AMH-arvo

Mulla on AMH 9,6 ja ikää on 39. PCOS voisi pitää arvon noin korkealla, mutta mulla ei ole sitä edes epäilty. Eikä toistaiseksi tuokaan ole auttanut, ei yhtään edes alkanutta raskautta takana.
 
Minulla amh on vain 0,38. Follikkeleita vähän, 4-5.
Ensimmäinen ivf takana ja nyt pitäisi alkaa syömään DHEA valmistetta, koska ivf meni huonosti.
Hieman pelottaa, koska luin netistä kaikenlaista.
 
Minulla amh on vain 0,38. Follikkeleita vähän, 4-5.
Ensimmäinen ivf takana ja nyt pitäisi alkaa syömään DHEA valmistetta, koska ivf meni huonosti.
Hieman pelottaa, koska luin netistä kaikenlaista.

Itsekin luin tuosta DHEA:sta ennen kuin aloin sitä syömään kesällä. Nyt kuitenkin olen lukenut siitä lisää ja se tuntuu olevan yleisesti käytössä ympäri maailman, joten ei siitä varmaan merkittävää haittaa ainakaan ole. Mulla sen syönti ei tosin myöskään auttanut ivf-hoidon tulokseen, mutta kokeillaan seuraavaksi jotain muuta. Kannattaa lukea sellainen kirja kuin "It starts with an egg". Siinä on kerrottu muistakin lisäravinteista, joista saattaisi olla apua. Itsellä myös alhainen amh ja ikäkin alkaa tulla vastaan ja kaksi epäonnistunutta hoitoa nyt takana, joten ymmärrän fiilikset. Hurjasti tsemppiä teille!
 
Matala amh-arvo ja hoitokaavat, onnistumisia kaipaisin.

Meillä on kaksi epäonnistunutta ivf-kokeilua takana ja nyt mietitään miten jatketaan. Onko täällä joku onnistunut raskautumaan matalalla amh-arvolla ja millaisella hoitokaavalla? Jenkki-keskusteluja lukiessa tulee tunne, että paras onnistuminen voisikin olla matala lääkeannostus ja toistetut kaavat. Meillä kokeiltu kaksi aika raskasta kaavaa ja ne eivät ole tuottaneet tulosta. Oma amh keväällä mitattuna oli 0,27 ja ikää 40v.
 
Matala amh-arvo ja hoitokaavat, onnistumisia kaipaisin.

Meillä on kaksi epäonnistunutta ivf-kokeilua takana ja nyt mietitään miten jatketaan. Onko täällä joku onnistunut raskautumaan matalalla amh-arvolla ja millaisella hoitokaavalla? Jenkki-keskusteluja lukiessa tulee tunne, että paras onnistuminen voisikin olla matala lääkeannostus ja toistetut kaavat. Meillä kokeiltu kaksi aika raskasta kaavaa ja ne eivät ole tuottaneet tulosta. Oma amh keväällä mitattuna oli 0,27 ja ikää 40v.

Kannattaa lukea tämä koko ketju läpi, niin näet hyvän poikkileikkauksen kaikista tapauksista. Esim. ekalla sivulla oli raskauduttu arvolla 0,2. AMH arvot voi myös heittää hieman eri kuukausina/vuosien välillä, että ihan eksaktia tiedettä tuo ei ole.
Miltä sun munasarjat on näyttäneet ultrissa noissa hoidoissa? Ja onko esim. kommentoitu että antraalifollikkeleita näkyisi kuitenkin tarpeeksi?
 
Kannattaa lukea tämä koko ketju läpi, niin näet hyvän poikkileikkauksen kaikista tapauksista. Esim. ekalla sivulla oli raskauduttu arvolla 0,2. AMH arvot voi myös heittää hieman eri kuukausina/vuosien välillä, että ihan eksaktia tiedettä tuo ei ole.
Miltä sun munasarjat on näyttäneet ultrissa noissa hoidoissa? Ja onko esim. kommentoitu että antraalifollikkeleita näkyisi kuitenkin tarpeeksi?

Kiitos, luin ketjun läpi jo toistamiseen. Lähinnä mua kiinnostaisi millaisilla kaavoilla pitkä/lyhyt/jotain muuta on onnistuttu, kun amh ollut matala. :) Siitä ei ketjussa juuri ole kokemuksia.
Munasarjat valitettavasti vastaa amh-arvoa eli niissä on hiljaisempaa. Vain muutamia follikkeleja näkyy. Eli mahdollisuus on raskautua, mutta se on vaikeaa. Itsellä haaste tuntuu olevan myös se, ettei hoidoilla saada kovin montaa rakkulaa kasvamaan.
 
Moi! Mä oon tuo ekan sivun 0.2 AMH:sta huolimatta raskautunut! Sängyssään paraikaa tuhisee 1v7kk poika :Heartblue

Kaivoin juuri mun vanhoista viesteistä mun yhteenvedon:
"Ensikäynti klinikalla sijoittuu niinkin kauas kuin syyskuuhun 2016. Tällöin ensimmäisessä ultrassa huomattiin iso kysta.. Ja eikun vaan odottelemaan aikaa laparoskopiaan, joka oli helmikuussa 2017. Diagnoosiksi myös endometrioosi. Psykologit ja pakolliset testit yms tämän jälkeen ja aikamoinen uutinen kun AMH-arvo oli vain 0,2 eli aivan vaihdevuositasoa. Ja sit eikun vaan tarpomaan tähän loputtomalta tuntuvaan suohon.

Ensimmäinen IVF oli elokuussa 2017. Munasoluja saatiin kasvatettua vähän (Elonva) ja punktion jälkeen saldona oli yksi ainoa kypsä munasolu. Siinä sitten lääkepökkyrässä piti päättää, että "tuhlataanko" monen sadan euron luovutetut siittiöt vain tähän yhteen... Itse olisin varmaan pähkäilyn jälkeen sanonut ei, mutta onneksi Vaimo vastasi heti joo :D Tämä yksi nimittäin hedelmöittyi ja kehittyi normaalisti. Siirtoonkin siis päästiin, mutta tuloksena nega. Pakkaseen ei mitään, joten uusi kierros. Tämän jälkeen aloitin myös DHEAn (jotan kylläkin söin vain pari kk).

Toinen IVF oli lokakuussa 2017. Lääkkeinä Puregon ja Menopur ja kasvattelutulos niin huono, että IVF vaihdettiin inseminaatioksi. Tuloksena negaa.

Kolmas IVF oli marraskuussa 2017. Lääkkeenä paremmaksi todettu Elonva. Noh, eipä yllättänyt tälläkään kerralla, että munasoluja ei saatu kasvatettua paria enempää.. Kuitenkin niin, että päästiin punktioon. Tuloksena taas se yksi ainokainen.. Aika monesti meille on hoettu tätä "yksi siihen vain tarvitaan" :D No eikun maljalle vaan. Tämäkin yksi hedelmöittyi ja kehittyi normaalisti ja siirtoon päästiin. Tässä oli myös kortisoni (Prednisolon) kaverina. Tuloksena negaa.

Tähän väliin tuli muutamien kuukausien tauko häiden takia.

Neljäs IVF oli maalis-huhtikuussa 2018. Lääkkeenä Bemfola ja tarkoitus saada pakkaseen kaikki tulos. Noh, tauko oli tehnyt terää ja saatiin kasvatettua enemmän munasoluja! Lopulta punktion tuloksena meidän ennätys eli kolme munasolua, wuhuu! :D Eikä pettäneet siittiötkään vaan KAIKKI hedelmöittyivät! Aika nappiin on mennyt meillä luovuttajan valinta kun hedelmöittymisprossa on täysi 100 :D Maljalle kuukahti kuitenkin yksi raasu, mutta pakkaseen saatiin kaksi! Mikä on meille siis todella hyvä :D Siellä jäädyksissä meitä odottelee viisipäiväiset hyvälaatuiset kaverit :Heartpink

Tuoresiirtoa ei siis ollut tarkoituskaan tehdä vaan suunnitelmana oli/on, että saataisiin tuota endoa pois häiritsemästä kiinnittymistä. Huhtikuussa pistin Procrenin ekan piikin ja nyt toukokuussa toisen piikin. Tää ajaa siis oman hormoonitoiminnan alas ja kyllä, kuumat aallot on tuttuja ja aika inhottavia nyt kun tuli nää helteetkin sopivasti :D Noh, ainakin tietää että lääke tehoaa :) Seuraavaksi on suunnitelmana aloittaa toukokuun lopussa Progynova ja Prednisolon ja keäskuun alussa eka ultra jossa selviää sitten, että ehditäänkö ensimmäiseen PASiin ennen klinikan kesätaukoa. Elämme jännittäviä aikoja siis! Ja luotto seuraavaan siirtoon on aika kova, mutta saas nähä tuleeko sitä taas korkeelta ja kovaa alas :D"

Tämän viestin jälkeen tehtiin siis kaksi PASsia, joista ensimmäinen jäi kemialliseksi ja toisesta lapsi syliin asti :) Onnistuneessa PASsissa oli progynova, kortisoni, disperiini, gonapeptyl, lutinus ainakin.

Todella veitsenterällä siis liikuttiin kaikissa hoidoissa, mutta laatu korvasi selkeesti määrän :happy:
 
Moi!

Mä olen myös raskaana huolimatta endosta, antraalifollikkelien alhaisesta määrästä, korkeasta fsh:sta ja matalahkosta amh:sta. Tällä hetkellä vasta viikolla 14 mutta joka tapauksessa paljon pidemmällä kun olisin vielä muutama kk sitten uskonut..

Meillä on 2 iui ja 3 ivf kierrosta takana. Ivf kierrossa pääsin aina siirtoihin, mutta en koskaan plussannut. Alkioita tuli vähän, ne jakaantuivat hitaasti ja vaikuttivat huonolaatuisilta. Koronan alkaessa mietittiin että pidetään paussia hoidoista, ja tulin raskaaksi ekasta lääkkeettömästä luomukierrosta! Tämä raskaus oli kuitenkin tuulimuna, raskaus jouduttiin lopettamaan lääkkeellisesti kun ei loppunut itsestään. Seuraavassa kierrossa kysyin lääkäriltä voisinko alkaa syömään letroja (muuten luonnon kiertoon) , ovat antaneet mulle paljon paremman vasteen kun kalliit piikit koskaan. Toisesta letrokierrossa alkoi tämä raskaus ja ainakin toistaiseksi kaikki sujunut just niin kuin pitäisi! ❤️
 
mä kävin mittauttamassa AMH:n ja se oli 1,56, olen kohta 33v. gynen kanssa olen menossa vielä juttelemaan tuosta ja jatkosta, myös ultraus ennen ovista olis tarkoitus tehdä samalla. FSH-arvoja ei ole mitattu mutta lämpöjen ja kierron pituuden perusteella ovulaatiot tapahtuvat, myös gyne on kahdesti vahvistanut sen ultrassa. meillä siis 10 yrityskiertoa nyt takana.

luin vasta jälkikäteen täältä että biotiini voi vaikuttaa tulokseen, ainakin raskaus-multivitassa jota syön on ainesosana mainittu D-biotiini. paljonkohan tuo nyt sitten voi heittää tulosta :think005
 
mä kävin mittauttamassa AMH:n ja se oli 1,56, olen kohta 33v. gynen kanssa olen menossa vielä juttelemaan tuosta ja jatkosta, myös ultraus ennen ovista olis tarkoitus tehdä samalla. FSH-arvoja ei ole mitattu mutta lämpöjen ja kierron pituuden perusteella ovulaatiot tapahtuvat, myös gyne on kahdesti vahvistanut sen ultrassa. meillä siis 10 yrityskiertoa nyt takana.

luin vasta jälkikäteen täältä että biotiini voi vaikuttaa tulokseen, ainakin raskaus-multivitassa jota syön on ainesosana mainittu D-biotiini. paljonkohan tuo nyt sitten voi heittää tulosta :think005

Riippuu biotiinin määrästä.
"Biotiinin superannoksien on todettu häiritsevän avidiini-biotiini leimaa käyttävien vasta-ainetestien tulosten luotettavuutta. Korkeita biotiiniannoksia (> 5 mg/päivä) käyttävillä henkilöillä näytteenotto tulisi suorittaa aikaisintaan 8 tunnin kuluttua viimeisimmästä biotiiniannoksesta."
Itse söin juuri tuon verran biotiini lisää eli niin eka verikoe oli 0.73. Ilman biotiinia 1.17
 
Riippuu biotiinin määrästä.
"Biotiinin superannoksien on todettu häiritsevän avidiini-biotiini leimaa käyttävien vasta-ainetestien tulosten luotettavuutta. Korkeita biotiiniannoksia (> 5 mg/päivä) käyttävillä henkilöillä näytteenotto tulisi suorittaa aikaisintaan 8 tunnin kuluttua viimeisimmästä biotiiniannoksesta."
Itse söin juuri tuon verran biotiini lisää eli niin eka verikoe oli 0.73. Ilman biotiinia 1.17
Kiitos!
Biotiinia näyttää tossa multivitassa olevan 30 mikrogrammaa vaan eli ei se varmaan sit kauheesti häiritse tuloksia.
 
kun aloitettiin hoidot 2017 AMH oli 0.33 ensimmäinen ifv meni pieleen, kerättiin kolme munasolua, mutta ne ei hedelmöittynyt. Toinen icsi pitkä kaava 2018 kesäkuu tyttö syntyi 03/19. yksi alkio saatiin pakkaseen. Pas 03/2020 nega. uusi hoito kesäkuu 20 amh arvo oli laskenut 0.008 kolme munasolua kerättiin yksi hedelmöittyi. raskaus meni kesken 6+4. uusi hoito taysissa helmikuu 21 ei päästy istutukseen. yksi ainut follikkeli oli tyhjä, ei munasoluja. AMH arvo 0.009 ja FSH 10. ei lähdetä enää hoitamaan omilla soluilla alle 10% onnistumismahdollisuudet.
 
Move88 mitäs gyne sanoi amh:sta? Mulla 1,7 ja ikää myös 33. En ole vielä gynen arviota saanut.

mä kävin mittauttamassa AMH:n ja se oli 1,56, olen kohta 33v. gynen kanssa olen menossa vielä juttelemaan tuosta ja jatkosta, myös ultraus ennen ovista olis tarkoitus tehdä samalla. FSH-arvoja ei ole mitattu mutta lämpöjen ja kierron pituuden perusteella ovulaatiot tapahtuvat, myös gyne on kahdesti vahvistanut sen ultrassa. meillä siis 10 yrityskiertoa nyt takana.

luin vasta jälkikäteen täältä että biotiini voi vaikuttaa tulokseen, ainakin raskaus-multivitassa jota syön on ainesosana mainittu D-biotiini. paljonkohan tuo nyt sitten voi heittää tulosta :think005
 
Move88 mitäs gyne sanoi amh:sta? Mulla 1,7 ja ikää myös 33. En ole vielä gynen arviota saanut.
”Perus”gynen mukaan ok arvo ja lapsettomuusklinikan lääkäri ei puuttunut siihen mitenkään, eli siltä kantilta kai myös ihan jees :confused005...
 
Minulta mitattiin juuri IVF-hoidon aloituksen yhteydessä AMH uudestaan (viimeksi 2 vuotta sitten, jolloin arvo oli 1,73). Täytän parin kuukauden kuluttua 32, ja arvo oli nyt 1,52. IVF-ultran yhteydessä tänään siitä sitten mainitsin, ja lääkäri totesi, että arvo on ihan normaali, ja että siitä ei kannata olla huolissaan. Ja tuo 0,2 droppi kahdessa vuodessa oli hänen mukaansa ihan normaali, jopa pieni.
 
Minulla oli 8,96 ja pcos-diagnoosi löytyy nyt. Aluksi luulin että tulos on kovin hyväkin, oletin että mitä isompi numero niin sitä parempi. Totuus sitten selvisi, kun kävin lääkärissä :hilarious:
 
Minulla viime kesänä amh 0,57 ja nyt helmikuussa mitattiin uudestaan kun olimme menossa ivfn suoraan niin olikin hieman noussut 0,78! Paljon ainakin vuoden aikana vitamiineja syönyt jos se yhtään on auttanut. Letrozolit määrättiin syksyllä ja nyt viidennestä letro kierrosta plussa! En olisi uskonut kun juuri oltiin rankempiin hoitoihin menossa eikä aiemmin edes kemiallisia raskauksia. Varhaisultrassa näkyikin kaksi sykettä eli tuplayllätys tulossa..
 
Hei kaikille,

Mulla mitattiin AMH 39-vuotiaana kesäkuussa 2019. Siitä huolimatta tulin raskaaksi luomusta kolme kertaa vuonna 2020 (yksi sikiö), 2020 (kolme sikiötä) ja 2021, vaikka ikää on jo 42 ja alhainen AMH mitattu melkein kolme vuotta sitten. Älkää luovuttako luomusti älkääkä ivf:llä! Olen kaksosten äiti ja siis "taas" raskaana.
 
Hei kaikille,

Mulla mitattiin AMH 39-vuotiaana kesäkuussa 2019. Arvo oli 0,68. Siitä huolimatta tulin raskaaksi luomusta kolme kertaa vuonna 2020 (yksi sikiö), 2020 (kolme sikiötä) ja 2021, vaikka ikää on jo 42 ja alhainen AMH mitattu melkein kolme vuotta sitten. Älkää luovuttako luomusti älkääkä ivf:llä! Olen kaksosten äiti ja siis "taas" raskaana.
 
Takaisin
Top