Arki vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vimpa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiva kirjoittaa pitkä juttu,joka kuitenkin hävis![emoji52]Mie katon kauhuleffoja,jos on aikaa.Joka leffan jälkeen vannon,etten enää ikinä katso...Kunnes taas tekee mieli ja katson. :D Oon jääny koukkuun!Tsernobyl Diaries on leffa,jota en suostuisi katsomaan toiseen kertaan.Se meni yli hilseen.

Mäkään en niitä murtomiehiä pelkää vaan kaikkea hullua yliluonnollista mitä mielikuvitus saa mun päässä aikaiseks! Kiitos vaan niiden kauhuleffojen mitä on tullu kateltua :D en enää uskalla kattoa mitään, ennen vauvaa oli helpompi pelätä kun ei yöllä tarttenu herätä ja pysytyi olee vaikka peiton alla halutessa ja ovi kiinni sekä valot päällä :D mutta nyt pitää olla rohkea :D haha

Joo täällähi välillä kyllä nuo ohjelmat pistää pelot pyörimään mielessä. Viikonloppuna olin pienten kanssa yksin kotona ja just ennen nukkumaan menoa katsoin poliisit kotihälytys-ohjelmaa... jooo-o, ei ois pitäny :nailbiting: jostahi syystä lapsenahi pelkäsin poliisi tv-ohjelmaa :sad001 pitäsi muistaa aina ennen nukkumaan menoo kahtoo jotahi ihan muuta, aivoja nollaavaa :grin kyllä kävi mielessä taas vaikka minkänäköstä van onneks uni tuli nopsaa :)

Mä näin kans painajaisia aina Poliisi-tv:n jälkeen! Ja silti se piti aina katsoa. Miksiköhän äiti on muuten edes antanut mun katsoa sitä, kun ei tollaiset ohjelmat ehkä kaikkein parhaita ole pienelle ihmisille..

Myös ala-asteikäisenä (ehkä kymmenen vanhana?) nähty "Tappajahai" on jättänyt traumoja: pelkään vieläkin haita enkä uskalla uida etelän merissä kuin aivan rannassa - Karibiallakin jätin sukellusreissut välistä niiden takia. Ja kaiken kruunasi se, kun en meinannut uskaltaa uida edes polvia syvemmässä vedessä ja mulle matkaseuralainen vakuutteli, että "haiverkot pitää ne hait poissa uimarannalta", mutta siellä reisiä myöten vedessä kahlatessa mun jalkojen välistä ui sellainen metrinen hai.. hyi h*lvetti, meinas suoraan sanottuna tulla kakka bikineihin siltä seisomalta. :grumpy::wideyed:

Pelkkiä hömppäsarjoja mulle siis iltaisin, kiitos. :joyful:

Torstaina pojalle saapui eka hammas ja eilen jo toinen!Ihmeen vähällä kiukulla viel kaiken lisäks selvitty. :) Lauantaina vaan iski yskä.Isoveli oli koko viime viikon kipeänä.Yöt nukkunu hyvin ja kuumetta ei oo.Harvakseltaan yskii ja hengitys rohisee,mutta on kuitenkin virkeä.Miettinyt vaan,että pitäiskö jossain vaihees käydä lääkärissä..?Kaks ekaa jo niin isoja,et nyt meinaa äiti olla vauvan kanssa hukassa.. : D

Torstaina pojalle saapui eka hammas ja eilen jo toinen!Ihmeen vähällä kiukulla viel kaiken lisäks selvitty. :) Lauantaina vaan iski yskä.Isoveli oli koko viime viikon kipeänä.Yöt nukkunu hyvin ja kuumetta ei oo.Harvakseltaan yskii ja hengitys rohisee,mutta on kuitenkin virkeä.Miettinyt vaan,että pitäiskö jossain vaihees käydä lääkärissä..?Kaks ekaa jo niin isoja,et nyt meinaa äiti olla vauvan kanssa hukassa.. : D

Minä käytin heti kun yskä tuli. No metapneumovirus sieltä sitten löytyi.. Ja tosiaan silloinkin "vaan" yskän takia käytin.

No joo, kyllä tuli katsottua vaikka minkänäköstä ohjelmaa omassa nuoruudessa. Nykyään ite kyllä aika tarkasti katson ikärajasuositukset, että mitä omat lapset katsoo. salkkareita myöten :hilarious: mutta esim. salkkareissa toki mielestäni niin paljo sellaisia tapahtumia etten tahdo lasten näkevänkään. liekkö omassa nuoruudessa nuita ikärajasuosituksia niin ollutkaan vai onko ne vaan ohitettu, ei muista :)

Mulla ei oo ikinä kauhuelokuvista tullut mitään pelkoja, mutta katsoin joskus ehkä 10-vuotiaana jotain toimintaelokuvaa missä oli aseita yms niin muistan kun pelkäsin ensimmäiseen omaan kotiin muuttaessa että joku tarkkailee mua jonkun kerrostalon katolta aseen kanssa ja pidin verhoja aina kiinni :grin:grin

No joo, kyllä tuli katsottua vaikka minkänäköstä ohjelmaa omassa nuoruudessa. Nykyään ite kyllä aika tarkasti katson ikärajasuositukset, että mitä omat lapset katsoo. salkkareita myöten :hilarious: mutta esim. salkkareissa toki mielestäni niin paljo sellaisia tapahtumia etten tahdo lasten näkevänkään. liekkö omassa nuoruudessa nuita ikärajasuosituksia niin ollutkaan vai onko ne vaan ohitettu, ei muista :)
Mäkin oon saanut lapsena katsoa vaikka mitä ohjelmia. Isäni kanssa katsoin silloin jotakin demonileffaa, josta jäi pelot moneksi vuodeksi. Riiviötkin katsoin ja pelkäsin niitä, aina suihkuun mennessä mun piti kurkistaa pesukoneeseen ja saunaan ettei niissä ollut riiviöitä tms. :grin Omat lapset ei todellakaan saa kauheita katsoa ennen kuin ovat valmiita siihen. 10-vuotias saa katsoa meidän kanssa K12-leffoja, mutta ei K16.

Siis kyllä nyt noiden vaippojen kanssa! Näköjään ainoat 100% pitävät meidän neidin käytössä on Muumi-vaipat. Ne loppui meillä toissapäivänä ja ollaan käytetty Lidlin vaippoja (jotka aiemmin on olleet meillä yhtä hyviä kuin Muumit) ja Pamperseja. Molempina öinä pissat tullu läpi sänkyyn! Ja päivisin kakka on nyt ollut sitten tyyliä selkäkakat ja/tai lahkeista yli. Tänään haen kyllä Muumivaippoja kaupasta!

Meillä noi Muumit ovat ainoat, jotka eivät aiheuta ihottumaa peppuun. Isotäti toi meille Pamperseja janpäivän läytön jälkeen peppu ihan punainen ja kipeä. Vaihdettiin nopsaan takaisin...

Pelkkiä muumeja meilläkin käytössä, hätätapaksessa ostetaan Liberoja - molemmat toimii meillä yhtä hyvin, Muumeja suosin kotimaisuuden takia.

Mähän tein Liberoista reklamaation, kun eka paketti, joka ostettiin oli jotenkin viallinen ja päästi sitä sisällä olevaa höttöä iholle, niin saatiin tilalle kokonaan uusi paketti ja niissä ei ollut kyllä mitään vikaa. Eli voin siis hyvillä mielin ostaa silloin tällöin Liberoita ja mahdollisesti siirtyä niihin, kun aletaan käyttämään housuvaippoja.. en ole edes perehtynyt, onko Muumilla sellaisia.

Minä oon tykänny Liberoista eniten, nyt 4-koko Comfortia menossa. Muumitkin ihan hyviä olleet.

Me on menty lasten kanssa teippivaippakausi aina Liberoilla ja sitten kun on otettu housuvaipat käyttöön ollaan siirrytty Muumeihin. Muumit on kyllä teippivaippoinakin ihan hyviä mutta mun mielestä Liberot vaan istuu meidän hoikille paremmin kuitenkin.

Meillä on myös muumit käytössä. Esikoisella oli sekä teippi- että housuvaipat muumia, muitakin kokeiltiin muttei mikään istunut niin hyvin. Tälle pienemmälle ei olla edes ostettu muita.

Meillä on liberot käytössä, oon ollu tyytyväinen niihin. Yhessä vaiheessa oli muumit mut noi liberot tuli halvemmaks vaik maksoi pari euroa enemmän ku muumit mut paketissa oli enemmän vaippoja.

Jännä miten eri mallisille vauvoille saattaa sama vaippamerkki olla paras :) Meillä lapset on ollu aina tukevaa tekoa ja molemmat käyttää Liberoa joka istuu parhaiten, tytöllä teippivaippa comfort 4 ja pojalla housuvaippa 6. Lahjaks saatua muumia kokeiltiin tytöllä sillon ihan pienenä mut sai siitä ihottumaa vaippa alueelle ni ne jäi käyttämättä, ja on kovin matalaa mallia ja kovaa materiaalia miusta.

Meillä kans muumit käytössä. On ollu alusta asti just kotimaisuuden takia. Ja ku ne ei ollu sillä jollain listalla, missä oli lueteltu jotain kemikaaleja eri vaipoissa.

Meillä ei muumit toimi ikävä kyllä. Taitaa olla sen mallinen poika, että falskaa aina. Liian hoikat reidet kai. Liberot on hyvänmallisia.
Mies onnistuu jotenkin kyllä laittamaan kaikki vaipat siten, että aamulla vaatteet ja peti märkänä. Itse hän on sitä mieltä, että laittaa tasan tarkkaan samalla tavalla kuin minä. :meh:

Liberotkin osaa olla hoikallekin suuria, meillä on Libero touch koko 3 menossa reissuvaippana, muuten kestoillaan. Jonkun muun merkin koko 2 pyörii päällä.

Meillä noi Muumit nyt käytössä ja ihottumat poissa!Terveystalon keikka heitetty ja tuloksena ison laskun lisäksi korvatulehdus. :( Viikon verran yskää ollu ilman kuumetta.Söi ja nukkui hyvin ja oli iloinen hymypoika.Viime yö kiukkua ja itkua ja samaa rataa päivä.Ja kun itku rauhottui vasta särkylääkkeellä niin lähdettiin näytille.Ens viikolla lääkäri soittaa vielä viljelytulokset,et onko kaiken huipuksi viel angiina. :( Tosi reipas poika oli ja ihmetteli lääkärin ja labran touhuja. :) Alkuviikosta muu perhe minä mukaanlukien mahataudissa niin toivottavasti sairastelukiintiö ois nyt täynnä!!

Takaisin