Ar-ultra

Joo todellakin, siinä meidän ultrakuvassakin näkee kyllä, ettei ole välttämättä ihan päästä päähän otettu mitta! Ja se lääkäri mittas vaan kerran yhestä kohtaa, kun normaalisti ne mittaa ainakin kolmesti ja laskee siitä keskiarvon. Oli kesäsijainen, tykkään juuri tämän takia siitä omasta lääkäristä kun se on ainakin osoittanut olevansa empaattinen ja pätevä, vaikken nyt ihan epäpäteväksi tätä sijaista väitäkkään, mutta ei välttämättä ole yhtä huolellinen..

Voi KIITOS!!!!!!!! Helpotti ihan älyttömästi tätä stressaajaa nuo teidän kommentit! Kiitos! Täytyy yrittää olla liikoja murehtimatta ja odotella kärsivällisesti (????!!) seuraavaa ultraa...

Jahas.. kai tääkin lasketaan sitten ar-ultraks. Odotan pääsyä gynelle taysissa kun kramppaa niin prkleesti. Verikokeen tulokset vahvistaa että raskaana ollaan niin täällä halutaan tarkastaa että kasvaa oikeessa paikassa kun kivut on niin paikallisia.

Jahas.. kai tääkin lasketaan sitten ar-ultraks. Odotan pääsyä gynelle taysissa kun kramppaa niin prkleesti. Verikokeen tulokset vahvistaa että raskaana ollaan niin täällä halutaan tarkastaa että kasvaa oikeessa paikassa kun kivut on niin paikallisia.
Missäpäin oot minäkin oon tayssin ä-polilla

Tsemppiä mavajo!

Noista mittailuista ja pituuksista, näillä viikoilla pienikin heitto mittauksessa vaikuttaa heti päiviin, koska alkiotkin on niin pieniä vielä:)

Tsemppiä mavajolle! :) Tulehan kertoo sit mitä siellä näkyy.

Ajnalle onnea pikkusesta :)

Joo noi mittaukset tosiaan voi heittää näin alussa. Yleensä tarkimman mitan saa nt ultrassa. Mulla myös heittäneet molemmat ultrat. Toisessa ultrassa pikkunen oli jo kolme päivää isompi ku edellisessä ultrassa. Olis siis pitäny olla 7+0 niin oliki jo 7+3. Ja tosiaan kolmeki kertaa mittas ja kaikista sai eri mitat. Itse en olisi huolissaan jos syke kuitenki näkyy. :)

Joo mää kerron sitten. Mua on raahattu ja laitettu odottaan kolmessa eri paikassa. 7 tuntia täällä ollu jo. Mitään ei oo tehty vielä. Että näin. Mää sen sanon nyt että alan pikkuhiljaa oleen jo todella kyrpiintyny.

Joo mää kerron sitten. Mua on raahattu ja laitettu odottaan kolmessa eri paikassa. 7 tuntia täällä ollu jo. Mitään ei oo tehty vielä. Että näin. Mää sen sanon nyt että alan pikkuhiljaa oleen jo todella kyrpiintyny.

Ootko vieläkin acutassa vai pääsitkö jo polille?

Mä kävin viimeviikolla ar-ultrassa Helsingissä paikassa nimeltä perhe arte. Siellä kätilö ultrasi, joten ei tarvinnut maksaa hurjia erikoislääkäreiden taksoja.

Viikkoja piti olla tasan 7+0, mutta sellaista ei näkynyt. Kätilö jo kerkesi sanoa että ei löydy edes sykettä, kunnes hän löysi pienen joka vastasi viikkoja 6+0 käpertyneenä ihan kohdun takaosaan. Sykekin löytyi. Hankalaksi löytämisen vielä teki taaksepäin kallistunut kohtu, esikoisen synnytyksen jäljiltä. Ihmeteltiin viikkoa pienempää, koska olin tehnyt positiivisen raskaustestin jo 5pv ennen kuukautisten oletettua alkua. Kätilö sitten löysikin kohdusta toisen pienen alun, joka oletettavasti oli saanut alkunsa tätä toista alkiota hieman aiemmin mutta sitten kehitys loppunut.

Niin ja hinnaksi tuli vain 84e (vai86e), toisin kuin esikoisesta kustannettiin lähemmäs 200e.

Mä kävin viimeviikolla ar-ultrassa Helsingissä paikassa nimeltä perhe arte. Siellä kätilö ultrasi, joten ei tarvinnut maksaa hurjia erikoislääkäreiden taksoja.

Viikkoja piti olla tasan 7+0, mutta sellaista ei näkynyt. Kätilö jo kerkesi sanoa että ei löydy edes sykettä, kunnes hän löysi pienen joka vastasi viikkoja 6+0 käpertyneenä ihan kohdun takaosaan. Sykekin löytyi. Hankalaksi löytämisen vielä teki taaksepäin kallistunut kohtu, esikoisen synnytyksen jäljiltä. Ihmeteltiin viikkoa pienempää, koska olin tehnyt positiivisen raskaustestin jo 5pv ennen kuukautisten oletettua alkua. Kätilö sitten löysikin kohdusta toisen pienen alun, joka oletettavasti oli saanut alkunsa tätä toista alkiota hieman aiemmin mutta sitten kehitys loppunut.

Niin ja hinnaksi tuli vain 84e (vai86e), toisin kuin esikoisesta kustannettiin lähemmäs 200e.

Eli onko toi hinnaston ar-ultra se mitä tulee maksaa? Laitoin sinne kyselyä jo pari pvä sitten mitä kokonaisuudessaan maksaa, kun monesti noihin tulee kaikki palkkiot yms mukaan.

Perhe-Artella tosiaan ultraa niin halutessa kätilö eikä lääkäri, joten hinta on paljon edullisempi. Lahden vastaavassa yksikössä koko homma maksoi muistaakseni 74e joka sisälsi siis ultran ja toimistokulut. Suosittelen! :)

Moikka,
Tänään oli lääkkellisen tyhjennyksen aika, aamulla seiskalta mentiin miehen kanssa polille ja sama lääkäri joka meidät otti siis yksityisella vastaan, otti myös tuola. Päivystysvuoro oli alkamassa kasilta, niin halus enne sitä meidät ottaa vastaan.

Pöksyt pois, ja pöydälle. JA SIELÄ OLI SYKE!!! Vastasi 6+2 pääperämitta oli 6.34mm eli edelleen laahaa sen neljä/viisi päivää perässä, riippuen nyt kuinka lasketaan, koska vaikkakin raskaus on hoitoalkuinen, oviksestahan ei voi olla täyttä varmuutta, koska folli oli 20mm hoitopäivänä, ja puhkeamaton. YLeensä mulla on puhjennut 22-25mm. Mutta vaikee sanoo.

Tällä hetkellä ei oo oireita juurikaan, ummetus (voi johtua helteistä ja vähäisestä juomisesta) rintojen todella pieni aristus, lähinnä ne on hieman raskaat. Kokokin on palautunut, ja nenän limaklvot on kuivat, varsinkin öisin, ja alapää juoksee valkkaria, varsinkin öisin :) Mutta konkreettisia oireita ei oikein ole. Kaffia voisin vetää pannutolkulla jne...

Sasuala ja juupaseipäs 6+2

Mahtava käänne sasupala.mulla oli joku aavistus sun kohdalla tilanteesta,hienoa että noin ja ajattele upeaa että ne tekee ultran ennen kun antaa lääkkeet. Mulla on samanlainen kokemus takana itsellä.

Moikka,
Tänään oli lääkkellisen tyhjennyksen aika, aamulla seiskalta mentiin miehen kanssa polille ja sama lääkäri joka meidät otti siis yksityisella vastaan, otti myös tuola. Päivystysvuoro oli alkamassa kasilta, niin halus enne sitä meidät ottaa vastaan.

Pöksyt pois, ja pöydälle. JA SIELÄ OLI SYKE!!! Vastasi 6+2 pääperämitta oli 6.34mm eli edelleen laahaa sen neljä/viisi päivää perässä, riippuen nyt kuinka lasketaan, koska vaikkakin raskaus on hoitoalkuinen, oviksestahan ei voi olla täyttä varmuutta, koska folli oli 20mm hoitopäivänä, ja puhkeamaton. YLeensä mulla on puhjennut 22-25mm. Mutta vaikee sanoo.

Tällä hetkellä ei oo oireita juurikaan, ummetus (voi johtua helteistä ja vähäisestä juomisesta) rintojen todella pieni aristus, lähinnä ne on hieman raskaat. Kokokin on palautunut, ja nenän limaklvot on kuivat, varsinkin öisin, ja alapää juoksee valkkaria, varsinkin öisin :) Mutta konkreettisia oireita ei oikein ole. Kaffia voisin vetää pannutolkulla jne...

Sasuala ja juupaseipäs 6+2
Aivan mahtavaa! ! ☺

Kotona ollaan. Kaikki kai hyvin. Vähän jäi epävarma fiilis. Elikkäs ultrattiin eikä noissa munasarjoissa löytyny mitään. Kohdusta löydettiin lääkärin sanelun mukaan tämmönen: nestrkertymä joka sopisi raskauspussiksi. Hcg:hen nähden kuitenkin löydös varsin vaatimaton. Eli mitähän lie tarkottaa..? Hcgarvo oli 3405 ja mulle toinen lääkärikin sano että sillä arvolla sykekkin pitäs näkyä. Mää oon ite käsittäny että toi arvon nousu on ihan arpapeliä ja jokaisella nousee omaan tahtiinsa. Maanantaina meen uusinta ultraan ja otetaan myös se hcg. Eli sen verran viisastuneena oon että jos siellä nyt jotain on niin kohdun sisällä se kasvaa.

Takaisin