Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Me ei ihan pieniä vaippoja ostettu yhtään. Oltiin saatu niitä 1 paketti baby boxista, 1 liberolaukusta ja 1 vaippakakusta. Eli 3 pakettii oli meillä ja ne riitti. Meillä oli vielä super paljon kakkaava vauvaKuinka paljon vaippoja pitää hankkia valmiiksi, ettei ekoina päivinä tarvisi kauppaan lähteä? Ja varmaan 1koon vaipat menee ainakin ekoina viikkoina? kertakäyttövaippoja aion siis käyttää.
Mä olen aina ostanut pari pakettia valmiiksi, n 10 (kakka)vaippaa mennyt pahimpina päivinä. Babyboxista, liberolaukusta ja neuvolastakin saatu pieniä vaippoja.Kuinka paljon vaippoja pitää hankkia valmiiksi, ettei ekoina päivinä tarvisi kauppaan lähteä? Ja varmaan 1koon vaipat menee ainakin ekoina viikkoina? kertakäyttövaippoja aion siis käyttää.
Mä oon pohtinu tätä samaa. Näissä on kyllä paljon heittoa. Esim. Preglifen mielestä toinen kolmannes alkaa 14+0.Millä viikolla alkaa toinen kolmannes? Netistä löytyy useampaa eri tietoa, ja esim. sitten tuossa Vauvan odotus-oppaassa sanotaan että 12+0 on ensimmäinen kolmannes takana.
Mä oon pohtinu tätä samaa. Näissä on kyllä paljon heittoa. Esim. Preglifen mielestä toinen kolmannes alkaa 14+0.
Eikö teidän neuvola tue mitenkään tupakan polton lopetuksessa? Aika kamalaa. Toki tietysti ensimmäiselle käynnille on pitkä aika, mutta kannattaa siellä asia ottaa puheeksi. Kyllä neuvolan pitäisi noin tärkeässä asiassa auttaa!Ensimmäinen lapsi tulossa lokakuussa ja maaliskuulle sain neuvola ajan. Kuitenkin, oon vähän sekasin koko raskaudesta. En tiiä mitä en saa syödä tai mitä vitamiineja pitäis hankkia. Mulla on myös nikotiiniongelma ja just alotettu hoitamaan adhd:ta, no kaikki sitten jää hiusten repimisen iloksi. Nikotiinista todellakin luovun mutta saatan sytyttää röökin tavasta ja sit heittää sen pois ku oon tajunnu.. neuvolasta kun ei auteta niin Saisiko Apua muilta äideiltä tähän stressiin ja pelkoon ja tietysti nikotiinista kokonaan pois pääsemiseen :/
Mä lopetin tupakan pikkuhiljaa vähentämällä ja viikossa sain lopetettua kokonaan. Aika nopeasti sain vähennettyä 3-4 tupakkaan päivässä ja siitä oli helppo jättää loputkin pois. Vaikeaa se on ja vaatii tahdonvoimaa, mutta kun sen tekee vauvan takia, oli se mielestäni helpompaa.Ensimmäinen lapsi tulossa lokakuussa ja maaliskuulle sain neuvola ajan. Kuitenkin, oon vähän sekasin koko raskaudesta. En tiiä mitä en saa syödä tai mitä vitamiineja pitäis hankkia. Mulla on myös nikotiiniongelma ja just alotettu hoitamaan adhd:ta, no kaikki sitten jää hiusten repimisen iloksi. Nikotiinista todellakin luovun mutta saatan sytyttää röökin tavasta ja sit heittää sen pois ku oon tajunnu.. neuvolasta kun ei auteta niin Saisiko Apua muilta äideiltä tähän stressiin ja pelkoon ja tietysti nikotiinista kokonaan pois pääsemiseen :/
Miten vähensit? Ja tiiän et on vaikeeta, haluun kuitenkin lopettaa hyvissä ajoinMä lopetin tupakan pikkuhiljaa vähentämällä ja viikossa sain lopetettua kokonaan. Aika nopeasti sain vähennettyä 3-4 tupakkaan päivässä ja siitä oli helppo jättää loputkin pois. Vaikeaa se on ja vaatii tahdonvoimaa, mutta kun sen tekee vauvan takia, oli se mielestäni helpompaa.
Kiitos ja ei sieltä annettu aikasempaa aikaa eikä muuta vaikka huolen toinkin esille.. tästä on suuresti apua!Eikö teidän neuvola tue mitenkään tupakan polton lopetuksessa? Aika kamalaa. Toki tietysti ensimmäiselle käynnille on pitkä aika, mutta kannattaa siellä asia ottaa puheeksi. Kyllä neuvolan pitäisi noin tärkeässä asiassa auttaa!
Tuolla on noi ruokaviraston ohjeet syömisen suhteen :
Vitamiineja voi hankkia suoraan apteekista äitiysvalmisteita. Ite oon syöny minisunin mama monivitamiinia raskaana oleville ja imettäville äideille.
Tsemppiä sulle raskauteen ja tupakan polton lopetukseen
Vähensin sekä päivässä poltettavien tupakkien määrää, että myös annosta.Miten vähensit? Ja tiiän et on vaikeeta, haluun kuitenkin lopettaa hyvissä ajoin
Ootko opiskeluterveydenhuollon tai työterveydenhuollon piirissä? Ainakin opiskeluterv.huollosta pitäisi saada apua ja tukea tupakoinnin lopettamiseen sekä ohjeistusta adhd-asioiden kanssa. Tarvittaessa he voi varata ajan myös lääkärille, niin pääset keskustelemaan noista asioista.Ensimmäinen lapsi tulossa lokakuussa ja maaliskuulle sain neuvola ajan. Kuitenkin, oon vähän sekasin koko raskaudesta. En tiiä mitä en saa syödä tai mitä vitamiineja pitäis hankkia. Mulla on myös nikotiiniongelma ja just alotettu hoitamaan adhd:ta, no kaikki sitten jää hiusten repimisen iloksi. Nikotiinista todellakin luovun mutta saatan sytyttää röökin tavasta ja sit heittää sen pois ku oon tajunnu.. neuvolasta kun ei auteta niin Saisiko Apua muilta äideiltä tähän stressiin ja pelkoon ja tietysti nikotiinista kokonaan pois pääsemiseen :/
Kiitos tsempeistä, vinkeistä ja onnitteluista mä taidan kans kokeilla tätä et lopetan nyt vaan seinään, nyt ainakin maistuu snacksit ja muuta niin josko niihin sit vaihtuis hyvä aika myös aloitttaa urheilu!@SandraPiis99
Itse aikanaan lopetin tupakanpolton ihan vaan normaalin purkan (ei nikotiinipurkan) jauhamisella. Muutama muu ystävä päässyt samalla tavalla myös eroon. Jotkut alkaneet popsimaan porkkanoita tmv. terveellistä, kun tekee röökiä mieli. Eli pyrkii keksiin jotain muuta tekemistä suulla. Muutaman viikon kun on ilman niin ei enää tee mieli ja rööki alkaa haista pahalle. Tsempiä lopettamiseen ja onnea raskaudesta!
Joo oon opiskeluterveydenhuollossa. mulla alko siis adhd kuntoutusterapia, jossa varmasti saan apua ainakin adhd asioiden tiimoilta. Mut mä soitan vielä sinne jos ne pystyis aikasemmin jeesaamaan kun neuvolaOotko opiskeluterveydenhuollon tai työterveydenhuollon piirissä? Ainakin opiskeluterv.huollosta pitäisi saada apua ja tukea tupakoinnin lopettamiseen sekä ohjeistusta adhd-asioiden kanssa. Tarvittaessa he voi varata ajan myös lääkärille, niin pääset keskustelemaan noista asioista.