Arki vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vimpa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä Muumien nelonen käytössä,mut meinaan kokeilla vitoskokoa jo,kun välil näkyy reisissä,et on painanut.Paino varmaan vähän päälle 8kiloo..Villi veikkaus :) Muumeista tullu todella harvoin yli ja jos on tullu niin on ollu aika vaihtaa isompaan kokoon.

Joo meillä kans nuunuäippä sama meininki vaipan vaihdon yhteydessä. Jalat pitää pönöttää suorina nii hullun vaikee laittaa vaippa kii.

Libero 4 meillä. Kilohaarukka oli muistaakseni 7-11 kg mut otettiin käyttöön jo noin 6 kilosena eli maaliskuun puolen välin aikaan oisko ollu. Likka siis just viikon päälle 5 kk nyt. Että onhan nää vähä lpsen mallista kii. Mää tykkään et vaippaa pitää olla takana pitkälle selkään asti nii ei kyllä kovin pieniä voida käyttää. Ei päästä läpi eikä ylivuotoja oo tullu :hilarious:

Me käytetään vika paketti muumin 3 loppuun ja sen jälkeen siirrytään 4 kokoon.

En ymmärrä mikä meiän tytöillä on peittoa vastaan. Tää pienempikään ei suostu enää pitämään peittoa, potkii sen heti pois. Vaikka nukkuisi. Isompi oppi käyttämään peittoa vasta 2 vuotta täytettyään ja vieläkään se ei saa olla jalkojen päällä. Pitänee koittaa pienemmälle sitä äp:n villahaalaria yöksi kun meillä on öisin aika viileä. Unipussiin ei rauhoittunut kun ei saanut potkittua sitä pois päältä.

Täällä eka Muumin nelonen juuri koeajossa, kolmosista jäi reisiin painaumat, niin ajattelin testata seuraavaa kokoa vaikka kolmosissa painorajaan on matkaa vielä kilon verran - olettaen ettei tytsy ole ottanut puolentoista kilon kasvuspurttia menneen kuukauden aikana.

Muoks. Kyllä siellä ainakin sonnat pysyi eli noilla mennään sit tästä lähtien.

Muokattu viimeksi:
Mä oon ollut about max 1,5h poissa vauvan luota, vain kerran! se oli pakko kun oli hammaslääkäri :D Muuten vauva ollut aina mukana :D en halua vielä olla erossa niin en ole, sanoi kuka tahansa mitä vain :)

Libero touch 4 meillä nyt käytössä :)

Täällä on ihan kiukku-iikka. Meidän hyväntuulisesta hymymiehestä on tullut jokseenkin tyytymätön huutelija :/ Voiko ne hampaat tehdä tuloaan monta viikkoa? En muista isompien vauva ajoilta. Vai onko nyt muuten vaan tähän ikään, 4-5kk kuuluvaa kähinää? En muista sitäkään noitten isompien vauva ajoilta.
Ei ihan huvikseen viittis panadolia antaa, mutta tänään se on selvästi helpottanut pienen oloa. Aamuyöt on ja kovin levottomia, mutta ei öisin itkeskele.
Minä oon ollut vauvasta erossa kaksi kertaa :D tunnin. Ei oikeen oo mitään mitä tekisin ilman vauvaa... Välillä kyllä kaipaisi ihan kahden keskistä aikaa miehen kanssa... iltaisinkaan ei onnistu, kun vauvahan ei makkarissa yksin ole, noin 30min oli yks ilta.

Täällä mennään vaippa koossa 3, muumi ja libero.

Meillä on toiminut oikeastaan kaikki vaipat mitä on testattu, libero, pampers, naty, muumi sekä toujours. Mutta ite oon ostanu vaan liberoa, jolla siis pääsääntöisesti mentykin. Nyt koko 3 käytössä. Pitäisi kilojen mukaan mennä vielä pitkäääään mutta saa nähdä. Nyt painoa vajaa 6 kiloa.
yöhulinat helpottanu selvästi jo täällä.. seuraavana olisi omaan huoneeseen siirto. Uskon että nukutaan siten kaikki paremmin. Äiti ei herää ensimmäiseen inahdukseen ja rupee tuputtaa tutia johon vauva taas herää.. :-D

Meillä on liberon 3 käytössä, liberot olleet käytössä koko ajan. Hyvin ovat toimineet, kokoon 4 siirrytään kunhan tuo paketti loppuu.

Vauvan luota oon ollu kauppareissuja pois sekä silloin oli se kampaajakäynti plus siihen kauppareissu ni meni se 3h aikalailla. Tosin korvikkeella meillä mennään nykyään niin en enää maitobaarinakaan ole.

Fysioterapiassa taas tänään oli käynti, hyvin poika kehittyy koko ajan =) toki fysioterapiat jatkuu hamaan tulevaisuuteen, mutta ne jo kuuluu osaksi meidän arkea joten mikäpä siinä, mukava jumppatuokio sinänsä =)

Todellakin on vaikee nykysin vaihtaa vaipaa ja pukee vaatteita, ku hoitopöydällä pitäs päästä kääntymään kyljelleen ja käännytäänkin kesken kaiken. Sit ku kääntää takas ni hirveet huudot :grin nyt on jo tahtojen taistoa tää elämä meillä. Selvästi huomaa, että on asioita joita ei halua tehtävän ja kiljuu ku päätä irti revittäs, sit ku homma on tehty ni jo tulee heti hymyt. Esim kynsien leikkuu ja nenänniisto NoseFridalla.. hitto kun kiljui eilen kovasti ku leikkasin kynnet. Enkä siis leikannut liikaa, enkä oo koskaan leikannut niin et ois sattunu. Oli kyllä show...

Meillä saa tyttö kattoo telkkaria kynsiä leikatessa, ainoo keino rauhottaa että saa leikattua :grin

Meilläkii esikoisen kynnet leikattiin nukkuessa, nyt ei tän vauvan kohalla oo enää aikaa sellaseen ni pakko käyttää telkkaria :hilarious:

Oon täs kahden viimesen viikon aikana alkanu pelkäämää ja inhoomaa iltoja :sad001 Kauhee huutokonsertti, missää ei oo hyvä, ja nukkumaankäynti on yhtä helv****ä... Selvästi väsyny mut huudetaa vaa ku ees lähestytää sänkyy. Päivisin on iloinen itsensä ja päikkärit nukkuu ihan hyvin nykyää mut kun ilta tulee ja nukkumaankäynti lähenee ni alkaa kauhee kiukku ja jalat ja kädet vispaa koko ajan. Viime yönki heräiltii puolen tunnin - tunnin välein huutamaa ja ei rauhoituttu muuten ku tissillä jos ees sillonkaa. Ei ehkä pitäs valittaa ku joillakin tää on saattanu olla tällästä alusta asti mut kyl alan olee tosi väsyny :sad001 Jos tää on jotain hulinaa ni kauankohan mahtaa kestää? :confused: Onks muilla tullu yhtäkkii nukkumaan käynnistä iltaisin tai illoista muutenki hankalia?

Meillä leikattiin ekat 4kk kynnet nukkuessa, muuten ei olisi onnistunut, mutta viimeisen kk olen saanut jo leikattua niin, että tyttö on hereillä hoitopöydällä :)
Muutenkin meidän arki on helpottanut huomattavasti, tytön pinna on pidentynyt huomattavasti. Meilläkään ei tosin meinaa tulla vaipanvaihdosta ja pukemisesta, kun neiti ei malta pysyä paikallaan ja kääntyy hoitopöydällä ja yrittää karata :D
Mutta on pääsääntöisesti iloinen ja ihana lapsi, vaikka tempperamenttinen onkin :) yöt nukkuu hyvin ja uteliaasti tutkailee ympäristöä ja on kiinnostunut kaikesta :)

Meillä nukutaan yöt ihan hyvin, mutta päikkärit on huonontunu reippaasti. Tyttö ei käy nukkumaan ja nukkuu lyhyempiä unia. Ja on sitte väsyny ja kiukkunen. Toivottavasti tääkin on vaan joku kausi, joka menee ohi.

Mä leikkasin vauvan kynnet aluksi silloin kun vauva nukkui, mutta ei siitä tullut mitään kun hän otti vain niitä 30 min torkkuja. En ikinä muistanut juuri silloin kynsienleikkuuta ja jos joskus muistin ja yritin ylivarovaisesti niin tyttö heräsi. Suosiolla rupesin leikkaamaan kynnet kun hän on hereillä. Silloin kun on muutenkin tyytyväisellä tuulella niin pidän sylissä ja onnistuu hyvin.

Meillä vauva nukkuu nykyään 9 tunnin yöunet, jonka aikana herää 4-6 kertaa. Muutamana päivänä yhdet päiväunet on olleet putkeen n. 1,5-2h. On ollut outoa kun vauva nukkuu niin kauan. :joyful:
Sellainen tunne, että tästä puuttuu jotakin ja mitä nyt tehdä. Oonkin käynyt pitkien päikkäreiden aikana monta kertaa katsomassa, että vieläkö se vauva oikeasti nukkuu ja hengittääkö se edes. :hilarious:

Me ostettiin eilen Muumin housuvaippoja tytölle. Juuri siksi kun on sitten helpompi laittaa se vaippa kääntyilevälle vauvalle. :joyful:

Nukkuuko teillä vauvat omassa sängyssään? Meillä poju nyt 4 yötä nukkunu kaks ekaa pätkää omassa pinniksessä ja sit oon ottanu viereen. Huitoo käsillään niin mahdottomasti ettei saa huitomiseltaan nukuttua. Unipätkät tällä hetkellä tosi lyhyitä. Vaan 1-2h. Toivon että ne siitä pitenee pikku hiljaa. Samoin toivon että jossain vaiheessa menee koko yö omassa pinniksessä.

Ellipsi ja poju 5kk 3vkoa

Takaisin