Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mietin, että mitä raskausvitamiineja muut täällä syövät. Ostin Minisun Mamaa, mutta huomasin vasta nyt, että siihenkin on lisätty foolihappoa. Käsittääkseni foolihapon voi jättää pois 12. viikon lopussa, mutta mitä vitamiinisekoitusta sitten syö loppuraskauden ajan?
Foolihapon voi jättää pois, mutta ei ole pakko. Samaa raskausmonivitamiinia syödään ihan yleisesti koko raskauden ajan, koska raskausmonivitamiinissa ei ole A-vitamiinia, jota siis ei pitäisi raskausaikana vitamiinilisänä ottaa.Mietin, että mitä raskausvitamiineja muut täällä syövät. Ostin Minisun Mamaa, mutta huomasin vasta nyt, että siihenkin on lisätty foolihappoa. Käsittääkseni foolihapon voi jättää pois 12. viikon lopussa, mutta mitä vitamiinisekoitusta sitten syö loppuraskauden ajan?
Foolihappoa saa ainakin näistä:Taitaa olla kaikissa mammavitamiineissa foolihappoa.. Multivitaa itse oon syönyt, ja siinäkin on. Tosiaan ei oo mitään haittaa yleisesti foolihaposta jatkossakaan joten sen takia ei ainakaan kannata jättää syömättä :) ainakaan jos ei muuten ole foolihappoa esim. ruokavalion tai muun kautta jo tosi tosi paljon (en tiedä onko edes mahdollista saada jotenkin liikaa normi ruokavaliolla). Jos epäilyttää niin kysy neuvolasta, ainakin mulle on nimenomaan suositeltu että monivitamiinia olis hyvä syödä.
Kävin varhaisultrassa torstaina, kun oli 6+3. Kätilö arvioi kuitenkin ennemmin 5+6 eikä sykettä löytynyt vielä. Kuulemma normaalia.
Nyt kuitenkin huolettaa, kun tuntuu että raskausoireet ovat kadonneet, eli ei enää samanlaista väsymystä ja nälän tunnetta eivätkä rinnat arista.
Kertoisiko uusi ultra ensi viikolla vielä yhtään enempää jotta saisi mielenrauhaa?
Neuvola kesäkuun alussa.
Kuinka normaalia ja yleistä nää alkuraskauden vuodot on? Kerran tullut hieman punertavaa pyyhkiessä, välillä tulee ruskeahkoa/kellertävää. Taitaa olla normaalia, mutta huoli on tietysti kova
Tiedän tunteen! Mulla oli muutaman päivän rusehtavia vuotoja viikoilla 7, 9 ja 11. Viikolla 18 holahti vähän kirkasta verta yhtenä yönä. Ihana neuvolan th otti mut pari kertaa pikakäynnille ja katsoi ultralla. Mitään hätää ei kuitenkaan näkynyt eikä muita ongelmia ole ollut. Rakenneultrassa sanoi, että näkyi merkkejä vanhasta pienestä hematoomasta. Nyt 38+1, kalkkiviivoilla ollaan ja kaikki on muuten mennyt hyvin tähän asti, pystyin olemaan töissäkin loppuun asti. :) Tsemppiä! Ja soita toki neuvolaan jos huolettaa.
Mä itse aina laskenut oviksen mukaan ja ultrassa se myös vastannut viikkoja. Neuvolasta riippuen sitten suostuvat laskemaan joko edellisten menkkojen mukaan tai sitten uskovat ovistestien tulosta.Miten laskisitte raskausviikot, kun kp1 oli 10.6. ovisplussa tikutettu 19.6.
Edelliset kierrot ollut
28 pv (alkoi keskenmenosta),
49 pv (olin raskaana tässä pari viikkoa),
25 pv (alkoi kun e-pillerit lopetettu),
56-88 pv kun pillereitä syöty monta levyä putkeen.
Mikä päivä nyt olis menossa, kun tähän kiertoon on plussattu ja miksi just se päivä?
Miten laskisitte raskausviikot, kun kp1 oli 10.6. ovisplussa tikutettu 19.6.
Edelliset kierrot ollut
28 pv (alkoi keskenmenosta),
49 pv (olin raskaana tässä pari viikkoa),
25 pv (alkoi kun e-pillerit lopetettu),
56-88 pv kun pillereitä syöty monta levyä putkeen.
Mikä päivä nyt olis menossa, kun tähän kiertoon on plussattu ja miksi just se päivä?