Ar-ultra

No mä meen ikäänkuin ar ultraan sairaalalle, koska mun hoito alkaa heti ä-polilla. Kävin jo 2vko sit mut eihä siel mitää näkyny (5+0 tai 5+1 oli silloin)
eli jännään keskiviikkoa kyllä kovasti...

No mä meen ikäänkuin ar ultraan sairaalalle, koska mun hoito alkaa heti ä-polilla. Kävin jo 2vko sit mut eihä siel mitää näkyny (5+0 tai 5+1 oli silloin)
eli jännään keskiviikkoa kyllä kovasti...
Saanko kysyä mikä hoito sulla alkaa? Mä alan jossain vaiheessa piikittää klexanea, siks kiinnostaa. . ☺

Mullakin luultavasti on ar-ultra äippäpolilla jossain vaiheessa, kunhan saan sinne ajan :)
Eilen oli jo eka neuvola ja sieltä laittoivat nyt lähetteen taysiin. Saa nähdä tuleeko jo ensviikolla kirje ja aika postissa :)

Saanko kysyä mikä hoito sulla alkaa? Mä alan jossain vaiheessa piikittää klexanea, siks kiinnostaa. . ☺

Mut on marevanisoitu tammikuussa,ja klexaneen pitääis vaihtaa asap. Erittäin korkean riskin tukostaipumus+ virhegeeni+ ikä+ diab. :)

Mullakin luultavasti on ar-ultra äippäpolilla jossain vaiheessa, kunhan saan sinne ajan :)
Eilen oli jo eka neuvola ja sieltä laittoivat nyt lähetteen taysiin. Saa nähdä tuleeko jo ensviikolla kirje ja aika postissa :)

TAYS on miunkin sairaala. Menin sinne kiirelähettel, 2pv kesti saada aika :) ei kiirempää.

Mut on marevanisoitu tammikuussa,ja klexaneen pitääis vaihtaa asap. Erittäin korkean riskin tukostaipumus+ virhegeeni+ ikä+ diab. :)
Mulla on apc-resistenssi, siks klexane. Oli puhe että ekalla neuvolakäynnillä ohjelmoidaan aloitus. Hermostuttaa, en ole aiemmin joutunu pistämään sitä ku edellisissä raskauksissa ei tiedetty tästä mutaatiosta. Ootko sä joutunu aiemmin pistämään raskauksissa sitä?

mulla on apc resistenssi sekä Leiden 5 mutaatio.

Joo viime raskaudessa piikitin klexanee kun se vahingossa löydettii minulta. sitä ennen pitkä yritys ja täytyy sanoo että hitonmoinen säkä ettei o mitää tapahtunut... 1 kohtukuolema vain. Ja nyt tosiaan sain itse keuhkoembolian molemmin puolin niin ikuinen marevan napsahti päälle

mulla on apc resistenssi sekä Leiden 5 mutaatio.

Joo viime raskaudessa piikitin klexanee kun se vahingossa löydettii minulta. sitä ennen pitkä yritys ja täytyy sanoo että hitonmoinen säkä ettei o mitää tapahtunut... 1 kohtukuolema vain. Ja nyt tosiaan sain itse keuhkoembolian molemmin puolin niin ikuinen marevan napsahti päälle
Auts, onneks kuiten kävi siinä keuhkoemboliassa hyvin ☺mulla kaks aiempaa lasta ja niiden kohdalla ei tiedetty mitään ja kaikki meni sen puoleen hyvin.tuuriaki ehkä, ja olinbtietty nuorempi.ehkäisyä ku mietittiin kakkosen jälkeen nii otettiin varalta se koe, ku suvusa esiintyy. Ja tadaa, löyty multaki mut jotku lääkärit on mullekin puhunu leidenistä, mut se siis on heterotsykootti. Eli pitäs olla 5-x riski laskimotukoksiin. Mut tosi vähän kyllä infottu tästä, aika pitkälle omatoimista opiskelua aiheesta milloin viimeks aloitit ne?

Saa90
Eli siis puhutaan perinnöllisistä laskimotukostaipumuksista .

Aloitin rv 10 koska en halunnu ottaa riskiä. **tutti kun synn. Läkäritkin vähän niinku vähäteli viimeks sen vaikutusta raskauteen.sanoivat et protokollan mukaan rv 32 alkaa. Justihin joo. En tod ottanu riskii kaikilla mun taustatiedoilla!

Aloitin rv 10 koska en halunnu ottaa riskiä. **tutti kun synn. Läkäritkin vähän niinku vähäteli viimeks sen vaikutusta raskauteen.sanoivat et protokollan mukaan rv 32 alkaa. Justihin joo. En tod ottanu riskii kaikilla mun taustatiedoilla!
Oho. No täällä on kyllä toisin päin. Kävin yksityisellä kyselemässä ab vuosi sitte että mitä tämä nyt meinaa jos haluaa raskautua. . Meinasi että että alkuraskaudesta pitää aloittaa. Vaikka ei aiempia tuloksia. Ja piti tärkeänä klexane aloitusta. Mulla siis eka neuvola elokuu n 22.päivä, ja eiköhän se klexane silloin aloiteta vai vaatiko se sitte äippäpolilla käyntiä. Mut kuitenki viikkoja silloin n. 10.
Itsekin kuullu että jossai paikoissa aloitetaan vasta myöhemmin, esim serkku aloitti ne 25. viikolla. Siitä on kyllä aikaa ab 6 v. Onko sulle nyt puhuttu millä annoksella ja koska vaihdetaan klexaneen?
Kiva löytää kohtalontoveri ☺

Mä menen siis polille ke ja mikäli sieltä tyyppi löytyy nii puretaan marevan ja vaihto klexane en heti. Annos 1 piikki mut se montako ml niin menee oman painon mukaan. Oikeesti toi hoitokäytäntöjen erilaisuus korpee.minäkin luotan et yliopistollinen sairaala silti ottivat 2vko sit riskin ettei viel klexane vaan vedän raskausaikana kielletty marevanii etten ihe saa tulppii.

Ajna esitäytettyihin ruiskuihin saa erityiskorvattavuuden. Sun pitää lääkärille sanoo, että tekee kelalle todistuksen niin saat korvausnumeron. Se korvausnumero on saatavissa tietyille taudeille ja sun pitää varmaan kysyä kelalta onko sulla mahollisuutta saada sitä. Sillon ei paljoo jää klexanelle hintaa.. Me saatiin esikoiselle erityisäidinmaidon korvikkeeseen korvausnumero kun hänellä todettiin lehmänmaitoallergia.
Mun mies on farmaseutti, niin häneltä ihan kysyin tuota korvausasiaa. :) Suosittelen siis ottaa yhteyttä kelaan jos saat klexanet.

Tänään iltapäivällä uusintaultra, ja jännittää niin paljon että oksettaa...... :( Tuntuu että olisin jo saanut huonot uutiset.

Tänään iltapäivällä uusintaultra, ja jännittää niin paljon että oksettaa...... :( Tuntuu että olisin jo saanut huonot uutiset.
Tsemppiä tsemppiä ja koeta rauhoittaa itsesi ....
Mulla samat tutinat ylihuomenna iltapäivällä vasta aika.
Just sain miljoonien verikokeiden tuloksia ja ne oli ainakin hyvät tosin eivät liity raskauteen.

Tuota en tiennytkään että siitä saa korvauksia, kiitti vinkistä ☺ joo mie uskon että mulla mennään perus 40mg, mut tiedän myös ihmisiä jotka ovat joutuneet pistämään sen jaks kertaa vrk:ssa. Ei se muuten mutta pistokohdat voi käydä vähiin ois kyllä hyvä ku vaihtaisivat sen jo marevanista.
Kerro miten käynti sitte meni ☺ mulla vasta 5.8 varhaisultra..
Miten muiden varhaisultrat on menneet?

Määkin niin haluisin ar-ultraan mutta kun se maksaa niin paljon. Oliskin joku halvempi paikka. Tietääköhän kukaan tampereen alueelta semmosta?

Takaisin