Arki vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vimpa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Missä teillä vauva nukkuu yöt? Meillä mennyt hyvin tähän saakka kun vauva kääritty kapaloon ja rauhoittunut aina siihen ja nukkunut sängyssään. Nyt kuitenkin täytyy jo kapalosta luopua ja sen seurauksena vauva ei enää sitten sänkyynsä nukahtanutkaan syöttämisen jälkeen. Oon syöttäny vauvan aina istuen olkkarissa ja sitten hän on nukahtanut kun on kääritty kapaloon. Mies tekee vuorotyötä joten yritän antaa miehelle mahdollisuuden hyviin uniin. Viime yön vauva sitten nukkui rinnalla kun ei muuten rauhoittunut ollenkaan. Tein meille pesän sohvalle ja siinä sitten nukuttiin... Päivisin vauva ei pitkiä (2-3h) unia enää nukukaan paitsi vaunuissa tai sylissä. Muuten päivisin ottaa maks tunnin unia esim sitterissä.

Ellipsi ja poju 7vkoa 3pv

Tuli mieleen , että mulla on useampi äp. pakkauksen niitä makuupusseja ni oon laittanu päikkäreille ihan omaan sänkyyn sellaisessa makuupussissa.. olisko siitä apua teille ? Ei pääse kädet vispaamaan ym..

Mä oon kaikkien kolmen kohdalla aloittanut d-vitamiinit yhdellä tipalla, seuraavana päivänä 2 tippaa, sitä seuraavana 3 jne. Ei ole tipat ikinä aiheuttaneet mahavaivoja meillä...

Jee meillä on jonkunlainen rytmi! Vauva nukahtaa aina klo 24-01. Herää syömään n. klo 04.45 ja klo 7-8 maissa. Siinä aamusta sitten päivän eka kakkavaipan vaihto ja vauva yleensä tykkää nukkua paljon aamupäivisin klo 11 asti. Siitä lähtien valvoo paljon, jotkut max tunnin unet saattaa ottaa ja paljon lyhyempiä torkkuja. Iltaisin on aika kiukkuinen. Ei kuitenkaan itke, mutta rinnalla täytyy saada olla illat. Klo 22 jälkeen alkaan nukuttamaan yöunille, mutta nukahtaa tosiaan aina vasta klo 24-01, vaikka on ihan väsyksissä jo aikaisemminkin. Mutta kun päivän viimeinen kakka tulee vasta klo 23-24 niin eihän sitä ennen voi yöunille alkaa. :D

Belle ja tyttö 4vk1pv

Mie oon molemmilla lapsilla alottanu d-vitamiinitipat sillee et parina-kolmena päivänä yks tippa, sit kaks tippaa sama 2-3 päivää jne. En uskaltais joka päivä lisätä tippojen määrää ettei tuu mahavaivoja mut tuo muutama päivä on riittäny meillä lisäysväliks. Tosin esikoisella oli koliikki ja sitä huutoa oli muutenkii monta tuntia päivässä, en tiiä oliko joskus d-vitamiinin aiheuttamaa. Tällä kertaa käytössä gefilus d ja melkein joka päivä muistanu antaa, tänää päästiin viiteen tippaan ja tyttö nyt 4vk. Miten se voikin olla niin vaikee muistaa antaa ne tipat :meh:

Meille neuvolassa sanottii noista d vitamiineista et ri sais jäädä ns jumimaan pitkäks aikaa (just esim viikkoa) samaan tippamäärän vaan reippaasti aina lisätä (päivt 1 ja 2 1 tippa, päivät 3 ja 4 2 tippaa jne). tiiäppä sitte mikä on "oikee" tapa

Taitaa olla aika paljo eri suosituksia tai ohjeita. On tosi vaikeeta miettii mikä ois sopiva tahti niille tipoille. Eilen alotettii yhellä tipalla, eipä tajuttu tarpeeks ajois antaa ni se ilta oli sit aika huutamista, en sit tiiä johtuko siit tipasta et sai vatsanväänteitä vai mikä oli mut ei oo koskaa aiemmi huutanu noi :( Mahdollisten vatsakipujen lisäks vauva oli yliväsyny ku oli valvonu monta tuntii ja kaiken lisäks sille tuli sit kauhee nälkäki mut lopulta nukahti tissille ja ei sen jälkee enää huutanu. Tänää pidettii välipäivä niil tipoilla ja annetaa huomen taas et jos huomen on kauhee huuto ni tietää sit mist johtuu. Mut varmaa testataa sit sitä et esim 3 pv 1 tippa, 3 pv 2 tippaa jne
Tottuuks vauvat lopulta niihi tippoihi kui nopeesti? Taitaa olla kyl aika yksilöllistä ku jotku ei vissii saa mitää oireita

Me aloitettiin tänään d-vitskut.. ja on kyllä vaavi ollut aika kärttyisä ja itkuinen.. ja en tiedä johtuuko yhdestä tipasta mutta oksensi kesken päikkäreiden, ja on pulauttanut tänään useita kertoja. Aiemmin pulauttanut vain ihan muutaman kerran tän reilu kahden viikon aikana.
Meinattiin että pidetään välipäivä huomenna ja ostetaan vesipohjaisia tippoja.. ei viitsisi toista kiusata... :'(

Vauvoilla vain sattumalta vatsavaivat lisääntyvät juuri siinä iässä kun tippoja aletaan antaa. Tuskin johtuu tipoista. Meillä on ihan samanlaista vääntämistä joka päivä, vaikka usein vitamiinit unohtuvat.

Mä tulin aloittaneeksi Rela drops -tipat oman ab-kuurin vuoksi jo 4 päivän iässä. Pulauttelut ja paukuttelut on lisääntyneet viimeisen viikon aikana. Meillä ei siis myöskään yhtymäkohtaa tippojen aloitukseen. Tyttö nyt 3,5 viikkoa.

Miten oli ihana ja hellyyttävä hetki kun mies jokelteli tytölle ja sai kunnon ekat naurut hänkin. Mie oon jo jonkun aikaa useita hymyjä päivässä saanut kun tytön kaa oikeestaan koko ajan oon, mut vihdoin mieskin ne sai.
Mies kun on tollanen perus jurottaja, ni kukaan sille iteksiään nyt hymyile :grin
Nyt sit tyttö aivasti ja mies toisti "tsiuu tsiuu" ni sekös se nauratti ja vielä pitkän aikaa kun sitä toisteli :p:Heartpink hauska mies tuo iskä.

Mileim ja tyty 6vk 4pv

Josko nyt olisi aikaa kirjoitella tänne jotain... Poika nyt 3v5pvää vanha, kasvaa kuin mikäkin. Tänään imetys-klinikka, jossa katotaan miten korvikkeista aletaan irrottautumaan. Toivon, toivon niin saamaristi, että tänään olisi syntymäpaino saavutettu. Iskä menee klinikan aikana ostamaan lisää vaatteita Henkkamaukasta. Sillä on yllättävän hyvä maku <3

Meillä on mennyt ihan hyvin tämä aika. Väsy on ollut, mutta ei mitään sellaista mitä teillä monilapsisilla on. Ja nyt kun olen lukenut muiden öistä esmes niin meidän poika taitaakin olla aika helppo tapaus... Jotkut yöt helpompia kuin toiset, mutta yleensä herää kolmen neljän tunnin välein.

Mun sylissä poika ei oikein nuku ilman tissiä suussa, iskän ja muiden sylissä kylläkin. On alkanut seurustelemaan paljon enemmän, enää ei tarvitse itkeä kaikkea hereilläoloaikaa. Tämä on tosi ihanaa :)

Kaisukkene ja Tiuhti

Kaisu, kiva kuulla susta!
Mä oon vähän yllättynyt, että nytkö tälle jo tarvii virikkeitä keksiä.. Meillä on FisherPricen lelukaari odottamassa, tosin kun käytettynä saatu niin miltähän se koottuna näyttää ja missä ne lelut siitä on ;)?! Miehen apua tässä kaivataan kun taitaa avaimet onneen olla sen takana. Eilen me pidettiin "hierontahetki", pieni selvästi nauttii hoitopöytähetkistä ja kaikenlaisesta koskettamisesta. Kyllä hymyn näkeminen on palkitsevaa, meillä se lähti toden teolla vauhtiin 2w6d iässä, äitille, isille ja neuvolassa :)

^Yllä mainittuun lisäisin, että kyllä - meillä on lelukaari, mutta ei yhtäkään siihen liittyvää riippuvaa lelua tai niitä ripustusrenkaita :D On mahtavaa, kun on viimeinen mohikaani, tavaraa saa käytettynä ja lelutarvikkeet on tässä kohtaa kierrätysketjua ilman niitä virikkeitä!

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Kaveri toi meille sellaisen leikkimaton ja, aika yllättäen, poika oli aika kauan tyytyväinen siinä kölliessään! Olin aika yllättynyt, koska netin mukaan alle kaksikuukautiset eivät ole olleet kauhean innoissaan noista.

Jouluksi nyt mennäänkin siskolle, viime sunnuntain sukulaisvierailu kun oli niin suksee! Aatell jos vaikka pääsisi joulusaunassakin käymään, halukkaita vauvanhoitajia on paikalla pilvinpimein. Ja luksusta olisi syödä ilman vauvaa sylissä, en ole siinä vielä ihan pro :D

Meillähän on ollut leikkimatto roikkuvine leluineen käytössä siitä päivästä lähtien kun tultiin synnäriltä kotiin, kiitos reippaiden isoveljien :hilarious: Muiden lelujen kanssa olen toppuutellut isoveljiä, että jospas ei vielä otettaisi kaikkia leluja esille... Eipä sillä, nykyään vauva kyllä viihtyy leikkimatolla hyvin ja heiluttelee käsillään leluja :) Ikää lapsella lauantaina 6 viikkoa.

Viime yö menikin ihan liian hyvin, kun nukutti 5h putkeen. Nyt kivistää mahaa ja lohdun tähän tuo tissi. Odotellaan vaan neidin väsymyshermoromahdusta, kun lohdusta suihkuaa kohta maitoa.....
Kello onkin 01.22. Mitähän töllöstä tulee..?

Täällä tyttö on itkenyt koko illan lohdutonta kipuitkua. Äidillekin tuli tippa linssiin, kun tuli niin paha mieli toisen takia. :arghh: Massu vissiin kipeä, kun piereskelee koko ajan eikä kakkaa ole tullut pariin päivään..

Oon koittanut hieroa mahaa ja vaikka mitä, mutta toinen vaan itkee - välillä nukkuu ihan rauhassa vartin ennen kuin aloittaa taas itkeskelyn. Isi on jo viemässä pientä sairaalaan, mutta mä olen sitä mieltä, että katsellaan nyt vielä.. harmittaa kyllä toisen hätä. :sad001

Voih, ei voi tykätä :( meillä vaan vähän kitisee, yrittää nukkua ja herää kohta taas ähinän ja puhinan kanssa ja paristi karjaisee.. :/

Meillä oltiin eilen 19 kertaa tissillä ja välissä 4,5 tunnin tauko kun oltiin joulu ostoksilla. Ilta aikamoista kitinää syömisen välissä , annettiin ekaa kertaa tuttia ja että tuntu jotenkin pahalta , vaikka lapsi tykkäsi! Tuli jotenkin syyllinen olo kun ei jaksanut tissitellä ihan joka hetkeä.

Mie aattelin tuos viime yön ku heräsin syöttämää tyttöö et kyl tää aika väsyttävää on vaik saiski nukuttuu hyvin syöttöjen välissä ja välil on pitkiäkin taukoja. Mut ku heräät aina kesken unien ni joteki välil on vaa nii puhki ettei heti jaksas nousta ku tyttö alkaa inisee ruokaa. Sit ne ähinät ja puhinat siihe ni ei ite pääse kunnolla uneen ku kuuntelee tytön touhuiluja. Viime yönä ähisti kovasti pieruja, onneks ei sentää huutanu mut tais olla vähä tiukassa ku nii kovast ähis. No mut ajatellaa positiivisesti et kyl tää viel helpottuu täst, joskus :D

Takaisin