopulta kkm oli lopputulos. Tässä nykyisessä raskaudessa joka edelleen etenee, arvot olivat 5360 mIU/ml (dpo26) ja 8823 mIU/ml (dpo28), eli ei tuplaantunut kahden päivän välein mutta viikkoihin nähden normaalissa vaihteluvälissä kuitenkin ja raskaus edennyt muutenkin normaalisti.
Ei tuo sinun tulos minusta mikään surkea ole normaalille raskaudellekaan, tuplaantumisaika noin 2½ päivää 7 päivän erolla laskettuna, mutta itse ottaisin vielä kolmannen arvon että miten nousee ja varhaisultraankin menisin, mutta johtunee lähinnä mun km-taustoista.
Kiitos, huomenna soittelen neuvolaan ja kysyn vielä mittauksen ens viikolla. Varhaisultra on parin viikon päästä sillon pitäis olla 7+4 .. mulla myös takana pari keskenmenoa siks päästiin varhaisultraan.ei yhtään luottoa tähän vielä. Viimeksi varhaisultrassa ei saatu sykettä, alkion kehitys oli pysähtynyt jo viikkoa aiemmin mutta istukka oli jatkanut toimintaa.
 
Täältä tulee kyllä nyt todella uunomainen kysymys liittyen vauvan pyykinpesuun:
Pitääkö nuo kääntää ympäri? Entäs värien erottelu, onko ihan yhtä tyhjän kanssa? Tässä taloudessa pestään erikseen sporttivaatteet, kaikki muut samassa koneessa joten koko lajittelu on ihan utopistista 😂 90% vaatteista on kirpparilta hankittu joten kannattaako miten paljon uhrata ajatuksia pyykinpesuun?
 
Täältä tulee kyllä nyt todella uunomainen kysymys liittyen vauvan pyykinpesuun:
Pitääkö nuo kääntää ympäri? Entäs värien erottelu, onko ihan yhtä tyhjän kanssa? Tässä taloudessa pestään erikseen sporttivaatteet, kaikki muut samassa koneessa joten koko lajittelu on ihan utopistista 😂 90% vaatteista on kirpparilta hankittu joten kannattaako miten paljon uhrata ajatuksia pyykinpesuun?
Hajustamaton allergiaystävällinen pesuaine suositeltava. Itse lajittelen yleensä tummat ja vaaleat erikseen. Käännän nurinpäin vain vaatteet joissa printattu kuva. Mutta jokainen tekee miten haluaa ja parhaimmaksi näkee eli ei kannata ottaa stressiä. 😁
 
Täältä tulee kyllä nyt todella uunomainen kysymys liittyen vauvan pyykinpesuun:
Pitääkö nuo kääntää ympäri? Entäs värien erottelu, onko ihan yhtä tyhjän kanssa? Tässä taloudessa pestään erikseen sporttivaatteet, kaikki muut samassa koneessa joten koko lajittelu on ihan utopistista 😂 90% vaatteista on kirpparilta hankittu joten kannattaako miten paljon uhrata ajatuksia pyykinpesuun?
Meillä on lastenvaatteet kestänyt yllättävän hyvin miten sattuu pesua. Pesen tummat ja vaaleat erikseen ainoastaan (lakanat ja pyyhkeet menee väristä riippumatta "vaaleaan" pesuun. Kaikki vaaleat vaatteet menee aina 60c pesuun, ihan muutamasta yksittäisestä vaatteesta on painokuva kadonnut pesussa. Tummia pesen likaisuuden mukaan joko 40 tai 60, en katsele pesulappuja tai kääntele vaatteita. Tai siis sen verran haluan vaatteet kääntää että lika (ruoka, kakkatahra tms.) on näkyvissä pesuun laittaessa.
 
Me ei olla pahemmin jaksettu lajitella lasten vaatteita värien mukaan eikä ole värjäytymiä tullut. Käytettynä ostetut on kuitenkin pesty jo niin monta kertaa ettei enää päästä väriä. Printtikuvalliset on käännetty, jotta kuva säilyisi hyvänä. Kaikki puuvillaiset vauvan- ja pienten lasten vaatteet on myös laitettu 60 asteeseen, vaikka pesulapussa lukisi muuta. Villa yms. herkemmät materiaalit sitten erikseen.
 
Me ei olla pahemmin jaksettu lajitella lasten vaatteita värien mukaan eikä ole värjäytymiä tullut. Käytettynä ostetut on kuitenkin pesty jo niin monta kertaa ettei enää päästä väriä. Printtikuvalliset on käännetty, jotta kuva säilyisi hyvänä. Kaikki puuvillaiset vauvan- ja pienten lasten vaatteet on myös laitettu 60 asteeseen, vaikka pesulapussa lukisi muuta. Villa yms. herkemmät materiaalit sitten erikseen.
No nyt tuli niin tyhjentävä vastaus että osaan minäkin sitten jatkossa pestä, kiitos 😍
 
Täältä tulee kyllä nyt todella uunomainen kysymys liittyen vauvan pyykinpesuun:
Pitääkö nuo kääntää ympäri? Entäs värien erottelu, onko ihan yhtä tyhjän kanssa? Tässä taloudessa pestään erikseen sporttivaatteet, kaikki muut samassa koneessa joten koko lajittelu on ihan utopistista 😂 90% vaatteista on kirpparilta hankittu joten kannattaako miten paljon uhrata ajatuksia pyykinpesuun?
Mä lajittelen niin, että eritteisiin tai muuten vaikeasti sotkeentuneet 60C ja muut 40C :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Pienimmät koot jää joka tapauksessa pieniksi parissa kuukaudessa ja isompana se rikkoo ne itse, joten en oo jaksanut stressata siitä. Meilläkin valtaosa vaatteista on käytettyjä, muutamia parempia koitan kohdella hellemmin.

Aikuisten vaatteet on lähes pelkästään tummia joten pyrin hankkimaan lapsellekin värikkäitä ( = ei vaaleita). Jos yrittää eritellä jotain valkopyykkiä erikseen, ei saa edes konetta täyteen. Pikkuvauva-aikana lahjaksi kannettiin kaikenlaisia valkoisia ihanuuksia, jotka sitten värjäytyivät pysyvästi joko nipasta tai mun pyykinpesusta, tai jäivät kokonaan käyttämättä kun ei malttanut.
 
Ehkä vähän hassu kysymys, mutta millainen olo on synnytyksen jälkeen? Viikkoja kasassa 32 ja olo on todella raskas. Paino on kertynyt pääasiassa vatsan seudulle, joten yritän motivoida itseäni ajattelemalla että synnytyksen jälkeen, kun lapsivesi, istukka ja vauva ovat ulkona, olo on kevyempi saman tien, mutta onko näin? Synnytyksen jäljiltä kroppa on varmasti kuin junan alle jäänyt, mutta tuntuuko se edes kevyemmältä? Ja miten kauan turvotukset kestää kehossa?
 
Ehkä vähän hassu kysymys, mutta millainen olo on synnytyksen jälkeen? Viikkoja kasassa 32 ja olo on todella raskas. Paino on kertynyt pääasiassa vatsan seudulle, joten yritän motivoida itseäni ajattelemalla että synnytyksen jälkeen, kun lapsivesi, istukka ja vauva ovat ulkona, olo on kevyempi saman tien, mutta onko näin? Synnytyksen jäljiltä kroppa on varmasti kuin junan alle jäänyt, mutta tuntuuko se edes kevyemmältä? Ja miten kauan turvotukset kestää kehossa?
Itsellä ainakin on ollut niin pieni ja kevyt olo synnytyksen jälkeen, vaikka ekstra kiloja paljon jäljellä. Muutenkin viimeiset raskaus kuukaudet olo on itsellä ollut niin väsynyt ja laiska, että heti synnytysten jälkeen olo ollut niin virtaa täynnä ja kaikkia tekemättömiä juttuja tullut sitten tehtyä kun taas jaksaa ja maha ei ole tiellä.
Maidonnousu on tuonut sen verran ainakin itsellä turvotusta, että synnärille ei ole koskaan vaa'an mukaan jäänyt edes vauvan painon verran. Sanoisin että viikossa kahdessa on turvotukset alkanut lähtemään.
 
Ehkä vähän hassu kysymys, mutta millainen olo on synnytyksen jälkeen? Viikkoja kasassa 32 ja olo on todella raskas. Paino on kertynyt pääasiassa vatsan seudulle, joten yritän motivoida itseäni ajattelemalla että synnytyksen jälkeen, kun lapsivesi, istukka ja vauva ovat ulkona, olo on kevyempi saman tien, mutta onko näin? Synnytyksen jäljiltä kroppa on varmasti kuin junan alle jäänyt, mutta tuntuuko se edes kevyemmältä? Ja miten kauan turvotukset kestää kehossa?
Minulla on vähän vaihdellut. Kovasti vaikuttaa se et onko saanut nukuttua synnytystä edellisinä yönä. Mutta yleisesti olo on ollut mainio ja kevyt! Helpottunut ja seesteinen. Selvisinpäs! Kivun jälkeen osaa arvostaa kivuttomuutta. Kipu loppuu kun vauva on ulkona. Ja kun sylissä on ihmeteltävänä uunituore ihmisen taimi, jolle sovitella nänninpäätä suuhun, unohtuu helposti kaikki muu. :smiling face with heart-eyes:

Muutama tunti synnytyksestä niin olen ollut energinen ja tutkinut osastoa uteliaana. Saanut toruja kätilöiltä kun voi kuulemma pyörtyä suihkuun sun muuta. Erityisesti pikkutyttöni syntymän jälkeen jaksoin kävellä heti reippaasti, toki siitä raskaudesta ei ollut kertynyt kiloja samalla tavalla kun myöhemmin. Minulla on toki vain takana alatiesynnytyksiä, enkä ole saanut niissä kovin pahasti siipeeni. Se varmasti vaikuttaa oloon synnytyksen jälkeen.
 
Ehkä vähän hassu kysymys, mutta millainen olo on synnytyksen jälkeen? Viikkoja kasassa 32 ja olo on todella raskas. Paino on kertynyt pääasiassa vatsan seudulle, joten yritän motivoida itseäni ajattelemalla että synnytyksen jälkeen, kun lapsivesi, istukka ja vauva ovat ulkona, olo on kevyempi saman tien, mutta onko näin? Synnytyksen jäljiltä kroppa on varmasti kuin junan alle jäänyt, mutta tuntuuko se edes kevyemmältä? Ja miten kauan turvotukset kestää kehossa?
Synnytyksen jälkeen raskas olo helpottaa kun vatsa ei enää työnnä keuhkoja kasaan vaikka painoa ei paljon heti lähtisikään.
Turvotukset ja niiden lähtö ovat kovin yksilöllisiä. Minä olin raskautta edeltäneessä lähtöpainossa reilu viikko synnytyksen jälkeen, vaikka jalkojen turvotus ei ollutkaan poistunut. En siis yrittänyt laihduttaa, vaan paino vaan lähti. Itseasiassa mun jalat turposi synnytyksen jälkeen, ilmeisesti liikunnam vähenemisen seurauksena.
 
Ehkä vähän hassu kysymys, mutta millainen olo on synnytyksen jälkeen? Viikkoja kasassa 32 ja olo on todella raskas. Paino on kertynyt pääasiassa vatsan seudulle, joten yritän motivoida itseäni ajattelemalla että synnytyksen jälkeen, kun lapsivesi, istukka ja vauva ovat ulkona, olo on kevyempi saman tien, mutta onko näin? Synnytyksen jäljiltä kroppa on varmasti kuin junan alle jäänyt, mutta tuntuuko se edes kevyemmältä? Ja miten kauan turvotukset kestää kehossa?

Minäkin sanoisin, että kyllä on heti kevyempi olo. Ekan jälkeen jalat turposivat minulla selvästi, olo oli kuin tyynyjen päällä kävelisi. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Tokan ja kolmosen jälkeen ei niinkään. Yleinen turvotus minulla laski parissa viikossa.
 
Olo on kyllä kevyempi synnytyksen jälkeen. Mutta itselläni on ollut myös hyvin väsynyt olo. No minulla esikoinen syntyi sektiolla ja taisin olla puudutuspöhnässä alkuun ja muutenkin toivuin siitä hitaammin. Kuopuksen synnytyksessä taas menetin keskimääräistä enemmän verta niin se varmasti vaikutti vointiin (hemoglobiini oli muutaman päivän päästä alle sadan). En halua säikytellä. Monella on varmasti itseäni energisempi olo. Mutta ettei tule yllätyksenä, jos jaksaminen ei ole ihan huippuluokkaa samana päivänä.
 
Ehkä vähän hassu kysymys, mutta millainen olo on synnytyksen jälkeen? Viikkoja kasassa 32 ja olo on todella raskas. Paino on kertynyt pääasiassa vatsan seudulle, joten yritän motivoida itseäni ajattelemalla että synnytyksen jälkeen, kun lapsivesi, istukka ja vauva ovat ulkona, olo on kevyempi saman tien, mutta onko näin? Synnytyksen jäljiltä kroppa on varmasti kuin junan alle jäänyt, mutta tuntuuko se edes kevyemmältä? Ja miten kauan turvotukset kestää kehossa?
Minulla molempien synnytysten jälkeen olo on ollut huomattavasti kevyempi. Esikoisen raskausaika oli helpohko ja raskausaikana tuli 15 kg ja ne lähtivät heti. Kuopuksen raskaus oli raskaampi ja raskauskiloja tuli 18 kg eivätkä ne lähteneet heti, mutta kuitenkin olo oli vielä kevyempi, koska raskausaikana olo oli niin raskas. Se inhottavan kiristävä tunne, joka oli ollut vatsan alueella jatkuvien harjoitussuppareiden takia jo rv. 18 alkaen poistui heti, joten olo oli tosi helpottunut.
 
Takaisin
Top