Monesti täälläkin tyttö nukkuu suurimman osan ajasta, jos käyn vaikka kaupungilla kaupassa - liekö syynä hyvä ajoitus vai väsyttävä seura.
Ja on mies kerran tehnyt niinkin, että on lähtenyt tytön kanssa vaunuilemaan, niin oon saanut "omaa aikaa" eli siis siivousaikaa.
Mutta musta on tärkeetä sekä isin että tytön kannalta, että saavat myös sitä kahdenkeskistä aikaa - ja mies kyllä osaa hoitaa tyttöä, ei vaan aina ihan yhtä herkästi reagoi tytön viesteihin tai kestää vähän pidempään tajuta viestien merkitys. Joskus myös on vähän turhan laiska viihdyttämään tyttöä ja välillä yksinkertaisesti mä olen parempi rauhoittelemaan lasta - välillä taas mies on siinä parempi.
Mä en edes varsinaisesti koe "jättäväni" lasta isänsä "hoidettavaksi", jos käyn pari tuntia poissa kotoota - ihan kuin en tunne huonoa omaatuntoa pitkästä suihkusta tai siitä, että välillä loikoilen itsekseni sängyllä lukemassa kirjaa ja tyttö leikkii isänsä kanssa. Tuskin mieskään tuntee huonoa omaatuntoa töissäkäynnistä tai baarireissuillaan yms. koska tyttö on äitinsä kanssa - isä kun on yhtä pätevä vanhempi kuin äitikin, jos syömähommat on kunnossa.
Täällä tyttö syö pullosta, jos ei ole muuta tarjolla - kovin montaa kertaa ei ole tarvinnut pullolla ruokailla, kun tosiaan päivisin syöntivälit saattaa olla neljäkin tuntia. Ja mä en pysty katsomaan, että tyttöä ruokitaan pullosta - itku alkaa samantien, vaikka ajatus tytöstä ja pulloruokailusta ei ahdista. Joku hormonaalinen juttu ihan selkeästi.