Arki vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vimpa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidänkin pojalla posket on punaiset ja karheat mutta johtunee vaan yhdistelmästä kuola-maito (ja milloin mikäkin neste) poskilla ja ulkoilmasta.

Meidän vauvalle on tullut kiinteiden aloittamisen myötä pari kuivaa laikkua jalkaan ja selkään. En nyt sitten tiedä johtuuko kiinteistä, vai siitä, että samaan aikaan meidän kylpyveteen laitettava öljy oli loppunut, vai onko vauvalla atooppinen iho niin kuin siskollaankin.

Meillä myös rusoposket, pikkuisen karheat ajoittain. Muutoin vartalon iho oikein hyvä, joten luulenpa ulkoilusta yms johtuvaa. En ole halunnut lähteä liikoja rasvailemaan pientä karheutta, ettei totu turhaan.

Meillä posket myös vähän helakat. Luulen, että tulleet ulkoilusta. En käytä rasvoja minkäänlaisia. Varmaan lähtee pois ittekseen jossain vaiheessa, toivottavasti.

Mä olen ollut nyt joitakin päiviä aivan yliväsynyt. Tänäänkin koko päivän. Meille tuli illalla vieraita ja mä en meinannut pystyä keskustelemaan normaalisti ja kahvinkeitosta selvisin just ja just. Kun menin makkariin imettäen nukuttamaan vauvaa niin nukahdin itsekin. :hilarious: Onneksi mies ja lapset olivat vieraiden kanssa kun emäntä otti pienet torkut vauvan kanssa. Ei nyt sentään näin ole ikinä ennen käynyt! :hilarious:

Meillä on tosi pahoja iho-ongelmia. Ei niinkään poskissa, vaan korvien takana, päälaella, kaulalla, niskassa ja vatsassa. Vatsa oli viimeksi eilen aivan rutikuiva ja punainen. Myös muualla kehossa kuivia laikkuja. Lapsi myös raapii itsensä verille, jos ei ole sukkia käsissä. Voiteina on tällä hetkellä novalania, bepanthenia sekä kortisonivoidetta. Päälaelle ja kylpyveteen laitetaan öljyä. En tiedä mikä oikein auttaisi :( tyttöön iski korvatulehdus ja antibiootti vai pahensi oireita, joten sekin piti lopettaa.

Meillä on tosi pahoja iho-ongelmia. Ei niinkään poskissa, vaan korvien takana, päälaella, kaulalla, niskassa ja vatsassa. Vatsa oli viimeksi eilen aivan rutikuiva ja punainen. Myös muualla kehossa kuivia laikkuja. Lapsi myös raapii itsensä verille, jos ei ole sukkia käsissä. Voiteina on tällä hetkellä novalania, bepanthenia sekä kortisonivoidetta. Päälaelle ja kylpyveteen laitetaan öljyä. En tiedä mikä oikein auttaisi :( tyttöön iski korvatulehdus ja antibiootti vai pahensi oireita, joten sekin piti lopettaa.

Meillä myös poju raapii itseään. Varsinkin öisin ja imettäessä. Korvia raapii ja korvien takana onkin ihottumaa. Samoin kaulalla hieman. Posket kuitenkin ne "pahimmat". Meillä oli Hydrokortison, Sibicort ja viimeisenä Protopic. Noilla hoidettiin silmäkulmaa mistä kaikki alkoi ( protopicilla parantui silmäkulma). Nyt poskiin Bebanthen ja Miniderm.

Mä olen ollut nyt joitakin päiviä aivan yliväsynyt. Tänäänkin koko päivän. Meille tuli illalla vieraita ja mä en meinannut pystyä keskustelemaan normaalisti ja kahvinkeitosta selvisin just ja just. Kun menin makkariin imettäen nukuttamaan vauvaa niin nukahdin itsekin. :hilarious: Onneksi mies ja lapset olivat vieraiden kanssa kun emäntä otti pienet torkut vauvan kanssa. Ei nyt sentään näin ole ikinä ennen käynyt! :hilarious:

Ootko siitepölyallergikko? S.pölyä on jo ilmassa ja mulla yleensä se alussa väsyttää. Oulussa asti ei näköjään vielä oo niin paljon. Mutta katupölyä on ihan mahdottomasti :bored:

Ootko siitepölyallergikko? S.pölyä on jo ilmassa ja mulla yleensä se alussa väsyttää. Oulussa asti ei näköjään vielä oo niin paljon. Mutta katupölyä on ihan mahdottomasti :bored:
En oo, en tiedä mikä on väsyttänyt niin paljon.

Mie oon kahtena keväänä ihmetelly väsymystä ja luullu siitepölyn aiheuttamaks, molemmilla kerroilla raskaus syynä :wink:grin Ja vielä suunnitellusti mut en silti oo tajunnu :hilarious:
Oi apua jos tässä raskaana olisin taas. :woot: Siinä olisi sulateltavaa kerrakseen! En usko kuitenkaan, mutta jos pahoinvointia alkaa tulla niin sitten olisi testin paikka. :hilarious:

Oonkin tässä viime päivinä muistellut aikaa tasan vuosi sitten. Taisin koko huhtikuun maata kotona sohvalla kyljellään kun muuten oli huono olo. Hyi. Tänne foorumille olisin halunnut tulla jutskaamaan jo silloin, mutta en pystynyt kun jos luin jonkun toisen ruuista, jotka etoo niin muakin alkoi ne etomaan. :hilarious: Muutenkin ällötti niin moni ruoka. Liityin tänne vasta sitten kun pahoinvointi helpotti. :D

Kääntyileekö muilla vauvat unissaan? Meillä on pari kertaa kääntynyt yöllä mahalteen, oon herännyt siihen ja kääntänyt takaisin selälleen. No tänään kun tyttö oli päikkäreillä meidän sängyssä ja kävin häntä katsomassa niin siellä hän nukkui tyytyväisenä mahalteen :eek: en kyllä taida uskaltaa vielä antaa nukkua niin..

Meillä poika kyllä pyörii ja kääntyilee unissaan vaikka kuinka paljon eli nukkuu siis myös mahallaan. En ole kääntänyt takaisin selälleen koska saisin olla tekemässä sitä öisin vähän väliä ja mieluummin nukun :grin En enää tässä vaiheessa ole huolissani asiasta koska liikkuu tosiaan niin paljon jo ja en ole vielä löytänyt poikaa nukkumasta naama kiinni patjassa.

Täällä kans tyttö kääntyilee unissaan ja jos haluaisin estää mahallaan nukkumisen niin saisin valvoa koko yön tytön sängyn vieressä kääntelemässä. Haluan kuitenkin itse nukkua joten en voi asialle mitään :D vauvalla ei kuitenkaan ole naama kiinni patjassa ja pinnasängyssä on tosi napakka patja, joten en usko että on kovin suurta riskiä että jotain ikävää sattuisi.

Meillä myös kääntyy öisin masulleen ja nukkuu tyytyväisenä. Harvoin enää selällään nukkuu, on siis joko kyljellään tai mahallaan. :-)

Mä käännän vaan silloin takaisin selälleen, jos alkaa unissaan jotain "matoilemaan" mahallaan eli tuusailee jotain omiaan. Tyttö myös mönkii tyynyjen alle ja saatan herätä siihen, että lussuttaa tyynyn kulmaa - nukun siis ite vähän alempana vain yhdellä tyynyllä, kun meillä on niin isot untuvatyynyt (ja parit muutkin tyynyt) sängyssä, ettei tyttö ylttäis mitenkään tissille jos sen tyynykasan päällä nukkuisin.

Mutta monesti tyttö on poikittain keskellä sänkyä ja joskus ollaan herätty siihen, että tytön varpaat on tyynyllä ja pää peiton alla..

Meillä vauva on aina nukkunut kyljellään, nykyään joskus myös selällään. Mahalleen ei ole vielä kertaakaan unien aikana kääntynyt. Kerran mies nukutti vauvan, vauva oli halunnut kääntyä mahalleen ja oli nukahtanut sitten siihen asentoon saman tien. Oli ottanut ne pikku päikkärit isänsä vieressä sitten mahallaan. Vähän olin kyllä sen jälkeen, että hui. :joyful:

Päivästä selvitty!Kuume huitelee 38-39,5 välillä ja kurkku niin kipeä,et juominenkin tuskaa.Ja tottakai juuri tänään mies lähti kahden viikon työreissulle.Illan pelasti isoveli,joka jaksoi pikkuveljeä viihdyttää.Pienikin kiukkuinen,kun huomasi,ettei äidistä ole seuraa.

Sympatiaa, Nuunuäippä ... pikaista paranemista.
Meillä on "vain" pieni flunssa, toivotaan ettei pahene vaan paranee.

Takaisin